Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glastonbury
Metallica is inderdaad het eerste half uur goed, met quasi enkel pre-1989 nummers. En dan kakt het in. 10 jaar geleden heb ik het - toen op Roskilde, hun enige andere show naast Glasto - zo aangepakt en vervolgens door naar Chelsea Light Moving.

GnR is voor mij in alle opzichten een raadsel; te beginnen hoe ze in hemelsnaam zoveel kaarten verkopen.

Ons doel op Glasto dit jaar is hoe dan ook veel niet-muziekprogramma, meer S-E Corner en Silver Hayes, één volwaardig stukje Arcadia en natuurlijk die Elton John-show. AM twijfel ik nog over; als er iets enigszins minder saais tegenover staat ga ik die wellicht ook skippen. Dé vraag is nu natuurlijk nog wie de legends slot krijgt, want die sla ik deze keer niet over.

@Stefan: is dit nou wel of niet goed genoeg voor jou?
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Oh, hier nog meer details: https://www.bbc.com/news/entertainment-a...PS54P91PcI
Reply
Nee, dit is gewoon ronduit kut.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
Cat Stevens is blijkbaar de legend slot.
Reply
(03-03-2023, 13:44)Uplift Wrote: Metallica is inderdaad het eerste half uur goed, met quasi enkel pre-1989 nummers. En dan kakt het in. 10 jaar geleden heb ik het - toen op Roskilde, hun enige andere show naast Glasto - zo aangepakt en vervolgens door naar Chelsea Light Moving.

GnR is voor mij in alle opzichten een raadsel; te beginnen hoe ze in hemelsnaam zoveel kaarten verkopen.

Ons doel op Glasto dit jaar is hoe dan ook veel niet-muziekprogramma, meer S-E Corner en Silver Hayes, één volwaardig stukje Arcadia en natuurlijk die Elton John-show. AM twijfel ik nog over; als er iets enigszins minder saais tegenover staat ga ik die wellicht ook skippen. Dé vraag is nu natuurlijk nog wie de legends slot krijgt, want die sla ik deze keer niet over.

@Stefan: is dit nou wel of niet goed genoeg voor jou?
Yusuf, also known as Cat Stevens, will play the "legend slot", previously occupied by Kylie and Dolly Parton. Blondie will take to the Pyramid stage immediately after Stevens - effectively creating a "double legend" slot.
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
(23-01-2023, 21:26)Uplift Wrote: https://twitter.com/larwoolf/status/1617...HLzeIJoaQM

https://www.youtube.com/watch?v=Roc89oOZOF4

Een juxtapositie. En dan blijft de vraag: waarom. Waarom verkoopt deze band nog stadions uit en waarom headlinen ze Glastonbury.

‘Wie zijn die mensen’?

Graspop voegde GNR opeens toe aan de donderdag, ik zou zelf geen apart ticket meer kopen, maar geef ze nog het voordeel van de twijfel, was in 2018 nog prima (sidenote: was fanboy en veel bier genuttigd).

Metallica was vorig jaar op Werchter onverwacht goed, weinig inkakmomenten en veel minder ‘family’ geneuzel. Zou ik wel weer een apart ticket voor kopen, als ze met een reguliere show gaan touren
Reply
Oké, maar jij gaat niet speciaal naar Landgraaf of Groningen o.i.d. Er lijkt maar geen einde te komen aan die tour en hoe vaak ze hele grote venues kunnen uitverkopen. Met, laten we eerlijk zijn, muziek die de tand des tijds niét heeft doorstaan. I.t.t. het betere Metallica-werk.
Reply
Eens, is ook werk uit een periode van ongeveer 5 jaar, Metallica heeft veel meer ‘body’
Reply
Bwa, agree to disagree over dat laatste Smile Voor mij is Metallica ook leuk over een periode van 5 jaar, grotendeels voor ik geboren ben. En dat is gewoon te oud, zo simpel is het.
Reply
Guns 'n' Roses als headliner op Glastonbury in 2023. Dat is een nog groter zwaktebod dan drie keer in een weekend De Staat laten spelen.
Reply
Voelt aan als een AI line up. Standaard namen wat je verwacht met enkele toffe toevoegingen. Dan nog genoeg namen om te vermaken met Elton John die het concert van het jaar gaat geven.
Reply
(03-03-2023, 15:22)Uplift Wrote: Bwa, agree to disagree over dat laatste Smile Voor mij is Metallica ook leuk over een periode van 5 jaar, grotendeels voor ik geboren ben. En dat is gewoon te oud, zo simpel is het.

Is toch niet erg zolang het de tand des tijds heeft doorstaan, zoals je zelf ook al zegt?

(03-03-2023, 13:30)Uplift Wrote: Voort is het natuurlijk treurig dat alles lijkt te draaien rond representatie en niet kwaliteit.

Haha, laat het de rest van het internet maar niet horen.

(03-03-2023, 15:11)Uplift Wrote: Er lijkt maar geen einde te komen aan die tour en hoe vaak ze [GNR] hele grote venues kunnen uitverkopen.

[Image: nostalgia-hell.gif]

(03-03-2023, 11:31)Uplift Wrote: Nog wat context: https://www.theguardian.com/music/2023/m...dApp_Other

Zal dus wel Taylor Swift zijn die dit jaar cancelde, waardoor jullie met GNR opgescheept zitten. Neem aan dat Swift de geboekte vrouwelijke headliner is voor 2024, dus reken op nog meer competitie om tickets te scoren.

Eerste indruk in vergelijking met de poster van vorig jaar is dat het toen beter was. Lizzo op headlinerformaat is natuurlijk een dikke L. Uit de hand gelopen gimmick. Maar Yusuf/Cat Stevens is een gruwelijke boeking voor de legends slot (ondanks dat het een lul is). Samen met Elton John echt wel meerwaarde. En er komen natuurlijk nog meer muzieknamen bij, dus komt in orde.
Reply
@Melliw: AI zou ik niet zeggen... ze proberen bewust heel breed te gaan qua genres, diversiteit en leeftijd en in het maart-lijstje staan per definitie enkel namen met airplay.

Wat ik sowieso mis, naast meer kwaliteitscontrole, is underground hiphop en gewoon metal. Maakt niet eens uit welke metal. Roskilde is met minder podia toch nog steeds veel meer een soort staalkaart of zo.

Ik vermoed trouwens dat Elton John nooit K. Lamar kan overtreffen, alleen al omdat het een greatest hits set zal worden. Wat dat betreft zet ik mijn geld eerder op Björk eind dit jaar. Of Clown Core morgen, wie weet.
Reply
(03-03-2023, 16:07)hythloth Wrote:
(03-03-2023, 15:22)Uplift Wrote: Bwa, agree to disagree over dat laatste Smile Voor mij is Metallica ook leuk over een periode van 5 jaar, grotendeels voor ik geboren ben. En dat is gewoon te oud, zo simpel is het.

Is toch niet erg zolang het de tand des tijds heeft doorstaan, zoals je zelf ook al zegt?

(03-03-2023, 13:30)Uplift Wrote: Voort is het natuurlijk treurig dat alles lijkt te draaien rond representatie en niet kwaliteit.

Haha, laat het de rest van het internet maar niet horen.

(03-03-2023, 15:11)Uplift Wrote: Er lijkt maar geen einde te komen aan die tour en hoe vaak ze [GNR] hele grote venues kunnen uitverkopen.

[Image: nostalgia-hell.gif]

(03-03-2023, 11:31)Uplift Wrote: Nog wat context: https://www.theguardian.com/music/2023/m...dApp_Other

Zal dus wel Taylor Swift zijn die dit jaar cancelde, waardoor jullie met GNR opgescheept zitten. Neem aan dat Swift de geboekte vrouwelijke headliner is voor 2024, dus reken op nog meer competitie om tickets te scoren.

Eerste indruk in vergelijking met de poster van vorig jaar is dat het toen beter was. Lizzo op headlinerformaat is natuurlijk een dikke L. Uit de hand gelopen gimmick. Maar Yusuf/Cat Stevens is een gruwelijke boeking voor de legends slot (ondanks dat het een lul is). Samen met Elton John echt wel meerwaarde. En er komen natuurlijk nog meer muzieknamen bij, dus komt in orde.

Is niet erg, maar hoe vaak kun je Metallica zien voor je ook die bangers van weleer - die telkens net iets minder worden uitgevoerd, nietwaar Lars - ook beu wordt? 
Op Swift zit ik trouwens ook niet te wachten. 

Ik vraag me dit jaar vooral af wat er nog allemaal op Park, West Holts en Woodsies (?) komt te staan, want dat is voor 75% kwaliteit en in deze lijst staan nog niet genoeg namen om die drie podia te vullen.
Reply
Tof voor Leftfield dat ze op Glasto staan. Heb nog een stille hoop dat ze in de zomer ook naar NL/BE gaan.
Reply
ik had metallica afgeschreven na werchter 22
en dan kwamen ze met die double gigs waarin geen 1 song hetzelfde is.

Deze wil ik nog meepakken voor hopelijk wat minder standaard stuff aan te vinken en dan houdt het op.
Reply
(03-03-2023, 16:08)Uplift Wrote: @Melliw: AI zou ik niet zeggen... ze proberen bewust heel breed te gaan qua genres, diversiteit en leeftijd en in het maart-lijstje staan per definitie enkel namen met airplay.

Wat ik sowieso mis, naast meer kwaliteitscontrole, is underground hiphop en gewoon metal. Maakt niet eens uit welke metal. Roskilde is met minder podia toch nog steeds veel meer een soort staalkaart of zo.

Ik vermoed trouwens dat Elton John nooit K. Lamar kan overtreffen, alleen al omdat het een greatest hits set zal worden. Wat dat betreft zet ik mijn geld eerder op Björk eind dit jaar. Of Clown Core morgen, wie weet.

Bovenste zegt genoeg over majors anno nu. Al kan ik van Glaston wel meer proberen, andere mindset erheen ofzo?

Ik volg ze normaal niet, maar underground hiphop en metal zijn toch niet echt vertegenwoordigd op Glastonbury? Of vergeet ik iets. 

Betreft Elton, ik ben met Disney lepel opgevoegd. Elton John, maar ook iemand als Phil Colins heb ik altijd een grote zwak voor gehad. Tussen de Britten zien zou echt briljant zijn. Maar meer persoonlijke reden waarom.
Reply
Nee, ze zijn nooit vertegenwoordigd. Dat is gewoon een blinde vlek die ik moeilijk kan snappen.

Ik ben ook opgegroeid met Elton John, naast b.v. Billy Joel en The Beatles. Voor mij dus ook wel een persoonlijke naam; ook mooi dat zijn muziek wat herontdekt wordt, maar ja, wat niet tegenwoordig. We leven al lang in het verleden.

En tot slot: ja, mijn reactie zou net als die van Stefan zijn mocht dit de aankondiging zijn geweest van pakweg Isle of Wight of zo. Je gaat naar Glastonbury voor Glastonbury en als het muzikaal volledig tegenzit, dan kun je daar ook een heel weekend andere dingen doen. Dat geldt natuurlijk niet voor andere festivals.
Reply
Glastonbury is toch net als Lowlands, je gaat er heen voor de beleving en totaalervaring. Waarbij de sfeer en publiek bij Glastonbury tig keer beter is dan LL.

Opmerkelijk dat Del Rey er staat, lijkt me dat er wel een kleine EU tour in moet zitten.
Reply
Ik ben nog nooit op LL geweest, maar denk niet dat die vergelijking klopt. Eerder vermeldde ik al dat Glastonbury meerdere werelden in één is, je hebt niet echt een 'totaalervaring' en dat bedoel ik natuurlijk goed. Het verschil zit m.n. in die schaal, maar ook in de vrijheid die je er ervaart t.o.v. festivals als LL.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(03-03-2023, 16:10)Uplift Wrote: Is niet erg, maar hoe vaak kun je Metallica zien voor je ook die bangers van weleer - die telkens net iets minder worden uitgevoerd, nietwaar Lars - ook beu wordt? 

Ze spelen toch ook steeds meer deep cuts vanuit die oude periode? Dan lijkt het mij nog wel de moeite waard. Het is iig begrijpelijk dat Metallica een nieuwe generatie aanspreekt. Denk niet dat dat het geval is bij GNR.

(03-03-2023, 16:27)Melliw Naj Wrote: Betreft Elton, ik ben met Disney lepel opgevoegd. Elton John, maar ook iemand als Phil Colins heb ik altijd een grote zwak voor gehad. Tussen de Britten zien zou echt briljant zijn. Maar meer persoonlijke reden waarom.

Volgens mij worden al die Lion King tracks niet gespeeld tijdens Elton's huidige tour. Hitjes zoals Nikita en Daniel ontbreken voor mij ook.
Reply
Geen enkel festival is te vergelijken met Glastonbury. Dat voelt echt alsof je bij een happening bent. Een beetje zoals ik ooit bij Burning Man ervoer, maar dan zonder (of een pak minder) doorgedraaide wappies.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(03-03-2023, 17:43)Uplift Wrote: Ik ben nog nooit op LL geweest, maar denk niet dat die vergelijking klopt. Eerder vermeldde ik al dat Glastonbury meerdere werelden in één is, je hebt niet echt een 'totaalervaring' en dat bedoel ik natuurlijk goed. Het verschil zit m.n. in die schaal, maar ook in de vrijheid die je er ervaart t.o.v. festivals als LL.
Ik ben (helaas) nog nooit op Glasto geweest en dit lijkt me waar, maar wat BB wrs. bedoelt is dat mensen ook naar Lowlands niet per se.voor de line-up maar voor het geheel gaan. Wat je zelf deze week ook al zei over DTRH: die festivals hebben geen line-up nodig om kaarten te verkopen, het festival is voor wie daarheen wil veel meer dan de acts die er spelen.
Reply
(03-03-2023, 17:46)hythloth Wrote:
(03-03-2023, 16:10)Uplift Wrote: Is niet erg, maar hoe vaak kun je Metallica zien voor je ook die bangers van weleer - die telkens net iets minder worden uitgevoerd, nietwaar Lars - ook beu wordt? 

Ze spelen toch ook steeds meer deep cuts vanuit die oude periode? Dan lijkt het mij nog wel de moeite waard. Het is iig begrijpelijk dat Metallica een nieuwe generatie aanspreekt. Denk niet dat dat het geval is bij GNR.

Als je jong bent en interesse hebt in thrash metal, dan misschien. Heb je ze in de loop van 20 jaar een aantal keer gezien, dan kreeg je de meeste van die deep cuts wel al mee. Maar Metallica is vooral oud en zo'n bands worden niet goed oud. Vandaar dat het ook goed is dat Slayer op tijd is gestopt.

De enige uitzondering is Anthrax, dat is altijd raak. Met een zanger die wellicht voor 10% uit pure cocaïne bestaat. Stiekem is dat ook de beste van de big 4. Heel stiekem.

Oh en Lars Ulrich. Gewoon een door en door slechte drummer. Dat alleen al.
Reply
Neem je wel een vlag mee dit jaar?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)