Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tool
Waanzinnig goed weer. En die visuals.. next level.
Reply
Have fun allemaal! Helaas heb ik het een keer aan me voorbij moeten laten gaan
Reply
Objectief gezien toch wel de minste keer Ziggo hoor, een routineus Tool met een wat ongebalanceerde setlist op de maandagavond kan nou eenmaal geen wonderen verrichten. Was het dan slecht? Absoluut niet, evengoed kun je hier vier sterren voor uit delen. Vooral opvallend hoe goed de nummers van Fear Inoculum live staan, daar zit na 5 jaar nog amper sleet op.

Wil ik er de volgende keer nog bij zijn zullen ze wel met nieuw werk of rigoureus andere setlist moeten komen. En Maynard verhoogt beter de prijs van zijn wijnen dan de ticketprijzen.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Was weer genieten. De fear inoculum nummers komen live veel beter tot zijn recht dan op plaat (meer dan nummers van andere platen) wat alleen al de moeite was.

Wel miste ik samenhang in de setlist waardoor je niet echt in de show werd opgenomen. Eerdere shows in Praag en Frankfurt hadden dat wel waardoor ik die wat beter waardeer.

Had plek midden in de zaal, perfecte plaats voor ook de visuals die er subliem waren.
Reply
TOOL creëert magische bubbel in ZiggoDome (3voor12):

https://shorturl.at/ZMz3H
Reply
Tool doet zijn mythische cultstatus geen recht in Ziggo Dome

https://oor.nl/concerten/tool-doet-geen-...iggo-dome/
Reply
Ik ben nog niet enthousiast voor de show op Graspop. Vooral vanwege de setlist eigenlijk. De nummers van Fear Inoculum pakken me niet echt en de nummers van Undertow klinken anno 2024 erg gedateerd. Mogelijk op Graspop wel een andere setlist, net als in 2019 op Werchter. Toen gelukkig geen lange pauze en dat vervelende Chocolate Chip Trip. Ik laat me verrassen.
Reply
Fear Inoculum is juist het enige Tool album dat ik nog met regelmaat opzet. Klinkt wat mij betreft nog steeds actueel en fris.
Reply
Voor mij geldt: hoe meer van Fear Inoculum, hoe beter. En ik hoop dat op Graspop Lost Keys/Rosetta Stoned ook gespeeld wordt, vooral om Lost Keys. Er zou voor mij wel wat meer van Lateralus gespeeld mogen worden dan gisteren in Ziggo.
Maar goed, voor mij zal het moeilijk worden om een betere TOOL-ervaring te krijgen dan in Keulen 2022, of om dat zelfs maar te evenaren. Dat was voor mij de (bijna) ideale setlist.
Reply
(28-05-2024, 16:20)Timothy's Monster Wrote: Ik ben nog niet enthousiast voor de show op Graspop. Vooral vanwege de setlist eigenlijk. De nummers van Fear Inoculum pakken me niet echt en de nummers van Undertow klinken anno 2024 erg gedateerd. Mogelijk op Graspop wel een andere setlist, net als in 2019 op Werchter. Toen gelukkig geen lange pauze en dat vervelende Chocolate Chip Trip. Ik laat me verrassen.

Ik vond juist Intolerance één van de beste momenten van de avond. I CANNOT TOLERAAAAATE!!!
Samen met Rosetta Stoned. Flood ook lekker, met Stinkfist weer als afsluiter.
Ben het wel eens met Gunnar, 1e deel was rommelig, foutjes, volume "laag". Niet weggeblazen.
CCP hoeft nog steeds niet maar was wel interessanter met Danny Cam POV.
Reply
Ten tijde van Ænima, Lateralus en 10.000 Days was TOOL met afstand mijn favoriete band. Met als absoluut hoogtepunt de show op Pinkpop 2001. Daarna om de paar jaar ergens wel meegepakt, zoals op Sziget in 2007, wat een epische editie was toen. In 2019 extreem verheugd dat ze uit het niets weer shows gingen doen en ook nog een nieuw album. Show in de Ziggodome was toen genieten, maar Werchter nog veel meer. Vooral vanwege de setlist en beleving. Fear Inoculum vond ik de eerste paar maanden een geweldig album, maar dat zakte toch snel weg. Dat is zo gebleven. Ik merk overigens dat ik het voor mij geniale drieluik ook amper nog luister, dus wellicht is de interesse ook wat verschoven. Die OOR recensie kan ik me wel iets bij voorstellen, al moet ik ze dan zelf weer gezien hebben. Wellicht op Graspop dus, maar ik ben nog niet overtuigd.
Reply
Als Graspop ,kwa geluid, vergelijkbaar is met werchter( TOOL 2019 )waar het geluid gruwelijk goed en hard was. Dan zou ik ,met deze setlist ,maar dan zonder die 12 minuten break, en zonder CCP ( wat bij elkaar gewoon een dikke 22 minuten duurt...)zeker gaan.
Reply
https://www.youtube.com/watch?v=b3sEdST3...L&index=14
Reply
Iemand een idee hoelaat Tool vanavond start in Keulen? Nergens een tijdschema te bekennen. Er staat 19:30u aanvang, maar wellicht is dit de start van de support act zoals in Ziggo Dome? (zie onderstaand)

18:00 Deuren open
19:30 Support act| Night Verses
20:25 TOOL
22:45 Verwacht einde
Reply
Ja, support act zal dan beginnen.
Reply
"Tool headlines Lollapalooza’s South American festivals in 2025"
Reply
Samen met Olivia Rodrigo en Justin Timberlake. Tja, de cash grab gaat door.
Reply
Leuk voor Zuid Amerika dat zij nu aan de beurt zijn.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Misschien ga ik wel.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
(03-09-2024, 22:02)Loov Wrote: Misschien ga ik wel.

Hopelijk hebben ze dagtickets, gezien de rest van de lineup. Ben benieuwd hoe hard Zuid Amerikaans publiek op Tool gaat.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)