Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ben jij geweest?
(21-03-2023, 14:12)Loov Wrote: Russian Circles + Cult of Luna in Utrecht. Van te voren al een droom avond voor mij. 

Russian Circles speelde mega strak en enorm dynamisch. Echt veel beter dan Roadburn afgelopen jaar. Mooi om te zien dat de gitarist toch behoorlijk wat gebruik maakt van loop pedalen om het allemaal live te kunnen brengen. Maar jezus dit was echt goed. De bek die open viel van een jong jochie op die enorme wall of sound aan het einde van Mlàdek vatte het mooi samen. Jezus wat een band. 

Cult of Luna begon naar mijn mening wat stroef en ik vond het in dynamiek wat missen. Maar naar mate de show vorderde werd het steeds intensiever. De opbouw was als ik er op terug kijk eigenlijk gewoon perfect. Aan het einde wilde ik het liefste nog een 1 uur Cult of Luna. Tering wat vet. Ook complimenten aan de tijd en energie die in die lichtshow is gestopt.

Echt een machtig mooie avond, zeker als je de dag er na nog steeds op een roze wolk zit. Wat kan live muziek mooi zijn. Bedankt voor het fijne gezelschap Locor!

Exact mijn ervaring.
Reply
(21-03-2023, 09:43)Indiaantje89 Wrote: We klagen vaak meer dan terecht over ticketmaster, maar een Eventim kan ook gewoon een fuck you krijgen. Ik had een ticket gekocht voor Snoop Dogg, maar eigenlijk vooral voor het voorprogramma die was aangekondigd/verkocht als The Dogg Pound, Obie Trice, D12 en Snoop Dogg.

Omdat ik vroeger groot fan was van alles wat met Eminem te maken had, stond Obie Trice dus nog best wel op mijn lijstje als je jeugd sentiment. D12 had ik al gezien, maar ook dat leek me dan toch weer eens tof. Warren G hoorde destijds ook een beetje rond dat clubje heen. Helemaal cool.

Maar goed, gisteren aangekomen en bleken zowel Obie Trice, Warren G, Tha Dogg Pound allemaal te hebben afgezegd. En was D12 er maar met 2 originele leden meer waardoor 90% van tape kwam. Kijk ik snap dat Eminem er niet bij is hoor, maar dit was gewoon karig. Geen Bizarre geen Kon Artist.

Afgelopen week ook nog een mail gehad:

"Tijdschema
Deuren open: 18:30 uur
Verwachte speeltijd: 19:30 uur
Verwachte eindtijd: 23:00 uur

Let op: alle genoemde speeltijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen."

Maar geen woord over dat de helft niet is meegekomen. Daar betaal je dan een veel te duur ticket voor. Snoop Dogg zelf was best ok hoor, deed zijn ding en op automatische piloot zijn hitjes droppen. Maar de zure nasmaak kon het niet wegspoelen.

Jammer, maar dat hoort helaas bij het risico van een ticket kopen mede voor het voorprogramma. Terzijde van dat rappers zo vaak afzeggen. D12 klinkt als het nieuwe Wu Tang betreft leden die het laten afweten, hehe.
Reply
(21-03-2023, 14:36)hythloth Wrote:
(21-03-2023, 09:43)Indiaantje89 Wrote: We klagen vaak meer dan terecht over ticketmaster, maar een Eventim kan ook gewoon een fuck you krijgen. Ik had een ticket gekocht voor Snoop Dogg, maar eigenlijk vooral voor het voorprogramma die was aangekondigd/verkocht als The Dogg Pound, Obie Trice, D12 en Snoop Dogg.

Omdat ik vroeger groot fan was van alles wat met Eminem te maken had, stond Obie Trice dus nog best wel op mijn lijstje als je jeugd sentiment. D12 had ik al gezien, maar ook dat leek me dan toch weer eens tof. Warren G hoorde destijds ook een beetje rond dat clubje heen. Helemaal cool.

Maar goed, gisteren aangekomen en bleken zowel Obie Trice, Warren G, Tha Dogg Pound allemaal te hebben afgezegd. En was D12 er maar met 2 originele leden meer waardoor 90% van tape kwam. Kijk ik snap dat Eminem er niet bij is hoor,  maar dit was gewoon karig. Geen Bizarre geen Kon Artist.

Afgelopen week ook nog een mail gehad:

"Tijdschema
Deuren open: 18:30 uur
Verwachte speeltijd: 19:30 uur
Verwachte eindtijd: 23:00 uur

Let op: alle genoemde speeltijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen."

Maar geen woord over dat de helft niet is meegekomen. Daar betaal je dan een veel te duur ticket voor. Snoop Dogg zelf was best ok hoor, deed zijn ding en op automatische piloot zijn hitjes droppen. Maar de zure nasmaak kon het niet wegspoelen.

Jammer, maar dat hoort helaas bij het risico van een ticket kopen mede voor het voorprogramma. Terzijde van dat rappers zo vaak afzeggen. D12 klinkt als het nieuwe Wu Tang betreft leden die het laten afweten, hehe.
Tsja ik val niet graag in dat soort stereotyperingen. En laat ik net uitgerekend kaarten gekocht hebben van Wu-Tang Clan haha, bedankt voor de opsteker. 

Annuleringen en stuff gebeuren, en daar ben ik niet geïrriteerd over. Maar dat er vervolgens 0 communicatie over is vind ik gewoon jammer.
Reply
Wat betaal je nou voor zo'n avond Snoop Dogg? En hoe lang stond ie op het podium? Beste man deed paar jaar geleden toch net de Melkweg uitverkopen. Nu een volle Ziggo. Pfoe. Goeie cash grab.
Reply
Review van Antwerpen: https://www.enola.be/2023/03/20/snoop-dogg-friends/

Quote:Coolio bevindt zich ondertussen helaas in een ander gangsta’s paradise
Reply
(21-03-2023, 14:59)Indiaantje89 Wrote: En laat ik net uitgerekend kaarten gekocht hebben van Wu-Tang Clan haha, bedankt voor de opsteker. 

Van wat ik las is het wel beter (en professioneler) op de huidige tour.
Reply
(21-03-2023, 15:30)Loov Wrote: Wat betaal je nou voor zo'n avond Snoop Dogg? En hoe lang stond ie op het podium? Beste man deed paar jaar geleden toch net de Melkweg uitverkopen. Nu een volle Ziggo. Pfoe. Goeie cash grab.
€ 84,55

kom maar op met: “dan verdien je het wel om opgelicht te worden”. En terecht. Idd gewoon een cashgrab, ook gekocht in een opwelling.
Reply
Goeie zakenman die Snoop. Ik kreeg toevallig zijn boek als recentelijk Kerstcadeau, van de lente maar even een paar recepten proberen.
Reply
Valt me tegen dat er geen spacecake achtige recepten tussen zitten, zoals de prachtige bakker baard afleveringen vroeger.
Reply
Aldous Harding in Koninklijk Circus.
Na jaren proberen (in 2019 verhinderd, in 2022 concert afgelast) is het mij eindelijk gelukt om haar eens live te zien.

Wat een prachtig persoon is Harding toch. Iedereen die haar al eerder zag, weet dat ze nogal een... speciale podiumpresence heeft. Soms voelt het een beetje aan als theater met haar robotische dansmoves en enge staarmomenten, maar als je haar dan over haar gitaar gebogen ziet hangen, weet je meteen dat dit haar meest pure vorm is. Ook wanneer ze haar tijd neemt om haar stoel te nemen en zich te concentreren voor de start van een nummer merk je haar overgave. Bovendien is Aldous naast een begenadigd songwriter ook een opvallend technisch sterke zangeres en muzikant.
Keihard kippenvel bij Treasure en ingetogen euforie bij nummers als The Barrel en Designer. Briljant publiek ook, muisstil wanneer het moest en geholpen door het smartphoneverbod dat goed werd opgevolgd. Als je tijdens pauzes in de muziek de decibelmeter ziet zakken tot onder de 40dB, dan weet je dat de artiest voor je neus iets speciaals aan het doen is.
Kleine minpuntjes: de hele nieuwe plaat kwam voorbij, met enkele nummers die misschien onnodig waren. De band speelde ook wat slordig -het was de eerste show van de tour- maar gelukkig niets al te storend.

Aldous Harding zelf leek alleszins tevreden. Na een paar nummers ontdooide ze wat en kwam de brede glimlach steeds vaker tevoorschijn. Harding heeft niet veel woorden nodig om haar appreciatie te tonen maar die was wel enorm voelbaar. Ikzelf zat het hele concert met een even brede grijns op mijn gezicht en die is niet verdwenen tot ik 's avonds terug in mijn bed lag. Beetje onverwacht dus een prachtige avond gehad die mij nog lang gaat bijblijven. Een van de sterkste zaalshows die ik zag in lange tijd.
[+] 6 users say Thank You to teedeebee for this post
Reply
Drie dagen BRDCST dus in en rond Ancienne Belgique en het aan de overkant van de straat bevindende Bonnefooi. Over het weekend heen tikte ik overigens wat verslagen uit (beetje gratuite zelfreclame maar oké, linkjes naar deze vind je hier: dag 1, dag 2 en dag 3). Al enkele jaren ga ik er wel eens heen voor een dag en hoewel het programma me altijd wel weet te interesseren is het dit pas het eerste jaar dat ik er een heel weekend heen trek. Waar ik bij de line-up drop steevast denk dat er heel wat overlap is tussen Rewire en BRDCST, is dat eigenlijk maar weinig het geval en sta ik er steeds van versteld hoe goed het programma wel steeds samen hangt en los van de raakvlakken het festival wel z'n eigen identiteit heeft ontwikkeld. Waar elektronica, jazz en sinds enkele edities meer en meer aandacht voor niet-Westerse acts wel zo'n beetje het dna vormt van het festival. Prima weekend, enkele uitschieters maar geen dronegestapo-niveau ofzo. Gewoon enkele (heel) goede dingen gezien. Ik hou dus nog even de boot af of ik volgend jaar Rewire (benieuwd naar de verslagen) doe of me wederom aan BRDCST waag. We'll see.

1. Kode9
2. Ichiko Aoba
3. Tim Hecker
4. Dienne
5. Tom Skinner
6. Taqbir
7. James Holden
8. Sarathy Korwar
9. Ambassade
10. Gaye Su Akyol
11. Sergeant, Oï les OX, L. Jacobs, Shoko Igarashi & Milan W.: Can's 'Ege bamyasi'
12. The Dwarfs Of East Agouza
13. MDC III
14. Steve Gunn & David Moore
15. Kleine Crack & Slagter
16. Aya Suzuki
17. Bloedneus & de Snuitkever
18. Steve Gunn & Zoh Amba
19. Slumberland & Sainkho Namtchylak
20. Joe Rainey
[+] 4 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
Die Wilde Jagd in Paradiso

Ik was een kwartier te vroeg, dus bij aankomst eerst nog even "Wee Wee Ahooeee Waa Waa" meegezongen in de uitverkochte grote zaal bij Typhoon.

Na een kwartiertje was dat allemaal leuk en aardig geweest en was het tijd voor Die Wilde Jagd in de kleine zaal. Vorig jaar op roadburn was het wel even een fijne luchtige onderbreking, met een zanger die enorm hees was door een verkoudheid. Dit jaar tijdens zo'n los concert wordt pas echt duidelijk wat dit behelst.

In feite houden ze het midden tussen een aardige krautband, en een matige songfestival act. Zeker wanneer je de cringy cliché visuals en het Ken (van Barbie)-achtige uiterlijk van de zanger mee in overweging neemt. Voor mij werkt het wel hoor. En ik was niet de enige: onder andere Bob Rusche stond tijdens het laatste nummer met gebalde vuisten in de lucht te dansen, en heeft zich gedurende het concert helemaal laten gaan met flink wat bezoekjes aan de bar. Heerlijk om zogenaamde kenners bloedserieus zien te genieten en vol in de val van platte dansbare muziek te zien trappen, dat maakt het plaatje compleet

De zanger nam afscheid met: "tot gauw!". Dan ben ik er wellicht weer bij. Anderhalf uur met een grote glimlach staan te genieten, het volledig plaatje klopte. Jaarlijstjes materiaal
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
dEUS in de Muziekgieterij. Loom publiek, maar dat kan ook niet anders met een zaal vol halfbejaarden. Op het podium werd dat trouwens wel gecompenseerd door Barman en Pawlowski en consorten, die vlamden als vanouds. Verder vond ik de nieuwe nummers buiten Must Have Been New echt heerlijk klinken, al leken ze wat problemen te hebben met hun gear. Verdere spoilers zal ik niet delen voor de mensen die nog moeten gaan. En ohja, probz naar Tom om de show direct stil te leggen toen er ogenschijnlijk iets ergs gebeurd was in het publiek.
Reply
(14-04-2023, 11:31)eloelo Wrote: dEUS in de Muziekgieterij. Loom publiek, maar dat kan ook niet anders met een zaal vol halfbejaarden. 

Beetje jammer dit.
Reply
(14-04-2023, 11:31)eloelo Wrote: dEUS in de Muziekgieterij. Loom publiek, maar dat kan ook niet anders met een zaal vol halfbejaarden. Op het podium werd dat trouwens wel gecompenseerd door Barman en Pawlowski en consorten, die vlamden als vanouds. Verder vond ik de nieuwe nummers buiten Must Have Been New echt heerlijk klinken, al leken ze wat problemen te hebben met hun gear. Verdere spoilers zal ik niet delen voor de mensen die nog moeten gaan. En ohja, probz naar Tom om de show direct stil te leggen toen er ogenschijnlijk iets ergs gebeurd was in het publiek.

Ja, er viel iemand voor mijn neus flauw, en nog eens toen de show was hervat. De tweede keer waren de security en BHV'ers er gelukkig meteen bij om haar door de dichtstbijzijnde zijdeur af te voeren. Je zag de band bezorgd toekijken maar gelukkig was de situatie toen onder controle.
Reply
(14-04-2023, 11:52)Timothy's Monster Wrote:
(14-04-2023, 11:31)eloelo Wrote: dEUS in de Muziekgieterij. Loom publiek, maar dat kan ook niet anders met een zaal vol halfbejaarden. 

Beetje jammer dit.

Vond ik ook. Nee maar zonder grappen, ik had er ook niet per se meer van verwacht. Het was retedruk, mensen konden op veel plekken amper goed bewegen. Verder echt wel een fijn concert. Jij gaat vanavond?
Reply
Morgen. En dan combineren met The Orb, want die spelen blijkbaar tegelijk...
Reply
(14-04-2023, 16:55)Timothy\s Monster Wrote: Morgen. En dan combineren met The Orb, want die spelen blijkbaar tegelijk...

Dat is toch echt vanavond...
Reply
Ja klopt. Zat nog niet in de bijna weekend modus haha.
Reply
(14-04-2023, 16:55)Timothy's Monster Wrote: Morgen. En dan combineren met The Orb, want die spelen blijkbaar tegelijk...

Dan zou ik bij de toegift weggaan. Ze spelen zo'n 1:40h dus. Maar kans dat ze een langere encore spelen is aanzienlijk, gisteren speelden ze niks extra's. Instant Street ga je van genieten zo, veel plezier!
Reply
(14-04-2023, 19:09)Maynard-J Wrote:
(14-04-2023, 16:55)Timothy\s Monster Wrote: Morgen. En dan combineren met The Orb, want die spelen blijkbaar tegelijk...

Dat is toch echt vanavond...

Hoe vond je het gisteren?
Reply
(14-04-2023, 19:45)eloelo Wrote:
(14-04-2023, 19:09)Maynard-J Wrote:
(14-04-2023, 16:55)Timothy\s Monster Wrote: Morgen. En dan combineren met The Orb, want die spelen blijkbaar tegelijk...

Dat is toch echt vanavond...

Hoe vond je het gisteren?

Ongeveer jouw impressie: saai publiek, bevlogen band, prima setlist. Die ene deep cut uit '94 was voor mij de kers op de taart.
Reply
(14-04-2023, 19:45)eloelo Wrote:
(14-04-2023, 16:55)Timothy\s Monster Wrote: Morgen. En dan combineren met The Orb, want die spelen blijkbaar tegelijk...

Dan zou ik bij de toegift weggaan. Ze spelen zo'n 1:40h dus. Maar kans dat ze een langere encore spelen is aanzienlijk, gisteren speelden ze niks extra's. Instant Street ga je van genieten zo, veel plezier!

Op sommige recente setlists staat een encore van vier nummers ipv twee, toch een beetje jammer dat ze die twee extra classics gisteren niet speelden. Iets teveel tijd verloren met de Instant Street outro en het incident in het publiek wellicht?
Reply
The Orb, fuck... even bijkomen. Memorabel was het zeker. Halfbejaarden, zoals ik, die helemaal losgingen op deze oudgedienden. Af en toe weer terug naar Pinkpop 1994, maar dan gelukkig nog steeds met een sound die zelfs jong onervaren grut bij de strot grijpt. Nu door naar Museumnacht Maastricht met wat shows in het Landbouwbelang. dEUS helemaal overgeslagen, want die show was volledig tegelijk en daar had ik ook echt geen zin in.
[+] 2 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Minimal Music Festival

Godnondeju wat een weekend
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)