Thread Rating:
  • 15 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb je door je speakers blazen?
Gamma Intel - Dekmantel Podcast 420
DJ R3LL - On Cue
Reply
(02-03-2023, 11:14)thomas9790 Wrote: Men I Trust - Untourable Album

Ik ga gewoon een kaart kopen voor die show in Düsseldorf. Verbaasde me om te zien dat die gewoon twee keer in Paradiso staan.

Die zijn ook in het buitenland relatief populair geworden. Zag ze vijf jaar geleden als voorprogramma van Belle & Sebastian; had geen idee dat ze sindsdien zo erg waren gegroeid (zowel artistiek als qua fans).
Reply
Gotu Jim - Niet Geslapen Wel Gedoucht


Nein.
Reply
Lekker stoer als je 15 bent. Mocht het niet over drugs gaan, zou iemand dit überhaupt goed/grappig vinden?
Reply
Misschien? Om een quote van Roger Ebert te parafraseren die over cinema ging maar ook over muziek kan gaan: het is niet waar het om gaat, maar hoe het er om gaat.
Reply
Debby Friday - SO HARD TO TELL / I GOT IT / HOT LOVE
Reply
(02-03-2023, 17:33)hythloth Wrote: Misschien? Om een quote van Roger Ebert te parafraseren die over cinema ging maar ook over muziek kan gaan: het is niet waar het om gaat, maar hoe het er om gaat.

Dat is niet hoe het werkt, zeker niet met muziek waar lyrics een grote rol spelen. 
Als je heel erg, in feite alleen maar, over drugs gaat zingen en rappen in elke generieke stijl die je anno nu kunt bedenken, dan vallen vorm en inhoud behoorlijk samen imo.
Reply
Okee, maar je hoeft geen 15 te zijn om de specifieke combinatie van de vorm en inhoud van deze plaat te waarderen. En nee, dat maakt je niet infantiel als volwassene.
Reply
Wie zei iets over volwassen zijn? Smile
Reply
Zoë Mc Pherson - String Figures
Reply
Pile - All Fiction

Oei, werkelijk geen bal aan.
Reply
Björk- Fossora
Reply
De La Soul - Stakes Is High
[+] 3 users say Thank You to marcorenton for this post
Reply
De La Soul - 3 Feet High And Rising
[+] 2 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
(03-03-2023, 11:27)Enzo Wrote: De La Soul - 3 Feet High And Rising
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
(03-03-2023, 11:22)marcorenton Wrote: De La Soul - Stakes Is High

^. Als een luie lul toch wel erg blij dat het op streaming staat.
Reply
Fatboi Sharif & Noface - Preaching in Havana

Ja.
Reply
Urusei Yatsura - We Are Urusei Yatsura

Re-issue van dik 25 jaar oud album van Schotse Sonic Youth-rippers met extra nummers, vandaag uit. Anyway, is er ook nog boeiende nieuwe muziek uit vandaag?
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
De La Soul - 3 Feet High And Rising

Hierna:
Mach Hommy & Tha God Fahim - Notorious Dump Legends Volume 2 (nieuwe mach vandaag uit)
Rome Streetz & Big Ghost Ltd. - Wasn't Built in a Day (weekje nu uit)

Volgende week komt de nieuwe Conway uit. Hopelijk goede hiphop weken.
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Weval - Remember
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
Caroline Polachek - Desire, I Want to Turn Into You

Nee, dit pakt me totaal niet, zowel muzikaal alsmede vocaal.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Oceanic * Choral Feeling

Leuk, fris album van Oceanic. Er zijn maar weinig kicks te bekennen; maar toch zit er een lekkere drive in dit album. Veel tracks neigen naar de ritmische aanpak van een Barker; stuwende melodieën en baslijnen. En in dit specifieke geval ook veel verdraaide/verknipte en geloopte zanglijnen van vrienden van hem.
Ik was bij de Iive-première van dit werk op Draaimolen waar een tiental mensen op het podium stonden. Maar heb hem ook met oa Greetje Bijma en Ensemble Klang gezien. Hij blijft creatief, uitdagend en interessant en daarmee een leuke Nederlandse artiest om te volgen.
Reply
(03-03-2023, 19:36)nam-tso Wrote: Oceanic * Choral Feeling

Leuk, fris album van Oceanic. Er zijn maar weinig kicks te bekennen; maar toch zit er een lekkere drive in dit album. Veel tracks neigen naar de ritmische aanpak van een Barker; stuwende melodieën en baslijnen. En in dit specifieke geval ook veel verdraaide/verknipte en geloopte zanglijnen van vrienden van hem.
Ik was bij de Iive-première van dit werk op Draaimolen waar een tiental mensen op het podium stonden. Maar heb hem ook met oa Greetje Bouma en Ensemble Klank gezien. Hij blijft creatief, uitdagend en interessant en daarmee een leuke Nederlandse artiest om te volgen.

Mja, z'n dj-sets zijn wel verschrikkelijk suf., en dat project met Ensemble Klang vond ik persoonlijk ook niet zo bijzonder. Dat project met Greetje Bijma was inderdaad wel leuk!
Reply
Ik zeg ook niet dat al zijn projecten top notch kwaliteit zijn. Maar de diversiteit van zijn werk maakt het leuk om te volgen. En dat maakt me dan weer nieuwsgierig om nog een keer te gaan kijken. Artiesten die constant soortgelijke muziek blijven produceren zijn er genoeg. Ik waardeer dat zoeken van Oceanic.
Ik heb ook wel eens een halve dj set gezien, maar daar kan ik me niet veel van heugen.
Reply
Enslaved - Heimdal

Wow, geen fan van hun eerdere werk, maar dit is erg overtuigend. Fantastische mix van folk, doom, black en prog.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)