Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Festivals buiten Europa
Mwah, die Metallica unga bunga fans haken na 2 minuten TOOL al af.
Reply
(29-03-2023, 23:37)hythloth Wrote: Tool headlinede vorig jaar op Bonnaroo en dit editie verkocht heel slecht. Los van hun eigen hardcore fanbase, krijgen ze nauwelijks nieuwe fans. Dus vanuit hun perspectief begrijp ik waarom ze deze boeking zouden accepteren. Is goed voor hun Amerikaanse profiel.

Sta dan op festivals waar non-Maga en non-boomer bezoekers komen. Dit is een ordinaire cashgrab.
Reply
Maar dat bedoel ik juist; Tool doet het niet meer goed op de traditionele Amerikaanse majors.
Reply
(29-03-2023, 18:31)Kreuz Wrote: Kostprijs voor een weekendje hoeveel onder of boven de 500 dollar?

599 exclusief bijkomende kosten (van 50 dollar nog 's). Lol. Hythloth, je zat er pal op.
Reply
En dat voor de goedkoopste categorie waar je achteraan staat. De overige tickets zijn natuurlijk veel duurder.
Reply
lol, zitplaatsen voor het podium bij metalmuziek. Wat een droefenis, man man man. Alle Bands zullen hiermee wel hebben ingestemd.
Reply
Tool en Ozzy deden toch al aan zitplaatsen vooraan. En in het geval van metalshows bij Amerikaanse amfitheaters, gebeuren de grootste moshpits vaak achteraan op het gras.

Reply
Lekker moshen bij Mama, I'm Coming Home.
Reply
Bij Tool of Ozzy maakt het niets of minder uit, maar die andere bands met zitplaatsen vooraan is gewoon te treurig voor woorden. Wat je ook van die muziek vindt; het is alsof je over 20 jaar een soort Tomorrowland met EDM-grootheden en een hologram van Avicii organiseert met ook daar zitplaatsen. Waarschijnlijk zal dat ook nog gebeuren als de wereld tegen die tijd niet in puin ligt.
[+] 3 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Per die plattegrond is er overigens wel een pit vak vooraan. Wel voor een belachelijke prijs, maar da's een ander verhaal.
Reply
(30-01-2023, 23:01)greenlander Wrote: Tof man, ik wil hier ook graag een keertje heen. Lees graag een verslag tot Smile

Het main event, Memory Game met Meredith Monk, is erg de moeite waard. Verder zou ik zelf Caroline Shaw checken.

Settijden zijn immiddels bekend. Denk dat ik Meredith Monk en Caroline Shaw helaas moet skippen, omdat het lijkt dat ik alleen de zaterdag kan. Wel veel clashes op die avond, maar ach. Iemand nog meer tips?
Reply
Na 2013, komt Sonic Bang terug in Bangkok.

Dit was de editie van 2013 en stiekem hoop ik dat het in december of januari plaatsvind, dan kunnen we er weer naartoe.

https://my-thai.org/sonic-bang-festival-...n-bangkok/
Reply
[Image: ATG_1080x1350_Final-880x1150.jpg]

Zaterdag is niet boeiend, maar de zondag is wel lekker. Ook verrast dat Tegan and Sara zo erg zijn afgegleden.
Reply
Sonic Bang is op 12-08-2023 en tot nu toe zijn de volgende bands beklend gemaakt.

Lany, Addy, Valley, Nulbarich, Hybs, Burnout Syndromes en de rest volgt nog. Is het gek dat ik er geen een van ken?
Reply
(26-04-2023, 13:17)pudpong3 Wrote: Lany, Addy, Valley, Nulbarich, Hybs, Burnout Syndromes en de rest volgt nog. Is het gek dat ik er geen een van ken?

Helemaal niet gek. LANY is overigens een verschikkelijke band, waarbij mijn vermoeden dat ze bestaan om jonge vrouwen binnen te doen waar bleek doordat er aantijgingen kwamen.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
De zaterdag van Long Play Festival gedaan, een niche festival georganiseerd en gecureerd door het Bang on a Can collectief dat in diverse zalen van Brooklyn werd gehouden. Behalve dat het schema geen eindtijden had, vond ik alles prima geregeld. Bovendien deelde de organisatie zelfs wat tickets uit die volledig kosteloos of met 50% korting waren, omdat ze als "mission based institution" wouden dat zoveel mogelijk geinteresseerden aanwezig waren. Daarnaast waren er zelfs optredens waar mensen zonder tickets gratis heen konden, van o.a. Vicky Chow en Gyan Riley. Wegens algemene levensdrukte en omdat ik mij weer wat ziekjes voelde, maakte ik niet optimaal gebruik van alles wat er die dag stond geprogrammeerd, maar het voelde cool om voor het eerst in lange tijd weer zo'n kleinschalig festival te doen.

Sō Percussion & Vân-Ánh Võ, Nathalie Joachim: Ik kwam helaas pas een half uur na aanvangst binnen. Niettemin raakte ik meteen in de zone van wat er gebeurde op het podium, met een hoop meditatief getrommel en een Vietnamese mevrouw die er af en toe overheen zong. Echter was het optreden opeens al klaar; bleek ik maar de laatste 5 minuten te hebben gezien.

Philip Glass Ensemble: Ze brachten de wereldpremiere van de volledige integrale vertolking van het album Glassworks uit 1982, met daarbovenop ook nog stuk 8 van Music in Twelve Parts. Helemaal te gek, werd volledig ingezogen. Glass speelde overigens niet mee i.t.t. toen ik ze vijf jaar geleden met Koyaanisqatsi zag, maar hij zat wel op de vierde rij in het publiek en kreeg zelf ook een staande ovatie op het einde. Echt een vette boeking. 

Ganavya & Shabaka Hutchings: Nou ben ik nog nooit op Le Guess Who geweest, maar dit was precies wat ik mij bij dat festival voorstel, hehe. De 35 minuten die ik ervan zag waren chill. Minder jazzy dan verwacht, en Shabaka ruilde zijn saxofoon in voor allerlei Afrikaanse (?) fluitinstrumenten. Echt wel een talentvolle dude.

University of Michigan Percussion Ensemble performs Michael Gordon's Field of Vision: Bestond uit 36 mensen in een nabij gelegen park die een rituele geluidsinstallatie brachten. Ik vond het leuk bedacht, en het was grappig om de reacties van voorbijgangers met hun honden te zien. Maar het duurde in totaal zestig minuten, en na een half uur had ik het wel gehoord. Hielp dat het tenminste super lekker weer was.



LEYA: Je had daar een jongedame die heel bezeten op de harp speelde, en een punk-uitziende intense dude die opera zong. Coole combinatie die verrassend genoeg werkte.

Mount Eerie: Tijd om tegen een heilig huisje te schoppen. Phil Elverum is natuurlijk een sympathieke dude, maar The Microphones in 2020 was indrukwekkend omdat het één lang stuk was en er van die Sunn 0))) momenten in zaten. Dit was echter gewoon een uur lang weinigzeggende liedjes op allemaal hetzelfde register. Niet boeiend. Wel lachen om aanwezige hipsterpubliek te checken; veel leuke kunstacademie chicks in moederspijkerbroeken. 

Liturgy en Tyondai Braxton/Ben Vida waren hierna ook nog opties, maar liet ik voorbij gaan. Mochten ze volgend jaar wat geile boekingen hebben, ben ik er wel weer een dagje bij.
[+] 4 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
[Image: riot-fest-lineup-2023.jpg]

Fuck Foo Fighters, maar verder doen ze het weer goed.
[+] 3 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
(16-05-2023, 17:21)hythloth Wrote: [Image: riot-fest-lineup-2023.jpg]

Fuck Foo Fighters, maar verder doen ze het weer goed.

Beneiuwd of The Cure hun setlijst hiervoor aanpast, maar deze sla ik over Wink
Reply
[Image: attachment-the-national-homecoming20231....=1500&q=75]

Prima lineup voor de liefhebber.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
(17-05-2023, 17:10)hythloth Wrote: [Image: attachment-the-national-homecoming20231....=1500&q=75]

Prima lineup voor de liefhebber.

Dit is een Gretzival.  Big Grin
Reply
Damn, dit is nice.
Reply
Daar zou ik zeker een kaartje voor kopen als het in de buurt zou zijn. Mooie namen.
Reply
[Image: QiufbZU.jpg]

WTF doet Nelly Furtado daar tussen.
Reply
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul toch maar mooi geboekt opnieuw.
Reply
Ik kan de poster niet plaatsen, maar Primavera Sound Buenos Aires pakt uit met The Cure en Blur, 25 en 26 november. Dan zal Primavera Sound ook wel The Cure en Blur in Sao Paulo en Santiago hebben.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)