Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Festivals buiten Europa
#76
Oef wat zijn we verwend in Nederland he. Wink

Ik denk dat er genoeg van dat soort festivals in Europa te vinden zijn.
Reply
#77
Het gaat dus toch nog gebeuren!

[Image: 61026e27078cc55922a1c1fb_L%26F-1500x1875.jpg]
Reply
#78
Zou kaartje kopen
Reply
#79
Voor wie in 2002 leeft. Het wordt allemaal wel erg specifiek.
Reply
#80
(29-07-2021, 20:08)Uplift Wrote: Voor wie in 2002 leeft. Het wordt allemaal wel erg specifiek.

Tool staar er niet hoor.
Reply
#81
Dit doet pijn aan mijn ogen.
Reply
#82
Ik had een vriend op de basisschool die is vernoemd naar een van de artiesten op dit affiche. Ik had hem er eigenlijk om moeten pesten Smile
Reply
#83
Lil Dicky heet eigenlijk Too $hort?
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#84
Dikke TMF vibe, praten Fabiënne, Bridget en Sylvana het aan elkaar?
Reply
#85
(29-07-2021, 22:49)thomas9790 Wrote: Ik had een vriend op de basisschool die is vernoemd naar een van de artiesten op dit affiche. Ik had hem er eigenlijk om moeten pesten Smile

Fat Joe?
Reply
#86
(29-07-2021, 23:12)Gunnar Wrote: Dikke TMF vibe, praten Fabiënne, Bridget en Sylvana het aan elkaar?

Vergeet Isabella niet.
Reply
#87
Isabelle was de leukste, die presenteerde Alter8 en had daarna een avondshow op 3FM.
Reply
#88
Wow, dat is eerder eind jaren negentig! Dit had ik toen heel tof gevonden Wink
Reply
#89
[Image: u1bftd3ehan71.jpg?width=768&auto=webp&s=...6aec58e153]

Hadden ze beter een nieuwe sponsor kunnen vinden om het festival naar te vernoemen.
Reply
#90
[Image: attachment-big-ears-2022-poster.jpg?w=1336&q=75]

Ziet er cool uit. Ik neem aan dat er meer Fennesz datums komen voor 2022.
Reply
#91
Stacked hoor.
Reply
#92
John Zorn en dan 8 optredens. Ziek.
Reply
#93
Gitarist Bill Frisell vond ik wel eerst wel apart op deze billboard, maar er zijn nog veel meer jazz acts.
Reply
#94
Als ik nog wat meer kan verdienen de komende maanden, overweeg ik Big Ears wel. Valt qua periode redelijk goed. Geen idee hoe de rest van de dickmove ingevuld zou kunnen worden, maar goed.
Reply
#95
(16-09-2021, 10:20)Uplift Wrote: Als ik nog wat meer kan verdienen de komende maanden, overweeg ik Big Ears wel. Valt qua periode redelijk goed. Geen idee hoe de rest van de dickmove ingevuld zou kunnen worden, maar goed.

Genoeg goeie road trip locaties in de buurt van Knoxville, zoals Mammoth Cave National Park in Kentucky of Asheville in North Carolina. Moet de COVID-besmettingsgraad in al die rode staten natuurlijk wel omlaag zijn.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#96
(16-09-2021, 10:20)Uplift Wrote: Als ik nog wat meer kan verdienen de komende maanden, overweeg ik Big Ears wel. Valt qua periode redelijk goed. Geen idee hoe de rest van de dickmove ingevuld zou kunnen worden, maar goed.

Great Smokey Mountains National Park is vlakbij en de moeite als je into that bent
[+] 1 user says Thank You to rob12nl for this post
Reply
#97
Hierbij mijn verslag van de zaterdag van Firefly Festival in Delaware. Het was het eerste festivaluitje die mijn metgezel en ik samen deden sinds de vorige Firefly editie. Hadden eerst overwogen om alle vier dagen te gaan, maar ondanks wat sterke namen op de donderdag waren de vrijdag en zondag zo uitermate kut dat we het niet de moeite waard vonden. Bleek uiteindelijk dat je vlak voor het festival weekendtickets tweedehands voor dezelfde prijs als reguliere zaterdagtickets kon kopen. Echter viel de donderdag deels in het water vanwege kutweer, en lazen we in de aanloop van de zaterdag allerlei verhalen online van dat het een puinhoop was. Waaronder gebrek aan personeel overal vanwege de eerdergenoemde Great American Labor Shortage, en ook belachelijke voedselprijzen zoals een gehele pizza voor vierenvijftig dollar (!!!!!!) op het terrein. Wat in ons voordeel werkte, was dat we allerlei tips en advies van anderen over het festival konden opvolgen, en ons daardoor extra goed hadden voorbereid!

Na een autorit langs diverse maisvelden en zelfs een Amish waggie, kwamen we aan bij de box office om onze kampeerkaart op te halen. Drie kwartier verder, vroegen we aan een nabije festival medewerker waar de campingingang was, waarop die zei dat auto's niet meer werden toegelaten en wees naar een hele lange rij van lui die met kampeerspullen en al aan het wachten waren op één of andere shuttle. Wij hadden zoiets van "WTF is dit voor onzin" waarop die dude zei dat hij wel op onze auto zou letten mits we ook iets voor hem zouden doen. Hele sketchy zooi, en de boel werd nog vreemder nadat een andere verkeersmedewerker met ditzelfde verhaal aankwam. Gelukkig lieten we het er niet bij zitten, en reden we een paar wegen om van waar we eerst waren om uiteindelijk wel gewoon de normale campingingang te vinden waar onze auto keurig werd toegelaten op de camping. Zonder enige inspectie van onze spullen (lol), maar echt wat de fuck was hier aan de hand. We spraken nog met een politieagent die we tegen kwamen over wat er verderop gaande was, maar we hebben geen idee hoe dat was afgelopen en hoe dat verder liep met al die mensen in de rij. Rare shit.
Hoe dan ook, het was echt fucking mooi weer en we hadden er hartstikke zin in! We stonden op dezelfde South Camping als de vorige keer, echter stonden er nul komma nul douchecabines of nabije voedselplekken voor kampeerders. Wel een health check tent waar je een speciaal coronabandje kon krijgen op vertoon van je documentatie, waar vervolgens helemaal niet naar werd gevraagd bij de ingang van het festival. Security check stelde ook geen reet voor, wat in ons voordeel werkte betreft gesmokkelde jonko. Oh, en mijn nieuwe vette fanny pack was volgens de huisregels te groot om te worden toegelaten, maar door deze doodleuk in een doorzichtige plastic tas te stoppen, kon ie gewoon naar binnen. Sukkels.

[Image: 20210925-163001.jpg]

De opzet was een hoop veranderd tegenover vorige keer, zoals dat er gelukkig geen speciale front row vakken meer waren en dat er een overdekte Pavilion tent stond. Daar hadden we afgetrapt met de laatste twintig minuten van ene Elohim; een vrouwelijke EDM artiest die live over de muziek heen zong. Was muzikaal niet denderend, maar het publiek vondt het allemaal wel best. Daarna wezen chillen bij een podium verderop voor emo-trap rapper $NOT die tot de nieuwe generatie van hiphop behoort waarbij het niet gaat om het live rappen maar om het "viben". Wat in zijn geval inhield dat ie het eerste nummer het publiek insprong om mee te moshen, en allerlei ad-libs luidkeels riep terwijl de tape met vocalen door de DJ werdt afgespeeld. Gelukkig kon de aanwezige cameraman dit hele tafereel filmen en uitzenden op de grote schermen, zodat je zittend nog de boel kon volgen. Hebben ons daar hard gelachen, ook doordat we een Nederlandse vlag in het publiek zagen waarop iemand "Saturdays are for the whores" had geschreven. Rare jongens daar in Delaware. Overigens was de ravebooty dresscode terug van weggeweest, wat inhield dat een element van de festivalgangers opnieuw met de blote bilpartij liep te showen. Dit bleef 's nachts ook het geval terwijl het flink afkoelde; echte toewijding hoor.
Na een kwartier hadden we genoeg $NOT voor één dag, en gingen we chillen in de silent disco. Was een top idee, want hier was de sfeer echt top, mede doordat het tussen allerlei bomen lag. Zouden ze in NL ook moeten doen, mits dat nog niet het geval ergens is. Op dat moment wou ik dat we eerder op het terrein waren zodat we er veel langer hadden kunnen hangen, want na een half uur viben werd het tijd voor het kwalitatieve muziekprogramma.



Caribou in de Pavilion tent tijdens het laatste daglicht bleek een gouden zet. Had ze nog nooit eerder gezien, en ondanks dat de set in het midden was stilgelegd voor 7 minuten wegens stroomstoringen, was het erg memorabel. Iedereen om ons heen was hartstikke chill, genoeg dansruimte voor allen, en de nieuwe tracks kwamen ook goed over. Check zelf maar. Mijn metgezel was er van tevoren niet bekend mee en vondt het net zo geweldig, wat mij een fijn gevoel gaf doordat ik dit aan hem met succes had geïntroduceerd. Helaas bleek dat niet het geval voor de daaropvolgende act, Caroline Polachek, die hij na drie nummers als kutmuziek afschreef. Ik ben zelf wel fan van mevrouw Polachek (bekend van voormalig indiepopband Chairlift en van haar prima debuutplaat Pang die was geproduceerd door Danny L Harle) en bleef dus gewoon het hele optreden aanwezig. Ze was last-minute geboekt als invaller nadat ene Still Woozy cancelde vanwege covid, dus los van de paar eerste rijen die er hard op gingen, kon het niemand echt wat schelen en zat de sfeer er niet in. Daarnaast was het podium waarop ze speelde ook te groot; de Pavilion tent zou veel beter hebben gewerkt. Geluidsmix was ook wisselvallig. Allemaal zonde, want met haar performance was niks mis en ik zie haar graag opnieuw in een betere context met een volwaardige set.

Subheadliner Glass Animals won de prijs voor het meeste enthousiasme, zowel vanuit het publiek als vanaf het podium. Stond versteld hoeveel animo er wel niet was en hoe populair deze band is geworden. Tijdens de eerste paar liedjes snapte ik helemaal niets van de muziek en van de alsmaar rondhuppelende frontman met fraternity letters op zijn shirt, maar naar mate de set verstreek raakte ik toch overtuigd. Wel helaas een pispauze gedaan net tijdens het nummer waarbij rapper Denzel Curry als surprise guest meedeed. Sindsdien hun laatste plaat een paar keer beluisterd, en terugkijkend had ik dat moeten doen voor aanvang van het festival zodat het optreden beter was binnengekomen. Als deze band zo doorgaat, worden ze absoluut een toekomstige headliner op mainstream festivals.
Toen werd het tijd om onze jonko op te steken voor Khruangbin. Dit was precies het soort optreden in de juiste context dat ik van ze verlangde sinds ik drie jaar geleden fan werd: knetterstoned in de openlucht in het donker, vol met dansende mensen. De band speelde super strak en kwamen ook met gruwelijk verrassende snippets van bekende tracks die ik liever niet verklap (zie hier de pro-shot opname terug). Ondanks het wat mindere vorige album maakten ze het dus live helemaal opnieuw waar; mijn favoriete show van de dag. Zeker de moeite voor het aankomende Europese festivalseizoen.

[Image: FAQL0n6VQAgp8YD?format=jpg&name=large]

Voor headliner Tame Impala konden we een goeie plek voor de geluidstafel regelen, al moesten we nog wel 45 minuten daar wachten voordat het begon. Het vervelende daarvan was dat op papier de band gewoon eerder had kunnen beginnen voor twee uur lang (equivalent aan hun arena shows) i.p.v. een ingekorte set van 90 minuten. Al bleek zelfs dat al teveel voor de aandachtspanne van een deel van het publiek, dat vroegtijdig de benen nam of op douchebag-wijze door ons heen probeerden te beuken. Het enthousiasme niveau was overal ook laag doordat zoveel mensen aan de (soft)drugs zaten en dus in hun eigen wereld liepen te spacen. De grote schermen van de main stage zorgden wel voor een extra visuele dimensie die niet aanwezig was bij de reguliere arena tour, en het viel mij dit keer op hoe de setlist en visuals ideaal waren gedoseerd om op te trippen. Halverwege kwam de maan ook tevoorschijn vlak boven de main stage (zie bovenstaande foto), wat voor extra gejuich en coolheid zorgde. Alles bij elkaar was dit stokstijf van de jonko erg genietbaar, maar we gaven toch de voorkeur aan Tame's show uit 2019 die ook 90 minuten duurde maar wel een veel betere setlist had.



Na afloop een comedown pauze gedaan en met wat nieuwe nuchterheid vertrokken naar Diplo die toen al op de helft bezig was. Net als vorige keer was er iedere avond opnieuw de Firefly-traditie om massaal met glowsticks te gooien bij elke drop tijdens de dance afsluiter, al waren er minder mensen hier mee bezig dan verwacht. De set zelf was tolerabel qua plaatkeuze, en er waren genoeg mensen in lichtgevende outfits om naar te kijken voor vermaak. Maar blijven tot het eind was geen must, zeker gezien Diplo toch een gigantische gluiperd is, dus toen teruggelopen naar de camping. We hadden overigens de optie gekregen om polsbandjes van anderen over te nemen zodat we ook de zondag konden doen, maar bij wakker worden de volgende ochtend waren we hartstikke brak en de grote namen die dag waren toch kut (Lizzo en Machine Gun Kelly; flikker op zeg). Dus we gingen gewoon om 9 uur 's ochtends meteen naar huis om daar vervolgens verder uit te slapen. Later lazen we overigens dat allerlei bezoekers besmet raakte met salmonella vanwege één of andere kipplek. Naast covid natuurlijk, maar dat was te verwachten gezien mensen nauwelijks mondmaskers droegen. Oh, en er waren ook nog verhalen van mensen op de North Camping die op de zondagochtend maar liefst drie uur in de rij stonden bij de eetkrampjes voor ontbijt. Enfin, ondanks alle puinzooi hoop ik er volgend jaar opnieuw bij te zijn voor minimaal een dag. Wordt gegarandeerd lachen. En het liefst weer in de herfst in plaats van de zomer, want geen luchtvochtigheid overdag en meer duisternis tijdens de avondsets was echt fijn.
[+] 10 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#98
Ik vind het bizar en respectwaardig hoe je casual zoveel kutzooi op een festival kunt benoemen en vrolijk kunt eindigen met "volgend jaar weer". Mooi verslag!
[+] 2 users say Thank You to kurtje for this post
Reply
#99
Haha, als we volgend jaar weer gaan, verblijven we absoluut op één van de privécampings buiten het festival zelf. Kan je tenminste ook met de auto van de camping af om ergens te brunchen. En bedankt!
Reply
Dit is zelfkastijding van de bovenste plank. Vintage hythloth verslag!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)