Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Festivals buiten Europa
De nostalgietrips worden specifieker, nietwaar. 2007-2011 is nu kennelijk de niche.

The Faint is wel dik hoor. En was nog voor die periode al heel vet. Geen idee dat ze nog bestonden.
Reply
(17-01-2023, 19:11)hythloth Wrote: [Image: 2zRX1UZWRRPUaWBZiEEgmY68GvDShJTiNFp9yxRe.jpg]

YYYs sterke headliner, maar een gemiste kans om The Cure te boeken gezien de naam van het festival.

YYY's, MGMT, M83, Fever Ray en The Faint zou ik graag willen zien. De layout is wederom bizar lelijk.
Reply
Waarom blijft men Azealia Banks boeken. Bovendien moet dit naast YYYs wel het slechtste nostalgiefeestje zijn tot nu toe, ik zou me als artiest schamen om in zo'n context geboekt te worden.

In dat kader..

[Image: FmsdeYlXgAAnJXA?format=jpg&name=large]
Reply
(17-01-2023, 20:37)thomas9790 Wrote: [Image: FmsdeYlXgAAnJXA?format=jpg&name=large]

Dit is geen lineup, dit is wat je zou krijgen als je pudpong zou dwingen zijn Koffiedik-deathlist uit te schrijven.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
Totaal verschillend kader imo, maar goed... Die laatste verkoopt waarschijnlijk met hetzelfde gemak als een Snollebollekes show hier uit.
Reply
(17-01-2023, 20:47)Koen Wrote:
(17-01-2023, 20:37)thomas9790 Wrote: [Image: FmsdeYlXgAAnJXA?format=jpg&name=large]

Dit is geen lineup, dit is wat je zou krijgen als je pudpong zou dwingen zijn Koffiedik-deathlist uit te schrijven.

Beide posters zou ik blind in Nederland heen gaan, echt jammer dat hier altijd dezelfde artiesten komen. Ik wist van 80% niet dat ze nog optraden/bestonden/leefden though.
Reply
(17-01-2023, 20:48)Timothy\s Monster Wrote: Totaal verschillend kader imo, maar goed... Die laatste verkoopt waarschijnlijk met hetzelfde gemak als een Snollebollekes show hier uit.

Beide zijn nostalgiefuifjes voor kapitaalkrachtige millennials toch? Zie niet in waarom ik het ene serieuzer moet nemen dan het andere, behalve het feit dat Just Like Heaven toevallig een handjevol degelijke acts heeft geboekt. Los daarvan zou ik Lovers and Friends eerder bezoeken, als ultieme daad van ramptoerisme.
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
2002, het festival. Je kunt je met deze affiche letterlijk richten op mensen die in 1984 geboren zijn. Het is gewoon de ultieme segmenteringsdroom voor marketeers en ik vermoed wellicht een reden op zich voor het samenstellen van zulk prachtig gedrocht.

Komen die ICBMs óoit nog, Kim?
Reply
Ordinaire line-up, zou er gelijk een kaart voor kopen mocht dat hier zijn.
Reply
(17-01-2023, 21:42)thomas9790 Wrote: Los daarvan zou ik Lovers and Friends eerder bezoeken, als ultieme daad van ramptoerisme.

Veel plezier met dit soort veiligheidsincidenten!
Reply
(17-01-2023, 21:48)hythloth Wrote:
(17-01-2023, 21:42)thomas9790 Wrote: Los daarvan zou ik Lovers and Friends eerder bezoeken, als ultieme daad van ramptoerisme.

Veel plezier met dit soort veiligheidsincidenten!

403 forbidden lijkt me inderdaad foute boel.
Reply
Reply
(17-01-2023, 20:37)thomas9790 Wrote: Waarom blijft men Azealia Banks boeken. Bovendien moet dit naast YYYs wel het slechtste nostalgiefeestje zijn tot nu toe, ik zou me als artiest schamen om in zo'n context geboekt te worden.

In dat kader..

[Image: FmsdeYlXgAAnJXA?format=jpg&name=large]

Dit kan zomaar een poster met de playlist van radio Donna zijn haha what the fuck.
Reply
(17-01-2023, 21:42)thomas9790 Wrote:
(17-01-2023, 20:48)Timothy\s Monster Wrote: Totaal verschillend kader imo, maar goed... Die laatste verkoopt waarschijnlijk met hetzelfde gemak als een Snollebollekes show hier uit.

Beide zijn nostalgiefuifjes voor kapitaalkrachtige millennials toch? Zie niet in waarom ik het ene serieuzer moet nemen dan het andere, behalve het feit dat Just Like Heaven toevallig een handjevol degelijke acts heeft geboekt. Los daarvan zou ik Lovers and Friends eerder bezoeken, als ultieme daad van ramptoerisme.

Nee, dat herken ik totaal niet. Maar dan krijgen we weer de voor mij onnodige discussie over relevantie.
Reply
Maar hoezo is dat andere festival - weliswaar met betere namen - géén nostalgiefest? Het zijn namen die duidelijk daarvoor geselecteerd zijn; ze hebben niet eens allemaal nieuw materiaal op zak of zo.
Reply
YYY's heeft voor mij één van de beste albums van 2022 gemaakt. Fever Ray met een aantal nieuwe nummers en nieuw album over 2 maanden, Caribou met recent nieuw materiaal. Weliswaar niks vernieuwends, maar voor mij toch wel een aantal interessante bands met nostalgie aanvulling.
Dat andere festival is een soort van 90's TMF/MTV Pop event. Beide zou ik overigens wel bezoeken, maar dan met een totaal andere motivatie.
Reply
Nee, tot hier volg ik wel, maar je noemt welgeteld 3 bands Smile
En Caribou had laatst een album uit in 2020, dus dat is wel een stretch.
Reply
M83 en Ladytron komen met een nieuwe plaat en Hot Chip en Metronomy brachten er vorig jaar een uit. The Walkmen als reünie act is wel nice op zich. Azealia Banks staat daar wel echt heel erg raar.

edit: Maar het één sluit het andere wel niet uit. Dit is overduidelijk een festival gecreëerd voor een bepaalde leeftijdsgroep met een bepaalde smaak - zoals er wel meerdere als paddenstoelen daar zijn ontstaan in de VS in de laatste jaren. Zelfs mét nieuw werk zal dit festival hoofdzakelijk net die groep mensen aantrekken.
Reply
Ja, het is inderdaad geen showcase festival met nieuwe/vernieuwende bands. Dacht dat Caribou recentelijk nog wat nieuwe nummers heeft uitgebracht, maar time flies. Ik heb toch nog altijd een ander gevoel bij beide festivals. Al zal het er ook mee te maken hebben dat ik YYY's, M83 en MGMT pas laat ontdekt heb.
Bij de acts van dat andere festival denk ik terug aan mijn middelbare schooltijd. Toen in ons café gevuld met rook/tabak in de kelder van school Missy Elliott, Usher, Busta Rhymes, maar ook Pop Will Eat Itself, Sepultura en Sick Of It All dagelijks voorbij kwamen.
Reply
Jouw middelbare school had een café in de kelder?
Reply
(17-01-2023, 23:57)hythloth Wrote: Jouw middelbare school had een café in de kelder?

Jep, een soos noemde ze dat. Wel alleen voor de bovenbouw (dus vanaf 14/15 jaar).
Reply
Fucking hard. Mijn school had niet zoiets, maar er werd wel alcohol geschonken op speciale evenementen voor 16-plussers (maar niet alsof ze om ID vroegen). Dat zie je nu helaas niet meer.
Reply
Op die manier heb ik als 13-jarige (ik was een vroege leerling) veel nieuwe en andere muziek leren kennen. En dat in een tijd met alleen maar stereotypes (gabbers, skaters, alto's, hiphoppers, metal heads, r&b'ers etc.).
Na schooltijd open podium voor lokale talenten (ook spoken word, cabaret en theater). Mooie tijden.
Reply
(18-01-2023, 00:06)Timothy\s Monster Wrote:
(17-01-2023, 23:57)hythloth Wrote: Jouw middelbare school had een café in de kelder?

Jep, een soos noemde ze dat. Wel alleen voor de bovenbouw (dus vanaf 14/15 jaar).

Zoiets had mijn school ook. Bij ons heette het de Hades.
Reply
Niet voor de motoren, maar ik vind dit een mooi affiche.

https://www.harley-davidson.com/nl/nl/co...oming.html
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)