Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muzikale thuiswerk ontdekkingen
#1
Ik merk nu ik meer thuiswerk ik meer muziek luister en ook weer tijd heb om "nieuwe/onbekendere" muziek te ontdekken. Wat zijn jullie muzikale corona-thuiswerk-ontdekkingen?

Dit kwam voorbij als 'ontdektip' op spotify. https://youtu.be/mrSuLhEahpM, flieder, best relaxed
Reply
#2
Mooi topic! Ben zelf ook continu op ontdekkingstocht, maar ben (onbewust) veel bekend spul aan het luisteren.
Zijn er wellicht handige streams/playlists of vergelijkbaar met alleen nieuw materiaal?
Vond vroeger de Luisterpaal van 3voor12 altijd erg handig.
Reply
#3
De luisterpaal bestaat nog steeds https://3voor12.vpro.nl/tags/luisterpaal.html. Ik gebruik wel vaak ook ontdekken op spotify.
[+] 1 user says Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
#4
Ik wil niet zeiken, maar is dit niet meer iets voor de Ontdekhoek?
Reply
#5
Ben ik de enige die momenteel liever naar oudere, "veilige" muziek wilt luisteren, om geruster te voelen?
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#6
(18-03-2020, 17:19)hythloth Wrote: Ben ik de enige die momenteel liever naar oudere, "veilige" muziek wilt luisteren, om geruster te voelen?

Nu je het zegt, ja. R.E.M. doet het goed hier.
Reply
#7
In dit soort tijden is het juist belangrijk dat je jezelf blijft prikkelen en enthousiasme aanwakkert. Dat versterkt immers het immuunsysteem.
Muziek kan daar een belangrijke rol in spelen. Voor de één is dat teruggrijpen naar sentiment, maar voor anderen juist nieuwe dingen ontdekken.
Ik vind de combinatie wel mooi. Via de luisterpaal een paar nieuwe (voor mij dan toch) parels ontdekt; Birthmarks van Hilary Woods (Roadburn folk) en Psycho Romance and Other Spooky Ballads van Men With Secrets (darkwave meets techno). Tegelijkertijd Insurgentes van Steven Wilson herontdekt.
Reply
#8
Voor mij is het qua muziek business as usual: zoveel mogelijk ontdekken. Het steekt als ik iets fantastisch beluister dat normaal op Rewire had gestaan, maar momenteel steekt het ook voor iedereen, in eerste instantie voor de artiest zelf. Het feest zal enkel maar groter zijn als we veel van die geweldige muziek over anderhalf jaar of zo alsnog live kunnen zien. Ik ben ook erg benieuwd naar wat er in quarantaine-tijden zal gemaakt worden, maar anderzijds maak ik me ook geen illusies: de inkomensonzekerheid van artiesten is nu groter dan ooit en voorlopig hoeven we niet op onze overheden te rekenen. De kans is dan ook groot dat veel carrières of artistieke plannen de koelkast in zullen moeten.
Reply
#9
(19-03-2020, 10:52)Uplift Wrote: Het feest zal enkel maar groter zijn als we veel van die geweldige muziek over anderhalf jaar of zo alsnog live kunnen zien. Ik ben ook erg benieuwd naar wat er in quarantaine-tijden zal gemaakt worden, maar anderzijds maak ik me ook geen illusies: de inkomensonzekerheid van artiesten is nu groter dan ooit en voorlopig hoeven we niet op onze overheden te rekenen. De kans is dan ook groot dat veel carrières of artistieke plannen de koelkast in zullen moeten.

Zal voor de artiesten een balans worden tussen ander werk doen om tijdelijk rond te komen, en hun creativiteit benutten om hun mentale gezondheid te bewaren tijdens al dit. Qua muziek uitbrengen is het misschien handiger om te wachten totdat ze weer kunnen touren, om hype e.d. op te bouwen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)