Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic
#76
(13-03-2020, 11:15)TheUncleG Wrote: Jongens, er is niks aan de hand. We moeten zorgen dat we als de donder liefde vinden, dan kan geen virus ons lichaam als het zijne beschouwen. 

https://twitter.com/GersPardoel/status/1...8305569793
Kwam z'n instagrampost net ook tegen. Dit soort types verdienen een isoleercel zonder internet. Voor hetzelfde geld neem een paar honderd laagopgeleide volgers z'n boodschap wel voor waarheid aan en wordt de verdere verspreiding weer wat bespoedigd Angry
#77
RIVM:

Quote:5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen

Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.

Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.
#78
Mijn vrouw heeft gebeld met Thai Airways en alleen Thai krijgen geld terug bij annulering. Buitenlanders niet.
#79
Je vrouw is toch Thais?
#80
Volgende wielerevenement uitgesteld: Giro start niet in mei. Ik ga even in een hoekje huilen.

Reken maar dat het EK voetbal volgende week ook van de kalender gaat.
#81
(13-03-2020, 15:34)Gunnar Wrote: Volgende wielerevenement uitgesteld: Giro start niet in mei. Ik ga even in een hoekje huilen.

Reken maar dat het EK voetbal volgende week ook van de kalender gaat.

Ik denk dat de voetbalcompetities ook niet meer hervat worden.
#82
(13-03-2020, 15:24)Indiaantje89 Wrote: Je vrouw is toch Thais?

Nederlands paspoort. Ze wilt geen dubbele nationaliteit.
#83
Wat gaan die sportzenders doen. Eindeloos herhalingen uitzenden?
#84
(13-03-2020, 15:10)BigBird Wrote: RIVM:

Quote:5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen

Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.

Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.
Waarschijnlijk zal de exponentiële toename de komende dagen nog wel even voortzetten. Pas over 1,5 week weten we wat het effect van het nieuwe maatregelenpakket gaat zijn.
#85
En wat te denken van Graz zelf? Dit topic gaat de komende weken het record aantal posts verbreken Tongue
#86
(13-03-2020, 15:42)Gunnar Wrote: En wat te denken van Graz zelf? Dit topic gaat de komende weken het record aantal posts verbreken Tongue
Ik heb iig nu wel een zee aan tijd om muziek te luisteren nu ik thuiswerk
#87
(13-03-2020, 15:37)Enzo Wrote:
(13-03-2020, 15:34)Gunnar Wrote: Volgende wielerevenement uitgesteld: Giro start niet in mei. Ik ga even in een hoekje huilen.

Reken maar dat het EK voetbal volgende week ook van de kalender gaat.

Ik denk dat de voetbalcompetities ook niet meer hervat worden.

Zonder het EK komende zomer is er nog wel ruimte om de competities te hervatten. Als het EK dan in de winter is kan een volgend seizoen ook precies tussen het EK en WK ingepland worden.
#88
Heel benieuwd hoe de universiteiten omgaan met de aankomende tentamens. Natuurlijk valt dit in het niet bij het belang van volksgezondheid, maar het levert me toch een boel extra stress op. Ik zie het ze wel uitstellen tot de zomer of iets dergelijks.
#89
Ik zit nog op de mailinglijst voor medewerkers van een Nederlandse universiteit en dat is niet wat ik lees dat ze willen gaan doen. Men is de opties nog aan het onderzoeken, maar take home tentamens lijken de waarschijnlijkste optie.
#90
Spanje zit al op 4200 bevestigde gevallen. Die gaan rap de kant op van Italië :O
#91
(13-03-2020, 16:37)greenlander Wrote: Ik zit nog op de mailinglijst voor medewerkers van een Nederlandse universiteit en dat is niet wat ik lees dat ze willen gaan doen. Men is de opties nog aan het onderzoeken, maar take home tentamens lijken de waarschijnlijkste optie.

Interessant. Ik hoor nu geluiden over online examens, maar dat lijkt me al een stuk minder praktisch.
#92
Recordstoreday is verschoven van 18 april naar 20 juni.
#93
Oma niet laten oppassen en oudste dochter thuisgelaten. Godzijdank nog koers....
#94
Bijzonder dat de maatschappij nu zwaar rust op zorg-/hulpverleners en leerkrachten terwijl die structureel onderbetaald worden. Zouden we nu wel wakker worden?
[+] 7 users say Thank You to Loov for this post
#95
(13-03-2020, 17:00)Loov Wrote: Bijzonder dat de maatschappij nu zwaar rust op zorg-/hulpverleners en leerkrachten terwijl die structureel onderbetaald worden. Zouden we nu wel wakker worden?
Onder de VVD?... waarom stel je uberhaupt deze vraag Wink
#96
Dat geld hebben ze hard nodig om hun vriendjes bij de grote beursgenoteerde bedrijven (zoals KLM) dadelijk weer uit te helpen. Die zijn immers nu al(weer) aan het schooien.
#97
Net een extra monitor en een goeie bureaustoel (een gamingstoel in dit geval) gekocht voor thuiswerken. Er was vanochtend al een run op die dingen, dus wees snel als jullie die ook nog willen/moeten aanschaffen.
#98
Snap het niet dat de horecagelegenheden in Nederland vooralsnog gewoon openblijven. Zo gaat de R nooit snel genoeg richting 1. Een deel van de bevolking zal uit zichzelf preventief thuisblijven, maar ik vraag me echt af of dat genoeg zal zijn..
#99
Op mijn middelbare school wordt het door leerlingen en docenten toch ook wat vreemd gevonden dat we gewoon doorgaan. Rutte beroept zich op de experts, maar hoe zit het dan met de experts in vrijwel alle omliggende landen? Spelen ze daar dan echt allemaal paniekvoetbal?

Het argument van de opvang van kinderen van ouders die in andere sectoren (zoals de zorg) hard nodig zijn, daar is begrip voor. Maar dat lijkt toch prima te kunnen met het Belgische model (scholen verzorgen waar dat echt nodig is opvang).

Bij ons waren de meeste leerlingen en docenten er vandaag nog wel. Maar veel twijfel over wanneer een 'normaal' winterkuchje reden is om thuis te blijven. Meerdere docenten hebben verkouden leerlingen naar huis gestuurd vandaag.
(13-03-2020, 15:20)pudpong3 Wrote: Mijn vrouw heeft gebeld met Thai Airways en alleen Thai krijgen geld terug bij annulering. Buitenlanders niet.

Je bevindt je in Thailand op dit moment? Het virus is toch kansloos bij hogere temperaturen?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)