Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic
#51
(13-03-2020, 00:36)Gunnar Wrote: Premier League zou doorgaan komend weekend, maar nu blijkt Arsenal manager Arteta besmet en moet het hele team in quarantaine.
Mogelijk het sein on definitief te stoppen met premier League
Morgenvroeg vergadering
#52
Donald Trump en Mike Pence blijken in nabij contact te zijn geweest met Jair Bolsonaro, welke nu dus wel in quarantaine zit.
Beiden hebben de media inmiddels gemeld dat ze absoluut geen virus onder de leden hebben.
Zij willen natuurlijk beiden niet zoals de Braziliaanse president ook in een dergelijke afzondering terug dienen te treden.
Wat er kan gebeuren mochten er in de nabije toekomst toch tegenovergestelde zaken bekend raken?
Het Amerikaanse publiek heeft inmiddels al wel duidelijk meegekregen. dat 'hun president' de laatste tijd diverse malen met zeer onrealistische feiten naar buiten kwam.
Het Virus kwam uit/of via Europa Amerika binnen en nu gaf ie de democraten al de schuld van allerlei vreemde processen en (alweer) valse beïnvloeding.
Dat the 'real Donald' politiek gezien nu op een gammele stoel zit begint zo langzamerhand wel tot iedereen door te dringen.
#53
Quote:According to a survey of epidemiologists the coronavirus outbreak probably won’t peak before May, meaning it will be getting worse and worse and worse over the next two months, and for much of that time, presumably, exponentially worse.
https://nymag.com/intelligencer/2020/03/...roken.html
#54
[Image: Bill-Gates-Spotted-in-Cheering-Crowd-at-...ideo-2.jpg]
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
#55
Mooi moment nu om in te stappen in Bitcoin en aandelen. 1 BTC op 4702,29 euro. Als dit straks weer gaat aantrekken maak je leuke winst.
Ook goud en zilver ideaal, alle harde assets worden nu verkocht voor cash.
#56
(13-03-2020, 09:41)BigBird Wrote: Mooi moment nu om in te stappen in Bitcoin en aandelen. 1 BTC op 4702,29 euro. Als dit straks weer gaat aantrekken maak je leuke winst.
Ook goud en zilver ideaal, alle harde assets worden nu verkocht voor cash.

Ik zit ook te kijken, maar misschien nog even wachten...
#57
(13-03-2020, 09:57)Enzo Wrote:
(13-03-2020, 09:41)BigBird Wrote: Mooi moment nu om in te stappen in Bitcoin en aandelen. 1 BTC op 4702,29 euro. Als dit straks weer gaat aantrekken maak je leuke winst.
Ook goud en zilver ideaal, alle harde assets worden nu verkocht voor cash.

Ik zit ook te kijken, maar misschien nog even wachten...

Yep, dit gaat nog wel verder dalen de komende dagen/weken.
#58
Ik ben overigens erg positief over de huidige cijfers van China "maar" 8 nieuwe gevallen. Hoorde net op de radio dat ze gezien de koers van China verwachten rond Juni het wereldwijd wel een beetje te hebben gehad.
#59
(13-03-2020, 09:57)Enzo Wrote:
(13-03-2020, 09:41)BigBird Wrote: Mooi moment nu om in te stappen in Bitcoin en aandelen. 1 BTC op 4702,29 euro. Als dit straks weer gaat aantrekken maak je leuke winst.
Ook goud en zilver ideaal, alle harde assets worden nu verkocht voor cash.

Ik zit ook te kijken, maar misschien nog even wachten...

Neem aub een goede raad van mij aan. Beleg alleen met geld dat je de komende 2-3 jaar kan missen. We zitten op dit moment in een zeer volatiele markt waar zelfs goud en zilver geen veilige haven waren deze week. 
Nu staat de AEX 3% in de plus, maar deze week is die wel vaker in de plus gestart om er op het eind van de dag toch weer in de min te eindigen. 
Daarbij is geen enkel moment het juiste instap of uitstap moment. Stap in en bepaal voor jezelf tot hoe ver iets kan zakken of stijgen en kijk dan niet terug van als ik dit of dat. 
Ik ben erg blij dat ik vorig jaar een deel heb verkocht en dat staat nu op de bank. Hier kunnen we wel een paar jaar mee vooruit. Anders had het er niet goed uitgezien. Wij beleggen bedrijfsmatig dus wij betalen gewoon winst belasting 25% en als we geld eruit willen halen nog eens dividend belasting 15 en 10%. Dus bij een volledige portefeuille moeten wij aandelen verkopen om die belastingen te kunnen betalen. 
En voor alle belegger haters. Geld op de bank kost geld en dan loop je jaarlijks in vermogen achteruit, dus mensen met geld zijn als het ware verplicht om te leggen of huizen te kopen of iets anders dat risico vol is.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
#60
(13-03-2020, 10:03)TheUncleG Wrote:
(13-03-2020, 09:57)Enzo Wrote:
(13-03-2020, 09:41)BigBird Wrote: Mooi moment nu om in te stappen in Bitcoin en aandelen. 1 BTC op 4702,29 euro. Als dit straks weer gaat aantrekken maak je leuke winst.
Ook goud en zilver ideaal, alle harde assets worden nu verkocht voor cash.

Ik zit ook te kijken, maar misschien nog even wachten...

Yep, dit gaat nog wel verder dalen de komende dagen/weken.

Bij Bitonic schommelt het flink. Dik uur geleden nog genoeg voorraad, zojuist helemaal niks meer te koop, nu weer 94 stuks. Ik ga het dagelijks in de gaten, maar wil ook nog wachten tot het verder gaat kelderen.
#61
Vandaag bij 2 banken in Bangkok geweigerd om cash geld te wisselen. Gelukkig wel een klein kantoor gevonden die er geen probleem mee had.
#62
Jongens, er is niks aan de hand. We moeten zorgen dat we als de donder liefde vinden, dan kan geen virus ons lichaam als het zijne beschouwen. 

https://twitter.com/GersPardoel/status/1...8305569793
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
#63
(13-03-2020, 11:15)TheUncleG Wrote: Jongens, er is niks aan de hand. We moeten zorgen dat we als de donder liefde vinden, dan kan geen virus ons lichaam als het zijne beschouwen. 

https://twitter.com/GersPardoel/status/1...8305569793

[Image: EJHnr7B.png]
#64
Does Music Touring Insurance Cover Coronavirus? It’s Complicated




Ondertussen in Spanje:




Spain’s Health Ministry predicts coronavirus epidemic will last between two and five months



https://english.elpais.com/society/2020-...months.htm








Four communities outside Barcelona red zoned due to the virus spread this evening, no-one allowed to get in or out, 70.000 people. The communities are about 70 km outside of the city.







https://elpais.com/espana/catalunya/2020...virus.html








Er kan langzaam een streep door Primavera, en dan gaan de resterende dominstenen vallen in festivalland
#65
(13-03-2020, 11:15)TheUncleG Wrote: Jongens, er is niks aan de hand. We moeten zorgen dat we als de donder liefde vinden, dan kan geen virus ons lichaam als het zijne beschouwen. 

https://twitter.com/GersPardoel/status/1...8305569793
Haha maakt die gast nog muziek trouwens?

Dat was de grote man in 2012 geloof ik. Daarna nooit meer wat van gehoord.
#66
Quote:Alle duels in de Champions League en Europa League van volgende week zijn uitgesteld, zo meldt de UEFA vrijdag. Diverse clubs zijn getroffen door het coronavirus en zitten in quarantaine. De Europese voetbalbond heeft nu bepaald dat de wedstrijden van volgende week tot nader orde zijn uitgesteld. Ook de loting voor de volgende rondes van de toernooien zijn uitgesteld.
#67
Voor wie twijfelt, hamsteren is definitief on. Chaos bij de Albert Heijn.
#68
(12-03-2020, 13:52)Piet Knaak Wrote: Jullie er nog vertrouwen in dat Primavera gewoon doorgaat? Vind het maar gek dat ze flink blijven promoten met kaartverkoop en verder geen statement maken of wat dan ook.

Geen vertrouwen.

(13-03-2020, 13:06)Gunnar Wrote: Voor wie twijfelt, hamsteren is definitief on. Chaos bij de Albert Heijn.

Valt hier (Vondellaan Utrecht) nog best mee. Het was alleen tering druk, maar dat kan ook komen door de scholieren welke lunch gingen halen.
#69
(13-03-2020, 13:06)Gunnar Wrote: Voor wie twijfelt, hamsteren is definitief on. Chaos bij de Albert Heijn.

Dat nuchtere Nederlandse volkje toch.
De maatregelen zijn hier een stuk strikter, maar het valt met hamsteren erg mee. Of misschien wel juist omdat er strengere maatregelen zijn...
Maandag gaat Tsjechie in lockdown, niemand mag nog naar het buitenland en alleen terugkerende Tsjechen en mensen met verblijfsvergunning mogen er nog in. Rewire dus definitief van de baan voor mij.
#70
Gisteren werd in Denemarken ook flink gehamsterd, maar ik kom net uit de supermarkt en alle schappen die gisteren leeg waren (aardappels, rijst enzo) waren weer helemaal vol. Het was ook weer een stuk minder druk dan gisteren. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
#71
Ik was bij de AH XL in Utrecht Overvecht en daar viel het echt niet mee. Zelf heb ik overigens niet mee gedaan aan de hysterie Smile
#72
Quote:University of California, San Francisco BioHub Panel on COVID-19

Panelists

    - Joe DeRisi: UCSF’s top infectious disease researcher. Co-president of ChanZuckerberg BioHub (a JV involving UCSF / Berkeley / Stanford). Co-inventor of the chip used in SARS epidemic.
    - Emily Crawford: COVID task force director. Focused on diagnostics
    - Cristina Tato: Rapid Response Director. Immunologist.
    - Patrick Ayescue: Leading outbreak response and surveillance. Epidemiologist. 
    - Chaz Langelier: UCSF Infectious Disease doc

https://www.linkedin.com/pulse/notes-fro...shlain-m-d-


Tamelijk nuchter en tegelijk sombere informatie die deze experts geven.
#73
Voor wie het interesseert een update vanuit de supermarkt: wc papier en groentenconserven volledig uitverkocht. In vergelijking met een normale vrijdag tot op heden een omzet plus van zo’n 120%, gemiddelde besteding ook meer dan verdubbeld. Karren met 200, 300 euro zijn geen uitzondering. Topper tot op heden een klant met 600 euro boodschappen. Crisisoverleg momenteel om zo veel mogelijk handel in de winkel te krijgen, DC,’s waar wordt opgeschakeld en de directeur die de rol van supermarkten in de voedselvoorziening benadrukt en de verantwoordelijkheid die we daar in hebben.
#74
(13-03-2020, 13:58)geluksknikker Wrote: Voor wie het interesseert een update vanuit de supermarkt: wc papier en groentenconserven volledig uitverkocht. In vergelijking met een normale vrijdag tot op heden een omzet plus van zo’n 120%, gemiddelde besteding ook meer dan verdubbeld. Karren met 200, 300 euro zijn geen uitzondering. Topper tot op heden een klant met 600 euro boodschappen. Crisisoverleg momenteel om zo veel mogelijk handel in de winkel te krijgen, DC,’s waar wordt opgeschakeld en de directeur die de rol van supermarkten in de voedselvoorziening benadrukt en de verantwoordelijkheid die we daar in hebben.
Kunnen jullie als supermarkt geen maximale aantallen p.p. koppelen? Dus dat iedereen maar max 2 pakken WC Papier mee kan nemen? Natuurlijk zijn er dan nog omwegen... (meerdere personen, meerdere winkels) maar het zal toch enigszins helpen?

Het feit dat we hier over praten en weten wat dat het gebeurt gaat enkel meer gevolgen hebben vrees ik.
#75
Ondertussen hoor ik van veel mensen in mijn omgeving dat ze "ziekjes" zijn en die niet eens getest meer worden. Gewoon thuis blijven, uitzieken. Van eentje weet ik dat die vrij ernstig in het ziekenhuis aan het vechten is voor haar leven. 62 jaar, en geen bijzonder medisch achtergrond. Het is wel een virus met 2 gezichten.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)