Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic
Misschien beter om een centraal topic aan te maken om overige topics een beetje schoon te houden?

Informatie bron 1: https://arstechnica.com/science/2020/03/...ronavirus/

Informatie bron 2: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavir...d3d9cd99ca

Informatie bron 3: https://www.theatlantic.com/ideas/archiv...J3hiEH6RsM
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Ook spelers van Real Madrid in quarantaine. Er is iemand positief getest.

Edit: Correctie, iemand van het Basketball team van Real Madrid is positief getest. En die maken gebruik van dezelfde faciliteiten als de voetballers. Daarom ook de voetballers dus in quarantaine.
En McLaren gaat niet naar de GP van Australia.
Jullie er nog vertrouwen in dat Primavera gewoon doorgaat? Vind het maar gek dat ze flink blijven promoten met kaartverkoop en verder geen statement maken of wat dan ook.
(12-03-2020, 13:52)Piet Knaak Wrote: Jullie er nog vertrouwen in dat Primavera gewoon doorgaat? Vind het maar gek dat ze flink blijven promoten met kaartverkoop en verder geen statement maken of wat dan ook.

Wat voor statement wil je exact hebben voor een festival dat pas over een kleine 3 maanden plaatsvindt in een periode waarin ontwikkelingen elkaar snel opvolgen?
CL en Europa League ook geschort, KNVB moet nu ook wel volgen.

AB heeft alle shows tot eind maart gecanceld. Berghain gaat dicht tot 20 april.
Vertaald uit het Zweeds, maar dit kreeg ik zojuist ivm Rammstein Gothenborg en dat concert is 31 juli en 1 augustus.

We zijn van plan om het concert te voeren zoals bedoeld.

Op dit moment kunnen wij noch de experts beslissen hoelang de Corone-pauze zal duren, maar we hopen natuurlijk dat dit geen invloed zal hebben op de zomerconcerten. We blijven ontwikkelingen volgen, en staan achter de beslissingen van de overheid. Veiligheid voorop!

We zullen alle kaartkopers updaten als er wijzigingen zijn, maar op dit moment zijn we van plan om de concerten uit te voeren.
https://www.khaosodenglish.com/news/crim...travelers/

Ik ga het nieuws maar eens heel goed bijhouden, want dit gaat niet de kant op die ik leuk vind. We hebben geen visum om langer dan 30 dagen te blijven.
Het is tegelijkertijd fascinerend en beangstigend om mee te maken hoe de wereld hier op reageert. Ondertussen staat COVID-19 samen met 9/11 en Lehman Brothers al in de top-3 van tipping points van de 21e eeuw.
ik begin toch ook wat behoedzaam te zijn

wil niet dat mijn vader het oploopt in volle chemotherapie...
(12-03-2020, 14:46)reaper Wrote: ik begin toch ook wat behoedzaam te zijn

wil niet dat mijn vader het oploopt in volle chemotherapie...

Ik begrijp je zorgen Reaper

Wat ik zo gek vindt is dat landen om ons heen forse maatregelen nemen en Nederland beetje er achter aan hobbelt... Of er wordt verschrikkelijk overdreven gedaan door andere landen .. of Nederland onderschat het.

Je zou door de paniek alleen al een harrverzakking krijgen

Ik heb 2 kindjes die hoesten en dus niet naar school kunnen .. hun moeder stront ziek in bed... Dus ik ben maar thuis, tamelijk bizar hoor allemaal.
Tsja, de tijd zal het leren...
Aantal doden in Spanje in 1 etmaal van 47 naar 84. Ik denk persoonlijk dat regeringen dit niet meer mogen onderschatten. Opvallend ook dat er nul Europese coordinatie is.
(12-03-2020, 14:40)Gunnar Wrote: Het is tegelijkertijd fascinerend en beangstigend om mee te maken hoe de wereld hier op reageert. Ondertussen staat COVID-19 samen met 9/11 en Lehman Brothers al in de top-3 van tipping points van de 21e eeuw.
En de snelheid ook... Net een foute zombie outbreak film dit.
Vind niet dat je overdreven kunt reageren in zo'n situatie. Des te drastischer, hoe beter. Kijk maar hoe ze het in Azië wisten aan te pakken, die mensen hebben ook geleerd uit het verleden (sars/vogelgriep) en zijn dus een stuk sneller en efficiënter.
(12-03-2020, 15:07)1996Customer Wrote: Vind niet dat je overdreven kunt reageren in zo'n situatie. Des te drastischer, hoe beter. Kijk maar hoe ze het in Azië wisten aan te pakken, die mensen hebben ook geleerd uit het verleden (sars/vogelgriep) en zijn dus een stuk sneller en efficiënter.

Het zal ook te maken hebben met de regeringen die er zijn. In Europa moet er door te veel politieke partijen besloten worden, hebben de mensen te veel inspraak, altijd gezeur en weten de mensen het weer veel beter. Gewoon de deur op slot en klaar.
(12-03-2020, 15:25)pudpong3 Wrote:
(12-03-2020, 15:07)1996Customer Wrote: Vind niet dat je overdreven kunt reageren in zo'n situatie. Des te drastischer, hoe beter. Kijk maar hoe ze het in Azië wisten aan te pakken, die mensen hebben ook geleerd uit het verleden (sars/vogelgriep) en zijn dus een stuk sneller en efficiënter.

Het zal ook te maken hebben met de regeringen die er zijn. In Europa moet er door te veel politieke partijen besloten worden, hebben de mensen te veel inspraak, altijd gezeur en weten de mensen het weer veel beter. Gewoon de deur op slot en klaar.
En vergeet hierbij ook niet de economische belangen die men in Den Haag (nogal langdurig) voorrang geeft
Ik heb het net even voor jullie gecheckt: Rule 34 is ook in dit geval bevestigd.
[+] 2 users say Thank You to Loov for this post
(12-03-2020, 15:31)Fenderboy Wrote:

En vergeet hierbij ook niet de economische belangen die men in Den Haag (nogal langdurig) voorrang geeft
Tsja dat zal ook discutabel zijn. 2 weken "hard" de duren sluiten met resultaat, of misschien maanden lang door kwakkelen. Economisch gaat dit toch wel verkeerd uitpakken, linksom of rechtsom.
(12-03-2020, 15:37)Indiaantje89 Wrote:
(12-03-2020, 15:31)Fenderboy Wrote:

Tsja dat zal ook discutabel zijn. 2 weken "hard" de duren sluiten met resultaat, of misschien maanden lang door kwakkelen. Economisch gaat dit toch wel verkeerd uitpakken, linksom of rechtsom.

Hier kiezen ze in elk geval voor de stevige aanpak. Net is de noodtoestand uitgeroepen. Scholen waren al dicht, nu is elke bijeenkomst of evenement met meer dan 30 mensen afgelast Sport, cultuur, ook zwembaden, sportscholen etc). De grenzen gaan ook dicht voor mensen uit 13 landen, waaronder Nederland.
In anderhalve week 200 miljard € op de AEX verdampt. Dit gaat heel erg veel pijn doen bij ons allemaal. Ik durf niet eens naar mijn portefeuille te kijken.
Je gaat de processierups nu nog missen ook.
(12-03-2020, 16:15)pudpong3 Wrote: In anderhalve week 200 miljard € op de AEX verdampt. Dit gaat heel erg veel pijn doen bij ons allemaal. Ik durf niet eens naar mijn portefeuille te kijken.

Ach de AEX... sorry hoor. Beleggen is risico's zoeken... 

Zo jammer dat de niet beleggers het weer mogen ophoesten...
(12-03-2020, 16:15)pudpong3 Wrote: In anderhalve week 200 miljard € op de AEX verdampt. Dit gaat heel erg veel pijn doen bij ons allemaal. Ik durf niet eens naar mijn portefeuille te kijken.

Ach de AEX... sorry hoor. Beleggen is risico's zoeken... 

Zo jammer dat de niet beleggers het weer mogen ophoesten...
EK gaat ook naar 2021 volgens L'Equipe
Ik zit als gastheer in de schouwburg van Tilburg de rest van de maand zonder werk. Ik sta volledig achter de beslissing van de overheid, maar ik moet nog wel even kijken hoe ik het financieel ga doen.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)