Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Off Festival (Katowice)
#76
Dat viel toch reuze mee? De nadruk had van mij veel meer op Psychocandy en het noisy werk mogen liggen, maar slecht was het absoluut niet.
Reply
#77
Bas Wrote:alleen was dat vorig jaar op primavera echt niet te doen slecht..
Had er nochtans redelijke reviews van gelezen dacht ik... Nu goed, naar dit zou ik toch gaan kijken hoor.
Reply
#78
Snackbarharses Wrote:Dat viel toch reuze mee? De nadruk had van mij veel meer op Psychocandy en het noisy werk mogen liggen, maar slecht was het absoluut niet.
nee, viel echt niet mee. een van de live teleurstellingen van het jaar.
Reply
#79
Maken het zo steeds makkelijker om een trip naar Polen te overwegen, misschien wel het enige festival dat het dit jaar beter doet qua line-up.
Reply
#80
Martijn Wrote:Maken het zo steeds makkelijker om een trip naar Polen te overwegen, misschien wel het enige festival dat het dit jaar beter doet qua line-up.
Inderdaad, al doen Primavera en Pinkpop het ook beter dan in 2013.
Reply
#81
Slowdive
Reply
#82
Plus: Orchestre Poly-Rythmo De Cotonou, Andrew W.K., John Wizards, Xenia Rubinos, Hookworms, The Julie Ruin, Jonathan Wilson, The Range, Bo Ningen, Le1f, Svengalisghost, Jahiliyya Fields & Ron Morelli
Reply
#83
Sick. Toch maar eens iemand zoeken die mee wilt gaan.
Reply
#84
Een rijtje nieuwe, voor mij onbekende namen, voor het Experimantal Stage op zaterdag en zondag:
Zaterdag: Kapela Brodów, Same Suki, DakhaBrakha, Frank Fairfield, Jerusalem In My Heart, Karpaty Magiczne, Mark Ernestus presents Jeri-Jeri.
Zondag (curator Glenn Branca): Hatti Vatti, Stefan Wesołowski, Evan Ziporyn, The Paranoid Critical Revolution, Nisennenmondai, Etienne Jaumet.
Reply
#85
Fucking hell, curator Glenn Branca. Alles is dan automatisch goed. Vooral Nisennenmondai natuurlijk.

Mark Ernestus presents Jeri-Jeri ook.
Reply
#86
Programma is compleet, het schema is bekend.
http://off-festival.pl/program/
Reply
#87
Kleine afstanden tussen de podia? Sowieso een aantal nare overlappingen, bijv. Michael Rother en Protomatyr, Glenn Branca en Fuck Buttons.
Reply
#88
Murdoc Niccals Wrote:Kleine afstanden tussen de podia? Sowieso een aantal nare overlappingen, bijv. Michael Rother en Protomatyr, Glenn Branca en Fuck Buttons.

Rother en Branca dan toch zeker?
Reply
#89
Ja, die overlappingen vielen mij ook op.
Mbank (hoofdpodium) en Experimenteel podium liggen pal naast elkaar, Trojki en Lesna podia ook, maar dan aan de andere kant van het terrein. Het is allemaal bijzonder kleinschalig, van de ene naar de andere kant van is 5 minuten en opstoppingen zijn er niet.

http://www.audiotrip.me/off-festival.aspx?tab=area
Reply
#90
Willie Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:Kleine afstanden tussen de podia? Sowieso een aantal nare overlappingen, bijv. Michael Rother en Protomatyr, Glenn Branca en Fuck Buttons.

Rother en Branca dan toch zeker?
Uiteraard.
Reply
#91
Enzo Wrote:Ja, die overlappingen vielen mij ook op.
Mbank (hoofdpodium) en Experimenteel podium liggen pal naast elkaar, Trojki en Lesna podia ook, maar dan aan de andere kant van het terrein. Het is allemaal bijzonder kleinschalig, van de ene naar de andere kant van is 5 minuten en opstoppingen zijn er niet.

http://www.audiotrip.me/off-festival.aspx?tab=area

Mooi. Heb er al zin in.
Reply
#92
Geen Loop Sad
Reply
#93
Tuxedomoon is de vervanger.
Reply
#94
In response to numerous requests, we’ve decided to launch a new stage at the OFF Festival! Starting at 8 pm every day, outstanding DJs will be spinning records for you at the MasterCard Zone. Friday night belongs to the Horse Meat Disco Collective; on Saturday the honors go to house master Fort Romeau, with Jonathan Toubin taking over on Sunday.

Hm.
Reply
#95
Numerous requests van Nederlanders die willen feesten?
Reply
#96
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/festi...tival.html
Reply
#97
Een wat oppervlakkige maar accurate omschrijving, hoewel ik met de term hipster niks kan.

De actuele weersvoorspelling is dat het de dagen voor het festival behoorlijk zal regenen, maar het er op de festivaldagen zelf wat beter uitziet, temperaturen van rond de 25 graden.
Reply
#98
En ik blijf me toch verbazen over die alcoholregulering, terwijl ik dacht dat ze daar in een voormalig oostblokland als Polen losser mee om zouden gaan als hier.
Reply
#99
Snackbarharses Wrote:En ik blijf me toch verbazen over die alcoholregulering, terwijl ik dacht dat ze daar in een voormalig oostblokland als Polen losser mee om zouden gaan als hier.
Is iets specifieks voor Polen, geen idee waarom, wellicht de katholieke inslag. Ik vond het vorig jaar in elk geval niet hinderlijk voor dit festival.
Anyway, ik ben er klaar voor, helaas niet in de gelegenheid om vandaag al af te reizen voor het pre-festival gebeuren. Qua weer zou het vanaf morgenavond droog moeten zijn met zaterdag en zondag net als vorig jaar temperaturen van boven de 30 graden,
Reply
Hoe vet dit.

Dag 0 & 1.

Na een paar fijne dagen in Krakau (vooral Kasimierz is aan te raden) donderdag naar Katowice gereisd. Kwamen rond drie uur aan, het moment dat de eerste druppels vielen. Vervolgens bushokje in, bier drinken, hotel overwogen maar na een aantal uren regen toch droog de tent op kunnen zetten. Dat ze op Off van regels houden werd snel duidelijk. De camping is verdeeld in een aantal sectoren. Bij aankomst krijg je een blaadje met het getal van de sector waar je je tent neer moet zetten. Volgens mij wordt dit daadwerkelijk gecontroleerd. Kan geen andere verklaring bedenken voor het stuk vuilniszak dat opeens aan onze en andere tenten hing. Toen de tent stond met de bus naar het centrum gegaan. Hapje eten, kort bij de dj-set van Fra Soler gaan kijken, maar eigenlijk wel genoeg regen gezien. Katowice is overigens buiten Off niet het bezoeken waard, al is er over een paar weken wel weer gewoon een festival waar The Field, Ben UFO, Jaga Jazzist en meer toffe artiesten te horen zijn. Doen ze goed daar.

De vrijdag begonnen met Anthony Chorale. Oftewel een in Polen wonende Nederlander. Spannend is het allerminst, maar prima om met een biertje bij te staan kijken. Ehh niet dus, zoals hiervoor al bediscussieerd. Is dat vervelend? Soms, bijvoorbeeld als Nisennenmondai, Slowdive en Glenn Branca aansluitend geprogrammeerd staan. Je krijgt er echter wel wat voor terug. Mensen die naar een festival komen voor de muziek in plaats van bier. Huilende mensen bij Slowdive of een meeblèrende massa bij NMH moet je niet verwachten. Soms gaat een deel van het publiek los, meestal staat iedereen de muziek op te zuigen.

Na een rijtje van aardig naar meh (Lee Bains, Cerebral Ballzy en Los Campesinos) was Perfume Genius de eerste act die me kon bekoren. De combi van zang en piano staat gelukkig niet de hele tijd centraal. Muzikale gevarieerd dus en die stem hoort sowieso bij de mooiere van de line-up. Daarna een of ander Afrikaanse band. Wel show, maar ook makkelijk scoren. Bassist stond wel lekker te spelen. Michael Rother klonk goed, maar de gedachte dat het vooral iets van tientallen jaren geleden is ging maar niet uit mijn hoofd.

NMH na Le Guess Who? nog eens zien bracht vooraf wat twijfels mee. Ik ging ervan uit dat het sowieso minder zou worden in ieder geval. Maar muzikaal was dat niet het geval. Iets minder nummers gespeeld volgens mij, wat de set ten goede kwam. Ok, die extra punch van het LGW?-publiek ontbrak. Maar hier vond ik die eerder aangehaalde Poolse festivaldiscipline voor het eerst fijn. Geen half meegezongen zinnen tijdens Oh Comely - hoogtepunt van dag 1 - sowieso positief. Daarna nog een bijna even tof optreden van James Holden. Die saxofoon is goud waard. De spanningsbogen in de muziek zijn gewoon goud.

Later meer.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)