Poll: Hoeveel sterren geef je dit album?
You do not have permission to vote in this poll.
0%
0 0%
★★
50.00%
1 50.00%
★★★
50.00%
1 50.00%
★★★★
0%
0 0%
★★★★★
0%
0 0%
Total 2 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Graz album v/d maand - januari 2020
#1
Bedankt TheUncleG voor het doorgeven van het stokje aan mij. Ik heb even overwogen om de suggestie van kurtje over te nemen, maar ik heb toch besloten een album wat ik hier nog niet heb zien langs komen voor te stellen:

[Image: R-14110201-1568051041-1715.jpeg.jpg]
Katadreuffe - To Stop And Stare And Start Again
Spotify
Bandcamp

Dit is het tweede album van deze Amsterdamse noiserock band, na het debuutalbum zes jaar geleden. Ikzelf heb door dit album band leren kennen. Wat mij betreft fijne gitaarnoise die ergens doet denken aan een ingetogener versie van The Sweet Release of Death. Benieuwd wat jullie ervan vinden!



Vorige album van de maand:
King Midas Sound - Solitude
[+] 3 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#2
Mooi artwork alvast! Ik ga een poging wagen deze maand, kijken of hij bljift hangen.
Reply
#3
Ik ook...
Reply
#4
Ik heb nu voor de derde keer op. Ben nog niet helemaal gepakt, maar hij luistert in elk geval lekker weg, dus hij gaat deze maand nog een paar keer extra aan voor een oordeel.
Reply
#5
Had helemaal gemist dat ze een nieuwe plaat hebben, dus dank. Met het debuut liepen we op Kicking the Habit best wel weg destijds, dus die ook weer eens aanzetten. Beetje vergeten sindsdien. https://kickingthehabit.nl/artikel/revie...malconfort
[+] 2 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
#6
Heb het twee keer even geprobeerd, maar beiden keren vroegtijdig afgezet. Vond het niet eerlijk om een stem uit te brengen want deze ronde is gewoon niet echt mijn ding. Zijn stemgebruik word ik snel agressief van. In dat opzicht vergelijkbaar met een Preoccupations, waarbij ik ook het idee had dat het leuke muziek kon zijn als ze geen of andere zang zouden hebben.
Reply
#7
Ik kan er ook weinig mee helaas.
Reply
#8
Hoewel ik wel wat positiever ben, ga ik deels wel mee met wat kurtje zegt. Ik word niet agressief van de zang, maar merk dat ik veel instrumentale delen fijner vind. Dan doet het me wel wat denken aan wat vet is aan iets als Mogwai. Bijvoorbeeld het begin en einde van Resignation zijn erg tof (sowieso vind ik dat een van de betere nummers; beste liedje is A Life Without Consequence. Die is wat meer emo en dat vind ik deze band best goed passen.). Anderzijds is de hele 'outro' van & Composed & Collected een beetje een anticlimax; het repeterende is vooral wat saai en de gitaarsolo is niet interessant genoeg en hangt wat rond op de achtergrond.
De zang: ik word er niet agressief van, maar het voegt ook weinig toe. Een wat nerveuzere zang (a la Ian Curtis) zou dat mogelijk wel doen, maarja. Dit klinkt vooral wat verveeld, wat 'boos voor the sake of it', iets wat ik inderdaad ook bij Preoccupations zo voel. Kan ook gewoon 'mijn smaak' niet helemaal zijn.
Toch vind ik het best een fijne plaat en ik kan me voorstellen dat het in een donkele, kille kelder in januari, laat in de nacht, met net een biertje te veel op en een mindere dag achter, goed aankomt. Enige is dat ik mezelf niet snel in die situatie terecht zie komen.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
#9
Ik vind de zang/voordracht icm die toch wel stoere garageklanken wat drammerig overkomen. Meer cockney in de accenten had imo beter gepast.
Reply
#10
Ik wil trouwens die van februari wel doen, mocht er niemand anders heel graag willen.
Reply
#11
(21-01-2020, 19:24)matthijs603 Wrote: Hoewel ik wel wat positiever ben, ga ik deels wel mee met wat kurtje zegt. Ik word niet agressief van de zang, maar merk dat ik veel instrumentale delen fijner vind. Dan doet het me wel wat denken aan wat vet is aan iets als Mogwai. Bijvoorbeeld het begin en einde van Resignation zijn erg tof (sowieso vind ik dat een van de betere nummers; beste liedje is A Life Without Consequence. Die is wat meer emo en dat vind ik deze band best goed passen.). Anderzijds is de hele 'outro' van & Composed & Collected een beetje een anticlimax; het repeterende is vooral wat saai en de gitaarsolo is niet interessant genoeg en hangt wat rond op de achtergrond.
De zang: ik word er niet agressief van, maar het voegt ook weinig toe. Een wat nerveuzere zang (a la Ian Curtis) zou dat mogelijk wel doen, maarja. Dit klinkt vooral wat verveeld, wat 'boos voor the sake of it', iets wat ik inderdaad ook bij Preoccupations zo voel. Kan ook gewoon 'mijn smaak' niet helemaal zijn.
Toch vind ik het best een fijne plaat en ik kan me voorstellen dat het in een donkele, kille kelder in januari, laat in de nacht, met net een biertje te veel op en een mindere dag achter, goed aankomt. Enige is dat ik mezelf niet snel in die situatie terecht zie komen.

Ik kan me in deze reactie opzich wel vinden. De zang vind ik inderdaad ook lastig in te komen, ook naar meerdere luisterbeurten. Maar de instrumentatie maakt voor mij een hele hoop goed. Vooral Ghost Ship barst helemaal los en vind ik echt wel een goed nummer.

Bij deze nodig ik je ook uit om voor deze maand een album van de maand te kiezen.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#12
Ik had eigenlijk ook geen klik met deze plaat, voornamelijk door de vocals. Ik heb me een paar keer voorgenomen om de plaat op te zetten, maar kwam iedere keer tot de conclusie dat het me niet echt lag.

Thanks voor de moeite in ieder geval!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)