Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Graz Live registratie Top 10 [Blu-ray-DVD]
#1
Nu we toch met allemaal lijstjes bezig zijn mag deze niet ontbreken. Zelf zet ik sowieso sneller een Blu-ray/DVD op dan een album. Vind het dan allemaal net wat puurder over komen dan een gepolijst album. Tijdens werk of op zondag vind ik het lekker om een goeie live blu-ray/DVD op te zetten. 

Daarom mag een top-10 van de beste live registratie op blu-ray/DVD niet ontbreken. Ik begin vast met wat titels die zo in mij opkomen. Een definitieve top-10 volgt later. 

Pink Floyd - Pulse (kan al met zekerheid zeggen dat deze op 1 komt)
Rammstein - Volkerball (live in Nimes)
Porcupine Tree - Anesthetize (live in 013)
Machine Head - Elegies
Roger Waters - The wall 
Bruce Springsteen - Live at Hyde park (Londen Calling)
Heideroosjes - 23 years of high energized rock & roll

En nog te recent en te weinig gezien maar denk The Cure - Curaetion 25 years ook een van mijn favoriete gaat worden.
[+] 3 users say Thank You to metal bouwie for this post
Reply
#2
Cool idee, even goed over nadenken.
Reply
#3
1. Nine Inch Nails - And All That Could Have Been
2. Porcupine Tree - Anasthetize
3. David Gilmour - Live At Pompeii
4. Rammstein - Live Aus Berlin
5. Led Zeppelin - Celebration Day
6. Frank Zappa - The Torture Never Stops
7. Pink Floyd - Live At Pompeii
8. Faith No More - Live In Germany
9. My Dying Bride - Sinamorata
10. Cro Mags - Final Quarrel (at CBGB)
Reply
#4
weet niet of hij op blue ray uit is.
maar beter dan dit wordt een concert gewoon niet:

https://www.youtube.com/watch?v=p4cVj1V1H8I
Reply
#5
Voor alle duidelijkheid: gaat het alleen maar om de beste live registraties die op Blu-Ray/DVD zijn uitgebracht, of kunnen we ook nieuwere pro-shot live registraties meerekenen die zijn uitgebracht via streaming (zoals op Netflix of via een artiest's Youtube kanaal)?
Reply
#6
1. The Rolling Stones - Shine A Light (Blu-Ray van de Beacon theater concerten welke ik vanwege de overweldigende video/audio i.p.v. 10 andere concert dvd 's koos)
2. Rory Gallagher - The Irish Tour 1974 (kwalitatief zeer verrassende dvd heruitgave)
3. The Who - Tommy & Quadrophenia Live (zeer uitgebreide dvd box met gasten en interviews)
4. Steely Dan 's -  Two Against Nature (dvd van een gig die in 't jaar van uitgave ook de VS live music award won)
5. Prince & the New Power Generation - Live In Aladdin (eerste concert dvd met de NPG in de VS uitgebracht)
6. Led Zeppelin Box - In de VS uitgebracht onder de titel How The West Was Won (5 uur 20 minuten lange dual layer dvd dubbelaar van hoge kwaliteit)
7. Neil Young - Live In The Rhyman Auditorium (dvd uitgebracht onder de titel Heart Of Gold)
8. Jimi Hendrix - Idem (Compilatie dvd met opnames van Live At Monterey, Woodstock, The Isle Of Wight + de clubs Marquee en Fillmore East)
9. U2 - The Elevation 2001 tour (concert dvd van 't concert in Boston)
10.Rammstein - Live in Nimes - Volkerball (a wall of sound dvd?)

Had ik streaming video meegeteld, dan hadden Johnny Cash, Kraftwerk, Massive Attack of The Cure er ook maar zo tussen gepast.
Reply
#7
(29-12-2019, 16:55)hythloth Wrote: Voor alle duidelijkheid: gaat het alleen maar om de beste live registraties die op Blu-Ray/DVD zijn uitgebracht, of kunnen we ook nieuwere pro-shot live registraties meerekenen die zijn uitgebracht via streaming (zoals op Netflix of via een artiest's Youtube kanaal)?

Uiteindelijk moet het een lijst worden om inspiratie uit te halen. Laten we de grens daarom trekken bij officiele uutgaven, via streaming telt dus ook (zelf doe ik dat eigenlijknog niet vandaar dat die niet vermeld stond).

Bootlegs niet, vind je dat iedereen een bepaalde bootleg moet zien vermeld hem dan als tip.
Reply
#8
Ik denk dat er maar weinig onafhankelijke of 'onbekende' artiesten zijn die überhaupt de mogelijkheid hebben om een opname te laten maken. Laat staan dat er eigenlijk geen 'nieuwe' artiesten zijn die een DVD of Blu-ray uitbrengen. Door bootlegs niet mee te rekenen beperk je de mogelijke uitkomst daarom natuurlijk. Dat is ook wel terug te zien aan de keuzes hierboven. Terwijl er zulke mooie - bijna professionele - bootlegs op het internet zijn te vinden om inspiratie uit te halen.
Reply
#9
Kost idd nogal wat, dergelijke producties Thomas.
Reply
#10
Op zich kan het wel als onafhankelijke artiest (zie de Carrie & Lowell tour opname van Sufjan op Youtube), maar dat soort registraties zijn minder rendabel dan dat ze vroeger waren.

Kunnen altijd een aparte lijst maken voor fan-registraties/bootlegs die niet pro-shot zijn maar wel creatief zijn gemonteerd.
Reply
#11
Ik zag in 2014 iemand in 't publiek tijdens Joe Bonamassa 's Pinkpop concert met een compacte camera en voorzien van stereo reverespeldmicro 's opnemen. Deze versie heeft meerdere weken op YouTube gestaan en ik draaide 'm daarna nog regelmatig van m 'n zelf gebrande dvd. Van the Cure en Pink Floyd zijn er ook zo tientallen bekend.
Reply
#12
Misschien wel de beste registratie van The National voor de grote doorbraak. Geluids- en beeldkwaliteit zijn bijzonder sterk voor een vrij onbekende groep in die tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=bklfQ14NQ3E
Reply
#13
Top 10 vind ik overigens moeilijk gezien ik er eigenlijk te weinig heb gezien (als in, echt er naar kijken i.p.v. luisteren), dus dan maar een top 5:

1) Depeche Mode - Devotional
2) Placebo - Soulmates Never Die (Live in Paris 2003)
3) Depeche Mode - Touring the Angel (Live in Milan 2006)
4) U2 - Elevation (Live in Boston 2001)
5) Nick Cave and the Bad Seeds - Distant Sky (Live in Copenhagen)

Allemaal van shows die ik dolgraag had willen beleven.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)