Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Graz Film Top 10 2019
#26
Ja maar wacht eens, die Spider-Man komt toch gewoon uit 2018?
Reply
#27
Is gebaseerd op de NL releasekalender.
Reply
#28
1. Joker
2. Once Upon a Time... in Hollywood

Deze twee zijn de enigste die ik dit jaar in de bioscoop heb gezien die ik echt de moeite vond. Verder wil ik dit jaar nog The Irishman en Marriage Story zien.
Reply
#29
(16-12-2019, 22:05)hythloth Wrote: Is gebaseerd op de NL releasekalender.

Filmvandaag geeft 2018 aan, waarvan eerder gezegd dat we die zouden volgen.
Reply
#30
(06-12-2019, 15:52)Maynard-J Wrote: Alle films die dit kalenderjaar in de NL bioscopen uitkwamen tellen mee, maar niet alles wat jullie zien haalt de biosrelease en niet iedereen woont hier, dus die regel is niet heilig. Mijn eigen lijstje (voor het filmhuis) zal misschien ook een staartje van 2018 bevatten, ons filmjaar loopt van half december tot half december. 

De deadline hier op Graz wordt wat flexibeler, dus The Rise of Skywalker en The Peanut Butter Falcon (komen de week na mijn eigen deadline uit) komen ook in aanmerking.
Reply
#31
(16-12-2019, 22:18)hythloth Wrote:
(06-12-2019, 15:52)Maynard-J Wrote: Alle films die dit kalenderjaar in de NL bioscopen uitkwamen tellen mee, maar niet alles wat jullie zien haalt de biosrelease en niet iedereen woont hier, dus die regel is niet heilig. Mijn eigen lijstje (voor het filmhuis) zal misschien ook een staartje van 2018 bevatten, ons filmjaar loopt van half december tot half december. 

De deadline hier op Graz wordt wat flexibeler, dus The Rise of Skywalker en The Peanut Butter Falcon (komen de week na mijn eigen deadline uit) komen ook in aanmerking.

Into the Spider-Verse is inderdaad van de eerste week na mijn eigen deadline van vorig jaar, release 20 december 2018. De Graz-deadline was vorig jaar met de kerst en dit jaar nog wat later, dus misschien moet ik mijn lijstje hier maar even aanpassen door deze film te schrappen en een nieuwe nummer 10 te kiezen. Maar dan wil ik eerst rond de kerst nog even naar The Peanut Butter Falcon, een laatste serieuze kandidaat die deze week uitkomt. Evenals It Must Be Heaven en Deerskin misschien.

Roma was bij ons in het filmhuis ook verkiesbaar voor de vele mensen die gewacht hebben tot die film bij ons vertoond werd, de meerderheid van de cinefielen hier is nog niet klaar voor Netflix en Roma haalde onze top 10 toen niet wat natuurlijk heel jammer was. Zelf had ik hem toen (net voor de deadline van 2018) al thuis gekeken en in de top 10 gezet, dus dit jaar gediskwalificeerd voor het eigen lijstje. Bij de laatste tussenstand die ik hoorde heeft Roma in 2019 alsnog een plek in onze eindlijst gescoord. Zo'n dilemma gaan we nu niet meer krijgen, de Netflixtoppers van dit jaar kwamen eerst in de bios.
Reply
#32
ik ga voor uber normie dit jaar
lijst is nog niet af.

maar als ik de deadline niet meer haal dan gebruik je deze maar
1)     Joker
2)     Endgame
3)     Into the spiderverse
4)     Spiderman far from home
5)     El Camino
6)     6 underground
7)     Frozen 2
8)     Murder mystery
9)     Detective pikachu

Amper tijd gehad om iets te zien, dus dingen als frozen en pikachu met dochter gaan zien in cinema staan er gewoon in 

Nota moet irishman, marriage story, pet semetary, it2 en once upon a time nog zien dit jaar
Reply
#33
(16-12-2019, 15:50)Martijn Wrote: Ik hoop ook rond de kerst een aantal films van dit jaar kunnen te zien, want anders kom ik met veel pijn en moeite tot een top vijf.

Precies dit
Reply
#34
(17-12-2019, 12:10)reaper Wrote: ik ga voor uber normie dit jaar
lijst is nog niet af.

maar als ik de deadline niet meer haal dan gebruik je deze maar
1)     Joker
2)     Endgame
3)     Into the spiderverse
4)     Spiderman far from home
5)     El Camino
6)     6 underground
7)     Frozen 2
8)     Murder mystery
9)     Detective pikachu

Amper tijd gehad om iets te zien, dus dingen als frozen en pikachu met dochter gaan zien in cinema staan er gewoon in 

Nota moet irishman, marriage story, pet semetary, it2 en once upon a time nog zien dit jaar

kleine update

1)     Joker
2)     Endgame
3)     Into the spiderverse
4)   Star Wars - The Rise of Skywalker
5)     Spiderman far from home
6)     El Camino
7)     6 underground
8)     Frozen 2
9)     Angel Has Fallen
10)Detective pikachu


nota moet irishman, marriage story, pet semetary, it2 en once upon a time nog zien dit jaar
Reply
#35
Ik denk niet dat ik The Irishman voor het einde van het jaar kan zien, dus hier komt ie dan:

1) Once Upon a Time in... Hollywood
2) Marriage Story
3) Vice
4) The Lighthouse
5) The Farewell
6) Knives Out
7) Midsommar
8) Climax
9) Joker
10) Good Boys
Reply
#36
1. The Lighthouse
2. The Irishman
3. Parasite
4. Midsommar
5. Once Upon A Time In Hollywood
6. Joker
7. Marriage Story
8. Uncut Gems
9. Endgame
10. The Last Man In San Fransisco

Nog te zien; Knives Out, The Farewell, Two Popes etc. alhoewel ik wel redelijk blij ben met dit lijstje. Ik ben geen cinefiel maar heb het gevoel dat ik dit jaar films meer heb weten appreciëren.
Reply
#37
Mooie lijst inderdaad. Waar heb je the Lighthouse al kunnen zien?
Reply
#38
Een screener van The Lighthouse is immiddels te downloaden.
Reply
#39
Hmm ja oke, dan wacht ik liever tot de bioscooprelease. Uncut Gems ga ik waarschijnlijk op IFFR zien.
Reply
#40
Van die laatste is ook een screener beschikbaar, voor wat het waard is.
Reply
#41
Te weinig nieuwe films gezien in 2019 om een lijst op te stellen, enkel Once Upon ... in de cinema gaan zien.
Wel nu bezig aan mijn jaarlijkse inhaalbeweging van nieuwe films.
Lijstjes hier zijn wel een handig vertrekpunt voor m'n inhaalbeweging.

edit: ondertussen toch al wat kunnen kijken en dus een voorlopig lijstje

1 Once Upon A Time In Hollywood
2 Minding the Gap
3 Parasite
4 Marriage Story
5 Joker
6 The Irishman
7 Avengers: Endgame
Reply
#42
Was nog van plan om zaterdag naar Parasite te gaan, maar nu ik door de griep geveld ben moet ik het bij dit lijstje laten:

1. Marriage Story
2. The Irishman
3. Ad Astra
4. Once Upon A Time In Hollywood
5. Avengers: Endgame
Reply
#43
Bedankt voor alle bijdrages, negen stuks tot nu toe. Zes top 10 lijstjes, een top 5, een top 4 en een top 2. :-) Dat zijn 71 stemmen op 38 verschillende titels, erg divers.

Ik zet het eindresultaat zondagavond online. Zo heeft iedereen de rest van de kerstvakantie nog om films in te halen e.d. en maken we kans op nog een lijstje extra. Dit kan het verschil zeker nog maken, de voorsprong van de huidige nummer 1 is echt minimaal.

Vorig jaar hebben ook thomas9790, remothebest, Schobbeyak, Mrmantel en ijskolibrietje meegedaan maar nu nog niet. Kreuz, reaper en VDB doen voor het eerst mee, jullie ook bedankt voor de moeite!

Hier alvast de uitslag van de top 15 bij Lumière, uit zeker 30 bijdrages:

1. Parasite
2. The Favourite
3. Roma
4. Portrait de la Jeune Fille en Feu
5. So Long, My Son
6. Minding the Gap
7. Once upon a Time in... Hollywood
8. Dolor y Gloria
9. Capharnaüm
10. Werk ohne Autor
11. Sorry We Missed You
12. Lazzaro Felice
13. Marriage Story
14. Joker
15. The Irishman
Reply
#44
Martijn en thomas hadden inderdaad aangegeven nog wat films in deze periode in te halen. Hopelijk levert dat nog twee extra lijstjes op!
Reply
#45
1) Midsommar
2) The Favourite
3) The Farewell
4) Parasite
5) Once Upon A Time...

Amper films gezien dit jaar. Dit jaar probeer ik er iedere week tenminste twee te checken om een iets interessantere lijst te kunnen presenteren begin 2021 Wink
Reply
#46
Twee per week is wel meteen erg ambitieus.
Reply
#47
Ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het maar een karig filmjaar vond. Ik ben door geen enkele film echt van mijn stoel gevallen, dus ik heb maar gekeken naar films die ik wel goed vond of acteerprestaties waarvan ik onder de indruk was. (Ik heb Parasite en de nieuwe Star Wars overigens nog niet gezien.)

Maar om toch ook te blijven participeren:

1. Sorry We Missed You
2. Joker
3. Marriage Story
4. The Biggest Little Farm
5. Once Upon a Time ... In Hollywood
6. At Eternity's Gate
7. El Camino
8. Vice
9. Green Book
10. Brexit: The Uncivil War
Reply
#48
Ik heb eigenlijk te weinig films gezien om een echt eerlijke lijst te kunnen maken, maar omdat ik een hoop van de meestgenoemde films wel heb gezien hierbij een Top 5:

1. Marriage Story
2. Parasite
3. The Favourite
4. Joker
5. Once Upon A Time in Hollywoo
Reply
#49
Ik gebruik het filmtopic hier vooral om tips op te doen, maar uiteindelijk loop ik met films altijd wel redelijk achter.
Twee films van dit jaar vond ik dit jaar prachtig en eentje erg goed.

1. Capernaum
2. Parasite
3. Once Upon A Time in Hollywood 

Joker en The Irishman allebei matig. Ga je gang als jullie mijn top drie willen meenemen.
Reply
#50
Het is natuurlijk geen filmforum hier, maar het valt me wel op dat er in elk lijstje bijna dezelfde films zitten, terwijl in de muzieklijstjes er meer variatie zit.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)