Posts: 1,708
Joined: Oct 2012
Reputation:
181
1: Nick Cave & the Bad Seeds - Ghosteen
2: Big Thief - U.F.O.F
3: Thom Yorke - Anima
4: Jessica Pratt - Quiet Signs
5: Cult of Luna - A Dawn to Fear
6: FKA Twigs - Magdalene
7: Jenny Hval - The Practice of Love
8: Aldous Harding - Designer
9: Alessandro Cortini - Volume Massimo
10: Fontaines D.C. - Dogrel
•
Posts: 4,310
Joined: Oct 2012
Reputation:
122
1. FKA twigs - MAGDALENE
2. Diiv - Deceiver
3. Thom Yorke - ANIMA
4. The National - I Am Easy To Find
5. Floating Points - Crush
6. Big Thief - Two Hands
7. Efterklang - Altid Sammen
8. Sharon van Etten - Remind Me Tomorrow
9. Big Thief - U.F.O.F.
10. Jenny Hval - The Practice of Love
•
Posts: 396
Joined: Jun 2013
Reputation:
17
1 Tool - Fear Inoculum [ProgRock]
2 La Dispute - Panorama [Post Hardcore]
3 clipping. - There Existed An Addiction To Blood [HipHop]
4 James Blake - Assume Form [Singer Songwriter / Electronic]
5 Thom Yorke - ANIMA [SingerSongwriter]
6 Alcest - Spirutal Instinct [PostMetal]
7 Denzel Curry - Zuu [HipHop]
8 Dj Shadow - Our Pathetic Age [Electronic / HipHop]
9 Ry X - Unfurl [Singer Songwriter / Electronic]
10 Inury Reserve - Inury Reserve [HipHop]
•
Posts: 3,974
Joined: May 2018
Reputation:
931
Na veel te lang hierover gewikt en gewogen te hebben.:
Albums:
25. Dis Fig - Purge
24. Kim Gordon - No Home Record
23. Klein - Lifetime
22. Holly Herndon - PROTO
21. Erika de Casier - Essentials
20. Cult Of Luna - A Dawn to Fear
19. Caterina Barbieri - Ecstatic Computation
18. Zwangere Guy - Wie is Guy?
17. Richard Dawson - 2020
16. Eartheater - Trinity
15. Mabe Fratti - Pies sobre la tierra
14. Caroline Polachek - Pang
13. Ustad Saami - God Is Not A Terrorist
12. William Doyle - Your Wilderness Revisited
11. Kate Tempest - The Book of Traps and Lessons
10. Kali Malone - The Sacrifical Code
9. black midi - Schlagenheim
8. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell!
7. Lilien Rosarien - A Day in Bel Bruit
6. Matana Roberts - COIN COIN chapter 4: Memphis
5. Angel Olsen - All Mirrors
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
3. The Caretaker - Everywhere at the End of Time (stage 6)
2. Weyes Blood - Titanic Rising
1. FKA Twigs - Magdalene
Ep's:
10. Malibu - One Life
9. Slikback & Hyph11e - Slip B
8. Sassy 009 - Kill Sassy 009
7. Nihiloxica - Biiri
6. Ivy's Hands - Leonor
5. Anna Roxanne - ~~~
4. Lim Kim - Generasian
3. Benny The Butcher - The Plugs I Met
2. Woodkid - Woodkid for Nicolas Ghequière - Louis Vuitton Works One
1. Andy Stott - It Should Be Us
Mixes:
10. Dis Fig - Impact
9. Deena Abdelwahed - RA.684
8. 박혜진 [Park Hye Jin] - Truancy Volume 248
7. Astrid Sonne - Crack Mix 309
6. Clara! y Maoupa - NTS (20.09.2019)
5. British Murder Boys - Fire In The Still Air
4. Aïsha Devi - RA.699
3. Jasper Jarvis - Music for the Astral Plane
2. CFCF - Night Bus 4: Memory of Night Bus
1. Kelela & Asmara - Aquaphoria
Posts: 10,466
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,317
Andy Stott is 45 minuten lang dus gewoon een album. Waarom zou je die onder EP's schalen?
•
Posts: 1,602
Joined: Mar 2013
Reputation:
102
(10-12-2019, 05:26)Loov Wrote: Andy Stott is 45 minuten lang dus gewoon een album. Waarom zou je die onder EP's schalen?
Volgens mij noemt hij het zelf een EP. Het was aangekodigt als EP en op Discogs wordt het ook een EP genoemd. Ik zou het zelf inderdaad ook gewoon als een album categoriseren.
•
Posts: 3,974
Joined: May 2018
Reputation:
931
(10-12-2019, 05:26)Loov Wrote: Andy Stott is 45 minuten lang dus gewoon een album. Waarom zou je die onder EP's schalen?
Omdat het idd een dubbel-ep is, vandaar. Een nieuw album komt er naar verluid volgend jaar.
•
Posts: 23,413
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,020
•
Posts: 1,602
Joined: Mar 2013
Reputation:
102
Allemaal lijstjes van Rough Trade staff: https://blog.roughtrade.com/staff-charts-nyc/
nul keer Lana
•
Posts: 10,466
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,317
Wat is volgens jullie de beste track van Lana? Ik kom lastig door dat album heen.
•
Posts: 23,413
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,020
Sowieso de eerste 3 nummers, Love Song, California, The Greatest, Bartender, Hope is a dangerous.....
Er hadden 3 a 4 nummers geschrapt moeten worden, dan was de plaat wat compacter geworden. Staan nu wat nummers op die qua sound net niet passen.
•
Posts: 20,405
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
Next Best American Record en Doing Time zijn mijn favorieten. Vind het wel cool hoe iedereen verschillende lievelingstracks daarvan heeft.
•
Posts: 5,139
Joined: Feb 2014
Reputation:
830
11-12-2019, 07:21
(This post was last modified: 11-12-2019, 07:44 by Maynard-J.)
Ik vind het als geheel ook een lange zit, maar Venice Bitch blijft gewoon heerlijk.
En een album van voor tot achter luisteren is niet echt meer de norm tegenwoordig, dus wat weten wij nou?
•
Posts: 12,292
Joined: Jan 2013
Reputation:
1,141
1. DIIV - Deceiver
2. Jenny Hval - The Practice Of Love
3. Mozes & The Firstborn - Dadcore
4. Efterklang - Altid Sommar
5. Vampire Weekend - Father Of The Bride
6. Shortparis - Так закалялась сталь
7. Chromatics - Closer To Grey
8. Tropical Fuck Storm - Braindrops
9. The International Teachers Of Pop - The International Teachers Of Pop
10. Westkust - Westkust
•
Posts: 11,149
Joined: Sep 2013
Reputation:
978
14-12-2019, 19:42
(This post was last modified: 15-12-2019, 01:25 by Fenderboy.)
1. Mavis Staples - We Get By
2. Tool - Fear Inoculum
3. Gang Star - One Of The Best Yet
4. Mozes & The Firstborn - Dadcore
5. Michael Kiwanuka - KIWANUKA
6. The National - I Am Easy To Find
7. Fontaines D.C. - Dogrel
8. Slowthai - Nothing Great About Britain
9. DIIV - Deceiver
10.Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
----Net te laat voor 't jaarlijstje----
11.Atmosphere - Whenever
Er staan enkele zeer fraaie fragmenten op, echter...
12.Nits - Knot
•
Posts: 315
Joined: Oct 2012
Reputation:
207
16-12-2019, 12:21
(This post was last modified: 16-12-2019, 12:24 by Wonderboy.)
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
2. Lana del Rey - Norman Fucking Rockwell!
3. Weyes Blood - Titanic Rising
4. Drab Majesty - Modern Mirror
5. DIIV - Deceiver
6. Rammstein - Rammstein
7. Thom Yorke - Anima
8. Big Thief - U.F.O.F.
9. Fontaines D.C. - Dogrel
10. King Gizzard & The Lizard Wizard - Infest the Rats' Nest
•
Posts: 8,276
Joined: Oct 2012
Reputation:
345
01. Michael Kiwanuka - KIWANUKA
02. DIIV - Deceiver
03. Vampire Weekend - Father of the Bride
04. Purple Mountains - S/T
05. Fontaines D.C. - Dogrel
06. Big Thief - U.F.O.F.
07. Gang Starr - One of the Best Yet
08. Better Oblivion Community Center - S/T
09. Thom Yorke - Anima
10. The Raconteurs - Help Us Stranger
Verder nog eervolle vermeldingen voor Nick Cave & The Bad Seeds, Leonard Cohen en The National. Los daarvan waren er nog zat andere leuke albums die ik regelmatig heb gedraaid. Al met al een mooi muziekjaar voor nieuwe releases.
•
Posts: 11,122
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,783
1. Tool - Fear Inoculum
2. DIIV - Deceiver
3. These New Puritans - Inside The Rose
4. Michael Kiwanuka - KIWANUKA
5. Girlpool - What Chaos Is Imaginary
6. Purple Mountains - Purple Mountains
7. Karenn - Grapefruit Regret
8. Chelsea Wolfe - Birth of Violence
9. FKA twigs - MAGDALENE
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
In de breedte een zeer goed album jaar, dit zijn de 10 albums die ik verwacht over een jaar nog steeds af en toe te willen luisteren.
•
Posts: 406
Joined: Feb 2013
Reputation:
12
1. Tool - Fear Inoculum
2. DIIV - Deceiver
3. The Twilight Sad - It won't be like this all the time
4. Big Thief - U.F.O.F.
5. Holly Herndon - Proto
6. Thom Yorke - Anima
7. Mueran Humanos - Hospital Lullabies
8. Chelsea Wolfe - Birth Of Violence
9. Lana del Rey - Norman Fucking Rockwell!
10. Big Thief - Two Hands
•
Posts: 20,405
Joined: Aug 2013
Reputation:
3,388
Albumlijstjes van releases in de afgelopen 12 maanden zijn kut, maar fuck it. Vraag me over een paar jaar opnieuw wat de beste releases van 2019 waren.
1) Tool - Fear Inoculum
2) Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
3) Fennesz - Agora
4) Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell!
5) FKA twigs - MAGDALENE
6) The Twilight Sad - It Won't Be Like This All The Time
7) Varg - Evanescence (A Love Letter)
8) Thom Yorke - Anima
9) Drab Majesty - Modern Mirror
10) Girl Band - The Talkies
•
Posts: 913
Joined: Feb 2014
Reputation:
73
21-12-2019, 15:57
(This post was last modified: 21-12-2019, 15:59 by dave.)
01. Tool - Fear Inoculum
02. Kim Gordon - No Home Record
03. The Sweet Release of Death - The Blissful Joy of Living
04. Weyes Blood - Titanic Rising
05. DIIV - Deceiver
06. Bill Callahan - Sheperd in a Sheepskin Vest
07. Angel Olsen - All Mirrors
08. Bethlehem Steel - Bethlehem Steel
09. Black Midi - Schlagenheim
10. The National - I Am Easy to Find
•
Posts: 506
Joined: May 2014
Reputation:
227
21-12-2019, 20:29
(This post was last modified: 21-12-2019, 20:43 by wil'm.)
1. Stolen - Fragment
2. The Cure - Cureation 40 years The Cure
3. Tool - Fear inoculum
4. The National - I am easy to find
5. The Delines - The imperial
6. The Slow Show - Lust and learn
7. Michael Kiwanuka - Kiwanuka
8. Lana Del Rey - Norman fucking Roswell
9. Diiv - Deceiver
10. Angel Olson - All mirrors
•
Posts: 5,990
Joined: Oct 2012
Reputation:
800
24-12-2019, 13:27
(This post was last modified: 24-12-2019, 13:29 by JorisR.)
1. Weyes Blood - Titanic Rising
2. Thom Yorke - Anima
3. Jessica Pratt - Quiet Signs
4. Black Midi - Schlagenheim
5. Girl Band - The Talkies
6. Aldous Harding - Designer
7. Bill Callahan - Shepperd In A Sheepskin Vest
8. Wand - Laughing Matter
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen
10. L'Épée - Diabolique
11. Michael Kiwanuka - KIWANUKA
12. Big Thief - U.F.O.F. / Two Hands (want waarom kiezen)
13. The National - I Am Easy To Find
14. DIIV - Deceiver
15. FKA Twigs - MAGDALENE
16. Purple Mountains - Purple Mountains
17. Business for Dreams - Ripe for Anarchy
18. Efterklang - Altid Sammen
19. Wilco - Ode to Joy
20. Steve Gunn - The Unseen In Between
In de vorige jaren kwam ik met moeite tot tien platen die ik echt heel goed vond, dit jaar is qua albums zo sterk dat ik een top 20 kan maken. En het is dat ik compilaties/liveplaten niet meeneem, maar anders stond ook Electric Lady Sessions van LCD Soundsystem hoog.
•
Posts: 10,466
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,317
25-12-2019, 08:16
(This post was last modified: 25-12-2019, 08:54 by Loov.)
Verassend weinig electronica en veel Roadburn 2020 namen. Ik heb pas de laatste 3 maanden nieuwe muziek kunnen luisteren dus ik heb veel gemist.
1. TORPOR - Rhetoric Of The Image
2. Kevin Verwijmeren - Dett
3. Cult of Luna - A Dawn To Fear
4. Boy Harsher - Careful
5. Chelsea Wolfe - Birth of Violence
6. Big Brave - A Gaze Among Them
7. Andy Stott - It Should Be Us
8. Follakzoid - I
9. Albert Jupiter - We're Just Floating In Space
10. Inter Arma - Sulphur
11. Girl Band - The Talkies
12. DIIV - Deceiver
13. Jenny Hval - The Practice Of Love
14. Sunn O))) - Prycolast
15. Tool - Fear Inoculum
Ik raad echt iedereen aan om TORPOR te luisteren. Album is intens.
The following 1 user says Thank You to Loov for this post:1 user says Thank You to Loov for this post
• Uplift
Posts: 392
Joined: Jul 2019
Reputation:
385
1. FKA Twigs – MAGDALENE
2. Lana Del Rey – Norman Fucking Rockwell!
3. James Blake – Assume Form
4. Aldous Harding – Designer
5. Stella Donnelly – Beware of the Dogs
6. Tyler, The Creator – IGOR
7. Brittany Howard – Jaime
8. Faye Webster – Atlanta Millionaires Club
9. Zwangere Guy – Wie is Guy?
10. Apparat – LP5
11. Michael Kiwanuka – KIWANUKA
12. Carly Rae Jepsen – Dedicated
13. STADT – There Is / Nothing Twice
14. Little Simz – GREY Area
15. Cate le Bon – Reward
16. slowthai – Nothing Great About Britain
17. Balthazar – Fever
18. Horsebeach – The Unforgiving Current
19. Clairo – Immunity
20. Caroline Polachek – Pang
•
|