04-12-2019, 12:25
Veel plezier
Graz Album Top 10 Jaar 2019
|
04-12-2019, 12:25
Veel plezier
04-12-2019, 12:28
1. Lana
2. Lana 3. Lana 4. Lana 5. Lana 6. Lana 7. Lana 8. Lana 9. Lana 10. Lana Aankomende weken maar eens weer allemaal terug kijken wat ik heb geluisterd en welke albums ik goed vond. Weet alleen Lana zeker op 1.
04-12-2019, 12:42
04-12-2019, 13:04
Lana en Karyyn iig, de rest moet ik nog zien.
04-12-2019, 13:51
1 Barry Hay & JB Meijers - For You Baby
2 Michael Kiwanuka - Kiwanuka 3 Fatal Flowers - Radio Sessions 85-90
04-12-2019, 14:13
1. Nick Cave – Ghosteen
2. Lana del Rey – Norman Fucking Rockwell 3. Girl Band – The Talkies 4. James Blake – Assume Form 5. Tool - Fear Inoculum 6. Jessica Pratt – Quiet Signs 7. Weyes Blood – Titanic Rising 8. Black Midi – Schlagenheim 9. Freddie Gibbs & Madlib - Bandana 10. DIIV - Deceiver
01 Michael Kiwanuka - Kiwanuka
02 Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen 03 Anderson .Paak - Ventura 04 Peter Doherty & The Puta Madres - Peter Doherty & The Puta Madres 05 Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! 06 The National - I Am Easy to Find 07 Tool - Fear Inoculum 08 Vampire Weekend - Father of the Bride 09 Bon Iver - i,i 10 Pixies - Beneath The Eyrie
04-12-2019, 18:57
Ongeloofelijk sterk albumjaar,
Over een week de lijst.
04-12-2019, 20:27
(This post was last modified: 04-12-2019, 20:35 by ijskolibrietje.)
1. Antwood - Delphi
2. Kevin Verwijmeren - Dett 3. Floating Points - Crush 4. oqbqbo - Untitled 5. Kankyo Ongaku: Japanese ambient 6. Tyler, The Creator - IGOR 7. Varg - Evanescence (a Love Letter) 8. Woodkid - Woodkid For Nicolas Ghesquiere 9. Boreal Massif - We All Have An Impact 10. Lingua Ignota - CALIGULA Verder nog noemenswaardig: Efdemin - New Atlantis Flume - Hi This Is Flume Er moeten natuurlijk nog wat albums uitkomen dit jaar, maar zo ziet het er voor mij tot nu toe uit, ik ben pas sinds een week ofzo weer serieus aan het luisteren sinds 2 maanden ofzo, in de tussentijd heb ik mij goed vermaakt met Daniel Lohues.
04-12-2019, 20:39
(This post was last modified: 16-12-2019, 23:16 by thomas9790.)
1. Ka Baird - Respires
2. Tyler, The Creator - IGOR 3. Astrid Sonne - Cliodynamics 4. Burnt Friedman - Musical Traditions in Central Europe: Explorer Series Vol. 4 5. Emily A. Sprague - Water Memory / Mount Vision 6. These New Puritans - Inside The Rose 7. Darcy Baylis - String Quartet No. 1 8. Nivhek - After Its Own Death / Walking in a Spiral Towards the House 9. Ana Roxanne - ~~~ 10. British Murder Boys - Fire In The Still Air 11. Purple Mountains - Purple Mountains
04-12-2019, 20:43
Damn helemaal vergeten dat Fire In The Still Air van dit jaar is, die mag ook bij mijn noemenswaardige shit.
04-12-2019, 20:49
1. Fontaines D.C. - Dogrel
2. Sharon van Etten - Remind me Tomorrow 3. Purple Mountains - Purple Mountains 4. Aldous Harding - Designer 5. Thom Yorke- Aenima 6. Better Oblivion Community Center - B.O.C.C. 7. Bill Callahan - Shepherd in a Sheepskin Vest 8. Julia Jacklin - Crushing 9. Big Thief - U.F.O.F. 10. Danny Brown - uknowhatimsayin¿
05-12-2019, 15:05
06-12-2019, 11:10
1. Lana del Rey – Norman Fucking Rockwell!
2. Nick Cave and The Bad Seeds - Ghosteen 3. black midi - Schlagenheim 4. Tool - Fear Inoculum 5. FKA Twigs - Mary Magdalene 6. Thom Yorke - Anima 7. Denzel Curry - ZUU 8. Fontaines D.C. - Dogrel 9. Tyler, The Creator - IGOR 10. Michael Kiwanuka - KIWANUKA
06-12-2019, 19:31
01. Tool - Fear Inoculum
02. Rammstein - Rammstein 03. De Staat - Bubble Gum 04. Klone - Le Grand Voyage 05. Inter Arma - Sulphur English 06. Slipknot - We Are Not Your Kind 07. Disillusion - The Liberation 08. Swans - leaving meaning. 09. Opeth - In Cauda Venenum 10. Life Of Agony - The Sound of Scars
06-12-2019, 22:58
Extreem goed jaar. Maar serieus, als Llama del fucking Rey op 1 belandt, is dat misschien wel mijn cue.
23) ZONAL - Wrecked 22) VLTIMAS - Something wicked marches in 21) Skinny Pelembe - Dreaming is Dead now 20) Kim Gordon - No Home Record 19) Tool - Fear Inoculum 18) Sunn O))) - Life Metal 17) Waste of Space Orchestra - Syntheosis 16) Otoboke Beaver - ITEKOMA HITS 15) King Midas Sound - Solitude 14) Opeth - In Cauda Venenum (Zweedse versie) 13) Mizmor - Cairn 12) Richard Dawson - 2020 11) Varg - Evanescence (A love letter) 10) Lingua Ignota - CALIGULA 9) Swans - leaving meaning. 8) MSYLMA - Dhil-un Taht Shajarat Al-Zaqum 7) Thom Yorke - ANIMA 6) Nivhek - After Its Own Death / Walking in a Spiral Towards the House 5) Billy Woods - Hiding Places 4) Nick Cave & The Bad Seeds - Gootsteen 3) Pyur - Oratorio for the Underworld 2) Sunn O))) - Pyroclasts 1) SOTE - Parallel Persia
06-12-2019, 23:08
Waarom steeds 'Gootsteen'? Autocorrect of inside joke?
06-12-2019, 23:18
Tool op #19 joh? Ik dacht dat je 't na tig keer te hebben beluisterd hun beste plaat vond, ofzo? Verder zijn er momenteel nog steeds meer mensen met Tool in hun lijst dan dat er mensen Lana hebben vernoemt. Maar als Tool op 1 belandt...
06-12-2019, 23:34
1. Spellling - Mazy Fly
2. Jenny Hval - The Practice Of Love 3. Chelsea Wolfe - Birth of Violence 4. DIIV - Deceiver 5. A Winged Victory for the Sullen - The Divided Five 6. Cult Of Luna - A Dawn To Fear 7. Jakuzi - Hata Payi 8. black midi - Schlagenheim 9. Avey Tare - Cows On Hourglass Pond 10. Jessica Pratt - Quiet Signs
07-12-2019, 00:14
(06-12-2019, 23:08)Roel87 Wrote: Waarom steeds 'Gootsteen'? Autocorrect of inside joke? Van meer dan een persoon heb ik gehoord dat ze het oorspronkelijk zo lazen. En once seen, it cannot be unseen. (06-12-2019, 23:18)Kreuz Wrote: Tool op #19 joh? Ik dacht dat je 't na tig keer te hebben beluisterd hun beste plaat vond, ofzo? Verder zijn er momenteel nog steeds meer mensen met Tool in hun lijst dan dat er mensen Lana hebben vernoemt. Maar als Tool op 1 belandt... De plek van de 23 albums (als ik wat verder zoek, kom ik zeker nog aan 30) is volledig arbitrair. Hun beste plaat niet, wel hun meest dynamische. Maar een albumlijst is sowieso een achterlijk gegeven; want Tool heeft een Album gemaakt. Met hoofdletter A. Toch zijn er muzikale werken (korte platen, EP's, losse nummers) uit 2019 die voor mij relevanter zijn in relatie tot het jaartal en wat er vandaag maatschappelijk en muzikaal gebeurt. Parallel Persia kan je amper een album noemen, maar beantwoordt wellicht het best aan die criteria. Al zou ik gevoelsmatig eerder voor Pyroclasts gekozen moeten hebben, maarja. Net zoals met het lijstje van het decennium, kan ik elke dag wel iets vinden dat er eigenlijk in moet of van plek moet wisselen, etc. Zo'n lijstjes zijn kansloos. Tenzij voor concerten, dat vind ik veel beter te doen.
07-12-2019, 01:00
Waarom maak je dan geen lijstje op basis van hoe jij het wilt (beetje zoals Thomas heeft gedaan) met eps, live albums, mixes/mixtapes, nummers (misschien nummers niet, het blijft om het collectief draaien toch?) erin? De lijn tussen al die zaken (behalve nummers natuurlijk) is tegenwoordig al zo vervaagd dat het bijna verwaarloosbaar is geworden. Ik ben me ook nog steeds m'n hoofd aan het breken over het al dan niet opnemen van eps, liveplaten en mixes, de volgorde en selectie van een aantal. Het blijft uiteraard allemaal maar een momentopname en uiteindelijk moet je daar ook maar vrede mee nemen, denk ik dan. M'n lijstje van vorig jaar zou ik in retrospectie ook al helemaal kunnen omgooien, denk ik.
07-12-2019, 01:17
Dan is het einde niet in zicht. Maar mijn nieuwjaarsvoornemen letterlijk elk jaar, is om orde te scheppen in alle nieuwe muziek die ik beluister. Dus wie weet. Voorlopig laat ik EP's en singles meestal links liggen. Maar ik zou dat niet meer moeten doen; vandaag hoorde ik b.v. deze track. En ja, dat is dus Milo onder een nieuwe naam.
07-12-2019, 12:31
Nu Redux uit is, kan ik eindelijk de eindbalans opmaken. Bij deze:
ALBUMS: 25. E-Saggila - My World My Way 24. Dean Blunt - Zushi 23. Kim Petras - Turn Off The Light 22. Pelada - Movimiento para Cambio 21. Astrid Sonne - Cliodynamics 20. Albany - Alcohol & Sullivans 19. Félicia Atkinson - The Flower and the Vessel 18. The Newcomer - Inner Being 17. Nilüfer Yanya - Miss Universe 16. Zwangere Guy - Wie is Guy? 15. Ustad Saami - God Is Not a Terrorist 14. Tayhana - Tierra del Fuego 13. Niño de Elche - Colombiana 12. Dis Fig - Purge 11. La Bruja de Texcoco - De Brujas Peteneras y Chachalacas 10. Oqbqbo - Untitled 9. Lealani - Fantastic Planet 8. Spellling - Mazy Fly 7. Croatian Amor - Isa 6. FKA twigs - Magdalene 5. Kali Malone - The Sacrificial Code 4. Uranium Club - The Cosmo Cleaners 3. Solange - When I Get Home 2. KÁRYYN - The Quanta Series 1. Lana del Rey - Norman Fucking Rockwell! EPS: 10. Beak> - Life Goes On 9. Taso & Siete Catorce - Grandes Éxitos Vol. 1 8. Oval - Eksploio 7. Ivy's Hands - Leonor 6. Wrack - Despertar 5. Florentino - Ilimitado 4. Hermeth - In A Huff EP 3. Nihiloxica - Biiri 2. Woodkid - Woodkid for Nicolas Ghesquière - Louis Vuitton Works One 1. Kilo Kish - Redux DJ MIXES: 10. Astrid Sonne - Crack Mix 309 9. Dis Fig - Impact 8. Mátale - OG Mix 7. Clara! y Maoupa - NTS (20.09.19) 6. Fauzia - Lift LDN 5. TNGHT - Radio 1's Essential Mix 4. Lizz - 20th June 2019 [Rinse] 3. SXYLK - JEROME Mixfile #508 2. CFCF - Night Bus 4: Memory of Night Bus 1. Mátale - SERVIS MIX 09 Echt een heel fijn muziekjaar, hopelijk wordt 2020 een beetje vergelijkbaar.
07-12-2019, 14:06
(04-12-2019, 20:39)thomas9790 Wrote: 5. Emily A. Sprague - Water Memory / Mount Vision Vette lijst, maar Water Memory is toch uit 2017? Verder inderdaad, vooral in de breedte, een zeer goed albumjaar, wat al blijkt uit de diversiteit van de lijstjes. Maar echte uitschieters mis ik wel een beetje, dus ik blijf nog even puzzelen op een top 10. Misschien pleur ik a la Uplift wel gewoon 25 albums in de randomizer.
08-12-2019, 11:58
Vanmorgen de eindjaarlijst van The Wire op de deurmat:
Quote:1. 75 Dollar Bill - I Was Real Voor de volledige lijst kan ik iedereen aanraden een abonnement te nemen. |
« Next Oldest | Next Newest »
|