Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pinkpop Classic
#51
kid_A Wrote:Waarom het nooit gaat werken? Bospop bestaat al: doen min of meer hetzelfde, bieden meer aansprekende bands en ligt net wat centraler.

Ik zou er ook eerder voor kiezen om het ala Werchter aan te pakken. Is er een aansprekende artiest organiseer daar dan een event omheen. Dan zit je niet aan het classic gebeuren vast en ook je datum kan je flexibel inzetten.

Het terrein is er goed geschikt voor en bestrijkt bovendien een ander gebied (Duitsland, Belgie & Luxemburg meegerekend). Paar jaar terug met Roger Waters geloof ik ook goed uitgepakt. Volgens mij had Robbie Williams, Bruce Springsteen, Roger Waters en Muse evengoed op Megaland kunnen staan i.p.v. de shows in Belgie.
Reply
#52
Er is vorig jaar enorm geklaagd over de hoge kosten. Veel mensen wilden gaan maar 75 excl. per gezinslid voor alleen al de entree stond in geen enkele verhouding tot het aanbod. Aanbod was goed met oa Bush, maar ook ik kreeg last minute geen 110 euro bij elkaar (entree en bonnen) voor een uurtje Bush.
Dus ja ik snap de verlaging van kosten volledig. Maar Jan verwoord het weer zo zwart wit. Mensen willen beiden, goede line up die betaalbaar is. Niet enkel een van die 2.
Reply
#53
Plus niet moeilijk doen over een klapstoeltje en stuff pijpje haha, je weet wie je doelgroep is dus behandel ze met respect en niet zoals je het pinkpop vee met verboden om de oren slaat.
Reply
#54
JohnDoe Wrote:Aangezien dit nieuwe concept toch het laatste redmiddel is: waarom niet gaan werken met een kortingsysteem?
Verleen kinderen onder de twaalf gratis toegang en geef jongeren van 12 t/m 18 jaar een korting van tien euro. Wordt het in ieder geval een stuk aantrekkelijker voor ouders om hun kinderen mee te nemen.

Gratis entree is de enige oplossing voor deze flut line up.
Reply
#55
thedude182 Wrote:Plus niet moeilijk doen over een klapstoeltje en stuff pijpje haha, je weet wie je doelgroep is dus behandel ze met respect en niet zoals je het pinkpop vee met verboden om de oren slaat.

Volgens mij zijn klapstoeltjes sowieso geoorloofd bij PPC.
Reply
#56
Gezellige line-up!
Marij Somers is een oud-boegbeeld van Buro Pinkpop.
Was in de topjaren in Geleen (het echte Pinkpop m.i.) ook vast betrokken bij de organisatie.

Voor het sentimentgehalte dus absoluut een goed initiatief. Ben alleen bang dat de meerderheid van de kritische massa hier niet op staat te springen.
CCC inc., Waterboys, Uriah Heep en Saybia zijn voor mij iig meer dan de moeite waard.

Jammer overigens dat dit niet in het Sportpark in Geleen wordt georganiseerd. Zou een mooie locatie voor zo'n programma zijn. Ook sneller gevuld, maar ja die zeurende buurtbewoners...

Ach ja, met Mama's Pride hebben we niks te klagen, met o.a. Traumahelikopter, Skip & Die, Mister and Mississippi, Eins Zwei and The Parallel Cinema en meer moois.
Reply
#57
Timothy's Monster Wrote:Gezellige line-up!
Marij Somers is een oud-boegbeeld van Buro Pinkpop.
Was in de topjaren in Geleen (het echte Pinkpop m.i.) ook vast betrokken bij de organisatie.

Voor het sentimentgehalte dus absoluut een goed initiatief. Ben alleen bang dat de meerderheid van de kritische massa hier niet op staat te springen.
CCC inc., Waterboys, Uriah Heep en Saybia zijn voor mij iig meer dan de moeite waard.

Jammer overigens dat dit niet in het Sportpark in Geleen wordt georganiseerd. Zou een mooie locatie voor zo'n programma zijn. Ook sneller gevuld, maar ja die zeurende buurtbewoners...

Ach ja, met Mama's Pride hebben we niks te klagen, met o.a. Traumahelikopter, Skip & Die, Mister and Mississippi, Eins Zwei and The Parallel Cinema en meer moois.

Gelukkig iemand die er blij mee isWink
Reply
#58
pudpong3 Wrote:http://www.limburger.nl/article/20130715...jft_achter

Wat een verrassing!
Ik ga er hoogstwaarschijnlijk wel heen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu al een kaart te kopen. Ik kijk in de week van tevoren wel op marktplaats, als de weersomstandigheden niet te slecht zijn tenminste.

Maar op deze manier zit het er dus dik in dat dit jaar de laatste Classic is...

(Ik heb de discussie maar even naar het juiste topic verplaatst).
Reply
#59
Snackbarharses Wrote:
pudpong3 Wrote:http://www.limburger.nl/article/20130715...jft_achter

Wat een verrassing!
Ik ga er hoogstwaarschijnlijk wel heen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu al een kaart te kopen. Ik kijk in de week van tevoren wel op marktplaats, als de weersomstandigheden niet te slecht zijn tenminste.

Maar op deze manier zit het er dus dik in dat dit jaar de laatste Classic is...

(Ik heb de discussie maar even naar het juiste topic verplaatst).

Dank hiervoor, ik kon dit topic niet vinden.
Reply
#60
Saybia wil ik wel weer eens live zien. Waterboys nogn iet live gezien en Uriah Heep is mooi meegenomen.
Ik denk dat ik ook van de partij ben. Maar wacht idd eerst even het weer af.
Reply
#61
Snackbarharses Wrote:
pudpong3 Wrote:http://www.limburger.nl/article/20130715...jft_achter
Maar op deze manier zit het er dus dik in dat dit jaar de laatste Classic is...
Idd geen verrassing met dit programma!
Reply
#62
Pinkpop Classic is toch eigenlijk maar een beetje treurig qua line-up. Als je zo'n groot terrein hebt moet je toch wel een knaller van een hoofdact kunnen boeken zou je zeggen. En als je dat niet doet kun je toch vast wel een paar leuke oude namen boeken die nog enigszins relevant zijn, maar ook dat gebeurt niet.
Reply
#63
Je kunt niet zeggen dat ze het niet proberen: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/juli/pinkpop
Alleraardigst dealtje, lijkt me.
Reply
#64
Quote van pinkpopcentral.nl :
Quote:Blosje says:
9 aug 2013 at 3:20 pm

Hallo,
Afgelopen weekend hoorde ik dat pinkpop classic verplaatst wordt naar de Roda Hal of niet door gaat wie kan mij hier meer over vertellen?
Groet

Schadelijke geruchten of ... ? Ik kan het me niet voorstellen iig.
Reply
#65
Toevallig had ik het daar vorige week met iemand over.
Als ze dan toch klein gaan waarom niet overdekt, Rodahal/, concertzaal van Parkstad Theater of voor mij part Hanenhof.
Reply
#66
Triest, na al die jaren nog steeds geen goed concept staan. Lijkt me nu dus duidelijk het einde van Pinkpop Classic.
Reply
#67
Ooit was er een Pinkpop binnen in het mecc en daarna in de rodahal en dat werkte ook niet.
Reply
#68
Toen was dat nog de Eurohal geloof ik.
Kan me één editie herinneren die best goed bezocht werd, maar een vreemd programma.

Overigens net op de berg geweest naast Megaland. Stond nog helemaal niks op het terrein en ook niks gezien van enige bedrijvigheid. Het is weliswaar nog 4 dagen, maar toch.
Reply
#69
Buro Pinkpop doet nog een allerlaatste poging om meer mensen over te streep te trekken. Gaat dus 'gewoon' door zo te zien.

https://twitter.com/buropinkpop/statuses...0482756608
Reply
#70
3000 kaartjes verkocht

Quote:name vrijdag zijn er nog veel kaarten van de hand gegaan. Gerekend was op tweeduizend bezoekers meer.
Of het geringe aantal bezoekers gevolgen heeft voor het festival, daar wilde Smeets zich niet over uitlaten.
Reply
#71
3000 vind ik nog best behoorlijk, maar de naam Pinkpop (ook al is 't Classic) onwaardig.
Extra zuur voor Buro Pinkpop dat 't vandaag zo'n baggerweer hier in 't Zuiden is. Regent nu al stevig en dat blijft bijna de hele dag zo.
Reply
#72
Timothy's Monster Wrote:3000 vind ik nog best behoorlijk, maar de naam Pinkpop (ook al is 't Classic) onwaardig.
Extra zuur voor Buro Pinkpop dat 't vandaag zo'n baggerweer hier in 't Zuiden is. Regent nu al stevig en dat blijft bijna de hele dag zo.

Tja, daar gaan je dagjesmensen.
Op foto's ziet het er in ieder geval knus en gezellig uit, voor wat dat waard is.
Reply
#73
Al is het meer symbolisch, elke euro die nog in PP Classic wordt gestoken gaat uit de Normale editie. Is nu wwderom het geval. Laat die ton lekker in t potje waar die thuishoort als je geen betere programmering voor Classic kunt bedenken.

zoals gezegd, het is louter symbolisch want die ton zou anders verloren gaan aan andere bagger op PP14. Het blijft voor mij een optelsom:
1) gracht dichtgooien met Depeche Mode budget
2) pp classic blijven financieren
Reply
#74
Quote:Festivaldirecteur Jan Smeets tevreden met Pinkpop Classic

Ondanks dat festivaldirecteur Jan Smeets niet de gewenste vijfduizend bezoekers binnen heeft gehaald op zijn festival Pinkpop Classic.

Het festival dat zaterdag op het Megalandterrein in Landgraaf plaatsvond, was volgens Smeets begroot op vijf- à zesduizend bezoekers. Naar eigen zeggen waren er circa 3.500 bezoekers aanwezig op het terrein, inclusief gasten en medewerkers.

"Ik ben vandaag tevreden, want ik heb een hoop gelukkige mensen gezien", zegt Smeets stellig wanneer hem gevraagd wordt of hij teleurgesteld is over de lage opkomst op Pinkpop Classic. "You win some, you lose some", concludeert hij, al wijt hij de tegenvallende aantallen voor een deel aan het regenachtige weer.

"We hebben nu pas voor de tweede keer een negatief resultaat geboekt", aldus Smeets. Hij ziet de toekomst van het festival dan ook niet somber in. "Een festival organiseren is meer dan alleen geld verdienen, ik wil mensen gelukkig zien. Dat is onderdeel van het vak."

"Mijn intentie, en ik ben behouden van aard, is wat ik leuk vind herhalen. Naast Pinkpop organiseren we drie andere festivals en veel concerten. Er zijn er bij waar ik verlies op draai. Slayer in de Rodahal moest ik geld op bijleggen. Vind ik het leuk? Nee, de muziek vind ik niks. Maar de mensen gaan uit hun bol, dus doe ik het graag."

Smeets is gezien het beperkte budget content met het programma van Pinkpop Classic, met onder meer The Waterboys, Saybia, Colin Blunstone en Uriah Heep. "Ik vroeg me af: maken we een goede keuze door een sterk breed programma neer te zetten of moeten we een Joe Cocker boeken, die hetzelfde kost als het hele programma nu?"

"Ik heb me vorig jaar zwaar vergist in Toto, waar ik veel te veel voor heb betaald, bleek achteraf", onthult Smeets over de afsluiter van de vorige editie. "Dat had ik niet moeten doen." Desondanks sluit hij niet uit volgend jaar weer een grotere slotact te boeken, hoewel hij het nog te vroeg vindt om daar concrete uitspraken over te doen.

"We moeten met Classic opboksen tegen imago van Bospop", denkt Smeets. Het concurrerende rockfestival in Weert verkocht dit jaar na een paar tegenvallende edities weer uit, nadat Bospop terugkeerde op het vroegere evenemententerrein. "Dat is voor Pinkpop Classic een stimulans."
Reply
#75
Op papier wellicht een mindere editie, maar in praktijk een van de betere versies. In ieder geval beter als afgelopen jaar.
De Waterboys zijn dan misschien voor de meeste mensen een kleinere naam als b.v. UB40 of TOTO live weten ze echter nog steeds te overtuigen. (daarom ook 3 recente optredens op Bospop). Naast de Waterboys gaven ook de oudjes van Uraih Heep een uitstekend en gedreven optreden. Van Colin Blunstone wist ik dat hij veel hits had, o.a. Solo en met Zombies of Alan Parson, maar het gehele optreden bestond uit popklassiekers.Gebracht door een topzanger die nog steeds goed bij stem is. CCC Inc. bracht een vermakelijk optreden.
Jammer van het weer, de mensen die er waren hebben een ieder geval een aantal goede optredens gezien. Op deze manier mag PPClassic voor mij nog jaren verder.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)