Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pinkpop Classic
#26
Wanneer fluit eens een medewerker Jan terug?
Als hij weer eens zegt dat Pinkpop de beste line-up heeft...
Reply
#27
Gewoon stoppen met Classic, slecht doordacht conceptc en nooit uit verf gekomen.

Doe dan n nieuw eendags festival in aug, genoeg bands die dan touren.
Reply
#28
Toch welke bands uit Amerika zullen dat zijn dan? Aangenomen dat er een flinke headliner moet komen?

Iets in de trant van Guns 'n Roses?
Reply
#29
Wedden dat het uiteindelijk helemaal afgeblazen wordt.
Reply
#30
Wat een amateurisme. Zelfs als iemand z'n mond voorbijgepraat heeft dan handel je dat niet zo af. Zeg dan over een paar weken dat het toch niet doorgaat vanwege gewijzigde tourplannen van band 'x' of verzin iets anders.

Voor de rest is het jammer dat ze niet een leuk eendaagsfestival in die tijd van het jaar weten neer te zetten. Stap van het idee af dat bands op PP gestaan moeten hebben en er zijn genoeg bands voorhanden om voor één dag tussen de 10.000 en 20.000 man op de been te brengen.
Reply
#31
Met Toto waren ze daar al vanaf gestapt, maar ik begrijp wat je bedoeld en ik deel je mening.
Reply
#32
Uriah Heep staat op Pinkpop Classic. Dus het gaat door dit jaar.
Reply
#33
Mag toch aannemen niet als headliner. Leuke band maar staat veel te vaak in Nederland om headline-waardig te zijn. Laatst stonden ze nog in De Boerderij wat bij lange na niet uitverkocht was.
Reply
#34
Dat mag je toch wel aannemen inderdaad, anders zie ik het weer niet erg vol worden in Landgraaf.
Reply
#35
Pinkpop Classic zonder echte hoofdact

http://www.limburger.nl/article/20130502...e_hoofdact
Reply
#36
Alleen The waterboys spreken mij aan en of dat €35 en de nodige €€ voor drank en eten waard is, moet ik serieus overwegen.
Reply
#37
Quote:Jan Smeets heeft het gehad met geldverslindende bands die een grote stempel op het budget drukken en waarvoor uiteindelijk toch te weinig publiek komt om het eendaagse festival financieel rendabel te maken. "Mensen vragen me waarom ik Fleetwood Mac niet gecontracteerd heb. Daar moest ik in 1971 duizend Britse ponden voor betalen. Vandaag vraagt de band een gage van ongeveer een miljoen euro. Onbetaalbaar dus.”
Zelfs een groep als Toto - vorig jaar hoofdact en voor veel minder geld dan Fleetwood Mac naar Landgraaf gehaald - is al niet meer interessant. In 2012 was de ticketprijs 59 euro. Dit jaar gaan de kaartjes voor 35 euro van de hand. " Bijna de helft goedkoper, op verzoek van het publiek. De bezoekers hebben aangegeven dat ze niet per se een echte headliner hoeven te zien. Ze accepteren dat er minder grote namen komen als de entree goedkoper is. Voor het merendeel van de Classic-gangers komt gezelligheid toch op de eerste plaats.”


Om geld op de productie te besparen heeft Smeets dit jaar ook een kleiner podium en geen backstagegedeelte voor de artiesten. Die worden ondergebracht in het hoofdgebouw op het Megalandterrrein.

Benieuwd of dit veel volk trekt. Denk dat er voor de oudjes met geld wel een markt is, mits je het goed aanpakt. Het terrein is er, en ze zouden het ook breder kunnen trekken, met een ander concept. Dus naat muziek, ook iets anders erbij doen.
Reply
#38
Rollators pimpen.
Reply
#39
Tevens bingo, dat heb ik al eens eerder gezien op een festival tussen de marktkraampjes enzo.
Reply
#40
BigBird Wrote:
Quote:Jan Smeets heeft het gehad met geldverslindende bands die een grote stempel op het budget drukken en waarvoor uiteindelijk toch te weinig publiek komt om het eendaagse festival financieel rendabel te maken. "Mensen vragen me waarom ik Fleetwood Mac niet gecontracteerd heb. Daar moest ik in 1971 duizend Britse ponden voor betalen. Vandaag vraagt de band een gage van ongeveer een miljoen euro. Onbetaalbaar dus.”
Zelfs een groep als Toto - vorig jaar hoofdact en voor veel minder geld dan Fleetwood Mac naar Landgraaf gehaald - is al niet meer interessant. In 2012 was de ticketprijs 59 euro. Dit jaar gaan de kaartjes voor 35 euro van de hand. " Bijna de helft goedkoper, op verzoek van het publiek. De bezoekers hebben aangegeven dat ze niet per se een echte headliner hoeven te zien. Ze accepteren dat er minder grote namen komen als de entree goedkoper is. Voor het merendeel van de Classic-gangers komt gezelligheid toch op de eerste plaats.”


Om geld op de productie te besparen heeft Smeets dit jaar ook een kleiner podium en geen backstagegedeelte voor de artiesten. Die worden ondergebracht in het hoofdgebouw op het Megalandterrrein.

Benieuwd of dit veel volk trekt. Denk dat er voor de oudjes met geld wel een markt is, mits je het goed aanpakt. Het terrein is er, en ze zouden het ook breder kunnen trekken, met een ander concept. Dus naat muziek, ook iets anders erbij doen.

Jan Smeets is gewoon kampioen om de verkeerde bands aan te trekken. Ik weet niet waar hij die wijsheid vandaan haalt dat de bezoekers het niet uitmaakt welke bands er staan, wat een flauwekul. Mij heeft hij iig niets gevraagd en de groep waar ik iedere keer mee ga ook niet.
Dit jaar zijn er genoeg mogelijkheden om een grote "oudere" artiest aan te trekken, maar Jan haalt als headliner The Waterboys binnen.
Goede zaak om geen 1 miljoen voor Fleetwood te betalen als je er niets groots bij kan zetten, wat hij de afgelopen jaren wel deed, maar kom op zeg. Wat hij er nu neerzet is geen €35 waard.
Dat ouderen allemaal geld hebben is schromelijk overdreven en degene die echt geld hebben gaan niet in een grasveld liggen kijken naar derderangs bands als de kans ook nog eens bestaat dat er een plensbui komt.
Ik voorspel dat dit de laatste PPC is. Leuk geprobeerd, maar wederom verslagen door een goed nadenkend clubje uit België die wel heil zien in een goede programmering en dito reclame.
Reply
#41
+1. Ben ook altijd benieuwd op welke grond dit soort uitspraken worden gedaan door de organisatie.

De marketingmachine van Pinkpop en PPC hapert op verschillende fronten:
- bepalen en vasthouden aan een concept
- weten wat de wensen en vereisten van de consument zijn
- communicatie in de breedste zin van het woord

Ze zijn gewoon toe aan een nieuwe groep mensen als je het mij vraagt
Reply
#42
Wat betreft programma Pinkpop Classic:

Quote:Smeets heeft de samenstelling van het programma dit jaar uit handen gegeven aan Marij Somers van Jive Music uit Sittard.
Reply
#43
Wtf!
Reply
#44
BigBird Wrote:Wat betreft programma Pinkpop Classic:

Quote:Smeets heeft de samenstelling van het programma dit jaar uit handen gegeven aan Marij Somers van Jive Music uit Sittard.

Als hij slim was geweest had hij een paar Grazzers een PM gestuurd om samen een stuurgroep te vormen onder strikte geheimhouding.
1. bepalen totaal budget
2. budget randzaken (podium/omheining/etc.)
3. bepalen hoeveel publiek er gewenst is
4. bepalen welke bands in de buurt zijn en/of welke bands bereid zijn voor een eenmalig concert te komen
5. samenstellen van een programma en eventueel schaduw programma louter op papier
6. een externe commissie hier een definitief programma te laten bepalen
7. een reclame campagne die zijn doel niet voorbij schiet

belangrijkste punt is natuurlijk punt 0. Jan Smeets monddood maken totdat alles in kannen kruiken is en dan nog met hetzelfde team een aantal antwoorden voor hem op papier zetten.

Overigens ben ik absoluut niet de aangewezen persoon voor zo'n stuurgroep. Ik laat mijn eigen muziek smaak te veel meewegen in het bepalen van een programma.
Reply
#45
Ik vind het weer enorm tegenvallen! Waarom geen headliner, nouja dat hoeft in principe niet maar dan mogen er ook best een aantal net niet headliners komen dit is een bij elkaar geraapt zooitje. Het is niet heel erg duur, maar hier trek je waarschijnlijk alleen maar mensen uit de omgeving mee. Als ik in de buurt zou wonen zou ik het wellicht nog overwegen maar nu ik er zo'n 2 uur voor moet rijden heb ik er echt geen moment aan gedacht om er heen te gaan.
Reply
#46
WeckoJ Wrote:Ik vind het weer enorm tegenvallen! Waarom geen headliner, nouja dat hoeft in principe niet maar dan mogen er ook best een aantal net niet headliners komen dit is een bij elkaar geraapt zooitje. Het is niet heel erg duur, maar hier trek je waarschijnlijk alleen maar mensen uit de omgeving mee. Als ik in de buurt zou wonen zou ik het wellicht nog overwegen maar nu ik er zo'n 2 uur voor moet rijden heb ik er echt geen moment aan gedacht om er heen te gaan.

De gek die hiervoor 2 uur gaat rijden, hoort thuis in een gesloten inrichting.
Reply
#47
Geen idee of dit gaat werken. Prijs is nu wel een stuk toegankelijker, maar nog steeds aan de hoge kant voor acts als Saybia, Uriah Heep en The Waterboys.
Reply
#48
Het is nooit verkeerd om Saybia te zien. En ook leuk om Waterboys en Uriah Heep eens live te zien.
Voor die 35 euro ga ik er waarschijnlijk wel heen.
Is toch maar tien minuten lopen vanuit hier.
Reply
#49
Waarom het nooit gaat werken? Bospop bestaat al: doen min of meer hetzelfde, bieden meer aansprekende bands en ligt net wat centraler.
Reply
#50
Aangezien dit nieuwe concept toch het laatste redmiddel is: waarom niet gaan werken met een kortingsysteem?
Verleen kinderen onder de twaalf gratis toegang en geef jongeren van 12 t/m 18 jaar een korting van tien euro. Wordt het in ieder geval een stuk aantrekkelijker voor ouders om hun kinderen mee te nemen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)