Thread Rating:
  • 12 Vote(s) - 3.83 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internationaal voetbal
#76
Barcelona speelt Milan aardig van de mat vanavond, dat Messi uitgerekend vanavond zijn vorm moest hervinden :/
#77
Dat hele verhaal over die crisis was natuurlijk een beetje onzin.
#78
Wat een superioriteit weer en wat geweldig om naar te kijken. Barca, Barca, Barca!
#79
Jammer, draag Milan warm hart toe, maar Barca verdiende het.
#80
Zo. Terug naar de orde van de dag dan maar.

En nu hopen op een 2011 scenario, maar dan met verliezend finalist Madrid in de bekerfinale tegen stadsgenoot Atletico. Laatste keer dat ze die finale in Bernabeu speelden verloren ze ook, hehe.

En bij Barcelona was er wel degelijk sprake van crisis... geen echte leiding en natuurlijk ook fysieke vermoeidheid. Maar psychologisch is dat veruit de sterkste spelerskern op aarde. Deze wedstrijd heeft hen gemotiveerd, en de rest is geschiedenis.
#81
En ze hebben natuurlijk gewoon Messi. Dat eerste doelpunt, niet te bevatten wat een enorme handelingssnelheid
#82
Ja die gast zijn CPU is buitengewoon. Ook de verklaring van z'n talent. Op het vlak van denkvermogen is er nooit zo'n voetballer geweest. Pele was atletischer, Maradona technischer en Zidane had meer vista... maar Messi combineert een beetje van dat alles bovenop een bijna automatische capaciteit om de juiste handeling uit te voeren.
#83
Uplift Wrote:Ja die gast zijn CPU is buitengewoon. Ook de verklaring van z'n talent. Op het vlak van denkvermogen is er nooit zo'n voetballer geweest. Pele was atletischer, Maradona technischer en Zidane had meer vista... maar Messi combineert een beetje van dat alles bovenop een bijna automatische capaciteit om de juiste handeling uit te voeren.
Op basis waarvan denk je dat bijvoorbeeld een Maradona meer techniek had dan Messi? Als je die eerste goal van Messi bekijkt dan is het werkelijk ongelofelijk hoe snel en onder hoeveel druk hij daar een beslissing moet maken.
De bal ligt goed en hij plaatst hem geweldig linksboven. Het voetbal nu gaat vele malen sneller dan in de tijd van Maradona en Pele.
Ik vind dus gewoon dat Messi de allerbeste is, waarmee ik overigens geen discussie wil uitlokken over de beste voetballer aller tijden.
#84
‘Qatari lanceren extreem lucratieve Dream League’

Volgens The Times zal de koninklijke familie van Qatar volgende maand plannen lanceren voor een immense competitie tussen de grootste clubs ter wereld. Het gaat daarbij om een zogeheten Dream Football League waarbij prominente verenigingen als Manchester United, Barcelona, Real Madrid, Chelsea en vele anderen acte de présence moeten geven. Het prijzengeld is ongelooflijk.

De Dream Football League (DFL) is een rechtstreekse bedreiging voor de Champions League, die qua verdiensten niet eens kan tippen aan het plan van de Qatari. Qatar heeft de organisatie van het WK 2022 al in handen gekregen, maar doet er alles aan nog groter te worden in de voetballerij. Naar verluidt biedt de koninklijke familie elk van de 24 deelnemende clubs aan de Dream Football League een deelnamebonus van 200 miljoen euro.

Daar houdt het nog niet op: in totaal zou er in de supercompetitie een bedrag van 681 miljoen euro te verdienen zijn voor de 24 deelnemende clubs. Ter vergelijking: vorig seizoen streek de uiteindelijke Champions League-winnaar Chelsea 54 miljoen euro op in Europa. De Qatari willen de nieuwe variant om de twee seizoenen houden. Het doel is zestien vaste deelnemers aan de luxueuze competitie vast te leggen en daarnaast worden om de twee jaar acht verschillende clubs uitgenodigd. Vanuit Parijs is door Paris Saint-Germain (dat in Qatarese handen is) al toegezegd mee te willen doen.
#85
Beans Wrote:
Uplift Wrote:Ja die gast zijn CPU is buitengewoon. Ook de verklaring van z'n talent. Op het vlak van denkvermogen is er nooit zo'n voetballer geweest. Pele was atletischer, Maradona technischer en Zidane had meer vista... maar Messi combineert een beetje van dat alles bovenop een bijna automatische capaciteit om de juiste handeling uit te voeren.
Op basis waarvan denk je dat bijvoorbeeld een Maradona meer techniek had dan Messi? Als je die eerste goal van Messi bekijkt dan is het werkelijk ongelofelijk hoe snel en onder hoeveel druk hij daar een beslissing moet maken.
De bal ligt goed en hij plaatst hem geweldig linksboven. Het voetbal nu gaat vele malen sneller dan in de tijd van Maradona en Pele.
Ik vind dus gewoon dat Messi de allerbeste is, waarmee ik overigens geen discussie wil uitlokken over de beste voetballer aller tijden.

Eens, ik vind Messi ook de allerbeste aller tijden.
#86
ik vind Maradona nog iets groter, omwille van het simpele feit dat hij twee teams die niet zo erg speciaal waren (Napoli en Argentinië) praktisch in z'n eentje naar prijzen heeft geleid.

En begin nu niet met het argument dat hij het niet alleen kon en toch ietwat goede teammaats nodig had. Dat is zo, maar zet Messi in een middelmatige ploeg en hij zal denk ik minder prijzen pakken. Maar dat komt natuurlijk ook door het feit dat Maradona een dikke twintig jaar eerder speelde en het voetbal niet zo totaal was als nu. Nu heb je een complete ploeg nodig om te winnen.
#87
Haal mannen als Xavi en Iniesta weg en ik denk dat de productie van een Messi direct al een pak minder zal worden.
#88
Bwa, dat laatste werd tegengesproken door recente feiten. Zowel hij als z'n team speelden slecht, maar hij bleef scoren. Idem bij Argentinië.

Maradona vind ik technisch ongeëvenaard, omdat hij kon toveren met een bal op elk moment. Messi kan dat enkel als hij de bal aantikt bij het dribbelen, of bij z'n afwerking. Maar als je beelden van Maradona bekijkt, lijkt het wel alsof de bal met een draad aan z'n schoen vast hangt.

Enfin, details. De grooste aller tijden is en blijft Pele. Messi is sowieso wel een bedreiging voor hem, maar het bilan kan je pas na z'n carriere opmaken.

*edit*: nog iets wat niveau van de ploeg betreft. Omdat voetbal vroeger democratischer was, lag het niveauverschil nooit zo hoog als nu. Dus gaat niet heel erg op in de vergelijking Maradona vs. anderen.

Wat die Qatar shit betreft: een intercontinentale competitie tussen clubs lijkt me leuk, maar dan moet het ook democratisch. Zijnde: kwalificatie en gelijk verdeeld prijzen -en tv geld. Iets wat je van zo'n Qatarees initiatief uiteraard niet hoeft te verwachten.
#89
Weet ook niet of die teams daar wel opzitten te wachten om daar midden in de zomer een toernooi te gaan spelen. Geld zal natuurlijk meer dan welkom zijn, maar dan ga je natuurlijk nog meer roofbouw op je spelers plegen dan dat nu al het geval is.
#90
Zet Messi neer op een koude avond in pakweg Stoke of Sheffield en zelf hij heeft het lastig. Het is een combinatie van factoren die hem doet excelleren, het samenspel met zijn team is haast industrieel te noemen. En vergt opperste concentratie, je zag de laatste tien minuten dat het even niet meer lukte en gelijk kreeg Milan een paar kansen. Wat zo knap is dat hij de bal zo'n snelheid kan meegeven met zo'n korte beweging, die 1-0 en 2-0 van gisteren zijn waanzin. Dat lukt een pak spelers een aantal keer per jaar, Messi doet het semi wekelijkse basis. En met zulke aangevers achter je Xavi en Iniesta is het ook fijn. Zodra een van de twee mist gaat het al iets minder. De gouden driehoek is de basis, de rest van de spelers dienen het rondtikken tot in den treuren te beheersen, meer hoeft niet. Zo'n spelers als Sanchez of Pedro zijn inwisselbaar tegen andere prima spelers.
Xavi, Iniesta en Messi zijn samen goud waard. Daarom zal Messi ook nooit wereldkampioen worden. Je ziet bij Spanje al dat ze het moeilijk hebben, laatste EK, afgezien van de finale, geen indruk makend. Kan niet voor altijd goed blijven gaan bij hen.
#91
De waarheid ligt ergens tussen in. Ook tegen Stoke -een vaak gehoord argument- zou hij scoren, hoor. Hij heeft al betere defensies en stuggere ploegen ontmanteld.

Ook het Argentijns argument gaat steeds minder op. Het is echt wel een slechte ploeg. België en Nederland hebben veel betere nationale teams; maar Messi scoorde wel 12 keer vorig jaar, en niet in onbelangrijke wedstrijden. Wereldkampioen zie ik Argentinië nu niet worden, maar een fiasco als de laatste twee WK's wordt 2014 sowieso niet. Hij vindt nu ook z'n draai in de nationale ploeg, en statistisch is hij daarbij al bijna even goed als Maradona (die, laten we duidelijk zijn, slechts één keer excelleerde mijn zijn nationale team).

Spanje wordt wel gewoon wereldkampioen, hoor. Of Uruguay.
#92
Of Duitsland.
#93
Het zijn nog steeds geen echte winnaars. Kijk maar naar Bayern gisteren.
#94
Brazilië
#95
Dat kan je niet serieus menen.
#96
En Uruguay wel?
#97
Uplift Wrote:Dat kan je niet serieus menen.

Haha, soms maak jij jezelf toch vrij belachelijk door véél te stellig tegen een andere mening in te gaan, zeg.
#98
De ene vindt het belachelijk, de andere zal het een kenmerk van een sterke persoonlijkheid vinden.

Brazilië heeft geen ploeg om het WK te winnen. Daar is iedereen het over eens. Ze hebben nog wat tijd, maar anderhalf jaar is gewoon te kort. Daartegenover staat dat deze generatie tegen 2018 misschien wel de beste ploeg zal kunnen vormen.
#99
Ach kom toch eens op. Uruguay is volgens jou kanshebber met anderhalve spits en over het grootste voetballand ter wereld, eveneens thuisland is iedereen het zogenaamd eens. Brazilië is altijd minimaal kwartfinalist. Tel daarbij op dat ze altijd sterke en goede verdedigers hebben en nu een bijzonder getalenteerde voorhoede en je hebt een titelkandidaat. Ook omdat de concurrentie niet zo bijster sterk is en allemaal mankementen (Nederland, Italië, Argentinië, Portugal, Engeland.) Spanje is kandidaat, al is de selectie wel aan het verouderen. Verder heb je Frankrijk en Duitsland en Brazilië. Zo een jaar van tevoren zal ik zeggen dat het gaat tussen die vier.
Uplift Wrote:De ene vindt het belachelijk, de andere zal het een kenmerk van een sterke persoonlijkheid vinden.

Brazilië heeft geen ploeg om het WK te winnen. Daar is iedereen het over eens. Ze hebben nog wat tijd, maar anderhalf jaar is gewoon te kort. Daartegenover staat dat deze generatie tegen 2018 misschien wel de beste ploeg zal kunnen vormen.

Een sterke persoonlijkheid slaat meestal van tijd tot tijd door in het belachelijke.

Niet altijd erg hoor, zéker niet op een forum. Maar zeggen dat iedereen het erover eens is dat Brazilië geen kandidaat is om wereldkampioen te worden, ja, dat is lachwekkend. Daar is 'iedereen' het over eens.

Ik zie ze overigens ook niet als torenhoge favoriet, maar natúúrlijk een ploeg om ernstig rekening mee te houden.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)