Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beste comeback plaat ooit
#1
Een nieuw topic, wat is volgens jou de beste comeback plaat ooit? En wat zet je daar eigenlijk voor een tijdsgeest in?

Of een comeback plaat nu uit een reünie voorkomt of na een reeks zwakke platen laat ik in het midden.

Om af te trappen voor mij is dit "Slowdive - Slowdive".

Na twintig jaar weer bij elkaar komen om vervolgens één van de mooiste platen aller tijden te maken is heel bijzonder en slechts een enkeling gegeven.

De kwaliteit en melancholie spat ervan af en van af opener "Slomo" grijpt de plaat je bij je strot met als persoonlijk hoogtepunt: "No longer making time".

Na drie jaar nog altijd mijn meest gedraaide plaat, iedere maand weer.
[+] 3 users say Thank You to wil'm for this post
Reply
#2
ATCQ - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service

Bewezen hoe tijdloos ze zijn.
[+] 6 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
#3
Goed topic!

Portishead - 3

Een heel andere stijl dan de eerste 2 albums, toch weer zo indrukwekkend en tijdloos.

In de tijd werd er ook al snel gerept over het 4e album, helaas lijkt die verder weg dan ooit.
[+] 3 users say Thank You to marcorenton for this post
Reply
#4
American Dream van LCD Soundsystem blijft een klasseplaat. Al vind ik die 5 jaar afwezigheid wel wat kort om van een echte comeback te spreken.

Verder: Black Messiah van D'Angelo, Beyond van Dinosaur Jr. en I’m New Here van Gill Scott-Heron.

Maar godverdomme wat was die comebackplaat van LCD Soundsystem goed.
[+] 2 users say Thank You to mattman for this post
Reply
#5
(28-09-2019, 23:19)marcorenton Wrote: Goed topic!

Portishead - 3

Een heel andere stijl dan de eerste 2 albums, toch weer zo indrukwekkend en tijdloos.

In de tijd werd er ook al snel gerept over het 4e album, helaas lijkt die verder weg dan ooit.

Third was ook bij mij het eerste wat opkwam. Dit artikel lijkt echter wel te hinten dat er iets nieuws kan komen.

Verder Tour De France van Kraftwerk (17 jaar sinds de vorige, en net zo sterk als hun ouder werk).
[+] 3 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#6
mbv
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
#7
(29-09-2019, 02:25)Enzo Wrote: mbv

Topic kan dicht, we zijn er uit.
Reply
#8
(28-09-2019, 23:59)hythloth Wrote: Third was ook bij mij het eerste wat opkwam. Dit artikel lijkt echter wel te hinten dat er iets nieuws kan komen.

Ja idd. Dat zou zomaar iets kunnen zeggen over een eventueel nieuw album. Laten we het hopen!!
Reply
#9
Celtic Frost - Monotheist
MBV - MBV (en de brilliante show op Pukkelpop)
Swans - My Father Will Guide... (en de brilliante show in de AB)
David Bowie - The Next Day
Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
Carcass - Surgical Steel
Alice In Chains - Black Gives Way to Blue
Reply
#10
Ik moest ook aan Portishead, Third denken, bijna alleen al voor The Rip. Andere goede comebackplaten die me te binnen schieten: Bruce Springsteen - The Rising, Johnny Cash - American Recordings, Morrissey - You Are The Quarry, Bob Dylan - Blood On The Tracks.
Reply
#11
Arctic Monkeys - AM

Helemaal eens met Portishead, Springsteen, Slowdive en LCD. Met de rest ben ik niet genoeg bekend.

Dylan heeft meerdere comebacks gehad en Blood on the Tracks is wat dat betreft wel zijn beste, maar vlak Time Out Of Mind ook niet uit.
Reply
#12
Hoe kan ik deze vergeten: Sleep - The Sciences
[+] 2 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#13
(29-09-2019, 13:35)Maynard-J Wrote: Arctic Monkeys - AM

Helemaal eens met Portishead, Springsteen, Slowdive en LCD. Met de rest ben ik niet genoeg bekend.

Dylan heeft meerdere comebacks gehad en Blood on the Tracks is wat dat betreft wel zijn beste, maar vlak Time Out Of Mind ook niet uit.

Maar waarom beschouw je AM als comebackplaat? Volgens mij was het gewoon twee jaar na hun vorige album.
Reply
#14
Green Day slaat terug met American Idiot
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#15
(29-09-2019, 13:59)geluksknikker Wrote:
(29-09-2019, 13:35)Maynard-J Wrote: Arctic Monkeys - AM

Helemaal eens met Portishead, Springsteen, Slowdive en LCD. Met de rest ben ik niet genoeg bekend.

Dylan heeft meerdere comebacks gehad en Blood on the Tracks is wat dat betreft wel zijn beste, maar vlak Time Out Of Mind ook niet uit.

Maar waarom beschouw je AM als comebackplaat? Volgens mij was het gewoon twee jaar na hun vorige album.

En dat vorige album was nog sterker dan AM, wat mij betreft. En het album daarvoor gewoon hun allerbeste plaat tot nu toe.
Reply
#16
(29-09-2019, 16:41)mattman Wrote:
(29-09-2019, 13:59)geluksknikker Wrote:
(29-09-2019, 13:35)Maynard-J Wrote: Arctic Monkeys - AM

Helemaal eens met Portishead, Springsteen, Slowdive en LCD. Met de rest ben ik niet genoeg bekend.

Dylan heeft meerdere comebacks gehad en Blood on the Tracks is wat dat betreft wel zijn beste, maar vlak Time Out Of Mind ook niet uit.

Maar waarom beschouw je AM als comebackplaat? Volgens mij was het gewoon twee jaar na hun vorige album.

En dat vorige album was nog sterker dan AM, wat mij betreft. En het album daarvoor gewoon hun allerbeste plaat tot nu toe.

AM schoot me vooral te binnen door het hernieuwde commerciële succes na die plaat, en de 'restyling' van de band met nieuw geluid en uiterlijk. Voor Graz-begrippen was er inderdaad geen grote artistieke dip, en een lange afwezigheid al helemaal niet. Humbug en SI&S vond ik ook prima albums, maar na AM waren ze weer helemaal terug en de plaat is ook na het verschijnen van TBH&C de hoofdmoot van hun setlists (althans vorig jaar op BKS als ik het me goed herinner). Tevens horen Do I Wanna Know en R U Mine voor mij bij dé killer tracks van dit decennium.
Reply
#17
GAS - Narkopop was ook een gruwelijke comeback plaat.

Verder Push The Sky Away, gezien de vele nieuwe fans die Cave daarmee kreeg.
Reply
#18
Fiona Apple - The Idler Wheel... trouwens ook, als 7 jaar als een comeback geldt.
Reply
#19
Tool - Fear Innoculum
Red Hot Chili Peppers - Californication
Swans - The Seer
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#20
O man, hoe kan ik Californication vergeten?
Reply
#21
Mogen we Fear Inoculum een comebackplaat noemen alleen omdat het zo lang duurde?
Reply
#22
(29-09-2019, 19:26)Gunnar Wrote: Swans - The Seer

Dat is geen comeback plaat, maar de 2e in de nieuwe samenstelling
Reply
#23
Chinese Democracy van Guns n Roses valt er misschien niet onder omdat het 13 jaar geduurd heeft sinds de vorige plaat. Deze heeft mij echter positief zeer verrast en daarom het vermelden waard.
Reply
#24
(29-09-2019, 21:26)Timothy\s Monster Wrote:
(29-09-2019, 19:26)Gunnar Wrote: Swans - The Seer

Dat is geen comeback plaat, maar de 2e in de nieuwe samenstelling

Maar wel de plaat die zorgde voor een (brede) hernieuwde waardering en interesse voor deze band.
Reply
#25
1. AC/DC - Back In Black (na 't plotselinge overlijden van Bon Scott)

2. Steely Dan - Two Against Nature (awards winnend met zowel de plaat - als de concerten)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)