Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Big Thief
#26
Ik moet dan toch ook maar een keer gaan kijken, want op plaat vind ik het vooral achtergrondmuziek.
Reply
#27
Ik vond er echt geen reet aan. Misschien is het zoals Tool dat ik pas 10 jaar later er achter kom dat ik het rete vet vind.
Reply
#28
(13-06-2022, 15:13)Gunnar Wrote: Goh ja, je zou kunnen stellen dat ze allebei een hoekje in het brede alt.country spectrum beslaan. Maar is het niet mooi dat Big Thief Big Thief is en Wilco Wilco? En Big Thief kan nog verder groeien in hun relatief jonge carrière. Ik verheug me er in elk geval op om ze over twee weken weer te zien, nu in TivoliVredenburg. Hopelijk met evenveel bevlogenheid en meer moois op de setlist.

Misschien leg ik niet goed uit wat ik bedoel (of wel en ben je het er gewoon niet mee eens Smile ). Natuurlijk is het goed dat Big Thief gewoon Big Thief is, maar in het uur dat ze speelden zaten voor mij net wat te weinig verrassende elementen. Het was mij iets teveel 'gewoon heel goed de liedjes spelen'. Desondanks vond ik het dus wel steengoed, maar naar mijn idee valt daar nog wat winst te halen als het gaat om verder groeien.
Reply
#29
Wie is er nog meer in TiVre vanavond? Vrouw en ik zijn er nu voor een koffie en zien al tientallen Mitski fans op de trap zitten voor de show in de Ronda vanavond.
Reply
#30
Present voor Big Thief, uit de mail van TiVre begrijp ik dat er alleen zitplaatsen zijn? Wordt vroeg aanwezig zijn dan, maar niet ‘Mitski vroeg’ Wink
Reply
#31
(27-06-2022, 11:11)Gunnar Wrote: Present voor Big Thief, uit de mail van TiVre begrijp ik dat er alleen zitplaatsen zijn? Wordt vroeg aanwezig zijn dan, maar niet ‘Mitski vroeg’ Wink

Het is wat verwarrend. Volgens de mail idd alleen zitplaatsen waarbij je naar een beschikbare plek wordt gebracht, maar dat lijkt me standaardtekst van de grote zaal. Op de concertpagina staat dat er zowel staan- als zitplaatsen zijn. Ben er nou toch, zal het zo even navragen.

Wel onthouden dat je (vermoedelijk ivm de Mitski-drukte) de achteringang moet nemen, stond ook in de mail.
Reply
#32
Inderdaad semi-seated: staan en zitten.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#33
Tof dat je het even hebt kunnen navragen. Onduidelijk gecommuniceerd door TiVre dan.
Reply
#34
(27-06-2022, 11:37)Maynard-J Wrote: Inderdaad semi-seated: staan en zitten.

Ja bedankt hiervoor, ik had het ook al gevraagd via twitter, maar nog geen antwoord
Reply
#35
Ok, wie is er nog meer en heeft zin om te meeten achteraf?
Reply
#36
(27-06-2022, 11:23)Maynard-J Wrote:
(27-06-2022, 11:11)Gunnar Wrote: Present voor Big Thief, uit de mail van TiVre begrijp ik dat er alleen zitplaatsen zijn? Wordt vroeg aanwezig zijn dan, maar niet ‘Mitski vroeg’ Wink

Het is wat verwarrend. Volgens de mail idd alleen zitplaatsen waarbij je naar een beschikbare plek wordt gebracht, maar dat lijkt me standaardtekst van de grote zaal. Op de concertpagina staat dat er zowel staan- als zitplaatsen zijn. Ben er nou toch, zal het zo even navragen.

Wel onthouden dat je (vermoedelijk ivm de Mitski-drukte) de achteringang moet nemen, stond ook in de mail.

Dat is de ingang aan het Vredenburg-plein?
Reply
#37
(27-06-2022, 13:14)marcorenton Wrote:
(27-06-2022, 11:23)Maynard-J Wrote:
(27-06-2022, 11:11)Gunnar Wrote: Present voor Big Thief, uit de mail van TiVre begrijp ik dat er alleen zitplaatsen zijn? Wordt vroeg aanwezig zijn dan, maar niet ‘Mitski vroeg’ Wink

Het is wat verwarrend. Volgens de mail idd alleen zitplaatsen waarbij je naar een beschikbare plek wordt gebracht, maar dat lijkt me standaardtekst van de grote zaal. Op de concertpagina staat dat er zowel staan- als zitplaatsen zijn. Ben er nou toch, zal het zo even navragen.

Wel onthouden dat je (vermoedelijk ivm de Mitski-drukte) de achteringang moet nemen, stond ook in de mail.

Dat is de ingang aan het Vredenburg-plein?

Klopt. Voor wie er niet bekend is: van de voorkant van het gebouw gezien (dwz met je rug naar het water) op de hoek rechtsachterom aan het plein.
Reply
#38
Nu al ter plaatse bij de ingang.

Ons signalement voor wie ons wil aanspreken: vent van bijna 2m met zwarte hoodie met arty opdruk, geflankeerd door meid van 35 cm kleiner met bruine krullen, rood bloesje en wit vestje.
Reply
#39
We hebben al verscheidene Mitski fans door kunnen verwijzen naar de andere ingang.
Reply
#40
Prima staanplaats middenvoor. De zitplaatsen onderaan nog veel sneller bezet, zat plek nog op de vloer.
Reply
#41
Haha het voorprogramma is 3 kwartier ambient voor een Grote Zaal vol mensen die voor liedjes komt. Het ongemak is genieten.
Reply
#42
Ideaal dat er dan ook zitplaatsen zijn.
Reply
#43
KMRU toch? Niet de minste. 
Baal er nog steeds van dat het afgelaste concert van februari in Praag niet is verplaatst.
Reply
#44
KMRU was 45 minuten drone fest. Viel me mee hoe relatief stil de zaal bleef.
Reply
#45
Vond het voorprogramma op zich goed om in een vibe te komen, maar ben tegen het einde toch bier gaan halen.

Big Thief weer gewoon briljant. Toegift was volgens de setlist Wake me up to drive en Cattails, uiteindelijk omgegooid.
Reply
#46
Ja? Ik vond het goed hoor, maar wel met enige afstand de minste keer dat ik ze zag. Mede, of eigenlijk alleen, door die echoput van een Grote Zaal.
Reply
#47
Akoestiek kon beter, maar dat laat ik nooit de lol verpesten. De band zelf was in topvorm.
Reply
#48
Oh ja, hier is ook een topic. Fenomenaal optreden, zelfs met Adrianne Lenker die er behoorlijk doorheen leek te zitten na tien weken intensief touren, en nog een week met vijf landen te gaan. Maar achteloos goed, van bikkelhard naar lieflijk en weer terug. In tegenstelling tot Roel vond ik deze set completer en beter dan de korte Paradiso-show vlak voor de corona lockdown. Én: goed geluid in de zaal bij versterkte gitaarmuziek, het kan dus wel.

Het voorprogramma was een zoveelste argument tégen support acts in een radicaal ander genre dan de hoofdact, laat ik het zo zeggen. Stomvervelend.
Reply
#49
De akoestiek was op de tribune recht voor het podium prima, ik heb slechter meegemaakt in de Grote Zaal. Het optreden had net niet de magie die op BKS wel aanwezig was, maar jongens wat ben ik dit jaar fan geworden van deze band.
Reply
#50
Eerlijk gezegd voel ik de superlatieven niet zo (zowel op plaat als live). Bij vlagen zeker mooi, zoals Not, maar daar blijft het voor mij wel bij.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)