Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2020
Dat was kennelijk een quote van een productiemedewerker... mijn punt was dat de toon gewoon echt niet klopt met de huidige stand van zaken en de meest voorzichtige prognoses die richting volgend jaar gemaakt kunnen worden. Met name voor massa-evenementen als Rock Werchter.
(08-04-2020, 15:05)Uplift Wrote: Dat was kennelijk een quote van een productiemedewerker... mijn punt was dat de toon gewoon echt niet klopt met de huidige stand van zaken en de meest voorzichtige prognoses die richting volgend jaar gemaakt kunnen worden. Met name voor massa-evenementen als Rock Werchter.
Die zelfde productiemedewerker heeft continu het fout en achteraf een verklaring waarom hij het daarvoor fout had. Nothing to worry about.
[+] 2 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Volgens iemand op Festileaks wordt er vrijdag een persbericht uitgestuurd over een annulatie.

Hopelijk meteen met het bericht dat tickets gewoon geldig zijn voor volgend jaar.
[+] 1 user says Thank You to mattman for this post
De toon van die productiemedewerker is te bediscussiëren, alsmede de potgrond verplaatsingen. Volgend jaar gewoon 4 dagen RW neem ik aan, mits het virus onder controle is gebracht natuurlijk
(08-04-2020, 15:11)mattman Wrote: Volgens iemand op Festileaks wordt er vrijdag een persbericht uitgestuurd over een annulatie.

Hopelijk meteen met het bericht dat tickets gewoon geldig zijn voor volgend jaar.
Dat zou betekenen dat er geen prijsstijging zal plaatsvinden, wat ik bijzonder onwaarschijnlijk vind gezien de traditie van RW. Reken er niet op, kan je ook niet teleurgesteld zijn wanneer het grootste festival van België z'n kleinste kant weer eens toont.
Dat zou wel wat zijn. Ik denk echt niet dat dat gaat gebeuren. RW verkoopt ook al een paar jaar niet meer vanzelfsprekend uit.
(08-04-2020, 15:11)mattman Wrote: Volgens iemand op Festileaks wordt er vrijdag een persbericht uitgestuurd over een annulatie.

Hopelijk meteen met het bericht dat tickets gewoon geldig zijn voor volgend jaar.

https://stubru.be/popnieuws/janjambonwoe...rfestivals
ben benieuwd hoe dan dat gaat met dagtickets. Had er een speciaal voor Pearl Jam, dan zouden ze weer precies op die donderdag volgend jaar moeten staan.
Geloof daar niet in.
Nu officieel gecanceld, net als alle andere evenementen in Belgenland tot 31 augustus.
[Image: giphy.gif]
[+] 3 users say Thank You to hythloth for this post
:-(
Tegelijkertijd springt StuBru meteen weer in met “2021 wordt ons jaar, beloofd”.
Ik zou eens helemaal niks beloven, voorlopig.
'Rock Werchter had al 65.000 kaartjes verkocht, TW Classic met Sir Paul McCartney al 41.000 en Werchter Boutique met Taylor Swift een kleine 30.000. Maar het feestje gaat niet door.'

En ook zegt Schueremans in de Morgen: "“De vorige jaren hadden wij met Rock Werchter een verzekering. Na de aanslagen in Brussel, of de grote wateroverlast in 2016, hebben we daar gebruik van kunnen maken. De verzekering was onze grootste fan, ze hebben ons toen geholpen om het hele terrein vol te storten met wit zand, opdat alles toch kon doorgaan. Alles was beter dan vijf en een halve boot te moeten betalen als we moesten annuleren. Begin februari wilden we eenzelfde verzekering nemen, omdat we pas dan onze kosten voor deze editie kennen. Alleen heeft het virus ons in snelheid gepakt. Sinds 23 januari werd het onmogelijk dat nog te doen. Dit jaar zijn we dus zoals de meeste festivals in Europa niet verzekerd."

Auch. https://www.demorgen.be/tv-cultuur/werch...~b666ab2c/
Dan is het dus te hopen dat zowel de bezoekers (kaartje bewaren voor volgend jaar en geen refund vragen) alsmede artiesten (contract naleven, en de resterende 50% van de gage niet alsnog nu vragen) de festivals tegemoet komen. In feite zitten allen in hetzelfde schuitje. In principe zouden de affiches zoveel mogelijk hetzelfde kunnen blijven, maar ik kan me ook goed voorstellen dat met name de kleinere artiesten volgend jaar geen geld hebben om vliegtickets te kopen. Hopelijk is er grote solidariteit en saamhorigheid in deze sector.
Bij Rock Werchter zijn ze vertrouwd met water bij het bier, maar nu zal water bij de wijn nog belangrijker zijn.
(16-04-2020, 15:15)mattman Wrote: Bij Rock Werchter zijn ze vertrouwd met water bij het bier, maar nu zal water bij de wijn nog belangrijker zijn.
?
De mythe over festivalbier
(17-04-2020, 11:25)Timothy\s Monster Wrote: De mythe over festivalbier

Festivalbier bestaat niet. Er is ooit een keer bij een risico wedstrijd van Ajax tegen X Heineken Light (2%) geschonken. Daar is dat verhaal ontstaan. 

Zo, mythe uit de werold.
Klopt, daarom is het ook een mythe  Big Grin.

Vermoedelijk gelooft mattman wel nog in dit soort mythes (of ik interpreteer zijn post verkeerd).
Ik ben tien jaar geleden gestopt met naar Belgische majors gaan dus geen idee hoe het nu is, maar ik ben iig nooit zat geworden van bier op de wei. Dat kan ik je wel vertellen.
(17-04-2020, 11:40)Timothy\s Monster Wrote: Klopt, daarom is het ook een mythe  Big Grin.

Vermoedelijk gelooft mattman wel nog in dit soort mythes (of ik interpreteer zijn post verkeerd).

Nee hoor, was een woordgrapje.

En er wordt hier duidelijk hartelijk om gelachen.
[+] 1 user says Thank You to mattman for this post
(17-04-2020, 11:56)Uplift Wrote: Ik ben tien jaar geleden gestopt met naar Belgische majors gaan dus geen idee hoe het nu is, maar ik ben iig nooit zat geworden van bier op de wei. Dat kan ik je wel vertellen.
Nou, ik ben bv in 2009 (1e Springsteen) bij pinkpop strontlazerus in zo’n greppel beland. Meteen sprongen er een stuk of 10 jongens bovennop me. Ff leuk doen.
Roze shirt en witte broek weg kunnen gooien thuis.
ook Lowlands 1997 eerste dag zo lazerus geworden (24 uurs kutcafé) dat ik de 2e dag, heel de dag heb overgeslagen. Met een mega kater in een kuttentje.
Nee ik heb toch wel enkele festivaldagen gemist door drank en ook drugs.
Festival bier of niet.
[+] 2 users say Thank You to Flair for this post
Veel alcohol drinken op festivals is zwaar overrated. In het slechtste geval vergeet je alle optredens die je hebt gezien - en dan ga je er vanuit dat je optredens ziet als je lam bent. Nee, doe mij maar wat ander spul.
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
(17-04-2020, 12:25)Flair Wrote:
(17-04-2020, 11:56)Uplift Wrote: Ik ben tien jaar geleden gestopt met naar Belgische majors gaan dus geen idee hoe het nu is, maar ik ben iig nooit zat geworden van bier op de wei. Dat kan ik je wel vertellen.
Nou, ik ben bv in 2009 (1e Springsteen) bij pinkpop strontlazerus in zo’n greppel beland. Meteen sprongen er een stuk of 10 jongens bovennop me. Ff leuk doen.
Roze shirt en witte broek weg kunnen gooien thuis.
ook Lowlands 1997 eerste dag zo lazerus geworden (24 uurs kutcafé) dat ik de 2e dag, heel de dag heb overgeslagen. Met een mega kater in een kuttentje.
Nee ik heb toch wel enkele festivaldagen gemist door drank en ook drugs.
Festival bier of niet.

Ik heb dat voor alle duidelijkheid enkel op Belgische festivals ervaren. Op Pinkpop wist ik wel degelijk zat te worden. Wat ook extreem nodig was.

(17-04-2020, 12:50)thomas9790 Wrote: Veel alcohol drinken op festivals is zwaar overrated. In het slechtste geval vergeet je alle optredens die je hebt gezien - en dan ga je er vanuit dat je optredens ziet als je lam bent. Nee, doe mij maar wat ander spul.

Het is inderdaad het stomste wat je kan doen, maar functioneel bier drinken (als bron van energie) blijft voor mij een truc om het lang vol te houden. Zie Berlin Atonal. Alleen verwacht ik vroeg of laat wel iets van zatheid, waarna ik weer een tijdlang afbouw zodat ik niet te lam raak en inderdaad dissocieer tijdens shows. Alleen hoefde dat op Belgische majors nooit. Ik kon bier blijven zuipen en gewoon nuchter-ish blijven.
(17-04-2020, 12:50)thomas9790 Wrote: Veel alcohol drinken op festivals is zwaar overrated. In het slechtste geval vergeet je alle optredens die je hebt gezien - en dan ga je er vanuit dat je optredens ziet als je lam bent. Nee, doe mij maar wat ander spul.

Overdag genoeg bier drinken en uppers zodra het donker wordt. Prima.

Fuck wat ga ik die dagen missen dit jaar.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)