Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2020
#1
19, 20 & 21 juni 2020

Waar Jan Smeets twee weken geleden nog aankondigde dat Pinkpop de komende 10 jaar in de tweede week van juni gaat zitten, wijken ze nu al uit en gaan ze NA het weekend van Best Kept Secret zitten.
Reply
#2
Ben benieuwd wat het gaat worden. Wordt het Neil Young, Bob Dylan, Metallica, Rammstein of gaan we richting Marco Borsato, Frans Bauer en Guus Meeuwis?
Reply
#3
Als ik de interviews met Rob Trommelen en Leon Rademakers mag geloven dan gaat Neil Young en Bob Dylan nooit meer gebeuren, en terecht.

Borsato zal er zeker staan, op de plek van Guus Meeuwis een paar jaar geleden. En Rammstein lijkt me ook wel een zekerheid na hun stadiontour van dit jaar, dat ze volgend jaar festivals gaan doen.

Ik hoop eigenlijk dat ze inzetten op Lady Gaga of Beyonce ipv achterhaalde dadrockers die geforceerd willen 'shockeren'.

Maar het zal voor Pinkpop steeds lastiger worden omdat ze teveel afhankelijk zijn geworden van specifieke headliners, en steeds minder van de breedte van het programma. Dat werd dit jaar pijnlijk duidelijk....
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
#4
Ze zijn echt gewoon afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Niet meer of minder.
Het is wel duidelijk dat zelfs voor een 50e verjaardag geen uitzonderingen zijn.
Dus afwachten voor pinkpop welke acts er touren rond die tijd.
Alleen Borsato die zal wel dan komen. Die woont om de hoek.
Reply
#5
Er komt langzaam maar zeker een periode aan dat de mega stadion headliners een beetje uitstervende zijn. Ooit zal er een tijd komen dat ook Pinkpop meer de richting uitgaat als Lowlands of een Werchter. Meerdere podia, meer grote namen in de breedte. maar minder super grote headliners.
Reply
#6
(11-06-2019, 10:35)Indiaantje89 Wrote: Er komt langzaam maar zeker een periode aan dat de mega stadion headliners een beetje uitstervende zijn. Ooit zal er een tijd komen dat ook Pinkpop meer de richting uitgaat als Lowlands of een Werchter. Meerdere podia, meer grote namen in de breedte. maar minder super grote headliners.

En hier is niks mee, terug naar edities zoals tot 2005.

Vanaf 2006 begonnen met 3 stadionacts en rest opvulling.
Reply
#7
(11-06-2019, 09:28)pudpong3 Wrote: Ben benieuwd wat het gaat worden. Wordt het Neil Young, Bob Dylan, Metallica, Rammstein of gaan we richting Marco Borsato, Frans Bauer en Guus Meeuwis?

Helaas bieden NY en Dylan geen uitverkoop garantie. En dat is toch het enige dat telt. Zijn ze dit jaar ook mee de mist in gegaan.

Dus een Rammstein/Metallica/Beyoncé/Coldplay/Springsteen/Foo dichters enz zullen nodig zijn.
Reply
#8
Tijd voor een #TheNewNormal en fix Ariane Grande. Met Borsato alleen al op je affiche trek je jezelf als festival wederom onnodig de dieperik in.
Reply
#9
(11-06-2019, 11:21)Kreuz Wrote: Tijd voor een #TheNewNormal en fix Ariane Grande. Met Borsato alleen al op je affiche trek je jezelf als festival wederom onnodig de dieperik in.
En al die oude Limburgers wegjagen? Ik denk niet dat #TheNewNormal kaartverkoop technisch iets gaat betekenen voor Pinkpop, zeker niet voor hele vele plaatselijke volk wat aanwezig is.

Ik zie een Grande eerlijk gezegd ook geen Pinkpop uitverkopen.
Reply
#10
(11-06-2019, 10:35)Indiaantje89 Wrote: Er komt langzaam maar zeker een periode aan dat de mega stadion headliners een beetje uitstervende zijn. Ooit zal er een tijd komen dat ook Pinkpop meer de richting uitgaat als Lowlands of een Werchter. Meerdere podia, meer grote namen in de breedte. maar minder super grote headliners.
[/url]
[url=https://nos.nl/artikel/2288489-50e-pinkpop-niet-uitverkocht-vreselijke-concurrentie-niks-tegen-te-doen.html]Jan Smeets:



Quote:"Dat is voor Pinkpop allemaal niet goed. Vreselijke concurrentie. Er is niks tegen te doen. Er zijn zoveel Jan Smeetsen opgestaan die ook zijn gaan organiseren. Daarbij wordt de vijver waaruit gevist wordt naar goeie groepen steeds leger, omdat er veel te veel festivals zijn. Die popgroepen zijn allemaal kleine fabriekjes die hun waren proberen te slijten en daar is niets tegen te doen. We moeten er in de toekomst op letten. Het programmabudget moet omlaag en de prijs van de kaartjes mag niet verder omhoog."


Mojo zal dit ook wel weten, en knopen moeten doorhakken in de toekomst. Neemt niet weg dat ze nu nog kunnen schuiven met namen over 3 festivals (PP-LL-DTRH) en dat is best wel luxe.
Reply
#11
Maarja.. ze kunnen niet eeuwig blijven pakken naar Muse, Metallica, Rammstein etc. Maar van de andere kant zijn we ook niet toe aan de Arianne Grandes denk ik.

Misschien zijn ze aan het hopen op een rock revival die misschien nooit meer gaat komen. Ben wel benieuwd wat hun langere termijn visie op dat gebied. Want er gaan echt jaren komen (eigenlijk dit jaar al), dat ze geen geschikte headliners kunnen vinden. The Cure is natuurlijk erg tof, en heeft naar mijn idee de laatste jaren zelfs een populariteit upgrade gehad. Denk dat ook veel jongeren nog The Cure redelijk goed kunnen waarderen.

Maar Fleetwood Mac en Mumford & Sons is toch echt te min op dat gebied.
Reply
#12
Ze verkochten nochtans mooi uit op de Bieber-dag in 2017, dit terwijl Kings Of Leon en Green Day vrij teleurstellend verkochten. Bruno Mars deed het vorig jaar ook niet slecht naast de twee traditionele dadrock-bands van die editie terwijl de "jonge popheadliner" deze editie wel een beetje ontbrak.
Reply
#13
(11-06-2019, 11:53)Kreuz Wrote: Ze verkochten nochtans mooi uit op de Bieber-dag in 2017, dit terwijl Kings Of Leon en Green Day vrij teleurstellend verkochten. Bruno Mars deed het vorig jaar ook niet slecht naast de twee traditionele dadrock-bands van die editie terwijl de "jonge popheadliner" deze editie wel een beetje ontbrak.

Oja zeker mee eens dat dat soort acts meer dan welkom zijn. Al viel Bieber behoorlijk tegen, en Bruno Mars was echt tof (beide gezien ook op Pinkpop). Maar die 2 namen vind ik om eerlijk te zijn van een andere categorie dan Grande.

Misschien dat ik het totaal verkeerd inschat. Maar naar mijn idee is Bieber toch altijd een traptrede of 2 "groter" geweest dan Grande. Bruno Mars heeft denk ik ook iets meer oudere fans ook dan Bieber en Grande denk ik.

Beyoncé is op dat gebied natuurlijk een droom act. Maar als organisatie waar centjes bij komen kijken zou ik ook mijn twijfels hebben over Grande. Daarnaast  denk ik dat het groot deel van het "trouwe" Pinkpop publiek een hartaanval krijgt als ze Grande, Carly Rae Jepsen, Solange, Maan, Merol,op het bordje krijgen dan worden ze daar gillend gek volgens mij.

Volgens mij zijn ze dagelijks een kruisje aan het slaan, en hopen op een rock revival.
Reply
#14
Maar die vreselijke concurrentie biedt ook kansen. Door af te stappen van 3 stadionacts en gewoon heel goed programma in de breedte neer te zetten.
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
#15
Een week voor Werchter dus volgend jaar. Worden dus 3 headliners gedeeld rechtstreeks van daar geplukt hoor. Zal Pinkpop goed doen.
Reply
#16
(11-06-2019, 12:20)Aron Wrote: Een week voor Werchter dus volgend jaar. Worden dus 3 headliners gedeeld rechtstreeks van daar geplukt hoor. Zal Pinkpop goed doen.

Zal je zien dat die weer met een kut smoes komt dat een bepaalde band geen 2 weken achter elkaar zo dichtbij wilt spelen of dat een bandlid de communie moet doen.
Reply
#17
(11-06-2019, 12:39)pudpong3 Wrote:
(11-06-2019, 12:20)Aron Wrote: Een week voor Werchter dus volgend jaar. Worden dus 3 headliners gedeeld rechtstreeks van daar geplukt hoor. Zal Pinkpop goed doen.

Zal je zien dat die weer met een kut smoes komt dat een bepaalde band geen 2 weken achter elkaar zo dichtbij wilt spelen of dat een bandlid de communie moet doen.

Als bands liever een stadionconcert doen of de Ziggodome maakt het niet veel uit in welke weekend je gaat zitten.
Reply
#18
Vrijdag 19 juni:
Rammstein – Tool – De Staat – Strand of Oaks – Zwangere Guy

Zaterdag 20 juni:
Tame Impala - Kensington – Keane – Billie Eilish – Hozier – lil’Kleine

Zondag 21 juni:
Kendrick Lamar - Marco Borsato – Nothing But Thieves – Ronnie Flex – Lizzo -
Reply
#19
Rammstein doet naar verluidt een losse show op Megaland.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#20
(11-06-2019, 14:10)BigBird Wrote: Vrijdag 19 juni:
Rammstein – Tool – De Staat – Strand of Oaks – Zwangere Guy

Zaterdag 20 juni:
Tame Impala - Kensington – Keane – Billie Eilish – Hozier – lil’Kleine

Zondag 21 juni:
Kendrick Lamar - Marco Borsato – Nothing But Thieves – Ronnie Flex – Lizzo -

Tame Impala echt niet hoor. Je mist nog een dadrock-band. Eric Clapton ofzo, weet ik veel.
Reply
#21
(11-06-2019, 10:35)Indiaantje89 Wrote: Er komt langzaam maar zeker een periode aan dat de mega stadion headliners een beetje uitstervende zijn. Ooit zal er een tijd komen dat ook Pinkpop meer de richting uitgaat als Lowlands of een Werchter. Meerdere podia, meer grote namen in de breedte. maar minder super grote headliners.

Volgens mij valt dat wel mee. Het zijn alleen niet meer alleen de rockartiesten. 

Neemt niet weg dat ook ik vind dat PP zich minder op de mega-acts moet richten. De Werchter vrijdag vind ik een goed voorbeeld. Geen enkele artiest die de dag in zijn eentje zou uitverkopen maar alles bij elkaar een zeer interessant programma.
Reply
#22
Zolang DTRH bestaat, zal Pinkpop nooit meer een interessant programma in de breedte boeken.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#23
Zou me verbazen als tussen Rammstein en LiveNation volgend jaar alles weer koek en ei is.
Reply
#24
(11-06-2019, 14:59)Aron Wrote:
(11-06-2019, 14:10)BigBird Wrote: Vrijdag 19 juni:
Rammstein – Tool – De Staat – Strand of Oaks – Zwangere Guy

Zaterdag 20 juni:
Tame Impala - Kensington – Keane – Billie Eilish – Hozier – lil’Kleine

Zondag 21 juni:
Kendrick Lamar - Marco Borsato – Nothing But Thieves – Ronnie Flex – Lizzo -

Tame Impala echt niet hoor. Je mist nog een dadrock-band. Eric Clapton ofzo, weet ik veel.

Rammstein = dadrock
Reply
#25
Tame Impala staat echt niet op Pinkpop.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)