Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2020 - 12 t/m 14 juni
Voor beide lijkt de kans me aanzienlijk, hoewel voor Hval nog wat groter dan voor Dawson.
Zal Hval niet gewoon met die LGW?-show in het auditorium staan op Primavera? Dan lijkt een reguliere festivalset op BKS minder voor de hand liggend.
En The Strokes waren door thomas9790 toch al voor DTRH geleaked?
Ik heb daar inderdaad wat dingen over gehoord, maar geen idee hoe dat is gelopen. Strokes lijken ook afgehaakt voor Mad Cool, dus het kan best zijn dat die tour gewoon naar voren is verschoven.
(16-01-2020, 16:39)thomas9790 Wrote: Ik heb daar inderdaad wat dingen over gehoord, maar geen idee hoe dat is gelopen. Strokes lijken ook afgehaakt voor Mad Cool, dus het kan best zijn dat die tour gewoon naar voren is verschoven.

Dezelfde dag dat jij dit riep was er een dude op eFestivals die riep dat The Strokes op NOS Primavera staan, samen met Lana, Tyler en Beck. Dus het zou best wel eens kunnen kloppen hoor, en dat er die dag/periode een definitieve klap is gegeven op hun Europese tour.

Wellicht is enkel Mad Cool afgehaakt, en doen ze nog weekend van Werchter en DTRH. Dan zijn ze dikke maand in Europa.
Werchter is er ook al jaren mee bezig, dus wellicht hebben ze ze nu te pakken, en dan hoeft DTRH maar mee te liften in dat zelfde weekend.
Zal je altijd zien....
(16-01-2020, 16:28)Roel87 Wrote: Zal Hval niet gewoon met die LGW?-show in het auditorium staan op Primavera?

Yup.
(16-01-2020, 16:28)Roel87 Wrote: Zal Hval niet gewoon met die LGW?-show in het auditorium staan op Primavera? Dan lijkt een reguliere festivalset op BKS minder voor de hand liggend.

Daar dacht ik ook aan ja. En Hval is er in 2017 nog geweest. Maar het kan natuurlijk alsnog goed en ze is welkom hoor!
Hoe langer het duurt hoe minder we The Strokes moeten verwachten gok ik zo. Kan me ook niet voorstellen dat ze die bekend maken samen met een hoop andere namen. Dus die zal wel naar DTRH gaan ja.
Best Kept Secret overweegt volledig vegetarisch voedselaanbod


Mooi, dan haak ik af. Als een festival gaat bepalen wat ik niet mag eten, dan zoeken ze het maar lekker uit. Wel artiesten uit de hele wereld laten invliegen, maar een duurzame hamburger van grasgevoerd rundvlees mag niet meer.
Hahaha. Kom niet aan mijn vlees! Da's godverdomme mijn vrijheid ja. 

Wat is er in godsnaam hier op tegen? Ze gaan echt niet je diepvries frikandellen uit je rugzak halen.
[+] 9 users say Thank You to Loov for this post
Ik wil zelf de keuze maken wat ik eet, en niet opgelegd krijgen middels veganpropaganda dat vlees slecht is voor mens en milieu. Plofvlees wel, maar het duurzame vlees wat te koop is op BKS is niks mis mee.

Daarnaast eet ik liever een gezond stuk vlees wat goed vult en goed is voor mijn gezondheid, dan een knutselburger vol met soja en andere troep wat niet vult en slecht is voor mijn gezondheid.
En wat ik al aangaf, artiesten over de hele wereld invliegen heeft een hogere impact op milieu dan die paar duizend burgers die verkocht worden.
Ik neem nooit eten mee naar festivals en eet er ook graag burgers e.d. als goeie bodem. Ik zou niet afhaken, maar zou het wel heel jammer vinden en op z'n minst hopen op smakelijke alternatieven.
(18-01-2020, 15:48)Loov Wrote: Hahaha. Kom niet aan mijn vlees! Da's godverdomme mijn vrijheid ja. 

Wat is er in godsnaam hier op tegen? Ze gaan echt niet je diepvries frikandellen uit je rugzak halen.
Genoeg!

Het vlees boeit me niet eens, maar dwing niet.
(18-01-2020, 16:02)BigBird Wrote: Ik wil zelf de keuze maken wat ik eet, en niet opgelegd krijgen middels veganpropaganda dat vlees slecht is voor mens en milieu.

Maar dat is het dus wél? In werkelijk elke vorm dan ook.

BKS is al jaren zowat hét festival dat gekend is op het promoten van vegetarisch en veganistisch eten en pakken werkelijk ieder jaar weer uit met een zeer uitgebreid aanbod aan keuzes. Geen vreemde keuze dat ze dit in overweging nemen, hebben een publiek gecreëerd dat daar over de jaren heen wel meer en meer is voor gaan openstaan d.m.v. dat aanbod, denk ik.

Ik vraag me trouwens af waar en met wat je een 'goed gezond stuk vlees' op een doorsnee festival precies associeert.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Ik zou het geen onlogische stap vinden van BKS. Alternatieve festivals zoals zij hebben in zekere zin toch een pioniersrol. Ze zijn onze gastheer en als ze voldoende steekhoudende argumenten hebben om nu al tot een vleesvrije catering over te gaan ben ik de eerste om dat toe te juichen (ik sta er met mijn eigen dieet overigens niet geheel objectief in Big Grin ) 

Je moet zo'n besluit volgens mij ook niet zien als een verbod op vlees. Het is niet dat we straks Morrissey-taferelen gaan krijgen waar elke bezoeker grondig wordt gecontroleerd. 
Iedereen kan op de camping nog steeds kan eten waar ie zin in heeft. Op het festivalterrein is het de organisator die bepaalt welke richting ze op willen. Het aanbod eten/drinken is op BKS altijd vooruitstrevend geweest in vergelijking met andere festivals. Een aspect waar ze meermaals om zijn geprezen. Zonder een stukje vlees of vis heb je nog steeds legio keus uit smaakvolle maaltijden, van overal te wereld. De vleesvervangende producten (BigBird heb je de Beyond Burger of de Karma Shoarma al eens geprobeerd?) zijn anno 2020 van dusdanig hoge kwaliteit dat iedere liefhebber van eten prima aan z'n trekken moet kunnen komen. Mensen die buiten de deur écht niet 3 dagen zonder vlees kunnen moeten gewoon lekker thuisblijven dan. Of een ander festival uitzoeken, want voorlopig zal de meerderheid van de festivals vlees nog wel gewoon als norm houden. Die groep mensen heeft BKS echt niet nodig om voort te blijven bestaan Smile
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
(18-01-2020, 16:02)BigBird Wrote: Ik wil zelf de keuze maken wat ik eet, en niet opgelegd krijgen middels veganpropaganda dat vlees slecht is voor mens en milieu. Plofvlees wel, maar het duurzame vlees wat te koop is op BKS is niks mis mee.

Daarnaast eet ik liever een gezond stuk vlees wat goed vult en goed is voor mijn gezondheid, dan een knutselburger vol met soja en andere troep wat niet vult en slecht is voor mijn gezondheid.
En wat ik al aangaf, artiesten over de hele wereld invliegen heeft een hogere impact op milieu dan die paar duizend burgers die verkocht worden.

Het verschil zit 'm er volgens mij alleen in dag je zonder artiesten geen festival hebt en zonder vlees wel... Ik ben ook niet per sé voorstander van het idee overigens, keuze is altijd prima, maar in de lijn van BKS is het helemaal niet gek dat ze erover nadenken. Als dit dé manier is om een festival te organiseren met het best mogelijke programma en tegelijkertijd de mogelijkheid biedt om je uitstoot effectief te verminderen en misschien zelfs geld te besparen voor andere doeleinden... waarom niet?
Dan is die verschrikkelijke bbq tent met die harde kutmuziek er in ieder geval niet.
[+] 8 users say Thank You to e10ne for this post
(18-01-2020, 16:55)Gretz Wrote: Ik zou het geen onlogische stap vinden van BKS. Alternatieve festivals zoals zij hebben in zekere zin toch een pioniersrol. Ze zijn onze gastheer en als ze voldoende steekhoudende argumenten hebben om nu al tot een vleesvrije catering over te gaan ben ik de eerste om dat toe te juichen (ik sta er met mijn eigen dieet overigens niet geheel objectief in Big Grin ) 

Je moet zo'n besluit volgens mij ook niet zien als een verbod op vlees. Het is niet dat we straks Morrissey-taferelen gaan krijgen waar elke bezoeker grondig wordt gecontroleerd. 
Iedereen kan op de camping nog steeds kan eten waar ie zin in heeft. Op het festivalterrein is het de organisator die bepaalt welke richting ze op willen. Het aanbod eten/drinken is op BKS altijd vooruitstrevend geweest in vergelijking met andere festivals. Een aspect waar ze meermaals om zijn geprezen. Zonder een stukje vlees of vis heb je nog steeds legio keus uit smaakvolle maaltijden, van overal te wereld. De vleesvervangende producten (BigBird heb je de Beyond Burger of de Karma Shoarma al eens geprobeerd?) zijn anno 2020 van dusdanig hoge kwaliteit dat iedere liefhebber van eten prima aan z'n trekken moet kunnen komen. Mensen die buiten de deur écht niet 3 dagen zonder vlees kunnen moeten gewoon lekker thuisblijven dan. Of een ander festival uitzoeken, want voorlopig zal de meerderheid van de festivals vlees nog wel gewoon als norm houden. Die groep mensen heeft BKS echt niet nodig om voort te blijven bestaan Smile
Die bezoekers hebben ze meer nodig dan dat ze zelf denken. Zie ook de negatieve reacties al op social media.

Het is ook gewoon een service die je je trouwe bezoekers bied. BKS volledig opheffen is natuurlijk nog milieu vriendelijker. Dat beetje vlees verbieden gaat echt de wereld niet redden. En backstage gooien ze zich waarschijnlijk vol met vlees. En nog lekker safari tochtjes houden tussen de in gevangenschap gehouden diertjes.

Maar jij mag geen lapje vlees eten hoor!
Een tussenweg waarbij de bezoeker positief wordt gestimuleerd om voor een vleesloze maaltijd te kiezen zie ik ook nog wel gebeuren. Maak alles waar vlees in zit de helft duurder en maak tegelijkertijd de vegagerechten voor de helft goedkoper. Er zijn praktisch geen cateraars op het terrein die het enkel van een vleesomzet moeten hebben. Op die manier wordt niemand iets opgedrongen. De verstokte steakliefhebbers kunnen nog steeds blijven eten wat ze willen, ze betalen er alleen een eerlijkere prijs voor.
(18-01-2020, 17:19)Indiaantje89 Wrote:
(18-01-2020, 16:55)Gretz Wrote: Ik zou het geen onlogische stap vinden van BKS. Alternatieve festivals zoals zij hebben in zekere zin toch een pioniersrol. Ze zijn onze gastheer en als ze voldoende steekhoudende argumenten hebben om nu al tot een vleesvrije catering over te gaan ben ik de eerste om dat toe te juichen (ik sta er met mijn eigen dieet overigens niet geheel objectief in Big Grin ) 

Je moet zo'n besluit volgens mij ook niet zien als een verbod op vlees. Het is niet dat we straks Morrissey-taferelen gaan krijgen waar elke bezoeker grondig wordt gecontroleerd. 
Iedereen kan op de camping nog steeds kan eten waar ie zin in heeft. Op het festivalterrein is het de organisator die bepaalt welke richting ze op willen. Het aanbod eten/drinken is op BKS altijd vooruitstrevend geweest in vergelijking met andere festivals. Een aspect waar ze meermaals om zijn geprezen. Zonder een stukje vlees of vis heb je nog steeds legio keus uit smaakvolle maaltijden, van overal te wereld. De vleesvervangende producten (BigBird heb je de Beyond Burger of de Karma Shoarma al eens geprobeerd?) zijn anno 2020 van dusdanig hoge kwaliteit dat iedere liefhebber van eten prima aan z'n trekken moet kunnen komen. Mensen die buiten de deur écht niet 3 dagen zonder vlees kunnen moeten gewoon lekker thuisblijven dan. Of een ander festival uitzoeken, want voorlopig zal de meerderheid van de festivals vlees nog wel gewoon als norm houden. Die groep mensen heeft BKS echt niet nodig om voort te blijven bestaan Smile
Die bezoekers hebben ze meer nodig dan dat ze zelf denken. Zie ook de negatieve reacties al op social media.

Het is ook gewoon een service die je je trouwe bezoekers bied. BKS volledig opheffen is natuurlijk nog milieu vriendelijker. Dat beetje vlees verbieden gaat echt de wereld niet redden. En backstage gooien ze zich waarschijnlijk vol met vlees. En nog lekker safari tochtjes houden tussen de in gevangenschap gehouden diertjes.

Maar jij mag geen lapje vlees eten hoor!
Nu trek je het nogal in het absurde met die laatste argumenten.

Uiteraard gaat 1 festival met 25k bezoekers op wereldwijde schaal het verschil niet maken, maar een duurzamere wereld begint wel bij grotere organisaties (interessant stuk over consumentenactivisme) die groepen mensen in beweging kunnen krijgen. 

Uiteindelijk willen de meeste mensen het liefst wel duurzamer leven, maar een behoorlijke groep heeft daarvoor wel een steuntje voor in de rug nodig van politiek en bedrijfsleven. Een festival kan op kleinere schaal dat steuntje in de rug geven, door fantastische alternatieven aan te bieden en van de keuze voor vleesloos de norm te maken. Ik zie oprecht niet  
waarom een vooruitstrevend alternatief festival als BKS hier geen early adopter in kan zijn. Feitelijk zijn ze de afgelopen 7 edities al aan het pionieren geweest op gebied van duurzame(re) catering. Vanuit die gedachte is het allemaal zo gek nog niet

Als je per se een lapje vlees wil eten zijn er in het festivaltijdperk voldoende alternatieven. Niemand dwingt je om naar BKS te blijven gaan als dit echt een dealbreaker voor je is
[+] 3 users say Thank You to Gretz for this post
Hebben ze in de vorm van Morrissey niet gewoon de derde headliner gevonden?
Omwille van de boze, verwarde reacties op de socials alleen al is deze overweging al een goede geweest. Genieten.

Bijna zo entertainend als een lineup onthulling.
(18-01-2020, 17:32)Gretz Wrote:
(18-01-2020, 17:19)Indiaantje89 Wrote:
(18-01-2020, 16:55)Gretz Wrote: Ik zou het geen onlogische stap vinden van BKS. Alternatieve festivals zoals zij hebben in zekere zin toch een pioniersrol. Ze zijn onze gastheer en als ze voldoende steekhoudende argumenten hebben om nu al tot een vleesvrije catering over te gaan ben ik de eerste om dat toe te juichen (ik sta er met mijn eigen dieet overigens niet geheel objectief in Big Grin ) 

Je moet zo'n besluit volgens mij ook niet zien als een verbod op vlees. Het is niet dat we straks Morrissey-taferelen gaan krijgen waar elke bezoeker grondig wordt gecontroleerd. 
Iedereen kan op de camping nog steeds kan eten waar ie zin in heeft. Op het festivalterrein is het de organisator die bepaalt welke richting ze op willen. Het aanbod eten/drinken is op BKS altijd vooruitstrevend geweest in vergelijking met andere festivals. Een aspect waar ze meermaals om zijn geprezen. Zonder een stukje vlees of vis heb je nog steeds legio keus uit smaakvolle maaltijden, van overal te wereld. De vleesvervangende producten (BigBird heb je de Beyond Burger of de Karma Shoarma al eens geprobeerd?) zijn anno 2020 van dusdanig hoge kwaliteit dat iedere liefhebber van eten prima aan z'n trekken moet kunnen komen. Mensen die buiten de deur écht niet 3 dagen zonder vlees kunnen moeten gewoon lekker thuisblijven dan. Of een ander festival uitzoeken, want voorlopig zal de meerderheid van de festivals vlees nog wel gewoon als norm houden. Die groep mensen heeft BKS echt niet nodig om voort te blijven bestaan Smile
Die bezoekers hebben ze meer nodig dan dat ze zelf denken. Zie ook de negatieve reacties al op social media.

Het is ook gewoon een service die je je trouwe bezoekers bied. BKS volledig opheffen is natuurlijk nog milieu vriendelijker. Dat beetje vlees verbieden gaat echt de wereld niet redden. En backstage gooien ze zich waarschijnlijk vol met vlees. En nog lekker safari tochtjes houden tussen de in gevangenschap gehouden diertjes.

Maar jij mag geen lapje vlees eten hoor!
Nu trek je het nogal in het absurde met die laatste argumenten.

Uiteraard gaat 1 festival met 25k bezoekers op wereldwijde schaal het verschil niet maken, maar een duurzamere wereld begint wel bij grotere organisaties (interessant stuk over consumentenactivisme) die groepen mensen in beweging kunnen krijgen. 

Uiteindelijk willen de meeste mensen het liefst wel duurzamer leven, maar een behoorlijke groep heeft daarvoor wel een steuntje voor in de rug nodig van politiek en bedrijfsleven. Een festival kan op kleinere schaal dat steuntje in de rug geven, door fantastische alternatieven aan te bieden en van de keuze voor vleesloos de norm te maken. Ik zie oprecht niet  
waarom een vooruitstrevend alternatief festival als BKS hier geen early adopter in kan zijn. Feitelijk zijn ze de afgelopen 7 edities al aan het pionieren geweest op gebied van duurzame(re) catering. Vanuit die gedachte is het allemaal zo gek nog niet

Als je per se een lapje vlees wil eten zijn er in het festivaltijdperk voldoende alternatieven. Niemand dwingt je om naar BKS te blijven gaan als dit echt een dealbreaker voor je is
Nee hoor, ik trek niets in het absurde. Het is gewoon hypocriet en zogenaamde statements om zelf beter voor de dag komen. Een slecht jaartje en hup er staat weer vlees op het programma. Steeds maar weer maatschappelijk en politieke problemen toe-eigenen voor eigen borstklopperij. Dat is ook heel het probleem, het is niet vooruitstrevend. Je lost hier totaal niets mee op, BKS doet nu gewoon een Shelletje.

Hoeveel kost een kaartje ook al weer?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)