Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke artiesten heb je (nog niet) live gezien?
(04-01-2023, 16:10)Flair Wrote: Ik vergeet natuurlijk mijn grootste wens: The Smiths.
Dat is natturlijk zo onwaarchijnlijk als de pest.
De pest is nog een vrij gangbare zoönose, alleen is het nu voor mensen goed te genezen. Alsjeblieft, hier heb je precies niets aan, maar misschien vergroot het gevoelsmatig de kans op The Smiths.
Reply
Een vraag hierover op twitter aan Marr een paar jaar terug over geruchten leverde in elk geval nog deze legendarische tweet op:
https://twitter.com/johnny_marr/status/1...57?lang=en
[+] 2 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
(07-11-2012, 12:04)metal bouwie Wrote: Alleen Pink Floyd en Dire Straits missen op m'n lijstje. Los van PF moet ik David Gilmour een keer live 'Comfortably Numb' zien/horen spelen, het liefst met PF (voor de nog aanwezige 75%).

Naast deze twee nog wel een lijstje met artiesten die ik nog 'wel eens' zou willen zien (die ik nog niet gezien heb) maar mocht het er nooit van komen dan zie ik dat niet als een gemis. Enkele bands/artiesten zijn Bruce Springsteen, BoyHitsCar en Guns n Roses (in originele bezetting).

Tien jaar later inmiddels meerdere keren Springsteen en Guns n Roses gezien. GnR wel in redelijk originele bezetting, de (in mijn ogen) echt originele bezetting zal wel een illusie blijven (dan zouden Adler en Stradlin er nog bij moeten). 

Pink Floyd en Dire Straits heb ik nooit verwacht ooit te kunnen zien (PF zeker niet na afgelopen jaar). Gilmour hoop ik nog wel. BoyHitsCar zou ik nu ook overslaan omdat alles van na hun debuut geen schim is van de debuutplaat.
Reply
Heb eigenlijk al veel artiesten gezien die ik wou zien, ook een paar keer geluk gehad met laatste passages enzo.
Heb o.a. David Bowie, The Beach Boys, Sex Pistols, RATM, Daft Punk, The Who, AC/DC, Paul McCartney, Beastie Boys, Kanye West, The White Stripes, Lou Reed, Springsteen, Prince, Oasis, R.E.M., Morrissey, Neil Young, Sonic Youth, ... kunnen zien. Denk dat wie geboren is begin jaren '80 nog net veel bands makkelijker heeft kunnen zien. 

Grootste bummer was wel die keer toen ik kaarten had voor Aretha Franklin in Radio City Music Hall in NY en ze de week ervoor ineens moest cancellen op doktersbevel, damn, die was echt zuur. Won die week dan nog wel kaarten voor een gratis festival in Central Park met o.a. Kendrick Lamar, Rihanna, Eddie Vedder, Chris Martin, Cat Stevens, ... Maar Rihanna zien playbacken of Aretha in zo'n venue zien uithalen, is toch net iets anders. :-)

Nirvana op PKP of in Gent was ik te jong voor. 

Verder zijn er enkele die ik voorlopig bewust gemist heb zoals Bob Dylan, ik hoor niet veel goeds over de live-ervaring...
dan luister ik liever naar de platen, dan zoals met Lou Reed een heel ander beeld te krijgen door veel te dure kaarten te kopen voor een verschrikkelijke show.
Lou Reed in de AB was mss wel het slechtste optreden dat ik ooit zag. 

Pink Floyd of Waters zou ik wel nog graag zien, maar zijn volgende passage hier valt weer erg ongelukkig voor mij, dus ik vrees ervoor.
Elton John zou fijn zijn, maar geen echte must.
En Fleetwood Mac heb ik ook telkens gemist, nu wel wat spijt van. 
Tegen een Beyonce show op Werchter zou ik ook geen nee zeggen, maar of ik een kaart voor een los concert zou kopen ... ik denk het niet.
Dire Straits vind ik wat overroepen, The War on Drugs is beter. :-) 

En qua reünies; doe mij maar een The Smiths, Pink Floyd, Oasis of Led Zeppelin reünie de komende jaren. 
Daarvoor zou ik nog een veel te dure kaart kopen.
Reply
(04-01-2023, 17:42)VDB Wrote: Grootste bummer was wel die keer toen ik kaarten had voor Aretha Franklin in Radio City Music Hall in NY en ze de week ervoor ineens moest cancellen op doktersbevel, damn, die was echt zuur. Won die week dan nog wel kaarten voor een gratis festival in Central Park met o.a. Kendrick Lamar, Rihanna, Eddie Vedder, Chris Martin, Cat Stevens, ... Maar Rihanna zien playbacken of Aretha in zo'n venue zien uithalen, is toch net iets anders. :-)

Nirvana op PKP of in Gent was ik te jong voor. 

Verder zijn er enkele die ik voorlopig bewust gemist heb zoals Bob Dylan, ik hoor niet veel goeds over de live-ervaring...
dan luister ik liever naar de platen, dan zoals met Lou Reed een heel ander beeld te krijgen door veel te dure kaarten te kopen voor een verschrikkelijke show.
Lou Reed in de AB was mss wel het slechtste optreden dat ik ooit zag. 

Pink Floyd of Waters zou ik wel nog graag zien, maar zijn volgende passage hier valt weer erg ongelukkig voor mij, dus ik vrees ervoor.
Elton John zou fijn zijn, maar geen echte must.
En Fleetwood Mac heb ik ook telkens gemist, nu wel wat spijt van. 
Tegen een Beyonce show op Werchter zou ik ook geen nee zeggen, maar of ik een kaart voor een los concert zou kopen ... ik denk het niet.
Dire Straits vind ik wat overroepen, The War on Drugs is beter. :-) 

Global Citizen Fest 2016 neem ik aan; was dat wat? Ik hoor altijd kut dingen over dat evenement.

Fleetwood Mac had ik met de Rumours personeelsbezetting ook willen zien, maar geen spijt dat ik ze in 2019 opzettelijk skipte vanwege gebrek aan Buckingham.
Reply
(04-01-2023, 18:28)hythloth Wrote:
(04-01-2023, 17:42)VDB Wrote: Grootste bummer was wel die keer toen ik kaarten had voor Aretha Franklin in Radio City Music Hall in NY en ze de week ervoor ineens moest cancellen op doktersbevel, damn, die was echt zuur. Won die week dan nog wel kaarten voor een gratis festival in Central Park met o.a. Kendrick Lamar, Rihanna, Eddie Vedder, Chris Martin, Cat Stevens, ... Maar Rihanna zien playbacken of Aretha in zo'n venue zien uithalen, is toch net iets anders. :-)

Nirvana op PKP of in Gent was ik te jong voor. 

Verder zijn er enkele die ik voorlopig bewust gemist heb zoals Bob Dylan, ik hoor niet veel goeds over de live-ervaring...
dan luister ik liever naar de platen, dan zoals met Lou Reed een heel ander beeld te krijgen door veel te dure kaarten te kopen voor een verschrikkelijke show.
Lou Reed in de AB was mss wel het slechtste optreden dat ik ooit zag. 

Pink Floyd of Waters zou ik wel nog graag zien, maar zijn volgende passage hier valt weer erg ongelukkig voor mij, dus ik vrees ervoor.
Elton John zou fijn zijn, maar geen echte must.
En Fleetwood Mac heb ik ook telkens gemist, nu wel wat spijt van. 
Tegen een Beyonce show op Werchter zou ik ook geen nee zeggen, maar of ik een kaart voor een los concert zou kopen ... ik denk het niet.
Dire Straits vind ik wat overroepen, The War on Drugs is beter. :-) 

Global Citizen Fest 2016 neem ik aan; was dat wat? Ik hoor altijd kut dingen over dat evenement.

Fleetwood Mac had ik met de Rumours personeelsbezetting ook willen zien, maar geen spijt dat ik ze in 2019 opzettelijk skipte vanwege gebrek aan Buckingham.

Jup, Global Citizen. Voordeel was dat het gratis was, maar als je normaal bij Aretha stond, dan kon dat de pijn weinig verzachten.
Je merkt daar ook meteen hoe goed festivals bij ons eigenlijk georganiseerd worden.
Was geen alcohol verkrijgbaar en de eet- en drankstanden waren een ramp, net als de ingang.
Metallica, Cat Stevens en Kendrick waren nog wel tof en Eddie Vedder samen met Chris Martin ook, maar Rihanna was een complete ramp net als op PKP. Ze slaagde erin als headliner op een festival voor het goede doel weer te laat te komen.
Chris Martin moest de boel wat bezig houden tot de diva klaar was en hij kwam dan Prince coveren met een aangepaste tekst speciaal voor Rihanna.
Na 2 nummers Rihanna geruild voor gin tonics in 't stad. 

Reply
Ik had dolgraag Jimi Hendrix zien optreden, maar ik was er net te jong voor. Ik was 14 toen hij overleed. En op (en voor) die leeftijd hadden mijn ouders mij echt niet laten gaan.

Genesis heb ik te laat ontdekt, toen Peter Gabriel al vertrokken was. Ook zonder Peter Gabriel maar nog met Steve Hackett had ik ze graag gezien, maar toen was ik een student zonder geld die zich echt geen concertbezoek kon veroorloven. Ik heb ze voor het eerst in 1987, in de Kuip gezien, en in 1992 nog een keer, maar toen was het muzikaal spannende er allang vanaf.

Blunder: Muse. Ik heb ze in 1999 als support act van Live gezien. Vond het best aardig, maar heb er verder geen aandacht aan besteed en ben ze uit het oog verloren. Ik heb ze pas weer ontdekt (zonder mij te realiseren dat ik ze al eens live had gezien), toen de tours voor Origin Of Symmetry en Absolution al voorbij waren, die heb ik dus helaas gemist. Het duurde tot 2009 in het Goffertpark, dat ik ze weer live zag, maar toen was het muzikaal mooiste van Muse al voorbij.
Reply
@ VDB: Gelukkig is Global Citizen niet representatief voor het gemiddelde Amerikaanse festival. En LOL dat Rihanna opnieuw te laat was.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)