Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke artiesten heb je (nog niet) live gezien?
#1
De naam zegt het al!

Post een lijstje van artiesten die je al hebt gezien of juist van bands die je nog wil zien. Of bands die je liever nooit live zou hebben gezien!

Als je een lang lijstje hebt gelieve tussen code te zetten
Reply
#2
Lol, dit is kansloos. Er lopen mensen rond op Graz die nog Dynamo Open Air meegemaakt hebben.
Ikzelf ga al naar optredens sinds het nog in BEF te betalen was.
Het is makkelijker om dingen op te noemen die ik nog niet zag, zoals Spaanse grootheden Extremoduro en natuurlijk een Tom Waits. De Stones en U2 zag ik nooit live, maar dat hoeft ook niet. Eén artiest die ik absoluut eens had willen zien, maar die ik te laat ontdekte vooraleer hij stierf: Vic Chesnutt.
Reply
#3
Je bent niet verplicht wat te posten natuurlijk. Misschien leuk voor sommige mensen om te posten of om iemand anders' lijstje te bekijken. =]
Reply
#4
Je vraagt om een lijstje van bands en dan post jezelf een sloot DJ's.
Reply
#5
Heb al heel veel gezien inmiddels (ga zo'n beetje sinds 2000 regelmatig naar concerten en sinds 2002 naar jaarlijks minstens 1 groot festival) en daar zitten mijn meest favoriete artiesten/bands als Queens of the Stone Age, The Knife, David Bowie, Daft Punk en Nick Cave wel bij maar er zijn nog een paar namen die ik nog nooit live heb gezien en waarvan ik hoop dat ze snel naar Nederland komen (sommige treden misschien niet meer op, ik heb het niet zorgvuldig gecheckt en daarbij kunnen er altijd reünies ontstaan in de toekomst):

- Tom Waits
- The Heavy
- Led Zeppelin
- AC/DC
- Depeche Mode
- Late of the Pier
- MGMT
- Blur (gaat volgend jaar veranderen uiteraard)
- Oasis
- Gnarls Barkley
- Fever Ray
- White Stripes
Reply
#6
Veel van wat ik graag nog wil zien is uit elkaar, maar hier komt 'ie:

Stipt op nummer 1:

- Air Traffic

Verder nog:

- The Fratellis
- The Academy Is...
- The Rifles
- Razorlight
- MGMT
- Biffy Clyro
Reply
#7
Loov Wrote:Je vraagt om een lijstje van bands en dan post jezelf een sloot DJ's.

Wat zijn we toch weer streng. Artiesten/DJ's/bands whatever ook goed.
Reply
#8
Sphinx Wrote:Veel van wat ik graag nog wil zien is uit elkaar, maar hier komt 'ie:

Stipt op nummer 1:

- Air Traffic

Verder nog:

- The Fratellis
- The Academy Is...
- The Rifles
- Razorlight
- MGMT
- Biffy Clyro
WOW
Reply
#9
Al bijna alles wat ik wil zien gezien.
Blur en The Strokes moeten zowat de laatste te doorstrepen namen zijn...
Reply
#10
Ik Soap & Skin ook nog.
Reply
#11
hhmmmm kan zo snel alleen maar Bruce Springsteen bedenken, beide keren Pinkpop niet heen kunnen gaan. Verder eigenlijk al m'n favorieten wel gezien (zeker na afgelopen zondag!)
Reply
#12
4x op een festival geweest waar Kaiser Chiefs stonden en nog nooit live gezien. Die veer gaat heel diep me reet in.
Reply
#13
Karel Wrote:Al bijna alles wat ik wil zien gezien.
Blur en The Strokes moeten zowat de laatste te doorstrepen namen zijn...

Dat zijn de eersten die bij mij ook te binnen schieten ja... Van een kleinere categorie nog She&Him en Spoon.

Verder zijn het vooral bands die ik 1x of jaren geleden heb gezien die ik graag nog eens terug zou willen zien komen.
Reply
#14
Nadat ik Sigur Ros, Anthony & The Johnsons en Radiohead dit jaar kon afstrepen ben ik er wel. Tuurlijk zijn er nog namen die ik graag zou willen zien zoals Flying Lotus of een (gedeeltelijke) reünie van Led Zeppelin. Maar na die 3 dit jaar ben ik een tevreden man.
Reply
#15
Uplift Wrote:
Sphinx Wrote:Veel van wat ik graag nog wil zien is uit elkaar, maar hier komt 'ie:

Stipt op nummer 1:

- Air Traffic

Verder nog:

- The Fratellis
- The Academy Is...
- The Rifles
- Razorlight
- MGMT
- Biffy Clyro
WOW
Slecht hè! Wink
Reply
#16
David Bowie zou ik graag willen zien, maar of die ooit nog eens zal gaan touren betwijfel ik.
Beastie Boys had ik graag gezien, maar na het overlijden van Adam Yauch zal het wel over en uit zijn.
Aerosmith
Van Halen
Filter
Blur
Björk
Reply
#17
R.E.M. en Bowie. Allebei kans definitief gemist, denk ik.
Reply
#18
Headliners die ik WEL al gezien heb:
Pearl jam,muse,metallica,chemical brothers,smashing pumpkins,Linkin park,underworld,rhcp,Faithless,RATM,Prodigy,Bruce springsteen,prince,
placebo,Tool,coldplay,qotsa,editors,
Ook gezien en blij om: iggy pop,grace jones,moby,interpol,basement jaxx,sigur ros,2 many dj's,arcade fire,NIN,bon iver,faith no more,lcd soundsystem,seasick steve

headliners die ik nog nooit gezien heb,maar graag nog wil zien:
Radiohead,aerosmith,iron maiden,depeche mode,marilyn mansson,david bowie,daft punk,neil young.
Reply
#19
Uplift Wrote:R.E.M. en Bowie. Allebei kans definitief gemist, denk ik.

ik heb zowat alles gezien wat ik totnu live wou zien (en ze moeten nog leven natuurlijk), maar bowie is toch ook mijn grootste hiaat jammer genoeg.
Reply
#20
Ik heb alles gezien wat ik wilde zien: Stones, Bjork, Bowie (werchter), Daft Punk (werchter), Arcade Fire, Radiohead (pinkpop en werchter), Pumpkins (stuk of 8 keer in de jaren 90), Pearl Jam en ga maar door.......REM helaas gemist, en voor Nirvana had ik kaartje (Ahoy) maar toen nam cobain heft in eigen hand. De jaren 90 zullen me meest bijblijven, was heftiger en intenser de festivals, de hoogtijdagen van de grunge.
Reply
#21
Grootste definitieve misser: Queen

Anderen die niet meer gaan lukken:
- Dire Straits
- Pink Floyd
- Michael Jackson
- The White Stripes
- Eurythmics
- Led Zeppelin

Wat ik gemist heb en misschien nog wel eens zou kunnen:
- Creed
- Paramore
- Goo Goo Dolls
- Matchbox Twenty
- Vertical Horizon
- Duran Duran
- Van Halen
- Santana
- Eric Clapton
- Nine Days
- Tears For Fears
- Depeche Mode
Reply
#22
Dat ik die twee niet gezien heb, doet enorm veel pijn: Sleep en Neurosis.

Ja, hoe meer je nadenkt over namen die je wel of niet gezien hebt, hoe logischer al dat geld voor al die optredens weer gaat lijken Smile
Reply
#23
Godspeed! You Black Emperor, Shellac zou ik graag nog wel eens zien.
Reply
#24
Helaas nooit gezien en gaat dit leven ook niet meer gebeuren
Nirvana - Michael Jackson - Jeff Buckley - Frank Zappa - the Clash - Miles Davis

Deze zijn ook onwaarschijnlijk, daar gaat geen echte boter meer aan helpen:
Pink Floyd - The Smiths - Led Zeppelin - Smashing Pumpkins (met James Iha en D'Arcy)

Kan nog, maar zal dan toch wel dit decennium moeten zijn:
Neil Young - Paul McCartney - Bruce Springsteen - Lou Reed - David Bowie (heel, heel onwaarschijnlijk ik weet het)

Gelukkig nog wel mogen zien:
R.E.M. - Beastie Boys - Oasis

Heb de laatste 15 jaar een pak bands/artiesten (meerdere keren) gezien in concert en op festivals, zomaar wat favorieten:
Radiohead, Pearl Jam, U2, Stones, Tool, Muse, Metallica, At the Drive-in, Arcade Fire (LL05!), Interpol, Sigur Ros (LL08!), Bob Dylan, Prince, Depeche Mode, Kanye West, the National, Arctic Monkeys, Wilco en natuurlijk Dr. Dre, Snoop Dogg en Tupac Cool

Nog hoog op de verlanglijst:
Blur (RW13!) - John Frusciante solo - Kent - Jay-Z
Reply
#25
Fitz Wrote:Godspeed! You Black Emperor, Shellac zou ik graag nog wel eens zien.

Godspeed! You Black Emperor speelt 7 november in Brussel, kun je dan van je lijstje strepen ;-)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)