Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concerten van 2019 die het vermelden waard zijn
#76
Remy van Kesteren - Releave, concertzaal Tilburg
Wauw. Prachtige muziek, betoverende visuals, muisstil publiek en, in mijn bevooroordeelde mening (Ik werk er), een heel fijne zaal.
Reply
#77
Whispering Sons
Kelly Moran
Jason Sharp
Refree
Reply
#78
ionnalee aka iamiwhoami

Betoverende show van een fenomenale zangeres. Met heel veel aandacht voor het visuele aspect!
Reply
#79
Ik heb gisteren een heerlijke avond met Beirut gehad in de Ronda, Tivoli.

Sowieso ben ik toch echt een sucker voor warm-melancholische melodieuze meerstemmige blazers en dan ben je bij Beirut natuurlijk aan het goede adres. Ze speelden strak, wel wat statisch maar zonder dat het saai werd, o.a. door een vrij hoog tempo (weinig gelul tussendoor), een strak lichtplan en nog best wat afwisseling, meer dan verwacht. Ook al zijn het allemaal liedjes van een minuut of 4 en lijkt de diversiteit niet enorm, toch voelde het dan weer Latijns Amerikaans, dan weer Roemens of Russisch en dan weer een tikkie Fleet Foxes aan, maar altijd vooral gewoon heel erg Beirut. Zonder enorme uitschieters - ja, Elephant Gun natuurlijk, maar ook het nieuwe Gallipoli doet het heel goed - gewoon een heel fijn optreden.

Het voorprogramma was ook goed trouwens. Helado Negra, stond in 2014 nog op LGW? Wel was er wat weinig aandacht voor vanuit het publiek en hoewel 95% wel aandachtig luisterde tijdens Beirut, ving ik ook daar vooral flink wat Spaanstalige gesprekken op. Is Beirut in Spaanstalige gebieden zo populair, of was het gewoon toeval gisteren?
Reply
#80
Los van de beperkte aandacht vanuit de zaal, hoe was Helado Negro? Was me helemaal ontgaan dat ie het voorprogramma deed.
Reply
#81
(09-04-2019, 10:55)matthijs603 Wrote: Ik heb gisteren een heerlijke avond met Beirut gehad in de Ronda, Tivoli.

Sowieso ben ik toch echt een sucker voor warm-melancholische melodieuze meerstemmige blazers en dan ben je bij Beirut natuurlijk aan het goede adres. Ze speelden strak, wel wat statisch maar zonder dat het saai werd, o.a. door een vrij hoog tempo (weinig gelul tussendoor), een strak lichtplan en nog best wat afwisseling, meer dan verwacht. Ook al zijn het allemaal liedjes van een minuut of 4 en lijkt de diversiteit niet enorm, toch voelde het dan weer Latijns Amerikaans, dan weer Roemens of Russisch en dan weer een tikkie Fleet Foxes aan, maar altijd vooral gewoon heel erg Beirut. Zonder enorme uitschieters - ja, Elephant Gun natuurlijk, maar ook het nieuwe Gallipoli doet het heel goed - gewoon een heel fijn optreden.

Het voorprogramma was ook goed trouwens. Helado Negra, stond in 2014 nog op LGW? Wel was er wat weinig aandacht voor vanuit het publiek en hoewel 95% wel aandachtig luisterde tijdens Beirut, ving ik ook daar vooral flink wat Spaanstalige gesprekken op. Is Beirut in Spaanstalige gebieden zo populair, of was het gewoon toeval gisteren?

Ik heb dezelfde ervaring afgelopen donderdag in de Oosterpoort, Grote Zaal gehad.
Een zeer fijne combinatie van nummers van alle albums en het lichtplan was inderdaad erg strak. Zeer fijn optreden. 
Helado Negro kon me ook erg bekoren.
Reply
#82
(09-04-2019, 11:12)Piet Knaak Wrote: Los van de beperkte aandacht vanuit de zaal, hoe was Helado Negro? Was me helemaal ontgaan dat ie het voorprogramma deed.

Ja, goed dus. Beetje loom, maar dat was eigenlijk wel positief. Veel soul, zeker in de zang, maar deed me bij momenten ook aan Villagers denken. Zeker de moeite waard om nog eens te zien als hij zelf ergens staat.
Reply
#83
Ja ben op zich wel weg van die laatste plaat, daarvoor nooit geluisterd. Maar wel weer typisch zo'n naam die ik dan eerder op een festival mee pak denk ik. Maar nice de positieve impressie, hou hem in de gaten.
Reply
#84
Mario Batkovic.
Blijkbaar zit er een ep met James Holden en Clive Deamer aan te komen.
[+] 1 user says Thank You to Murdoc Niccals for this post
Reply
#85
IDLES
Reply
#86
Daughters
Reply
#87
De Raggende Manne. Bedankt voor de bespreking Pud!
Reply
#88
Nocturnal Femme
Dis Fig
Croatian Amor
Reply
#89
Jon Hopkins
Reply
#90
Plack Blague
Ho99o9
Reply
#91
The Antlers
Reply
#92
(26-04-2019, 16:34)Kreuz Wrote: The Antlers
Reply
#93
(27-04-2019, 01:00)remothebest Wrote:
(26-04-2019, 16:34)Kreuz Wrote: The Antlers

Vond ik vanavond in Amsterdam niet. Ja, Hospice was best mooi. Maar gedurende het concert merkte je steeds meer dat het akoestisch gebracht al gauw wat te leeg werd. Dan moet bijvoorbeeld het stemvolume als instrument gebruikt worden waardoor veel gewoon minder intens gebracht wordt en er amper echt hoogtepunten waren. De nummers die daarna gespeeld werden gingen vaker volledig langs me af dan dat ik er nog bij bleef. Nee, deze band is gewoon veel leuker dan dat ze vanavond waren.
[+] 1 user says Thank You to kurtje for this post
Reply
#94
(27-04-2019, 02:20)kurtje Wrote:
(27-04-2019, 01:00)remothebest Wrote:
(26-04-2019, 16:34)Kreuz Wrote: The Antlers

Vond ik vanavond in Amsterdam niet. Ja, Hospice was best mooi. Maar gedurende het concert merkte je steeds meer dat het akoestisch gebracht al gauw wat te leeg werd. Dan moet bijvoorbeeld het stemvolume als instrument gebruikt worden waardoor veel gewoon minder intens gebracht wordt en er amper echt hoogtepunten waren. De nummers die daarna gespeeld werden gingen vaker volledig langs me af dan dat ik er nog bij bleef. Nee, deze band is gewoon veel leuker dan dat ze vanavond waren.

Heb je ze wel eens in het verleden gezien in de oude opstelling en zo ja, was het toen intenser?
Reply
#95
Wel eens met Kurtje. In het begin van Hospice stoorde de percussie me ook nog eens enorm. Mede daardoor kwam ik er niet echt lekker in. 2e helft van Hospice vond ik dan wel weer enorm sterk. Vooral Epilogue was een tranentrekker. De ''encore'' had niet gehoeven. Vorig jaar de solo show van Peter Silberman vond ik veel intenser dan afgelopen avond. Dit was veel te ingehouden.
Reply
#96
(27-04-2019, 02:20)kurtje Wrote:
(27-04-2019, 01:00)remothebest Wrote:
(26-04-2019, 16:34)Kreuz Wrote: The Antlers

Vond ik vanavond in Amsterdam niet. Ja, Hospice was best mooi. Maar gedurende het concert merkte je steeds meer dat het akoestisch gebracht al gauw wat te leeg werd. Dan moet bijvoorbeeld het stemvolume als instrument gebruikt worden waardoor veel gewoon minder intens gebracht wordt en er amper echt hoogtepunten waren. De nummers die daarna gespeeld werden gingen vaker volledig langs me af dan dat ik er nog bij bleef. Nee, deze band is gewoon veel leuker dan dat ze vanavond waren.

Ik vond juist dat door de zeer sterke stem van Silberman het concert een stuk aangrijpender werd met die lichte instrumentatie bijna naar de achtergrond verwezen maar ik had ook niet echt verwacht dat ze die nummers bijna akoestisch gingen spelen met enkel Mislock die hier en daar eens aan zijn kastje elektronica zat te frunniken.
Reply
#97
Idles op Paaspop, by far . Nog een keer benadrukken!
Reply
#98
Ik ga mee met Kreuz en remothebest, ik vond het ingetogene en de focus op de stem van Silberman juist heel goed passen in de setting. Het deel na Hospice voelde wel als mosterd na de maaltijd, zie dan toch liever dat die nummers voor de uitvoering van zo'n album worden gespeeld.
Reply
#99
(27-04-2019, 02:20)kurtje Wrote:
(27-04-2019, 01:00)remothebest Wrote:
(26-04-2019, 16:34)Kreuz Wrote: The Antlers

Vond ik vanavond in Amsterdam niet. Ja, Hospice was best mooi. Maar gedurende het concert merkte je steeds meer dat het akoestisch gebracht al gauw wat te leeg werd. Dan moet bijvoorbeeld het stemvolume als instrument gebruikt worden waardoor veel gewoon minder intens gebracht wordt en er amper echt hoogtepunten waren. De nummers die daarna gespeeld werden gingen vaker volledig langs me af dan dat ik er nog bij bleef. Nee, deze band is gewoon veel leuker dan dat ze vanavond waren.

Je neemt me de woorden uit de mond, precies het gevoel wat ik ook al had (behalve dat ik niet kan vergelijken met eerdere optredens die ik gezien heb).

Wél nog het vermelden waard:
Sentimental Rave
Paula Temple
Reply
(27-04-2019, 05:32)hythloth Wrote:
(27-04-2019, 02:20)kurtje Wrote:
(27-04-2019, 01:00)remothebest Wrote:
(26-04-2019, 16:34)Kreuz Wrote: The Antlers

Vond ik vanavond in Amsterdam niet. Ja, Hospice was best mooi. Maar gedurende het concert merkte je steeds meer dat het akoestisch gebracht al gauw wat te leeg werd. Dan moet bijvoorbeeld het stemvolume als instrument gebruikt worden waardoor veel gewoon minder intens gebracht wordt en er amper echt hoogtepunten waren. De nummers die daarna gespeeld werden gingen vaker volledig langs me af dan dat ik er nog bij bleef. Nee, deze band is gewoon veel leuker dan dat ze vanavond waren.

Heb je ze wel eens in het verleden gezien in de oude opstelling en zo ja, was het toen intenser?

Enkel in 2010 in het Valkhof, maar die concerten tellen onder onze vriendengroep niet aangezien we door de Zomerfeesten alles vergeten. 

Ik doelde dan ook niet eens op enkel de live-ervaring, maar ook de vergelijking met het album zelf. Makkelijk voorbeeld; Sylvia komt op het album zo binnen omdat dat refrein eruit knalt. Vrijdagavond deed hij dat eerste refrein bijna fluisterend. Mooi, maar voor mij veel minder intens.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)