Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concerten van 2019 die het vermelden waard zijn
#26
Daniel Brandt in Doornroosje, boven verwachting goed.
Reply
#27
(17-02-2019, 02:21)Koen Wrote: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Nils Frahm in de Afas. Het klonk verrassend goed, véél beter dan in Paradiso vorig jaar ergens. Ook was het publiek stiller. Al met al haalde het bij mij wel wat vooroordelen over grotere venues weg.

HMH/AFAS had altijd goed geluid in mijn ervaringen daar. Helpt dat die zaal speciaal was gemaakt voor muziek.
Reply
#28
Nils frahm die 2,5 uur durfde te spelen en gerust nummers van 20 minuten speelde.
Ik vind het ook wel een applausje waard. Was erg goed
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
#29
Oohh dat is wel netjes, die festivalsets waren best wel plat allemaal. Mooi dat het dan ook werkt voor zo'n groot publiek.
Reply
#30
Black Midi in OT301. Alle kanten op schietende math-post-punk-noise-rock, van Battles tot Slint, en dan diverse invloeden eigen gemaakt. Onstuimig, totaal onvoorspelbaar (want nog maar één single uit), alles kan, alles mag, 101 goede ideeën binnen een uur en nu al heel goed gespeeld. Believe the hype, want dit kan alleen nog maar beter worden.
Reply
#31
Yep, was op LGW? echter wel een pak beter. Deels te maken met dat ik geen reet van de band kon zien vanavond (laag podium). Maar met enige afstand de meest interessante jonge band sinds tijden.
Reply
#32
Gedeeltelijk eens met jullie. Ik vond het publiek wel erg gezapig. Het leek alsof er een hele hoop puur op de hype waren afgekomen en nog even een kans pakten ze in een kleine zaal te zien. Dat, in combinatie met het tempo dat het laatste kwartier wel omlaag ging, zorgde er toch voor dat het concert uiteindelijk als een nachtkaars uit ging. Het eerste half uur vond ik ook erg sterk.
Reply
#33
Absoluut black midi ja. Hoewel ik me ook enorm geërgerd heb aan het podium en ik het in het midden nog iets te vaak hetzelfde trucje (hard-zacht afwisselen) vond. Maar nu al een fantastische live-band (die drummer!) en aan goede ideeen hebben ze inderdaad geen gebrek. Enorm benieuwd naar het debuutalbum in ieder geval.
Reply
#34
Album komt in de zomer, hoorde ik de mensen van De Konkurrent fluisteren.
Reply
#35
Algiers in VERA, vooral nummers van het oude album waren erg groovy en ik heb nog nooit zon theatrale bassist gezien. Erg strak gespeeld en erg gelaagd
Reply
#36
Black Midi is het nieuwe Idles. Klaar.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#37
Hoe dan, vanwege wat lovende kritieken? Vergeleken met Black Midi stelt een Idles in elk geval al helemaal geen kloot voor.
Reply
#38
(21-02-2019, 10:52)Uplift Wrote: Black Midi is het nieuwe Idles. Klaar.

Uhm, nee.
[+] 1 user says Thank You to Roel87 for this post
Reply
#39
Ik snap niet dat dit met alle aandacht gaat lopen terwijl innovatieve muziek amper aandacht krijgt. Fuck dit.
Reply
#40
Ik heb een hele tijd niet zo'n innovatieve jonge band - met nadruk op bánd - gezien. Ga even zelf checken om te horen wat het is en dan praten we verder.
Reply
#41
Ik heb Black Midi al gezien, anders had ik niet zo'n oordeel.

Ze zijn niet innovatief; ze doen gewoon alles wat Steve Albini begin jaren '90 leuk vond. Ze hebben talent, maar voorlopig ook niet meer dan dat. Innovatieve bands zijn er weinig, maar als je het dan toch hebt over bands die genres prachtig samen weten te brengen, check dan wat van de Finse black metalgolf, bijvoorbeeld.
Reply
#42
Fair enough, maar ik pas normaliter voor Finse black metal, merci.
Reply
#43
(21-02-2019, 10:57)Uplift Wrote: Ik snap niet dat Tool met alle aandacht gaat lopen terwijl innovatieve muziek amper aandacht krijgt. Fuck dit.
[+] 2 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
#44
Hé, ga vanaf nu ook maar niet naar oude JL Goddard films kijken of andere shit die ooit (en ook nu nog) baanbrekend was. Want: deze logica.

Oh wacht, het is niet dat je in Drenthe of whatever een arthouse hebt waar je zo'n film kunt zien.
Reply
#45
Ik verwelkom onze Black Midi overheersers

[Image: b0VKfFt.png]
[+] 2 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
#46
(21-02-2019, 11:26)Uplift Wrote: Ik heb Black Midi al gezien, anders had ik niet zo'n oordeel.

Ze zijn niet innovatief; ze doen gewoon alles wat Steve Albini begin jaren '90 leuk vond. Ze hebben talent, maar voorlopig ook niet meer dan dat. Innovatieve bands zijn er weinig, maar als je het dan toch hebt over bands die genres prachtig samen weten te brengen, check dan wat van de Finse black metalgolf, bijvoorbeeld.

Ik ben het grotendeels met je eens hoor, maar ik moet toch ook zeggen dat in een tijd waarin we honderden rammelbandjes hebben die hetzelfde klinken het best verfrissend is als er een rammelband is die vooral zijn eigen plan trekt en wat anders klinkt. Dat het een geluid is wat al eerder gedaan is maakt me dan toch iets minder uit. Ik kan er best van genieten.
Reply
#47
Kai Whiston
Clarence Clarity
Reply
#48
Coucou Chloë (!!!)
Brat Star

Heerlijk nachtje Londen, nu terug naar Eindhoven Sad
Reply
#49
Billie Eilish (!!!)
Reply
#50
Was !!! bij beide support?
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)