Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rosalía
#1
Tijd dat Rosalía ook eens een eigen topic kreeg, toch?

Bij deze, een nieuwe clip van El Mal Querer en het is weer een productioneel pareltje.

[+] 2 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
#2
Iedereen die in dit topic post krijgt een automatische Thank You van Kalters

Maar ook ik zal bij de railing staan op Primavera
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#3
Hier ook bij op PS.

Ik stel voor dat we allemaal oranje hesjes meenemen zodat wij er uit zien als hulpverleners, om dan door het publiek naar voren te kunnen lopen 5 minuten voor aanvang.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#4
Fuckers ik hoopte op een NL datum in dit topic.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
#5
Een Nederlandse datum? Okee, hier komt ie!

Vier december negentienvijfentachtig
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#6
(22-01-2019, 20:46)thomas9790 Wrote: Iedereen die in dit topic post krijgt een automatische Thank You van Kalters

Maar ook ik zal bij de railing staan op Primavera
Iedereen behalve jij Cool Cool Cool Cool Cool
Reply
#7
Fucking zieke clip trouwens. Geniaal.
Reply
#8
Los even van het feit of je rationeel wellicht kunt uitleggen dat het kwalitatief sterk is, kan dit me gevoelsmatig totaal niet raken.

Misschien valt het kwartje nog, maar heb er een hard hoofd in.
Reply
#9
Ja zelfde hier. Het is niet rot hoor, maar zeker niet iets dat ik zelf zou opzetten.
Reply
#10
Mijn oordeel over Rosalia is geveld: het is culturele appropriatie. Talent zat, interessante pop. Maar hallo, dit is niet nieuw, etc.
Reply
#11
Dit gaat straks heerlijk wegluisteren bij de barbeque maar niet echt geschikt tijdens het sadboyseizoen.

Een geslaagde pop-flamenco crossover is het wel. Productie is ook perfect.
Reply
#12
Wil haar op PS best zien, maar als ze tegelijk met oude witte bands Stereolab, Primal Scream of Jarvis Cocker speelt, zal ze het zonder mij moeten doen.
Reply
#13
(23-01-2019, 13:12)Uplift Wrote: Mijn oordeel over Rosalia is geveld: het is culturele appropriatie. Talent zat, interessante pop. Maar hallo, dit is niet nieuw, etc.

Culturele appropriatie van haar eigen cultuur?
Reply
#14
'haar'. Flamenco is tricky, vriend. Je komt daar niet zomaar mee weg.
Reply
#15
Ze is toch gewoon opgeleidt op een flamenco school?

En tot dusver lijkt ze er wel mee weg te komen...
Reply
#16
Daar zullen in Spanje vast wel wat gemengde meningen over zijn; ze is b.v. niet Andalusisch. Hoewel je de beste flamenco wel gewoon in Catalonië kunt zien, mede door de influx van migranten uit Andalusië.
Reply
#17
Ja dit is wel zo'n cultuur dingetje dat bij bepaalde groepen ongetwijfeld wat gevoeliger ligt. Ondanks dat het mijn ding niet zo is vind ik wel tof om te zien dat ze iets met een traditionele grondslag heeft kunnen 'tweaken' naar iets wat een breed publiek aanspreekt. En inderdaad, de productie is echt heel tof. Klinkt heel dik op een paar leuke speakers.
Reply
#18
Ik snap het culturele appropriatie punt wel deels, en het is ook niet aan mij om te oordelen of ze nou wel of niet fout is in deze zaak, maar het lijkt mij wel dat iemand die al vanaf haar 13e geobsedeerd is door flamenco en het studeert wel “aanspraak” kan en mag maken op dat muziekgenre en de bijbehorende cultuur. En dat het dan deze keer een niet-zigeuner is die het genre eindelijk een keer naar een hoger niveau kan tillen, okee, maar ik denk dat de hernieuwde interesse in flamenco (nuevo) door Rosalía het genre als geheel ook veel goeds brengt.
Reply
#19
Ik snap hem niet. Leg eens uit? 

Waarom zou je niet je eigen creativiteit gebruik om iets te ontwikkelen?

Ik ken heel die Rosalie niet trouwens.
Reply
#20


Nog maar eens dit pareltje posten om dit te vieren Smile
[+] 2 users say Thank You to Kalters for this post
Reply
#21
ik vind er nx aan, de enige act van DTRH( samen met ronnie flex) die ik sws niet ga kijken
Reply
#22
Can appreciate.
Reply
#23
Reply
#24
Meh.
Reply
#25
Cool. Ik ben in ieder geval wel fan van die nieuwe perreo-stroming die nu in reggaetonland opkomt, Rebota van Guaynaa was ook een leuk nummer.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)