Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw poppodium in Rotterdam?
#1
Ik weet niet of jullie het al mee hebben gekregen, maar iemand heeft een plan ingediend voor het stadsinitiatief waarbij hij een poppodium in het voormalig postkantoor van Rotterdam wil vestigen onder de naam Popkantoor.

Het is echt een enorm mooie locatie. Ik ben benieuwd wat daar van terecht komt.
Reply
#2
Djustin Wrote:Ik weet niet of jullie het al mee hebben gekregen, maar iemand heeft een plan ingediend voor het stadsinitiatief waarbij hij een poppodium in het voormalig postkantoor van Rotterdam wil vestigen onder de naam Popkantoor.

Het is echt een enorm mooie locatie. Ik ben benieuwd wat daar van terecht komt.

Ik mag hopen dat er eindelijk weer eens een fatsoenlijk poppodium in Rotterdam komt. Moet toch genoeg potentie zijn voor een zaal van het kaliber Tivoli/Melkweg? Zou overigens wel een mooie locatie zijn. Jammer genoeg zijn eerdere plannen om van Tropicana een evenementenlocatie/poppodium te maken als niet haalbaar bestemmeld. Sad
Reply
#3
Djustin Wrote:Ik weet niet of jullie het al mee hebben gekregen, maar iemand heeft een plan ingediend voor het stadsinitiatief waarbij hij een poppodium in het voormalig postkantoor van Rotterdam wil vestigen onder de naam Popkantoor.

Het is echt een enorm mooie locatie. Ik ben benieuwd wat daar van terecht komt.

Dat voormalige postkantoor was 1 van de verkeersknooppunten van KPN tot voor 2 jaar geleden. Het is verkocht aan een projectontwikkelaar die er grootse plannen mee had maar door de crisis zijn plannen niet waar kon maken. Ons bedrijf heeft meegeholpen aan het migreren en leegmaken van dit datacentrum en kan met ook niet voorstellen dat een poppodium die ettelijke tientallen miljoenen kan ophoesten.

Grote hal:
[Image: 5703326907_8188a5a5a1_b.jpg]
Reply
#4
Ziet er vet uit! Heeft zo'n gebouw wel een goede akkoestiek?
Reply
#5
Volgens mij zijn ze daar nu onderzoek naar aan het doen. Vroeger was het echt een echobak, maar met een beetje veranderingen (niet aan het gebouw, omdat het een monument is) moet dat wel lukken lijkt mij.
Reply
#6
Ik hoop dat het gaat lukken, vroeger ging ik nog weleens naar het Waterfront (en zelfs nog veel vroeger naar Nighttown) en dat mis ik op zich wel. Is het al duidelijk wat voor soort bands er geboekt zouden kunnen worden?
Het gebouw ziet er wel erg mooi uit, als het nog een beetje gaat klinken dan zou het best wel wat kunnen worden.

Maar gelukkig is er ook nog Het Paard in Den Haag, wat trouwens een erg fijne zaal is, vind ik.
Reply
#7
Toch heb ik het idee dat het Paard dit jaar niet echt goed/bijzonder programmeert...
Reply
#8
Ik kom vaker in het Paard Café dan in de popzalen van het Paard. Voor 'mijn' bandjes moet ik altijd naar Amsterdam, Utrecht of Rotterdam.
Reply
#9
Het Paard ben ik nog nooit geweest, waardeloze programmeur hebben ze daar (of een totaal andere doelgroep, dat kan ook), maar van mij mag die popzaal achterwege blijven, het wordt toch alleen maar gezeik tussen mensen die ook denken wat in de melk te brokkelen hebben en een ego hebben zo groot dat het niet moeilijk is om daar op te trappen (zie ook urbanpodium, groot succes, kost wat, maar dan heb je ook niets).

Laten we gewoon blij zijn met Rotown en Worm (wel spijtig dat het hele Roodkapjepand dadelijk niet meer bestaat inclusief de burgertrut) en de inspanning van de MM organisatie om optredens in Corso en de Schouwburg te regelen, ga ik voor andere concerten wel naar een andere stad toe.
Reply
#10
Dan mag de MM organisatie toch wel met leukere acts komen dan Kyteman en Go Back to the Zoo
Reply
#11
Djustin Wrote:Dan mag de MM organisatie toch wel met leukere acts komen dan Kyteman en Go Back to the Zoo

Net alsof men in de Watt betere namen programmeerde. Maar Maceo Parker en dEUS deden ze ook.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)