Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albums van 2019 die het vermelden waard zijn...
(02-12-2019, 15:03)e10ne Wrote: The Quietus top 100 lijst is altijd het vernoemen waard: https://thequietus.com/articles/27504-qu...an-records

De inleidingsessay van deze lijst is geweldig.
Reply
(03-12-2019, 08:44)BigBird Wrote: Norman Fucking Rockwell! van Lana Del Rey is door de verzamelde Nederlandse muziekcritici uitgeroepen tot het beste album van het jaar.

Billie Eilish en Lizzo in de top 10, de verzamelde Nederlandse muziekcritici moeten hun oren laten uitspuiten.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Voor de rest gewoon juist natuurlijk. Op 1 Lana en op 2 Nick Cave. Over de volgorde kan je nog discussiëren, maar beide staan bij mij ook als de beste van 2019 aangestipt. Met Schlagenheim van black midi op 3.


*hoor Uplift in de verte al afstormen*
Reply
(03-12-2019, 08:44)BigBird Wrote: Norman Fucking Rockwell! van Lana Del Rey is door de verzamelde Nederlandse muziekcritici uitgeroepen tot het beste album van het jaar.

Hyperspace van Beck staat op 20 terwijl die pas 3 weken na de deadline uit kwam. Zullen wel een paar journalisten blind op gestemd hebben en nu best veel spijt hebben.
Verder niet een heel inspirerend lijstje.
Reply
(03-12-2019, 09:31)e10ne Wrote:
(03-12-2019, 08:44)BigBird Wrote: Norman Fucking Rockwell! van Lana Del Rey is door de verzamelde Nederlandse muziekcritici uitgeroepen tot het beste album van het jaar.

Hyperspace van Beck staat op 20 terwijl die pas 3 weken na de deadline uit kwam. Zullen wel een paar journalisten blind op gestemd hebben en nu best veel spijt hebben.
Verder niet een heel inspirerend lijstje.
Dat laatste inderdaad, ik heb niet het idee dat de Nederlandse popjournalisten heel veel platen luisteren.
[+] 2 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
Ik wacht nog op de top 20 van Bob Russche
Reply
(03-12-2019, 08:44)BigBird Wrote: Norman Fucking Rockwell! van Lana Del Rey is door de verzamelde Nederlandse muziekcritici uitgeroepen tot het beste album van het jaar.

Terecht.
Reply
(02-12-2019, 15:03)e10ne Wrote: The Quietus top 100 lijst is altijd het vernoemen waard: https://thequietus.com/articles/27504-qu...an-records

Ik heb het idee dat ik nog nooit zo weinig albums heb beluisterd als in dit jaar, tegelijkertijd heb ik nog nooit zo veel beluisterd van The Quietuslijst als dit jaar, voelt als een discrepantie.

75 dollar bill gemist, dus die gaan we zo opzetten.
Reply
(03-12-2019, 09:31)e10ne Wrote:
(03-12-2019, 08:44)BigBird Wrote: Norman Fucking Rockwell! van Lana Del Rey is door de verzamelde Nederlandse muziekcritici uitgeroepen tot het beste album van het jaar.

Hyperspace van Beck staat op 20 terwijl die pas 3 weken na de deadline uit kwam. Zullen wel een paar journalisten blind op gestemd hebben en nu best veel spijt hebben.
Verder niet een heel inspirerend lijstje.

Aan de voorafgaande singles van Hyperspace was toch al wel te horen dat we met een gedrocht te maken kregen.
Reply
International Teachers Of Pop - International Teachers Of Pop

Doet me denken aan foute 80's gladde disco, maar i.p.v. superkut dan behoorlijk goed. Lijkt me vooral live ook top.
Reply
William Doyle - Your Wilderness Revisited
Malibu - One Life
Klein - Lifetime
Reply
Mavi - Let The Sun Talk
Zwangere Guy - BRUTAAL
Benny The Butcher - The Plugs I Met
Reply
Ramleh - The Great Unlearning
Reply
The Industry - The Industry

Jammer voor mijn/de jaarlijsten dat hij in de laatste dagen van 2019 pas uitkwam, want dit is echt een heerlijke plaat van vrijwel de voltallige Nederlandse indiescene. O.l.v. de frontman van Canshaker Pi en Personal Trainer (en in opdracht van ITGWO), maar in samenwerking met leden van o.a. Pip Blom, Lewsberg, Price en met vooral ook een glansrol voor Lena Hassels. Het levert een heerlijk diverse, maar toch goed passende plaat op.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)