Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gigs waar je bij kon...toch hebt gemist! (edit)
#1
(edit)Je hebt concerten - en CONCERTEN.
Welke was in jouw opinie de gig waar je absoluut bij had moeten zijn of juist eentje waar je wel bij was - en die je onvergetelijk vond?
Even ééntje alvast van mij: Rolling Stones (akoestisch) in Vredenburg (die heb ik dus gemist)
Michael Jackson in de kuip (ziek thuis)
Eric Clapton 's eerste bluesconcert sinds the seventies in Ahoy (From The Cradle tour)
Reply
#2
Recenter, System Of A Down op Pinkpop:

Quote:https://www.youtube.com/watch?v=i5hfcbm_4us
Reply
#3
Ik ben wel zo ongeveer de enige die deze optredens gemist heb. En daar ben ik niet bepaald trots op.
Reply
#4
Vic Chesnutt en Godspeed You! Black Emperor in de 4AD.
Reply
#5
Maar gaat dit nu om optredens waar je bij had willen zijn?
Reply
#6
Bestond dit topic niet al?

Maar mijn twee beste ooit:

Sigur Ros - Lowlands 2008
Kate Tempest - ITGWO 2017
Reply
#7
Paar shows die me als eerste te binnen schieten:

U2 Popmart Tour - De Kuip 1997
REM - HMH 2003
Arcade Fire - Lowlands 2005
Sigur Ros - Lowlands 2008
Sufjan Stevens - Carré 2e avond 2015
Mount Eerie - LGW 2017
Reply
#8
Het topic zou een pak boeiender zijn als het ging over optredens waar je niet bij was en waar je bij had willen zijn.
[+] 1 user says Thank You to 1996Customer for this post
Reply
#9
Voor beste shows hadden we inderdaad al een topic, inclusief top-10 lijstjes.
Reply
#10
Zal ik maar beginnen: Talk Talk / Manhattan / Leuven / Maart 28, 1986
Als je kijkt naar live beelden van de band uit die periode (Montreux datzelfde jaar) moet het een fantastische live band geweest zijn. Such a shame...
Reply
#11
(17-01-2019, 15:09)Uplift Wrote: Maar gaat dit nu om optredens waar je bij had willen zijn?

Dat had ook gekund, maar hythloth opperde dit idee en ik dacht...
Reply
#12
(17-01-2019, 15:20)1996Customer Wrote: Zal ik maar beginnen: Talk Talk / Manhattan / Leuven / Maart 28, 1986
Als je kijkt naar live beelden van de band uit die periode (Montreux datzelfde jaar) moet het een fantastische live band geweest zijn. Such a shame...

Telt nog niet geboren zijn dan? Want tjah, zo kan ik ook wat shows vinden.
Reply
#13
(17-01-2019, 15:22)Uplift Wrote:
(17-01-2019, 15:20)1996Customer Wrote: Zal ik maar beginnen: Talk Talk / Manhattan / Leuven / Maart 28, 1986
Als je kijkt naar live beelden van de band uit die periode (Montreux datzelfde jaar) moet het een fantastische live band geweest zijn. Such a shame...

Telt nog niet geboren zijn dan? Want tjah, zo kan ik ook wat shows vinden.

Absoluut, want je kunt ze via youtube herontdekken!
Jimi Hendrix - Band Of Gypsies New York e.d., noem maar op.
Reply
#14
Je hebt toen niets gemist.
Reply
#15
De chaos tijdens een Rolling Stones gig. Was dat niet tijdens 't Roskilde festival?
Reply
#16
Waar graag bij had willen zijn was R.E.M. Vredenburg 1987 en Pukkelpop 1991.
Reply
#17
R.E.M. heb ik verdorie ook geen optreden van meegemaakt, verder had ik achteraf bekeken tijdens Lowlands 1994 Jeff Buckley moeten zien.
Reply
#18
Ik had REM ook wel ooit willen zien, op Werchter 2003 gemist. Qua andere grote bands van 'mijn' tijd, heb ik U2, Rolling Stones en AC/DC ook nog niet gezien. Dat is het zowat.
Reply
#19
Baal er wel van dat ik het 24hour dronefest heb gemist. Ik was er die dag, maar ik snapte dat toen niet.
Reply
#20
Ik heb het hele ding niet volgehouden, maar de grand finale met Basinski en O'Malley was wel om in te kaderen. Toen werd ook de term 'dronegestapo' geboren.
Reply
#21
Wat is daar ooit van geworden ? Heb de indruk dat de dronegestapo op een laag pitje draait tegenwoordig. Vroeger was repressie een reëel feit als je markante uitspraken deed.
Reply
#22
Loov zit in Nieuw-Zeeland en heeft achtereenvolgens te maken gehad met Angerfist- Crypto -en dickmoveverslavingen waardoor het meeste dronegestapowerk bij mij kwam te liggen. Gekoppeld aan het feit dat we niemand anders wisten te rekruteren, ik ook zes maanden ben verdwenen en er niets is geworden van de uniformen (bomberjack met een soort van drone-logo), zorgt dat voor een laag pitje, ja.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#23
Tom Waits de laatste keer dat ie in NL (Carré) was. Kostte toen 100 euro en daar haalde ik mijn neus voor op. Daar baal ik nu wel heel erg van.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#24
En inderdaad, Dronegestapo krijgt ook te maken met een nieuwe realiteit van Clairo's en andere campy escapistische fenomenen in een absurde wereld. In 2014 was alles zo onschuldig en kon je goed van slecht veel makkelijker onderscheiden.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#25
Tom Waits in de Bourla heb ik nog geweten en ik wou daar als 17-jarige graag naartoe, maar ik wist niet hoe aan kaarten te komen. Bleek achteraf dat de zaal tjokvol BV's zat.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)