Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gigs waar je bij kon...toch hebt gemist! (edit)
#76
(18-01-2019, 13:16)Fenderboy Wrote: In Portugal had ik tijdens Super Bock Super Rock 2011 ook The Vaccines kunnen zien.
Destijds allemaal nog voor 80 euro plus camping.
The Vaccines zag ik dus never nooit, ik was deze zaterdag namelijk veel te brak van de vrijdag daarvoor.
Men kreeg me pas wakker toen the Strokes al aan de opbouw bezig waren.
Ja, ik weet het...

Was je niet op Pinkpop 2013 dan?
Reply
#77
(18-01-2019, 13:16)Fenderboy Wrote: In Portugal had ik tijdens Super Bock Super Rock 2011 ook The Vaccines kunnen zien.
Destijds allemaal nog voor 80 euro plus camping.
The Vaccines zag ik dus never nooit, ik was deze zaterdag namelijk veel te brak van de vrijdag daarvoor.
Men kreeg me pas wakker toen the Strokes al aan de opbouw bezig waren.
Ja, ik weet het...

Ach The Vaccines heb je vrij weinig aan gemist.
Reply
#78
The National op fucking Rock Herk, ten tijde van Boxer nog wel. Wat moet dat geweest zijn.
Reply
#79
David Byrne had ik ook wel willen zien, deze zomer. En Mount Eerie op LGW? natuurlijk, maar toen was ik ziek.
Reply
#80
Nick Cave in de Ziggo Dome in 2017. Al die berichtjes hier breken me nog weleens op.
[+] 1 user says Thank You to halfvollemelk for this post
Reply
#81
Oefff, drama idd: Nick Cave live te hebben gemist
Reply
#82
Ach, vroeg of laat komt Distant Sky toch op dvd.
Reply
#83
Distant Sky zal het alleen maar verder inwrijven.
Reply
#84
U2-Zoo TV in de Kuip; Vond Achtung Baby toen nog niks. Pas later dat jaar ontdekt... Sad
[+] 1 user says Thank You to Dielie for this post
Reply
#85
- Aphex Twin en At The Drive-Inn op LL2000, gezien ik toen alleen naar ADIDA bands ging.
- Tool in de 013 in 2001. Was al uitverkocht toen ik fan was.
- Arcade Fire LL2005.
- Portishead in de Ahoy 2008. Was al uitverkocht toen ik fan was.
- Beach House tijdens de Teen Dream tour. Ik ging pas eind 2010 naar ze luisteren toen ik ze de hele tijd in jaarlijstjes zag. Ik dacht eerder dat de band niet voor mij zou zijn, gezien de naam.
- Nick Cave (en Slowdive) in 2017. Ik zat een beetje te twijfelen tussen de twee, maar was er van overtuigd dat Nick Cave niet in de Ziggo Dome zou gaan werken, en vond de tickets nogal duur.
[+] 2 users say Thank You to halfempty/full for this post
Reply
#86
Radiohead in de Ziggodome in 2012. Wolf at the Door, en sowieso een hele fijne combinatie van the King of Limbs, In Rainbows, Hail To The Thief en Kid A als grootste deel van de setlist.
Reply
#87
(20-01-2019, 13:33)halfempty/full Wrote: - Aphex Twin en At The Drive-Inn op LL2000, gezien ik toen alleen naar ADIDA bands ging.

ADIDA, wasda?
Reply
#88
Deze show van Beach House had ik ook nog kunnen zien omdat ik toch al in Connecticut was voor werk, maar het kwartje was toen nog niet gevallen. Dikke fout gezien dat Zebra en Gila die avond op de setlist stonden.
Reply
#89
Leuk topic dit. Ik heb eigenlijk best wel veel gezien voor mijn leeftijd (24) waar ik ook blij mee ben, oa REM en Oasis. Ik baal er alleen van dat ik de eerste editie van Best Kept Secret heb gemist. Toen ik m'n vrienden eindelijk had overtuigd om dan maar een dagkaartje voor Arctic Monkeys te kopen, was die dag uitverkocht.
Ook baal ik ervan dat ik niet op Rock Werchter 2008 was, maar ik mocht pas mee met mijn ouders vanaf 2009.
Reply
#90
(20-01-2019, 20:44)marcorenton Wrote:
(20-01-2019, 13:33)halfempty/full Wrote: - Aphex Twin en At The Drive-Inn op LL2000, gezien ik toen alleen naar ADIDA bands ging.

ADIDA, wasda?

Alle Debielen In De Alpha

(of iets in die richting).
[+] 3 users say Thank You to Roel87 for this post
Reply
#91
Ik heb redelijk wat van Björk's tournees gemist. 

Debut - mijn zus ging met een vriend naar Eindhoven, en ik mocht mee. Maar die vriend was dat vergeten en had er maar twee gekocht. Was daarna uitverkocht.
Post - mijn zus had mij overtuigd dat de Ahoy veel te groot voor haar was, en we zijn toen niet gegaan. Beetje raar allemaal, heeft ze later ook spijt van gehad.
Homogenic - het tijdperk dat internet net een beetje gemeengoed begon te worden, maar toch had ik de aankondiging voor haar showcase in Amsterdam gemist. Ik geloof niet dat het een volledig concert was, maar had er graag bij geweest.

Toen eindelijk wel de volgende gezien: Vespertine (Stopera), Greatest hits (Werchter), Volta (Werchter en Amsterdam). Biophilia op het nippertje in Berlijn (laatste van de tour). 

Daarna Vunicura gemist. Eerst nog een plan gesmeed om met mede björk-fan naar Frankrijk te gaan, maar dat werd door stemproblemen afgezegd. De concerten in Londen waren precies toen ik echt net aan mijn nieuwe baan zou beginnen, en mijn zus druk naar een nieuw huis aan het zoeken was in Londen. Heb nog een paar seconden met mijn vinger boven de "buy tickets" knop gezeten, maar toch niet gedaan. Uiteindelijk had ze op tijd een nieuw huis, en had mijn werk het geen probleem gevonden. Ach ja.

Daarna maar ingehaald met twee keer Utopia (Londen en Gent).

Van Prince heb ik ook heel wat gemist (combi van weinig geld en hem een beetje uit het oog verloren hebben tijdens zijn internet-only tijd). Maar gelukkig wel nog aardig wat van hem gezien, inclusief zijn laatste concert in Amsterdam.
[+] 2 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
#92
Mooi om 't eens zo te vernemen meisbaer2. Had een vriend die kende zo ongeveer ieder geluid wat Björk heeft geuit vanaf de tijd dat ze nog met the Sugarcubes bezig was, maar van Prince... daar had ik weer een forse dosis extra meegekregen.
Die laatste gigs van 'our little corvette' (ik ging bv niet meer naar North Sea e.d.) mistte ik dus.
DVD registraties vond men (wellicht onterecht) in uitverkoopbakken.
Reply
#93
Ach ja, dat Björk-concert in de Melkweg in de herfst van 1997, na Homogenic. Ik had een kaartje, maar was hartstikke ziek en moest 'm verkopen. Haar Stopera-show van een paar jaar later had ik ook graag meegemaakt, maar 150-180 gulden kon ik toen niet missen.
Reply
#94
Bowie in de Arena in 2004, ik ging hem enkele weken later toch op Werchter zien....

Radiohead in de Kayam tent in 2000, kon er zelfs gratis naartoe, om onverklaarbare reden laten passeren.
[+] 1 user says Thank You to redondo for this post
Reply
#95
Bowie in de Arena kan weleens een hele mooie avond geweest zijn, gezien 't 2 en half uur durende concert dat wij in 2003 in Ahoy van 'Diamond Dog David' zagen.
Reply
#96
Oh ja, nog eentje: Franz Ferdinand in Ekko 2004. Ik koos die week voor Paradiso. Was in de bovenzaal gepland, maar werd beneden.
Reply
#97
Bij 1 van de concerten in Carré van Sufjan Stevens had ik er ook wel gaarne bij geweest. We wisten echter in die tijd al vooruit dat we financieel gezien een meer kostbare periode tegemoet gingen. 'Ons appartement' in de rand/randstad en deze stijgende lasten zouden we nu structureel gezien nooit meer kunnen betalen.
Reply
#98
Darkside op Pitch Festival, zaterdag 6 juli 2014. Ik was er met een vriend een dag, voornamelijk voor FKA twigs, Nathan Fake, Todd Terje en Caribou.

Aangezien het destijds zo'n logistiek drama was op het terrein van het Westergasfabriek en we nogal uitgeput raakten besloten we na afloop van Caribou op het hoofdveld te blijven, in afwachting van Nederland - Costa Rica (dat om 22:00 op groot scherm werd uitgezonden) en Richie Hawtin (op de achtergrond). Een goede zitplek was het doel en dat lukte. Darkside zou dan maar gewoon voor een andere keer moeten zijn dachten he.

Wachtend op de aftrap bleek Darkside intussen begonnen aan een vrij legendarisch optreden in de Gashouder, zo bleek na afloop. De WK-kwartfinale was bij vlagen spannend en had natuurlijk die epische afloop op het einde, maar was in retrospectief toch ook wel behoorlijk slechte wedstrijd. Eentje waar ook lange tijd niks gebeurde. Bijna om in slaap bij te vallen, ware het niet dat Hawtin's harde techno alles overstemde. Waarschijnlijk was de pot ook niet om aan te gluren geweest als we geen Oranjehart hadden gehad. Uiteindelijk werd het zoals bekend dankzij de heldendaden van Tim Krul alsnog één groot feest in het Westerpark, maar ik baalde achteraf ENORM dat ik m'n tweede hobby eventjes belangrijker vond dan de (live) muziek. Het was immers maar een kwartfinale waar we zelf niet bij waren en de droom van het wereldkampioenschap viel drie dagen later alweer in duigen.

Des te zuurder was het feit dat Darkside in september van dat jaar besloot om een 'indefinite hiatus' in te lassen. Kans gemist dus om dit legendarische topduo in ieder geval 1x live te zien. Voor mezelf besloten dat ik nu nooit meer een of andere voetbalwedstrijd van een favoriet team boven een concert/festival kies, ténzij het een grote finale betreft. Die kans acht ik voorlopig klein bij Ajax/Spurs/Oranje Smile
Reply
#99
Darkside toen op Primavera gezien en dat was briljant. 

Ik moest toen net in eens denken aan die avond dat MMOTHS, Raime en Haxan Cloak achter elkaar speelde in de Batcave op Incubate maar ik op een release show stond van Jameszoo. Gelukkig daarna wel Andy Stott in Luxury Problems tijdperk gezien.
Reply
Ja, Darkside op Pitch was erg sterk. Vond ze toen ook een stuk beter dan bij die gig in de Melkweg.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)