Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote Snackbar bragging rights topic
(25-02-2019, 13:24)matthijs603 Wrote:
(25-02-2019, 13:01)Gretz Wrote:
(25-02-2019, 12:55)thomas9790 Wrote: Tussen zoveel tienermeisjes toch een transcendentale ervaring? Ik dacht bijna dat dit een post van Willie was

Haha, ik stond op het balkon met niemand achter me  Smile  En vond de hysterie van de fans nog wel meevallen. Ja, er waren momenten dat er tijdens de nummers slechts voornamelijk gegil te horen was. Maar niet terwijl Billie aan het zingen was. Ik zag vooral een toegewijd publiek dat op de juiste momenten massaal meedeed. En een groepje fans had nog een sfeervolle ballonnenactie tijdens Party Favor, zag er ook erg mooi uit van bovenaf.

Ook opvallend: de balkons stonden lang niet vol. Ik had wel eens gelezen dat de max. capaciteit van Ronda nog wel eens wil verschillen afhankelijk van het publiek, maar hier hadden zeker nog 300 extra kaartjes verkocht kunnen worden.

Klopt wel, maar ze hebben ook met de brandweer te maken. Volgens mij is het meer zo dat de voor bepaalde shows (waar doorgaans meer 'gezette' mensen komen) de capaciteit nog wat verder verkleinen.

Haha gezette mensen ja? Briljant.
Reply
Dat verklaart ook waarom Tool zo snel was uitverkocht Big Grin
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
3voor12 heeft intussen een stukje duiding voor de non-believers Wink
Reply
Bij zo'n optreden van Billie Eilish zou ik sowieso niet elke vierkante meter verkopen. Ze zijn tenslotte veelal jong en bloed fanatiek, die gaan niet vrijwillig op het balkon staan. Dan zou het in de zaal helemaal niet meer uit te houden zijn.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
Toch misschien even meepikken op Lowlands nu het nog kan misschien. Al kan ik er op plaat vrij weinig mee.
Reply
(25-02-2019, 13:28)Piet Knaak Wrote: Bij zo'n optreden van Billie Eilish zou ik sowieso niet elke vierkante meter verkopen. Ze zijn tenslotte veelal jong en bloed fanatiek, die gaan niet vrijwillig op het balkon staan. Dan zou het in de zaal helemaal niet meer uit te houden zijn.

Makes sense. Er zijn vooraan ook een aantal meisjes flauwgevallen. Die waren natuurlijk de hele dag al aan het wachten en met de drukte en spanning erbij kan het dan snel gaan.
Reply
Billie is ook de meest aangevraagde artiest van de Pukkelpop Wishlist.
Reply
Industry plant.
[+] 5 users say Thank You to Kalters for this post
Reply
(25-02-2019, 11:15)Gretz Wrote: Billie Eilish, TivoliVredenburg, Utrecht (2019/02/24)

Vast een memorabel publiek ook. Wat een plant, man.

https://stubru.be/popnieuws/billieeilish...amadeleine
Reply
Uit dat artikel dat Maynard linkte:
Quote:De winnaars van 3FM en een handvol 'influencers' bevonden zich letterlijk op armlengte afstand van hun idool; sommige van de aanwezigen aanschouwden het concert in tranen. ,,Dit is precies waar 3FM voor staat’’, zegt trotse zendermanager Sharid Alles. ,,Billie is een ontzettend jonge zangeres met een enorm eigen geluid en teksten die heel hard bij mensen binnenkomen. Ze staat op het punt te ontploffen; we zijn ontzettend blij en vereerd dat zij mee wilde doen aan de 'exclusives'.’’
Dan hoef je geen seconde muziek te horen om te weten dat het kut is. 'Influencers', sterf.
Reply
Doet ze toch tof? Ik zit nu die 3FM optreden en ik vind het niet echt slecht klinken. Ga ik toch even meepakken denk ik.
Reply
Wel slecht voor je spelling.
Reply
Los van de megahype die er nu rond de persoon Billie Eilish hangt is toch nog steeds wel mogelijk om haar muziek op de kwaliteiten te beoordelen? Van mij had ze binnen een half jaar ook niet uit hoeven te groeien tot de 1-na-populairste zangeres online (na Ariana Grande). Maar het is niettemin bijzonder dat zo'n jong iemand door weet te breken met een geluid dat eigenzinnig en niet direct commercieel klinkt. Haar muziek lijkt helemaal niet gemaakt te zijn voor het grote publiek. Vind het nogal kort door de bocht om haar nu als plant te beschouwen.
Reply
Maar het feit dat ze een industry plant is staat toch los van haar muzikale kwaliteiten? Haar ouders zijn allebei muzikanten en hebben ongetwijfeld door middel van de juiste connecties ervoor gezorgd dat ze nu zo groot is.
Verder vind ik echt wel dat haar muziek gemaakt is voor het grote publiek - sowieso is een mainstream 'sound' nu niet meer echt goed aan te wijzen, maar haar edgy aesthetic en voorliefde voor designermerken maakt haar natuurlijk een perfecte brug tussen het 'hiphoppubliek' en het publiek dat meer op pop gefocust is. Daar speelt ze natuurlijk zelf ook op in, door middel van tours met rappers (Denzel Curry) of nummers met rappers (Vince Staples). Of, misschien nog duidelijker - als je naar haar Instagram gaat, zie je ook heel veel foto's met rappers (Goldlink, XXXTENTACION, etc). Dat zorgt ook voor een crossoverpubliek, natuurlijk.
Ik heb niks tegen industry plants hoor. Lorde heb ik veel geluisterd, en eens in de zoveel tijd vind ik een banger van Rae Sremmurd ook gewoon fijn. Ik wilde alleen even aangeven dat ze dat gewoon is.

EDIT: en verder heb ik ook niks tegen Billie Eilish. Ik heb niks met haar muziek, maar ik snap dat ze pas zo jong is, en ik denk dat er echt wel potentieel voor een goede carrière inzit.
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Reply
Het voordeel van Vlaamse media, is dat ze een kanarie in de koolmijn zijn voor de kwaliteit van hypes. Als ze in dit stadium worden opgepikt, weet ik al hoe laat het is. Sorry Gretz, maar dit is Lorde all over again.
Reply
Ik ga echt nog niet zo lang mee in het concertcircuit, maar shows waar ik over een pakweg tien jaar nog aan terug zal denken (deze kunnen echt niet opboksen tegen jullie lijsten):
- Damien Rice, Werchter 2014
- David Byrne, DTRH 2018
- John Coffey in mijn stamkroeg in Goes en de afscheidstour in 013, waarbij ik mijn heup brak tijdens het stagediven.
- Patti Smith in het OLT Rivierenhof, ze was ziekjes, maar nog steeds erg sterk live, de setting van het podium maakte het alleen maar mooier
- IDLES' Joy as an Act of Resistance-tour. Heb de gitaar van Bobo mogen bespelen in de Melkweg.
- SHHT, Whispering Sons en Hypochristmutreefuzz op één avond voor vijftig man in 't Beest in Goes in 2017
- De allereerste show van Brockhampton in Nederland op Lowlands - publiek ging fucking wild.
- elke albumpresentatie van Broeder Dieleman, voornamelijk die van 'Uut de Bron' en 'Komma'
- de hattrick Car Seat Headrest, Death Grips en Denzel Curry op Lowlands 2018
-Car Seat Headrest tijdens de 'Twin Fantasy'-tour
- de morbide afscheidstour van de Raggende Manne
- Ryley Walker voor vijftig man in de Kloveniersdoelen in Middelburg
- Lonney Hollie met Nelson Petton op Sonic City 2018
- Lizzo op BKS
[+] 3 users say Thank You to rondensoepel for this post
Reply
Was er vanwege m 'n verhuizing niet aan toegekomen de festivals nog eens aan die paar eerdere krenten uit de pap toe te voegen:

Pinkpop - edities vanaf 1978 t/m 1993, daarna van 1996 t/m 2017.
Lowlands 1993 tot 2001 en daarna 2002, 2003, 2005, 2006, 2008 en 2010
Superbock - Superrock 1995, 1999, 2002, 2005 en 2011.
Arrow Classic Rock 2003 t/m 2006.
Download Festival 2007, 2011 en 2013.
Pukkelpop 2010.

Een beetje geselecteerd zijn daar door mij de volgende gigs bijgewoond:

Dire Straits, Peter Tosh, The Police, The Jam, Mothers Finest, Rush, Van Halen, Joe Jackson, The Specials, Fisher-Z, U2, Madness, Saga, ZZ Top, John Hiatt, Big Country, Marillion, Billy Bragg, The Cult, The Stranglers, Steel Pulse, Lou Reed, Iggy Pop, Fatal Flowers, The Pogues, Herman Brood, Red Hot Chilly Peppers, Aswad, Nits, Jeff Healey, R.E.M., Pixies, Elvis Costello, Fishbone, Nick Cave, The Mission, Urban Dance Squad, Living Colour, Primus, An Emotional Fish, PJ Harvey, Roger Waters, Styx, Kid Creole & the Coconuts, The Cure, Groove Armada, Soundgarden, Pearl Jam, David Byrne, Rage Against The Machine, Claw Boys Claw, Thelonious Monster, The Jayhawks, Björk, Rammstein, Faith No More, Spearhead, Bush, Radiohead, Fugees, Leftfield, Korn, Beck, Supergrass, Johan, Fauntains Of Wayne, Cake, Deftones, Tori Amos, Manic Street Preachers, Tool, System of s Down, Iron Maiden, Slayer, The Who, The Strokes, Eels, Ash, Placebo, Danko Jones, Tame Impala, Alter Bridge, Kubb, Deus, Marylin Manson, The Smashing Pumpkins, Faithless, Massive Attack, Super Furry Animals, Bruce Springsteen, Biffy Clyro, Rolling Stones, Muse, Artic Monkeys, Live, The National, War On Drugs, Frightened Rabbit, Mark Lanegan, JD mcPherson, Rolling Stones, Rancid en Green Day.

Rariteiten: Eddie Vedder die net z 'n nek niet brak. Thelonious Monster frontman Bob Forrest die bovenop 't dak van de Mainstage klom en daar aanvankelijk ook niet meer afkwam. Het eeuwige gezeik sinds Peter Tosh op Pinkpop stond over the Rolling Stones die nog zouden komen. In 2014 gebeurde dat dan gelukkig. De enorme wietwolk tijdens 't optreden van Morgan Heritage waar we ons midden in bevonden. Het was nota bene warm en windstil. Die maffe zangeres van Moloko die tijdens 't optreden met de benen omhoog in een pianovleugel ging hangen. Giel Beelen die 'piemeltje naakt' op 't podium verscheen.
Jan Smeets die als een soort van bezorgde vader altijd maar voor die brandende zon waarschuwde.
Iggy Pop die er nog steeds in z 'n blote bast op DTRH op los ging totdat ie ongeveer op was.
In 2014 hield ongeveer iedereen z 'n hart vast toen er op de pinkstermaandag code rood voor de regio Limburg werd uitgeroepen.
Er mocht van de organisatie niet in de tenten geschuild worden.
Ik was overigens al na 't optreden van Stromae naar Herzogenrath terug gereisd, waar ik tijdens deze editie overnachtte.
Gelukkig schampte dit buiencomplex later 't festivalterrein enigszins.
Na 't eten bij een Grieks restaurant op locatie, kon ik nog zeker 3 en half uur lang bij wat koude Bitburgers de loeiende sirenes en 't krakend gedonder vernemen

Niet zover hemelsbreed van Landgraaf beschreef men 't weer van die dag later als volgt:
Rückblick Juni 2014
Hitze und Unwetter zu Pfingsten
In Nordrhein-Westfalen legten die schwersten Unwetter seit Jahrzehnten mit Orkanböen den Bahnverkehr im Ruhrgebiet für Tage lahm. Rund 1500 Kilometer des Streckennetzes waren von umgestürzten Bäumen beschädigt.
[+] 2 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Shit dit topic noot gezien of gelezen.
Ik ga hier van de week proberen voor te zitten en dan een of andere lijst te plaatsen.
Dat wordt niet evident.
Ik ga niet alles proberen op te schrijven, maar wel meest memorabele en bijzondere.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)