Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote Snackbar bragging rights topic
#76
Het halve forum was de tweede avond in Carré bij Sufjan, wat voor bragging rights zijn dat? Ik zat de eerste avond tenminste nog op de elitetribune tussen theaterdirecteuren, VPRO programmeurs, Leo Blokhuis en ik mocht armpje wrijven met Gijsbert.
Reply
#77
(22-01-2019, 19:24)Willie Wrote: Het halve forum was de tweede avond in Carré bij Sufjan, wat voor bragging rights zijn dat? Ik zat de eerste avond tenminste nog op de elitetribune tussen theaterdirecteuren, VPRO programmeurs, Leo Blokhuis en ik mocht armpje wrijven met Gijsbert.

Was dat 15 september 2015? Daar was ik ook bij!  Overigens de enige keer dat ik hem heb gezien, ben zeker geen fan.
Feist en Ryan Adams in Carré (niet op dezelfde avond), die optredens waren pas goed!  Tongue
Reply
#78
Ryan Adams in Barbican (van dezelfde tour als Carré neem ik aan) was ook erg goed, en heeft een iets hoger Snackbargehalte Smile Alle optredens van die tour zijn als een boxset lp's verkrijgbaar, maar helaas onbetaalbaar.
Reply
#79
LCD Soundsystem in Alexandra Palace (tijdens de afscheidstour, met een geweldig Hot Chip als voorprogramma) past trouwens ook wel in dit topic.
Reply
#80
(22-01-2019, 20:01)greenlander Wrote: Ryan Adams in Barbican (van dezelfde tour als Carré neem ik aan) was ook erg goed, en heeft een iets hoger Snackbargehalte Smile Alle optredens van die tour zijn als een boxset lp's verkrijgbaar, maar helaas onbetaalbaar.

Weet je of de kwaliteit van die opnames goed is? Heb wel vaker opnames van concerten gehoord of gekocht, die niet als officiële release beschikbaar waren, maar vaak viel de kwaliteit toch wel tegen. O.a. Mark Lanegan, Wilco en Suede.

Moest even zoeken trouwens, maar dit is die release; https://www.discogs.com/Ryan-Adams-Live-...ter/451430
Reply
#81
Ja hoor, het is een officiële release. Een aantal staan op ook streamingdiensten, waaronder avond 1 in Londen, maar ik was er zelf op avond 2.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
#82
Ok grootvader aan de beurt dan, grijs en de 50 langzaamaan naderend. Jong van geest en lichaam nog, Ik moest ff drie schoenendozen met kaartjes omkieperen maar een kleine selectie uit ruim 30 jaar concertbezoek:

Prince, Sign Of The Times tour 1987 (later nog 3x)
Bowie op Werchter 1996 en 1997.
RATM Pinkpop 1993
Sparklehorse Tivoli 2002
White Stripes, Tivoli 2002
Afscheidsconcert Pulp in thuisstad Sheffield 2012.
REM in Tivoli 2003.
Spiritualized in de Auditori Rockdelux met orkest en koor.
dEUS op Werchter 2002 (met die Dolfijnen-projecties) en in Mezz 2004 (heetste concert ever, Tom Barman trok de hitte niet meer)
Jeff Buckley op Torhout 1995
Kraftwerk in Evoluon en Werchter 2005 (met Eddy Merckx-beelden)
U2 Zoo TV tour in de Kuip en Werchter festivalterrein 1997
Eels - Daisies of The Galaxy tour 2000 in 013
The Mars Volta in 013, 2008, 3 uur lang
Rock en Seine 2007 met Arcade Fire, Dinosaur Jr., The Shins, Amy Winehouse, Jarvis Cocker, The Jesus And Mary Chain, Tool, Björk.
Metallica op Dynamo Open Air 1999 (gratis langs de security tussen hekken en podium, kon James zo een hand geven)
Radiohead/Sigur Ros in tent bij Nijmegen 2000
Bruce Springsteen Ahoy 1993
Rolling Stones Amsterdam Arena 1998
Sufjan Stevens, Paradiso 2005 en 2006
Radiohead Ahoy 1997
Elbow/Sigur Ros/Midnight Juggernauts op Lowlands 2008
Tool in 013, 2001 en Oosterpoort, 2002. Ook nog 1x op Lowlands en Ahoy 2006 (maar dat was al veel minder)
Afscheidsconcert Kent in thuisstad Stockholm 2016.
Sufjan in Carré 2015.
Fleet Foxes in bovenzaaltje Paradiso 2008
Blur op Primavera (sowieso Primavera Barcelona sinds 2013)
Elliott Smith op Werchter 2000 (en nog zaalconcert ergens)
Daft Punk Torhout 1997
Interpol W2, Den Bosch 2003 (net na TOTBL uit kwam)
Muse en JJ72 in Paradiso 2001
MGMT in Paradiso 2010, voor het optreden per ongeluk in hetzelfde restaurant als hen beland. Zij kwamen later binnen en gingen aan tafel naast ons zitten en begonnen te kletsen ...
George Clinton Parliament Funkadelic 3 uur lang in Paradiso
Faith No More 1993 Ahoy (Angel Dust tour)
Wovenhand 2006 Effenaar, zo vreselijk hard dat mijn linkeroor plopte en ik er dagen last van had.
Rock Werchter tussen 1990 en 2010 iets van 10x, Lowlands van 2003 t/m 2013.
Radiohead Werchter 1996, first time ever Radiohead played Paranoid Android. Line-up: David Bowie, The Chemical Brothers, Afghan Wigs, Rage Against the Machine, Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Björk, Pulp, Massive Attack, Foo Fighters, Neil Young & Crazy Horse
[+] 11 users say Thank You to Cel for this post
Reply
#83
(23-01-2019, 00:02)Cel Wrote: Ik moest ff drie schoenendozen met kaartjes omkieperen maar een kleine selectie uit ruim 30 jaar concertbezoek:

Over twintig jaar hoop ik ook nog al mijn kaartjes te hebben van 30+ jaar concertbezoek!
Reply
#84
En we hebben een winnaar.
Reply
#85
Al heeft deze opa Prince tot 1992 8 keer gezien en R.E.M. in totaal 13 keer sinds 1989...hier kan ik ook niet tegenop. Smile  Cel moet (net als Joris) wel een van die gasten zijn die je op een gegeven moment 'wel vaker' bij concerten ziet.
Reply
#86
(17-01-2019, 15:54)Enzo Wrote: Opa hier Tongue

Prince & The Revolution Ahoy 1986
Neil Young (met Booker T & The MG's (Ahoy 1993)
Beck, Guided By Voices, Buffalo Tom, Smashing Pumpkins (Pukkelpop 1995)
Jeff Buckley, The Cure, R.E.M (Werchter 1995)
Beck, Radiohead, David Byrne (Werchter 1997)
Elliott Smith (Melkweg 2000)
R.E.M. (Tivoli 2003)

Fuck it, even in archieven en geheugen gegraven en ik ga toch nog een poging doen een beetje in de buurt van Cel te komen. Smile

Talk Talk (Rock Werchter 1986)
Bruce Springsteen (Kuip 1988)
Stevie Wonder (Ahoy 1989)
Living Colour (Vredenburg 1990)
The The (Parkpop 1992 (?), met Johnny Marr)
Pearl Jam (Ahoy 1993)
dEUS (LVC Leiden 1994, WCS tour)
Suede (1996 Coming Up tour in Vredenburg)
Drum & Rhythm festival 1996 (Van Morrison, George Clinton, Fugees en Marcus Miller)
Dinosaur jr (Paradiso 1996(?) in het pre-oordoppen tijdperk, naar het balkon gevlucht wegens het volume, eigenlijk wonderbaarlijk dat ik al die jaren ben doorgekomen zonder noemenswaardige gehoorschade)
The Fall (LVC Leiden 1999)
Coldplay (halfvolle kleine tent Pukkelpop 2000)
Brian Wilson Pet Sounds Tour (Edinburgh 2002)
Frank Black (LVC Leiden 2002 & 2003)
Guided by Voices (Paradiso 2002 (45 nummers setlist) en 2003)
Sigur Ros (Paradiso 2005)
Belle and Sebastian (Paradiso 2006, op het moment dat Ajax supporters buiten het Leidseplein afbraken)
Big Star (met Alex Chilton) Tivoli 2006
Ray Davies (Vredenburg 2006)
Daft Punk (HMH 2007)
[+] 8 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
#87
Fugees, damn.
Reply
#88
(23-01-2019, 00:20)hythloth Wrote:
(23-01-2019, 00:02)Cel Wrote: Ik moest ff drie schoenendozen met kaartjes omkieperen maar een kleine selectie uit ruim 30 jaar concertbezoek:

Over twintig jaar hoop ik ook nog al mijn kaartjes te hebben van 30+ jaar concertbezoek!

Het leuke is dat je dan ook vele concerten tegen komt die je straal vergeten bent. Zo blijk ik o.a. bij No Doubt 1997 en Live 1999 in de Statenhal te zijn geweest, En bij Laura Jansen en Eefje de Visser, dat waren dan niet mijn keuzes weet ik aangezien ik vooral nog weet met wie ik daar was ;-)
Reply
#89
(23-01-2019, 10:46)Cel Wrote:
(23-01-2019, 00:20)hythloth Wrote:
(23-01-2019, 00:02)Cel Wrote: Ik moest ff drie schoenendozen met kaartjes omkieperen maar een kleine selectie uit ruim 30 jaar concertbezoek:

Over twintig jaar hoop ik ook nog al mijn kaartjes te hebben van 30+ jaar concertbezoek!

Het leuke is dat je dan ook vele concerten tegen komt die je straal vergeten bent. Zo blijk ik o.a. bij No Doubt 1997 en Live 1999 in de Statenhal te zijn geweest, En bij Laura Jansen en Eefje de Visser, dat waren dan niet mijn keuzes weet ik aangezien ik vooral nog weet met wie ik daar was ;-)

Live in 1999 in de Statenhal, dan heb je ook Muse als voorprogramma gezien (als je op tijd binnen was tenminste). Nog meer bragging rights.
Reply
#90
Talk Talk op hun piek in ‘86, daar ben ik jaloers op zeg.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
#91
(23-01-2019, 11:19)Gerblansky Wrote: Talk Talk op hun piek in ‘86, daar ben ik jaloers op zeg.

Yep, me too. Heel erg zelfs. Dat optreden op Montreux waar een DVD van is, geeft wel aan hoe goed die destijds waren.
[+] 1 user says Thank You to Cel for this post
Reply
#92
(23-01-2019, 11:23)Cel Wrote:
(23-01-2019, 11:19)Gerblansky Wrote: Talk Talk op hun piek in ‘86, daar ben ik jaloers op zeg.

Yep, me too. Heel erg zelfs. Dat optreden op Montreux waar een DVD van is, geeft wel aan hoe goed die destijds waren.

Die show is verplichte kost voor elke zichzelf respecterende muziekliefhebber. Sowieso is het waarschijnlijk wel de beste band uit de 80s. Helaas was ik destijds nog te jong om mijn eigen veters te strikken maar gelukkig was er nog de platencollectie van mijn pa.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
#93
Ja dat zijn jaloersmakende lijstjes van de oude mannen. Heel vet!

Ik denk dat de meest bijzondere naam (als in moeilijk te zien) dan toch wel The Van Pelt moet zijn in het Ace Hotel in Londen. Maar buiten een handjevol emo liefhebbers doet dat niet zo veel. En tja net als het halve forum beide avonden Sufjan Stevens in Carré meegepakt. Die LGW? May Day met Neutral Milk Hotel en The War on Drugs. Oh en Pavement in Paradiso in 2010 ben ik ook wel heel blij mee. Net als Vampire Weekend in het zelfde jaar in Paradiso met de Contra tour. Het eerste (en lange tijd enige) Gorillaz concert in Nederland in de HMH was ook vet. Was ook in 2010. Oh en natuurlijk het Arctic Monkeys optreden in Paradiso rond de Suck It and See tour. Was een heel gedoe om aan kaartjes te komen. Verder uiteraard nog The Strokes in Londen in Hyde Park een paar jaar terug. Wat een show was dat, met die gekke Engelsen. En tot slot dan nog Damon Albarn op de eerste DTRH. Was een hele bijzondere avond met ook nog een ode aan Bobby Womack die op die dag kwam te overlijden.

Moet zeggen dat ik vooral ook mede door m'n vader wel enorm veel concerten heb gezien. Ooit m'n eerste in 2005 met U2 in de Arena. Tot en met 2009 redelijk rustig aan gedaan, maar vanaf eind 2009 toch wel steady 3 á 4 concerten in de maand en festivals in de zomer. En dat klinkt misschien suf, maar na een kleine 10 jaar merk ik al aan mezelf dat ik minder moeite doe voor de kleine bandjes in het clubcircuit. Sla al snel concerten over met het idee ze in de zomer wel ergens op een festival te zien. Waar ik voorheen juist dingen als Shame, Idles en Khruangbin zou bezoeken sla ik dat nu doorgaans over ten faveure van een festival optreden. Al zit een deel hem ook wel in een veel te druk sociaal leven waardoor ik de avondjes thuis meer waardeer en niet meer voor elk bandje naar Amsterdam of Utrecht reis.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
#94
Ik vraag me dan af hoe jullie laatste vijf/tien jaar er uitziet qua memorabele optredens. Bij Cel zie ik er een aantal staan maar bij Enzo is bv. het meest recente bijna zo'n tien jaar geleden. In welke gaan jullie dan nog naar concerten in vergelijking met toen en zijn optredens moeilijker memorabel dan vroeger?
Reply
#95
Ik wilde deze eeuw nog posten, maar inderdaad wat Kreuz zegt, het is allemaal wat minder qua memorabele concerten. Ik heb er nog een paar.

Greenday - Mönchengladbach 2012
The Specials 2011 (Brussel, meegenomen door mijn vrienden met de taxi, na het overlijden van onze zoon en mede daardoor mega memorabel)
Greenday - Bangkok 2010
Placebo - Bangkok 2014 (pak weg 3-500 mensen in een zaal waar er 15.000 in kunnen) Sonic Bang, daarna nog de helft van de Pet Shop Boys gaan kijken en daar was het een mega feest.
Rammstein - Graspop 2016
The Cure - El Paso (eindelijk de mannen gesproken, behalve Gabrel Reeves), Las Vegas (1500 mensen), Praag (Enzo tour) 2016
The Cure - Hyde Park 2018 (Met Snackbar en nog 2 maten een heel weekend Londen)
The War on Drugs Keulen 2018
The Cure Trilogy Brussel 2002
Oasis/Placebo/Prodigy Werchter 2009
Social Distortion - Pukkelpop 2005, 2011 Paradiso
The National - AFAS 2017
The Wall Arena 2013

Ik zal er best nog wel wat vergeten, oa Pearl Jam 2018, Linkin Park (Rock im Sektor 2015), Lanxess Arena 2014, omdat Chester naar mijn vrouw kwam en ik hem moest helpen om recht overeind te blijven.

Dan zijn er nog 30-40 optredens van Armand die ik van 1989-2015 heb mogen bezoeken en hem heel vaak heb gesproken. Laatste keer was met de Kik en toen was duidelijk dat het de laatste keer zou worden.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#96
Maar als ik, net als Cel, mijn doos met entree tickets ga doorbladeren, zullen er nog wel "vergeten" parels in het geheugen terug komen. Jammer dat de tickets al een aantal jaar digitaal zijn en de moeite van het bewaren niet meer waard is.
Reply
#97
Natuurlijk is het nu minder wat betreft memorabele concerten als je alleen maar naar bands gaat die voor het laatst goed waren in de jaren 80/90 Tongue
[+] 4 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#98
Hoewel qua opschep rechten hier op het forum niet zo uniek, toch weet ik zeker dat ik over 10/20 jaar echt wel heel voldaan terugkijk op de volgende concerten:

- Nick Cave (Ziggo Dome 2017)
- Daft Punk (HMH 2007)
- Prince (Melkweg 2011)
- Neil Young (Ziggo Dome 2016 (langste solo concert van hem))
- Mount Eerie (Le Guess Who 2017)
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#99
O.a. Bob Dylan in Ahoy 2011 was zoiets thomas. Pijnlijk, dat ik dit nog wilde...
Reply
Neutral Milk Hotel als allerlaatste show in de oude Tivoli was ik ook nog vergeten. Daar zullen er wel nog bij geweest zijn, niet?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)