Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote Snackbar bragging rights topic
#26
(17-01-2019, 19:27)Uplift Wrote: Pulp

Die wil ik zooo graag een keer zien. Heb die op de een of andere manier altijd gemist. Hetzelfde met Blur!
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#27
Nog een goeie: achtereenvolgend The Shins, Nine Inch Nails, Sonic Youth, Arcade Fire, en Tool op dezelfde dag op Lowlands 2007.
Reply
#28
Ik kom weer maar eens tot de conclusie dat ik zo'n 10/20 jaar te laat ben geboren.
Reply
#29
(17-01-2019, 20:35)Kreuz Wrote: Ik kom weer maar eens tot de conclusie dat ik zo'n 10/20 jaar te laat ben geboren.

Dit denk ik ook wel eens, maar geloof me, dat zullen mensen over 10/20 jaar ook weer denken.
Reply
#30
Maar dingen die echt tellen zijn toch wel Manny feat. Ty Segall & The Mugglers. Of Iceage 7 jaar geleden, toen de kutheid nog verrassend was.
Reply
#31
(17-01-2019, 20:29)hythloth Wrote: Nog een goeie: achtereenvolgend The Shins, Nine Inch Nails, Sonic Youth, Arcade Fire, en Tool op dezelfde dag op Lowlands 2007.
Reply
#32
(17-01-2019, 20:38)thomas9790 Wrote:
(17-01-2019, 20:35)Kreuz Wrote: Ik kom weer maar eens tot de conclusie dat ik zo'n 10/20 jaar te laat ben geboren.

Dit denk ik ook wel eens, maar geloof me, dat zullen mensen over 10/20 jaar ook weer denken.

Precies dat!
Reply
#33
(17-01-2019, 20:38)thomas9790 Wrote:
(17-01-2019, 20:35)Kreuz Wrote: Ik kom weer maar eens tot de conclusie dat ik zo'n 10/20 jaar te laat ben geboren.

Dit denk ik ook wel eens, maar geloof me, dat zullen mensen over 10/20 jaar ook weer denken.

Haha, nee.
Reply
#34
(17-01-2019, 21:07)Uplift Wrote:
(17-01-2019, 20:38)thomas9790 Wrote:
(17-01-2019, 20:35)Kreuz Wrote: Ik kom weer maar eens tot de conclusie dat ik zo'n 10/20 jaar te laat ben geboren.

Dit denk ik ook wel eens, maar geloof me, dat zullen mensen over 10/20 jaar ook weer denken.

Haha, nee.

Natuurlijk wel! Die gasten die nu 10-12 jaar oud zijn en over 10-20 jaar naar Radiohead, Sufjan Stevens, Björk, etc. gaan luisteren om er op een optreden achter te komen dat de filmpjes op youtube, als dat dan nog bestaat, velen malen beter zijn dan hetgeen ze op dat moment nog brengen. The Cure die dan al gestopt is want Robert wordt dit jaar 60, etc., etc.
Reply
#35
Ja, maar zelfs ik kan amper nog iets noemen dat zeg maar verbonden is met 'mijn' generatie. Dat is vandaag al helemaal niet meer het geval. Je kan alle vette shit zien die je maar wil, veel meer dan vroeger, maar het is nooit zeitgeist-gebonden, zeg maar.
Reply
#36
Dit. Dansen en onder de confetti middenin een code rood.

Het enige optreden dat van mij ooit het predikaat "apocalyptisch" zou krijgen. Mijn vriendin had een poncho. Ik niet.

Vanaf Ready to Start veranderde het van gewoon een goed optreden op het verkeerde festival, naar iets legendarisch.

Reply
#37
(17-01-2019, 21:13)Uplift Wrote: Ja, maar zelfs ik kan amper nog iets noemen dat zeg maar verbonden is met 'mijn' generatie. Dat is vandaag al helemaal niet meer het geval. Je kan alle vette shit zien die je maar wil, veel meer dan vroeger, maar het is nooit zeitgeist-gebonden, zeg maar.

Op die fiets. Ik zat meer in de hoek te denken als bv Ramones, Nirvana, etc. en bands op leeftijd die er over 10-20 jaar echt niet meer zijn of niet meer optreden, The Cure, Stones, Bruce, Madonna, Rammstein om er maar een paar te noemen. 

Thomas197806604 en Kreuz, veeg alle activiteiten uit jullie agenda en ga als de wiedeweerga tickets kopen van alles wat je goed vindt of denkt goed te gaan vinden in de toekomst. Heb je in ieder geval nog meer dan genoeg verhalen voor jullie kinderen en klein kinderen.
Reply
#38
Marcus Mumford solo als voorprogramma van Laura Marling.
Reply
#39
(17-01-2019, 21:26)pudpong3 Wrote: Thomas197806604 en Kreuz, veeg alle activiteiten uit jullie agenda en ga als de wiedeweerga tickets kopen van alles wat je goed vindt of denkt goed te gaan vinden in de toekomst. Heb je in ieder geval nog meer dan genoeg verhalen voor jullie kinderen en klein kinderen.

Dit soort FOMO is iets waar ik geregeld last van heb, tevens omdat er op festivals tegenwoordig zoveel brol staat in vergelijking met vroeger. Tien jaar geleden is een wereld van verschil, misschien is vijf zelfs al genoeg.

Ik geloof dat binnen enkele jaren jongeren in bepaalde mate wel zullen denken aan de glorietijd van Radiohead, Arcade Fire etc. of de wederopstand van een Nick Cave. Niet in dezelfde mate in vergelijking met de bands en artiesten die al werden opgenoemd uit de jaren 80 en 90 maar toch.
Reply
#40
(17-01-2019, 22:27)Kreuz Wrote: Ik geloof dat binnen enkele jaren jongeren in bepaalde mate wel zullen denken aan de glorietijd van Radiohead, Arcade Fire Post Malone, Twenty One Pilots etc. of de wederopstand van een Nick Cave Tekashi 69.
Reply
#41
Ik zal nog jaren spreken over This Is The Kit in Parijs 2017. Le-gen-DARISCH
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
#42
Tekashi 69 klinkt als een naam voor een Furby.
Reply
#43
(17-01-2019, 21:16)Maynard-J Wrote: Dit. Dansen en onder de confetti middenin een code rood.

Het enige optreden dat van mij ooit het predikaat "apocalyptisch" zou krijgen. Mijn vriendin had een poncho. Ik niet.

Vanaf Ready to Start veranderde het van gewoon een goed optreden op het verkeerde festival, naar iets legendarisch.


Dit was heel bizar inderdaad, in ieder geval nooit meer te vergeten.
Reply
#44
Muse deed in 2012 een last-minute concert in E-Werk Keulen als generale repetitie voor de 2nd Law tour. Dat was toch wel bijzonder zo voor een paar honderd man en ondanks die slechte release toen een heel behoorlijke setlist.
Reply
#45
(17-01-2019, 18:17)Uplift Wrote: Daar was iedereen hier ongeveer wel bij, denk ik.

Ik klom toen in bomen en was druk bezig met mijn knie voor de derde keer in de maand open te halen aan een hek.
Reply
#46
Weer eentje bedacht: Earl Sweatshirt en Tyler, The Creator op GovBall 2014 waarbij ze ieder een eigen set hadden en bij elkaar optraden als hypeman (en dus samen OFWGKTA nummers zoals Assmilk vertolkten, die ze normaal niet solo zouden hebben gedaan).

Ik weet nog nadat Earl eindigde dat Tyler uitriep van "Yo, wij zien jullie daar aan de overkant [bij de Big Apple Stage] in drie minuten, tot zo!". Waarbij iedereen op dat veld zich van de ene kant naar de andere kant had verplaatst binnen die tijd; was een mooi gezicht.
Reply
#47
Even zo uit de losse pols:

Springsteen in Camp Nou 2008, slotshow van Europese tour voor uitzinnig Spaans publiek
Nick Cave in ziggo dome 2017
Damien Rice in The Barn op Werchter
In dezelfde Barn David Byrne
The National in Eindhoven in het Muziekgebouw in 2011.
Mumford & Sons in Doornroosje
Sufjan Stevens in Carré (eerste avond)
Reply
#48
Hoe geweldig Nick Cave's NYC show van jongstleden wel niet was; ik blijf jaloers op iedereen die hem in 2017 zag wegens de verrassingsfactor alsmede de setlist die meer nummers van Skeleton Tree had.
Reply
#49
(17-01-2019, 21:16)Maynard-J Wrote: Dit. Dansen en onder de confetti middenin een code rood.

Het enige optreden dat van mij ooit het predikaat "apocalyptisch" zou krijgen. Mijn vriendin had een poncho. Ik niet.

Vanaf Ready to Start veranderde het van gewoon een goed optreden op het verkeerde festival, naar iets legendarisch.

Ik kijk die video nog wel eens op youtube. Mijn meest apocalyptische concert was R.E.M. op Werchter 1999. Verder was ik The Waterboys en Talk Talk op Werchter 1986, Pixies in de Jaap Eden Hal 1991 en Arcade Fire Paradiso 2005 nog vergeten te noemen. En tweede avond Sufjan in Carre natuurlijk, ingeklemd tussen Loov en Uplift.
Reply
#50
Vooraan staan bij The Park op Glastonbury op twee achtereenvolgende jaren voor verrassingsoptredens van Thom en Jonny en Radiohead zelf een jaar later.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)