Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Top 5 grootste ergernissen tijdens een optreden
(18-08-2019, 21:19)Fenderboy Wrote: Ik ben eigenlijk ook gestopt nu nog op een camping te willen staan, maar iedereen die iets jonger is maft er gegarandeerd simpel doorheen.
Was bij mij niet veel anders overigens.
#ookouwelulhier

Yunggraz kom er maar in
Reply
Die geluidinstallaties zijn idd retekut. Wat mij betreft mogen ze die van bepaalde campings weren, zodat er een categorie komt voor mensen die wel 's nachts willen praten en feesten, maar tegelijkertijd ook normaal kunnen slapen wanneer nodig.
Reply
roken in de tenten is idd heel kut.
op camping 6 was t heerlijk rustig op LL
en wat balonnen betreft. heel leuk voor een optreden ,maar als t optreden begonnen is, dan moet een ballon of strandbal niet in mijn handen komen, want dan is hij ineens zomaar stuk
Reply
Roken is voor mij sowieso de laatste tijd een steeds grotere ergernis. Peuken die gedachteloos overal op straat worden gepleurd (en naast een lelijk gezicht ook enorm milieuvervuilend zijn), peuken die gelijk bij het verlaten van de trein of naast eters op een terras worden gerookt.. Als niet-roker is het voor mij natuurlijk makkelijk praten, maar wat mij betreft mag de rookvrije generatie niet snel genoeg opstaan en mag het rookverbod op veel plaatsen nog veel sneller worden ingevoerd/veel sterker worden gehandhaafd.
Reply
(19-08-2019, 03:41)hythloth Wrote: Die geluidinstallaties zijn idd retekut. Wat mij betreft mogen ze die van bepaalde campings weren, zodat er een categorie komt voor mensen die wel 's nachts willen praten en feesten, maar tegelijkertijd ook normaal kunnen slapen wanneer nodig.

Ik zou eigenlijk erg benieuwd zijn welk percentage bezoekers in zo'n geval zou kiezen voor de 'rustige' camping en welk percentage voor de 'herriecamping'.
Reply
Op festivals: steeds meer mensen met de aandachtspanne van een goudvis die steeds sneller een concert verlaten.

Natuurlijk is dat een onderdeel van 'op een festival zijn', maar de laatste tijd erger ik me er steeds meer aan. Sfeerbevorderend is het natuurlijk niet als je voordien nog tussen het volk staat en 15 minuten later tussen de lege gaten staat.
Reply
Liever lege gaten waar je meer persoonlijke ruimte krijgt, dan kutvolk dat actief de belevenis omlaag brengt.
Reply
Het aantal podia moet gewoon omlaag. Ik ga vrijdag naar Rock en Seine en er staan welgeteld 3 interessante bands (The Cure, Johnny Marr en Eels) en die staan op verschillende podia en spelen nagenoeg tegelijkertijd. Wil ik van Eels en Johnny Marr iets meepikken, dan worden het van beide bands de eerste 3 nummers en natuurlijk wil ik The Cure volledig zien, maar die zal ik dan niet van voren kunnen zien.
Reply
Het blokkenschema van die Rock En Seine dag is vooral kut omdat er overdag niks goeds staat. Beste is iets als Primavera met 10+ podia waar je nog steeds clashes hebt, maar waar je tenminste op elk moment van de dag (en nacht) iets cools kan checken.
Reply
(20-08-2019, 15:42)hythloth Wrote: Het blokkenschema van die Rock En Seine dag is vooral kut omdat er overdag niks goeds staat. Beste is iets als Primavera met 10+ podia waar je nog steeds clashes hebt, maar waar je tenminste op elk moment van de dag (en nacht) iets cools kan checken.

Wij gaan dan ook pas later richting festival terrein en dan zien we wel hoever alles uit elkaar ligt. In het slechtste geval alleen The Cure, maar zou graag Johnny Marr zien, omdat die ook nog wat The Smiths nummers doet.
Reply
Veel podia vind ik meestal echt fijn, maar het programma moet meer kunnen 'ademen', t.t.z. vijf shows per podium volstaan wat mij betreft. Met inderdaad langere sets. PS doet enkel het eerste, Roskilde doet allebei. Daarom dat die laatste ondanks systematisch mindere line-ups vaak nog de beste ervaring oplevert.

Ja, ja, daar ben ik weer inderdaad.
Reply
Ik ben nogal lui aangelegd op een festival en verdiep me niet zoals de meeste hier volledig in line-ups of bands in het algemeen, maar na afloop van een festival dat ik bezocht heb, heb ik het gevoel dat ik het een en ander gemist heb. Dat was "vroeger" wel anders, dan had je 1 podium en klaar.
Reply
HOLLAND, IT’S TIME TO STOP TALKING DURING CONCERTS

https://www.allthingsloud.com/holland-ti...-concerts/
Reply
(01-09-2019, 08:58)marcorenton Wrote: HOLLAND, IT’S TIME TO STOP TALKING DURING CONCERTS

https://www.allthingsloud.com/holland-ti...-concerts/

Zeker waar, maar de Franstalige mensen die ik in België bij concerten tegenkom zijn ook heel erg. Meestal omdat ze te stoned en/en dronken zijn en zich vervelend kunnen gedragen omdat ze er niet meer helemaal bij zijn.
Reply
(01-09-2019, 08:58)marcorenton Wrote: HOLLAND, IT’S TIME TO STOP TALKING DURING CONCERTS

https://www.allthingsloud.com/holland-ti...-concerts/

Die gast komt uit Engeland, en daar kunnen ze er ook wat van.
Reply
Het wordt the Dutch disease genoemd, maar niet geheel terecht lijkt me. Heb andere nationaliteiten kunnen er ook wat van.
Recent bij the Good, the Bad & de Koningin in Paradiso notabene een paar Britten tot stilte moeten manen.
Reply
Om maar niet te spreken over Belgen, man man wat erger ik me jaarlijks aan Belgische bezoekers op BKS (uiteraard lang niet allemaal)

Edit: op RW had ik er dit jaar trouwens weinig last van maar Graspop is ook altijd zo'n praatclub bijeenkomst
Reply
Britten > Spanjaarden > Franstaligen > Belgen/Vlamingen > Nederlanders > de rest > Scandinaviërs

> mensen uit landen waar over het algemeen minder aanbod is


> Duitsers









> Japanners
Reply
Mannen - van vaak middelbare leeftijd - die steevast uren van op voorhand de eerste rij inpalmen, geen moment tijdens het concert bewegen of zich enigszins engageren voor de show of de artiest/band in kwestie en alleen maar bezig zijn met het filmen van het concert met een handcamera/kodak.

Addendum; het soort mannen die dit omwille van de - vaak vrouwelijke - artiest in kwestie doen, compleet los van de muziek of de show en enkel maar filmen wanneer er iets verhullend op het podium gebeurd.
Reply
Avondje AB, Kreuz?
Reply
(27-11-2019, 23:05)Uplift Wrote: Avondje AB, Kreuz?

Ja. Maar ach, het is niet enkel in de AB. Ik zie het in verschillende concertzalen gebeuren. Enkele weken terug bij Chromatics in Trix stond er bv. ook een legertje voorin te bivakkeren. Gisteren stond ik pal achter zo'n man, om van te gruwen vind ik het.
Reply
Trix, AB.

Cases being rested.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)