Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PES: Ultimate Graz XI
#1
Met het afscheid van Petr Cech kropen wij mannen van Graz (want de vrouwelijke populatie is hier weinig verrassend zo goed als niet aanwezig) achter ons toetsenbord om onze innerlijke analist op de keepers van de laatste 20 jaar los te laten. Ere wie ere toekomt: het waren Uplift en Gerblansky die met hun comments mij inspireerde om dit nieuwe topic aan te maken. 

De komende week gaan we opzoek naar de beste 11 voetballers + trainer voor ons Ultimate Graz voetbalelftal. De discussie van keeper is vandaag al gevoerd, dus daar komen we later wel op terug. Om de hoop noorderburen hier niet op de tenen te trappen stel ik voor dat we voor een 4-3-3 (punt naar voor of punt naar achter bepalen we doorheen de discussie wel) gaan en de posities mogen jullie natuurlijk invullen. Ik stel voor dat we, zoals in het voetbal topic al werd aangehaald, aanvangen met de rechtsback. 

            [Trainer]                                                                ------Keeper------


                                          Rechtsback-----Centrale Verdediger(1)-----Centrale Verdediger(2)-----Linksback
                                                       
                                                             Middenvelder(1)-----Middenvelder(2)-----Middenvelder(3)

                                                                          Rechtsbuiten-----Spits-----Linksbuiten
[+] 2 users say Thank You to 1996Customer for this post
Reply
#2
Rechtsback: ook wel vaak de slechtste voetballer van het elftal genoemd, maar wie zal deze positie in ons elftal opeisen ? Dani Alves, Lichtsteiner, Walker, Ivanovic en anderen behoren tot de beste van RB van de laatste jaren, maar kunnen zij op tegen legendes als Lahm, Carlos Alberto, Neville of Cafu ?

Mijn kennis over het voetbal pre-2000 is beperkt, maar daar kunnen de oude mannen op dit forum zeker wat aan doen.
Reply
#3
[Marco DeMarco]                                                                ------Marco DeMarco------


                                         Marco DeMarco-----Marco DeMarco-----Marco DeMarco-----Marco DeMarco
                                                     
                                                           Marco DeMarco-----Marco DeMarco-----Marco DeMarco

                                                                         Marco DeMarco-----Marco DeMarco-----Marco DeMarco
[+] 5 users say Thank You to Koen for this post
Reply
#4
Tja dan kom je meteen al op een moeilijk keuze, ga je voor een aanvallende back zoals Cafu, Alves, Zanetti, Jorginho of voor spijkerharde pure verdedigers als Tassotti, Bergomi etc.

Hoe wil je het aanpakken? Mag iedereen gewoon per plek 1 naam droppen?
Reply
#5
Eerst discussiëren en dan stemmen dmv strawpoll oid lijkt me het beste.

Ik zou gaan voor Cafu, maar net als Customer is mijn pre-2000 kennis beperkt. Misschien kan mijn stem dus nog worden veranderd door de inbreng van anderen.
Reply
#6
Lahm, Cafu of Dani Alves
Reply
#7
En voor de duidelijkheid; we gaan puur voor de afgelopen 20 jaar toch?

En we gaan voor zoveel mogelijk voor objectief de beste i.p.v. persoonlijke lievelingetjes?
Reply
#8
Als het over de afgelopen twintig jaar gaat, dan zet ik voor de eerste twee posities in op: Kahn - Lahm
Reply
#9
Ik ga een beetje van mijn eigen perceptie uit, dus vanaf begin jaren 90. Als we laatste 20 jaar doen valt Cafu natuurlijk af.
Reply
#10
Bwa, die was écht nog briljant op het einde van zijn carrière.
Reply
#11
(16-01-2019, 10:50)Schobbeyak Wrote: Ik ga een beetje van mijn eigen perceptie uit, dus vanaf begin jaren 90. Als we laatste 20 jaar doen valt Cafu natuurlijk af.

Cafú was in de begin jaren 2000 ook nog op behoorlijk hoog niveau hoor. Ging in 2003 pas naar Milan waar hij ook nog 5 jaar heeft gespeeld.
Reply
#12
Rechtsbuiten - Spits - Linksbuiten is wel al beslist, toch?
Reply
#13
(16-01-2019, 10:52)Uplift Wrote: Bwa, die was écht nog briljant op het einde van zijn carrière.

Exact en hij kwam pas in 1997 bij Roma terecht ook, misschien later dan je zou denken.

Maar als ik zou moeten kiezen dan ga ik waarschijnlijk ook voor Lahm. Met als voornaamste reden dat de impact van Lahm op het elftal significanter is geweest dan Cafu bij Roma en Milan. Lahm was bij zowel Bayern als Duitsland echt een leider en een dragende kracht, terwijl Cafu in mijn perceptie altijd meer één van de elf is geweest. Zonder hem tekort te willen doen, want hij is wel mijn nummer 2 met daaropvolgend Daniel Alves.
Reply
#14
Verder onmogelijk om te doen. Er zijn te veel goede voetballers geweest om er 11 op papier te zetten. Daardoor doe je enkele spelers te weinig eer aan.

Daarnaast heb ik soms erg veel moeite om de oudere voetballers optimaal te waarden, gezien ik ze nooit in constante lijn heb zien voetballen. En als ik soms de beelden terug kijk dat er zeeën van ruimtes destijds waren. Of dat bij Maradonna altijd in mijn hoofd meespeelt dat het een complete cocaïne dwaas is.
Reply
#15
Net daarom is de afgelopen 20 jaar als referentieperiode kiezen een goeie manier om zo'n keuzes te kunnen maken. Beste 11 aller tijden is inderdaad erg moeilijk, hoewel dat ook zou kunnen. Het moeilijkste is denk ik de formatie kiezen.
Reply
#16
(16-01-2019, 10:59)Uplift Wrote: Rechtsbuiten - Spits - Linksbuiten is wel al beslist, toch?

Indiaantje heeft toch wel een punt hoor. Want het is misdadig (maar toch ook streng, maar rechtvaardig) door Ronaldinho buiten dit elftal te laten.
Reply
#17
Zet die gewoon als middenvelder. Klaar
Reply
#18
Nu ik erover nadenk is het hele elftal voor mij eigenlijk vrij eenvoudig in te vullen: 


- - - - - - - - - Kahn

Lahm - Puyol - Ramos - Maldini

 - - -  - - - -  Busquets

- - -  Xavi - - - - - - - - Zidane

Messi - - - - Ronaldo - - - - Christiano Ronaldo
 
Uiteraard wel een paar spelers die ik hiermee wat tekort doe of die het vermelden waard zouden zijn, maar ik kan me zo geen échte blunders indenken.
Reply
#19
Doe dan de lastste 25 jaar dan heb je midden jaren ‘90 er ook nog bij.
Reply
#20
Pff nou dan heb ik dit:

Kahn
Cafu--Cannavaro-Maldini-Roberto Carlos
Makalele - Xavi - Zidane
Messi - Ronaldo (Brazilië) - Ronaldo (Portugal)

Maar dan laat ik waanzinnige spelers buiten de beste 11.
Reply
#21
(16-01-2019, 10:59)Uplift Wrote: Rechtsbuiten - Spits - Linksbuiten is wel al beslist, toch?

Natuurlijk: Kuyt - Inzaghi - Ribery
Reply
#22
Ik moet hier toch mijn veto gebruiken om te zorgen dat Frank Lampard in dit elftal komt.
Reply
#23
Geweldige speler. Maar ten koste van wie?
Reply
#24
Christiano Ronaldo en Zidane halen mijn team niet hoor.

Rants incasseer ik hieronder wel lol.
Reply
#25
Doe dan maar Zidane eruit. Al zie ik dat er nog een hoop meningsverschillen zijn (vooral in het middenveld en de verdediging dan).
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)