Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koffiedik kijken - Editie 2019
#26
Ik wil graag nog een extra band toevoegen aan vraag nummer 5: Die kutband van dat kind van Stranger Things.
Reply
#27
Dit kan nog wel op de 2e januari.

1. Wie wordt de artiest/band van 2019? The Cure
2. Welke artiest/band beleeft de grote doorbraak in 2019? Pip Blom
3. Welke artiest/band maakt een comeback in 2019? Talk Talk
4. Welke artiest zal (helaas) overlijden in 2019? Meatloaf
5. Van wie willen we nooit meer horen in 2019? Alle trap-rappers
Reply
#28
1. Wie wordt de artiest/band van 2019? Tame Impala
2. Welke artiest/band beleeft de grote doorbraak in 2019? Whispering Sons
3. Welke artiest/band maakt een comeback in 2019? Pulp
4. Welke artiest zal (helaas) overlijden in 2019? Post Malone
5. Van wie willen we nooit meer horen in 2019? Post Malone
Reply
#29
(02-01-2019, 16:51)marcorenton Wrote: 5. Van wie willen we nooit meer horen in 2019? Alle trap-rappers

Sad
Reply
#30
The whiteness of it all.
Reply
#31
1. Wie wordt de artiest/band van 2019? Rosalía/Solange
2. Welke artiest/band beleeft de grote doorbraak in 2019? Ella Mai
3. Welke artiest/band maakt een comeback in 2019? The Black Keys
4. Welke artiest zal (helaas) overlijden in 2019? Lil Xan
5. Van wie willen we nooit meer horen in 2019? Theo Francken
[+] 2 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
#32
(02-01-2019, 17:37)Uplift Wrote: The whiteness of it all.

Ging dit over de keuze voor trap-rappers? Want ik dat geval keur ik je opmerking weer niet goed.
Persoonlijk hoef ik dit jaar helemaal geen rap te horen, en daarmee heb ik ook geen interesse in het volgen van rappers. Wat zegt dit over mij?
Reply
#33
Ik denk dat ik en Kalters soms met lede ogen aanzien hoe sommige forumleden vanuit een extreem blank perspectief kijken naar bepaalde fenomenen en het vervolgens makkelijkheidshalve zomaar op een hoopje gooien. Bij mijn weten zijn trap-rappers eerder iets van 2013 of zo; wat daar vandaag überhaupt onder moet vallen, is maar de vraag.
Reply
#34
Trap-rappers is misschien niet de exact juiste benaming, maar ik kan goed begrijpen dat mensen strontziek zijn van bepaalde commerciele hypes en trends in de huidige rapscene. Daar is niks wits aan.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#35
Ik vind het niet per se aan een 'blank perspectief' liggen, maar ik vind het wel problematisch dat 'trap' tegenwoordig vaak wordt gebruik als een soort waaierterm voor alles wat slecht, commercieel en inhoudsloos is. Jullie favoriete hiphopplaten van het jaar (Ta13oo, Veteran etc.) bevatten ook enorm veel elementen van trap hoor. Voor mijn gevoel is juist trap hét genre om nieuwe, experimentele, vooruitstrevende trends binnen het genre te zoeken.
Reply
#36
(02-01-2019, 17:50)Uplift Wrote: Ik denk dat ik en Kalters soms met lede ogen aanzien hoe sommige forumleden vanuit een extreem blank perspectief kijken naar bepaalde fenomenen en het vervolgens makkelijkheidshalve zomaar op een hoopje gooien. Bij mijn weten zijn trap-rappers eerder iets van 2013 of zo; wat daar vandaag überhaupt onder moet vallen, is maar de vraag.

En inderdaad: net als pop, of indie rock, of [welk genre dan ook] is trap ook een genre dat continu zichzelf opnieuw uitvindt en altijd verandert. Zonder een Travis Scott, Gucci Mane of Vince Staples zou de huidige hiphopscene er heel anders uitzien.
Reply
#37
Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden van wat concreet trap rap zou zijn die ik dan weer goed vind... maar ik ergerde me stiekem aan het feit dat marco wellicht verwees naar de Lil's met face tats van deze wereld en er geen betere term voor vond dan trap rappers Wink
Reply
#38
2 januari en het gaat al weer over een diepergaande rassenkwestie gelinkt aan huidige mainstream drek.
#JustGrazThings

[Image: 561f39051400002b003c84d9.jpg]
[+] 1 user says Thank You to 1996Customer for this post
Reply
#39
(02-01-2019, 18:15)1996Customer Wrote: 2 januari en het gaat al weer over een diepergaande rassenkwestie gelinkt aan huidige mainstream drek.
#JustGrazThings

[Image: 561f39051400002b003c84d9.jpg]

Ja, het is juist die belachelijke koppeling aan een ras wat maakt dat ik er tegen ageer. 

@Kalters: bedankt voor de uitleg, hier kan een mens tenminste iets mee.
Reply
#40
Ras bestaat niet en de koppeling is niet per sé belachelijk. Het niet snappen van dit hele verhaal begint in feite al bij 'blank' in deze letterlijk interpreteren.
Reply
#41
(02-01-2019, 18:13)Uplift Wrote: Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden van wat concreet trap rap zou zijn die ik dan weer goed vind... maar ik ergerde me stiekem aan het feit dat marco wellicht verwees naar de Lil's met face tats van deze wereld en er geen betere term voor vond dan trap rappers Wink

Denzel Curry - Imperial
Denzel Curry - Ta13oo
Travis Scott - Rodeo
T.I. - Trap Muzik
Maxo Kream - Maxo 187
Princess Nokia - 1992 Deluxe
A$AP Ferg - Trap Lord
D.R.A.M. - Big Baby D.R.A.M.
Father - Awful Swim
Lucki - Watch My Back
CupcakKe - Eden

Even een kort lijstje hoor, maar al deze albums vind ik in ieder geval goed en vallen allemaal onder trap.
Reply
#42
Staan er sowieso al tussen die ik niet moet, maar ook een paar van m'n te checken lijst + een paar nieuwe. Thx!
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#43
Maar in ieder geval: muziek die populair is bij het grote publiek is haast nooit een goede graadmeter voor haar genre. Als je alleen Post Malone luistert kun je er nooit achter komen hoe goed trap kan zijn, net zoals Kensington niet representatief is voor rockmuziek.
Reply
#44
(02-01-2019, 18:25)Uplift Wrote: Ras bestaat niet en de koppeling is niet per sé belachelijk. Het niet snappen van dit hele verhaal begint in feite al bij 'blank' in deze letterlijk interpreteren.

Gast, rot op met je niet snappen. Leg je punt dan goed uit. Tot dusver ben je namelijk nog niet verder gekomen dan in verkapte vorm een "I call racism"-kaart in te zetten, met als toevoeging dat je eigenlijk niet echt een idee hebt wat mensen op dit moment verstaan onder trap-rap + een aanname dat marco misschien wel het uiterlijk van bepaalde mensen bedoelde. Ik hoop echt dat je ooit in leert zien hoe gevaarlijk het is wat je doet en eens gebruik durft te maken van de optie om iemand een vraag te stellen in plaats van als uitgangspunt te starten met je eigen worstcasescenario als feitelijk punt en beschuldiging te noemen.
Reply
#45
(02-01-2019, 18:13)Uplift Wrote: Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden van wat concreet trap rap zou zijn die ik dan weer goed vind... maar ik ergerde me stiekem aan het feit dat marco wellicht verwees naar de Lil's met face tats van deze wereld en er geen betere term voor vond dan trap rappers Wink

Ik doelde op rappers als Denzel Curry, Lil Wayne, Pusha T en Travis Scott. De aanstellers zeg maar. Of zij allemaal een gezichtstattoo hebben, ik zou het niet weten.
Er is ook hedendaagse rap die niet zo pretentieus is en wel meer dan aangenaam is om naar te luisteren, MF Doom, Dilate Peoples, Dr Octagon.

Edit: dat het 'm dus in het zwart/wit zou zitten lijkt me twijfelachtig.
Reply
#46
Als in: die Pusha T die met Clipse al sinds 1992 actief is?

Ik snap je mening over de hedendaagse hiphopwereld echt wel, alleen deze opmerking is wel extreem kort door de bocht. Zeker bij Denzel Curry en Pusha T snap ik niet wat het ‘aansteller’-gehalte is. Lil Wayne en Travis Scott misschien iets meer, maar dan nog zijn dat artiesten (zeker Lil Wayne) die echt niet alleen zich aanstellerig gedragen in hun muziek (zie een 90210 van Travis Scott of Lil Wayne op Mad van Solange)

Bovendien zijn je ‘recente’ voorbeelden ook voorbeelden van namen uit de jaren ‘90/‘00 en tevens namen die (buiten DOOM misschien, maar dat album met Czarface en NehruvianDOOM waren ook matig) ook al lang over hun top heen zijn.
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Reply
#47
(02-01-2019, 19:14)kurtje Wrote:
(02-01-2019, 18:25)Uplift Wrote: Ras bestaat niet en de koppeling is niet per sé belachelijk. Het niet snappen van dit hele verhaal begint in feite al bij 'blank' in deze letterlijk interpreteren.

Gast, rot op met je niet snappen. Leg je punt dan goed uit. Tot dusver ben je namelijk nog niet verder gekomen dan in verkapte vorm een "I call racism"-kaart in te zetten, met als toevoeging dat je eigenlijk niet echt een idee hebt wat mensen op dit moment verstaan onder trap-rap + een aanname dat marco misschien wel het uiterlijk van bepaalde mensen bedoelde. Ik hoop echt dat je ooit in leert zien hoe gevaarlijk het is wat je doet en eens gebruik durft te maken van de optie om iemand een vraag te stellen in plaats van als uitgangspunt te starten met je eigen worstcasescenario als feitelijk punt en beschuldiging te noemen.

Ik krijg altijd hetzelfde verwijt naar mijn kop geslingerd door mensen die ongetwijfeld hoger opgeleid zijn, maar schijnbaar niet in staat zijn om een ordinaire abstractie te ontleden. Moet ik dan met bullet points werken of zo? Ik heb niet de I call racism kaart ingezet; nogmaals: je snapt het niet. Whiteness gaat niet per sé over pro actief racisme. Meestal niet zelfs. De aanname waar jij op doelt, zit in niets van wat ik geschreven heb. Dat verzin je nu gewoon zelf. Dat je je ergert aan hoe ik schrijf, tot daaraan toe, maar nu doe je in feite wat jij mij verwijt.

Als marco letterlijk schrijft dat hij niet meer wil horen van traprappers, dan wéét je (en dat geldt ook voor eerdere fitties met Gunnar) dat niet enkel de post zelf, maar ook de historiek van de Grazzer in kwestie ertoe doet. Hier zijn mensen die niets met hip hop hebben en er weinig of niets van snappen. Wat perfect moet kunnen, maar dan wéét je ook welke insteek bepaalde opmerkingen (kunnen) hebben. En marco bewijst dat ook met z'n laatste post. Wat echt geen probleem is, maar het onderstreept denk ik wel dat Kalters initiële reactie en mijn follow-up niet bij het haar gegrepen waren. Meer niet. Jij mag wat mij betreft de purist uithangen en een stok zoeken om mee te slaan, maar ik ga mij echt niet laten censureren op zo'n manier, zeker als je weet dat ik uiteindelijk altijd bereid ben om mijn punt uit te leggen en indien nodig ook mijn fout toe te geven. Projecteer je eigen irritaties m.a.w. niet op een soort van 'algemene regel' dat we hier uitsluitend dingen letterlijk, zonder bredere context en post voor post mogen interpreteren. Gooi dan het forum meteen dicht, zou ik zeggen.
Reply
#48
Misschien kunnen we de VAR even raadplegen.
Reply
#49
(02-01-2019, 21:17)BigBird Wrote: Misschien kunnen we de VAR even raadplegen.

Geen penalty, gewoon voorts spelen.
Reply
#50
(02-01-2019, 20:34)Melliw Naj Wrote: Je hedendaagse rijtje namen zijn namen vooral uit eind jaren 90/begin 2000. Wat is daar hedendaags aan? Ik heb Lil Waynes album niet opgehad, maar de andere 3 hebben vorig jaar redelijk/redelijke goede albums uitgebracht. Had dan als aanstellers iets als Lil Xan, Lil Pump of 69 genoemd, want nu komt het bij mij over, mede door je hedendaagse rijtje, dat je nul idee hebt wat er nu speelt en zonder moeite alles wegduw onder 'alles van nu is kut'.

Waarom wordt Pusha eigenlijk onder de nieuwe namen steeds gegooid? Die man is toch al bezig sinds begin jaren 90?

MF Doom heeft in 2018 samen met Czarface het album CZARFACE meets Metalface uitgebracht.
Evidence van Dilated Peoples heeft in 2018 Weather Or Not uitgebracht.
Dr Octagon heeft in 2018 Moosebumps uitgebracht.

Dit lijkt me reden genoeg om ze hedendaags te noemen.
Anders had ik wel Public Enemy, Gang Starr en Digable Planets genoemd.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)