Posts: 5,128
Joined: Feb 2014
Reputation:
818
Weet niet of ik die lijst nog hoef te zien na de reacties hier...
Maar ik vind Pitchfork dan ook (af en toe) echt veel te politiek in hun voorkeuren.
•
Posts: 3,369
Joined: Jan 2015
Reputation:
661
14-12-2018, 20:29
(This post was last modified: 14-12-2018, 20:30 by Gerblansky.)
(14-12-2018, 18:59)Maynard-J Wrote: Weet niet of ik die lijst nog hoef te zien na de reacties hier...
Maar ik vind Pitchfork dan ook (af en toe) echt veel te politiek in hun voorkeuren.
Volledig mee eens. Big Red Machine niet eens bij de beste 50, wat is dat voor fascistisch witte-mannen-hatend naziblog.
•
Posts: 5,128
Joined: Feb 2014
Reputation:
818
14-12-2018, 23:10
(This post was last modified: 14-12-2018, 23:19 by Maynard-J.)
Heb Big Red Machine nog niet gehoord, maar lig dan ook ver achter. Nu toch wel benieuwd of er nog dingen in staan die ik zelf ook kan waarderen.
Vind zelf niet dat er een "afkeer" is van zgn wittemannenmuziek, maar er worden wel platen en genres voorgetrokken waar ik weinig tot niks mee kan. Met hoogdravende recensies waarbij ik me steeds weer verbaas hoeveel betekenis er aan instrumentale muziek wordt toegekend. Vaak puur vanuit de achtergrond van de maker, alsof dat áltijd álles bepaalt. Identiteit is het grote stokpaardje. Maar dat Greta Van Fleet werd afgezeken vond ik na het horen van één radiohitje wel weer terecht.
•
Posts: 3,245
Joined: Jan 2017
Reputation:
991
(14-12-2018, 18:51)ijskolibrietje Wrote: Mooi dat ook Pitchfork bevestigt dat U.S. Girls beter is dan Kylie Minogue dit jaar.
Mooi dat ook Pitchfork bevestigt dat The 1975, Ariana Grande en Cardi B beter waren dan U.S. Girls dit jaar.
Posts: 3,369
Joined: Jan 2015
Reputation:
661
Die Greta Van Fleet review was wel legendarisch. Ik lees hem zo af en toe nog eens, gewoon om te lachen. En inderdaad volledig terecht.
•
Posts: 2,720
Joined: Jun 2016
Reputation:
772
(14-12-2018, 23:13)Kalters Wrote: (14-12-2018, 18:51)ijskolibrietje Wrote: Mooi dat ook Pitchfork bevestigt dat U.S. Girls beter is dan Kylie Minogue dit jaar.
Mooi dat ook Pitchfork bevestigt dat The 1975, Ariana Grande en Cardi B beter waren dan U.S. Girls dit jaar.
Kylie Minogue fans on suicide watch
•
Posts: 12,276
Joined: Jan 2013
Reputation:
1,141
1. Spiritualized - And Nothing Hurt
2. Lewsberg - Lewsburg
3. Beach House - 7
4. Courtney Barnett - Tell Me How You Really Feel
5. Haley Heynderickx - I Need To Start A Garden
6. S. Carey - Hundres Acres
7. The Good, The Bad & The Queen - Merrie Land
8. dirk. - Album
9. Villagers - The Art Of Pretending To Swim
10. Tim Knol - Cut The Wire
•
Posts: 3,958
Joined: May 2018
Reputation:
919
Twintig, fuck it.
1. Daughters - You Won’t Get What You Want
2. Death Grips - Year Of The Snitch
3. IDLES - Joy As An Act Of Resistance
4. Against All Logic - 2012-2017
5. Pusha T - DAYTONA
6. Beach House - 7
7. Rosalía - El mal querer
8. Anna Von Hausswolff - Dead Magic
9. Yves Tumor - Safe In The Hands Of Love
10. Blood Orange - Negro Swan
11. Boygenius - Boygenius EP
12. Colin Greenwood - Phantom Thread
13. Sleep - The Sciences
14. Skee Mask - Compro
15. U.S. Girls - In a Poem Unlimited
16. Marie Davidson - Working Class Woman
17. Noname - Room 25
18. JPEGMAFIA - Veteran
19. Julia Holter - Aviary
20. DJ Healer - Nothing 2 Loose
The following 1 user says Thank You to Kreuz for this post:1 user says Thank You to Kreuz for this post
• ijskolibrietje
Posts: 1,334
Joined: May 2017
Reputation:
174
1. Damien Jurado - The Horizon Just Laughed
2. Shame - Songs of Praise
3. Suuns - Felt
4. Stephen Malkmus & the Jicks - Sparkle Hard
5. Ty Segall - Freedom's Goblin
6. Czarface and MF Doom - CZARFACE meets Metal Face
7. Lewsberg - Lewsberg
8. The Field - Infinite Moment
9. Beach House - 7
10. Skee Mask - Compro
•
Posts: 6,522
Joined: Feb 2016
Reputation:
1,843
15-12-2018, 17:43
(This post was last modified: 15-12-2018, 17:43 by thomas9790.)
1. Low - Double Negative
2. Daughters - You Won't Get What You Want
3. Astrid Sonne - Human Lines
4. SOPHIE - OIL OF
5. Hiro Kone - Pure Expenditure
6. U.S. Girls - In A Poem Unlimited
7. Julia Holter - Aviary
8. Thomas Stronen & Time Is A Blind Guide - Lucus
9. Christina Vantzou - no. 4
10. v/a - Don't Look Now: Aural Apparitions From The Geographical North
11. Cremation Lily - In England Now, Underwater
12. Lee Noble - Ashenden
13. Bamba Pana - Poaa
14. Jasmine Guffond - Degradation Loops
15. Anenon - Tongue
•
Posts: 2,960
Joined: Oct 2012
Reputation:
409
1. Metric - Art of Doubt
2. Beach House - 7
3. Johnny Marr - Call the Comet
4. Trash Boat - Crown Shyness
5. Arctic Monkeys - Tranquility Base Hotel & Casino
6. Maribou State - Kingdoms in Colour
7. MGMT - Little Dark Age
8. Parquet Courts - Wide Awake!
9. Interpol - Marauder
10. IDLES - Joy as an act of resistance
Posts: 3,442
Joined: Sep 2016
Reputation:
751
Volgens mij vraag ik het elk jaar, maar tellen reissues ook mee?
•
Posts: 396
Joined: Jun 2013
Reputation:
17
Ik vind eigenlijk van niet, maar gaat om jouw top 10 toch!
•
Posts: 2,720
Joined: Jun 2016
Reputation:
772
Als ze simpelweg de LP-drukmachine weer afstoffen en aanslingeren vind ik het wel een beetje lame, maar een remaster moet prima kunnen imo
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
•
Posts: 6,522
Joined: Feb 2016
Reputation:
1,843
Wat ga je er tegen doen dan?
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
(17-12-2018, 11:36)thomas9790 Wrote: Wat ga je er tegen doen dan?
Ik kan altijd rapporteren, bitch.
•
Posts: 11,130
Joined: Sep 2013
Reputation:
975
Goed dat ik niet één van de Steven Wilson remasters heb genoemd.
•
Posts: 4,051
Joined: Mar 2014
Reputation:
514
(17-12-2018, 11:40)Uplift Wrote: (17-12-2018, 11:36)thomas9790 Wrote: Wat ga je er tegen doen dan?
Ik kan altijd rapporteren, bitch.
Gele kaart.
Posts: 3,442
Joined: Sep 2016
Reputation:
751
19-12-2018, 21:23
(This post was last modified: 29-12-2018, 11:35 by Koen.)
1 Low - Double Negative
2 SOPHIE - Oil of Every Pearl's Un-Insides
3 Réelle - Ghamccccxc vRR
4 Dino J.A. Deane - For Leena
5 Nadia Struiwigh - WHRRu
6 Eszaid - Eurosouvenir
7 DJ Healer - Nothing 2 Loose
8 Varg - Techno Music
9 Deena Abdelwahed - Khonna
10 Dmitri Mazurov - Simulacra
Posts: 5,975
Joined: Oct 2012
Reputation:
793
Na enig wikken en wegen, vooral de top 5 staat qua volgorde vast.
1. Beach House - 7
2. The Good, The Bad & The Queen - Merrie Land
3. Deafheaven - Ordinary Corrupt Human Love
4. Julia Holter - Aviary
5. Low - Double Negative
6. No Age - Snares Like A Haircut
7. Amber Arcades - European Heartbreak.
8. Courtney Barnett - Tell Me How You Really Feel
9. Thom Yorke - Suspiria OST
10. Spiritualized - And Nothing Hurt
11. Amen Dunes - Freedom
12. Yo La Tengo - There's A Riot Going On
•
Posts: 903
Joined: Dec 2014
Reputation:
171
De volgorde is redelijk willekeurig, maar bij deze:
1. Tim Hecker - Konoyo
2. Julia Holter - Aviary
3. Serpentwithfeet - Soil
4. broeder Dieleman - Komma
5. Stephanie Pan - Have Robot Dog, Will Travel
6. Beach House - 7
7. Sarah Davachi - Gave in Rest
8. Kali Malone - Cast of Mind
9. King Champion Sounds - For a Lark
10. Lea Bertucci - Metal Aether
En deze EP's waren ook heel erg mooi:
1. Sevdaliza - The Calling
2. Lucy Railton - Paradise 94
3. Hatis Noit - Illogical Dance
The following 1 user says Thank You to Mrmantel for this post:1 user says Thank You to Mrmantel for this post
• Koen
Posts: 1,165
Joined: Jan 2013
Reputation:
10
Ik doe een poging maar ik heb heel veel gemist als ik alle lijstjes zo bekijk:
1. Beach House - 7
2. Mitski - Be The Cowboy
3. Low - Double Negative
4. Snail Mail - Lush
5. boygenius - boygenius EP
6. Yves Tumor - Safe in the Hands of Love
7. Amen Dunes - Freedom
8. SOPHIE - OIL OF EVERY PEARL’s UN-INSIDES
9. Robyn - Honey
10. Deafheaven - Ordinary Corrupt Human Love
•
Posts: 11,063
Joined: Oct 2012
Reputation:
1,769
•
Posts: 38,453
Joined: Oct 2012
Reputation:
4,343
Die top-5 van The Guardian is een fucking grap, wtf.
•
|