Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
La Route du Rock
Augustus-editie:

Interpol (speelt TOTBL)
The Jesus and Mary Chain
Ty Segall
Angel Olsen
The Black Lips
Reply
+ Mac DeMarco
+ DJ Shadow

Tickets kosten nu nog €75
Reply
PJ Harvey
Reply
Ik zou haar graag nog in 013 zien ofzo. Vorig jaar HMH gemist door de NS.
Reply
Ik verwachtte haar al, misschien dit jaar weer eens naar Saint Malo.
Reply
+
- Thee Oh Sees
- Parquet Courts
- Car Seat Headrest
- Temples
- Yak
- Foxygen
- The Orwells
- Idles
Reply
Dit begint wel erg aantrekkelijk te worden.
Reply
Iemand ervaringen met dit festival? Leuk lowlands-alternatief.
Reply
(10-03-2017, 11:09)rutger1501 Wrote: Iemand ervaringen met dit festival? Leuk lowlands-alternatief.

Op pagina 3 staat een mooi verslag van Beans.
Reply
(10-03-2017, 11:46)Kalters Wrote:
(10-03-2017, 11:09)rutger1501 Wrote: Iemand ervaringen met dit festival? Leuk lowlands-alternatief.

Op pagina 3 staat een mooi verslag van Beans.

Dank! Klinkt als een gezellig feestje, maar even kijken of ik de vrienden zo ver krijg...
Reply
+ SOULWAX
+ THE MOONLANDINGZ

niet bijzonder geweldige toevoegingen, maar de tickets zijn binnen! Als ik er aan denk schrijf ik wel een kleine sfeerimpressie als de tijd daar is.
Reply
(16-03-2017, 13:13)rutger1501 Wrote: Als ik er aan denk schrijf ik wel een kleine sfeerimpressie als de tijd daar is.

Vooral doen! Smile
Reply
+ Future Islands
+ Tale of Us
+ Froth
+ Helena Hauff
+ Cold Pumas
+ Arab Strap

Blij met de nieuwe namen! Vooral Future Islands en Arab Strap
Reply
Ik heb gisteren een groep vrienden zo ver gekregen om dit jaar ook hierheen af te reizen. Heel erg veel zin in en ben erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Reply
(11-05-2017, 08:55)matteb Wrote: Ik heb gisteren een groep vrienden zo ver gekregen om dit jaar ook hierheen af te reizen. Heel erg veel zin in en ben erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Tof! Wij gaan dit jaar ook voor het eerst en heb er aardig zin in, we zijn van plan er meer een mini-vakantie van te maken.
Reply
Wij moeten nog even uitzoeken hoe we het precies gaan doen. Hangt er ook nog van af hoeveel mensen er uiteindelijk mee gaan. Nu in ieder geval met 4, maar nog een hoop mensen die 'het ook wel een mooi alternatief' vonden.
Reply
Gisteren teruggekeerd van een weekje Bretagne met in het midden 3 dagen La Route Du Rock. Aangezien hier verder niet veel mensen hier naar toe zijn geweest (volgens mij alleen Rutgr1501) heb ik ook eens de moeite genomen om een verslagje te tikken. Ten eerste moet ik zeggen dat Bretagne een prachtige regio in Frankrijk is en dat ik zeer blij ben dat ik niet enkel voor het festival ben afgereisd. Prachtige stranden, mooie wandelpaden en een aantal interessante historische sites (o.a. Mont St-Michel) maakten het goed toeven in deze regio van Frankrijk.
 
Dan het festival. Op vrijdagmiddag aangekomen op de festivalcamping. Paar uurtjes voor aanvang van het programma, maar bij de ingang was het (nog) erg rustig. Binnen een kwartier hadden we ons polsbandje om de hand, cashless kaartje (zelfde systeem als vorig jaar op BKS) opgeladen en onszelf door de camping controle gemanouvreerd. De camping ligt direct aan het festivalterrein (5 min. lopen) en is op zich erg primitief. Gemaaild maisveld waar je de vers afgekapte stekels nog even moest plattrappen alvorens je tentje op te zetten. Achterop het veld, dichtbij de toiletgebouwen, alle ruimte en dit bleef zo gedurende het hele festival. Toiletvoorzieningen verder in orde (geen extra kosten voor douchen oid), precies wat je van een festival mag verwachten in mijn ogen.

Na een paar uurtjes biertjes drinken op de camping richting het terrein gelopen voor dag 1 van het festival. Na een kwartiertje wachten bij de ingang (alleen op dag 1) binnengelopen in het Fort de St. Pierre waar het festival wordt gehouden. Security was uiterst relax, behalve dan dat er bij binnenkomst 2 rijen militairen met machinegeweren de boel stonden te bewaken. Was een beetje een vreemde binnenkomer, maar gezien alle ellende die in Frankrijk heeft plaatsgevonden de afgelopen jaren ook wel weer begrijpelijk. Het festival zelf is verder uiterst simplistisch opgezet. Twee stages met die tegenover elkaar staan en een aparte sectie met een aantal foodtrucks en merchandise. Verder geen onzin in de categorie Tokyo Hill, alles duidelijk gericht puur op de muziek. En dit was dan ook precies waar we voor gekomen waren, een ijzersterke line-up met bijna enkel goede bands/acts.
 
Bij binnenkomst nog een stukje Froth kunnen meepakken. Dit klonk exact hetzelfde als op BKS, saaier dan op plaat en daarom een concert zonder al te veel impact, maar letterlijk een prima binnenkomer. Vervolgens op het andere podium Foxygen. Eerste keer dat ik deze band gezien heb en ook live weet ik niet precies wat ik met deze muziek moet. De performance van de frontman is in ieder geval opvallend, maar het wist mij nooit echt te boeien. Hierna volgde het eerste hoogtepunt van het festival: PJ Harvey. Ook op dit festival zal ze gevraagd hebben om een spot niet te laat in de avond en dit terwijl ze de absolute headliner van de dag was. Resultaat was een concert waarbij de schemering langzaam inviel en dat werkte bij deze show eigenlijk heel erg goed. Grotendeels dezelfde show en setlist als vorig jaar op Primavera, met aan het einde iets meer ruimte voor ouder werk. Mooi was om te zien dat velen vandaag speciaal voor haar gekomen waren wat erg bijdroeg aan algehele ervaring van het concert. Na PJ Harvey besloten om wat te eten en dit was te grootste fout van het weekend. Er waren slechts 7 foodtrucks en die konden op dit piekmoment de drukte absoluut niet aan. Uiteindelijk meer dan een uur staan wachten op een vieze fish and chips en daardoor grote stukken van Car Seat Headrest en Idles moeten missen. Beide concerten klonken van een afstand erg goed, wat het extra wrang maakte dat ik het grotendeels moest missen. Wel op tijd om een mooie plek bij Thee Oh Sees te vinden en die leverden wederom een uitstekend optreden vol energie zoals we inmiddels van ze gewend zijn. Heerlijke show. De avond werd afgesloten door Helena Hauff en DJ Shadow. Twee optredens waar we ongetwijfeld meer van hadden genoten als we het niet steenkoud hadden gekregen. We hadden namelijk geen vestjes/jassen meegenomen en om de een of andere debiele reden kon je niet halverwege de avond even op-en neer naar de camping lopen om iets op te halen. Wellicht is deze maatregel genomen om Green Happiness meisjes te weren, maar het verpeste toch een beetje het slot van een verder prima festivaldag.
 
Op dag 2 overdag naar Saint-Malo getogen voor wat Franse sightseeing. Dit ook omdat er verder op de camping vrij weinig te beleven was tot het programma ’s avonds weer begon. Mooi strandstadje met zelfs nog een klein (gratis toegangelijk) festivalpodium op het strand met die dag o.a. Kaithlyn Aurelia Smith. Stukje van mee kunnen pakken, maar het deed me vrij weinig tussen alle zwemmende en bakkende mensen. Mede hierom verder niet meer de moeite genomen om hier naartoe te gaan. Terug op het festivalterrein de dag begonnen met een prima Parquet Courts dat een stuk strakker speelde dan de keer dat ik ze in Paradiso zag. Daarna door naar Arab Strap, waar ik ondanks de irritante groep Franse tieners een sterke show heb gezien. Ze mogen van mij alleen The First Big Weekend voorgelezen vanaf een briefje weglaten, kleine anticlimax imo. Temples speelde direct daarna op het hoofdpodium en die gaven een ontzettend strak optreden. Hebben inmiddels twee leuke albums op zak en zijn ook als band duidelijk aan het groeien. Benieuwd in hoeverre ze dat gaan doortrekken. De show van The Jesus And The Mary Chain kon me een stuk minder bekoren. Weliswaar goede muziek, maar ik miste de beleving bij de band volledig. Helaas niet meer dan een lesje geschiedenis dus. Ook de Black Lips wisten me niet te raken, mij te rommelig ondanks dat de voorste regionen van het publiek er volledig in opgingen. Het publiek was sowieso een pluspuntje van het festival, duidelijk geïnteresseerd in de muziek en veel beleving en enthousiasme. Avond afgesloten met Future Islands, sterke act van de zanger maar zonder dat blijft er maar weinig van de muziek over, en absoluut hoogtepunt van de dag: Soulwax. Op BKS gemist vanwege Radiohead en erg blij dat ik deze show nu toch nog kon zien. Heel knap in elkaar gezet en constant de spanning erin gehouden. Zeer sterke show.

Na een goede nacht slapen (die verduisterende tenten werken echt) en een dag uitwaaien op het strand op naar de laatste festivaldag. Deze werd voor mij afgetrapt met Angel Olsen, typisch gevalletje van ‘niets-mis-mee’ muziek, maar werd nergens echt memorabel. Vervolgens van een afstandje Yak gezien en daarna met de rest van m’n gezelschap een plekje gezocht bij MacDemarco. Ik had hem nog nooit gezien en het is niet echt mijn ding. Kabbelde mij iets te veel voort, maar voor twee van mijn metgezellen het hoogtepunt van het weekend. Zal een kwestie van smaak zijn dus. Hierna verder naar voren gekropen voor een hele goede plek recht voor het podium bij Interpol. Dit was het hoogtepunt van het weekend. De band is ontzettend in vorm, het publiek ging er helemaal in op en dit had zichtbaar weer een effect op Paul Banks & co. Als je dan ook nog zoals aangekondigd Turn On The Bright Lights integraal speelt en er nog even uitknalt met Evil heb je wat mij betreft het festival gewonnen. Puur kippenvel. Daarna bij Moonlandingz het op een zuipen gezet en daardoor er niet al te veel van meegekregen. Wel een goede plek gezocht voor (voor ons) de afsluiter van het weekend Ty Segall. Had hem enkel nog met de Muggers gezien en vind het mooi dat hij zo’n andere maar toch retestrakke show kan neer zetten in deze setting. Topmuzikant en een prima afsluiter van het festival.

Al met al een prima weekend gehad met vele hoogtepunten en praktisch geen slechte shows. De simplistische opzet van het festival zorgt ervoor dat je veel optredens kan zien in een goede setting. Het publiek kwam duidelijk voor de muziek en dit verbeterde de concertbeleving. Het feit dat bands als PJ Harvey en Interpol als headliner geprogrammeerd staan helpt hier ook aan mee. Minpuntje is dat er niet echt iets op de line-up stond dat verder nergens dichter bij huis stond, waardoor je kan afvragen of het de reis naar Bretagne rechtvaardigt. Desalniettemin kan ik iedereen de combinatie met een kleine vakantie in de regio aanraden. Meer dan uitstekende week gehad.
Reply
Thanks voor je verslag Matteb! Veel herkenbare dingen gelezen, ook ik tik mijn ervaringen eventjes uit.

Wegens het niet beschikken over een auto deze reis met een Interrail-pas aangepakt (5 dagen binnen 15 dagen onbeperkt met de trein door Europa). Wegens de mooie locatie hebben wij hier ook een minivakantie van gemaakt met op de heenreis een dagje Brussel en wat wildkamperen, en op de terugreis een dagje Parijs.

Op de donderdag tegen een uurtje of 3 bij het festivalterrein aangekomen, geen problemen met de shuttlebus, bandjes of cashless en we konden al snel onze tent op een (toen nog) leeg terrein opzetten. In de avond met de shuttlebus naar Saint-Malo gegaan waar het verrassend leuk rondlopen is, mooi (toeristisch) vestingsstadje. Aankopen gedaan bij de lokale Carrefour en weer terug naar de camping. Douches en toiletten op de camping was niks te veel, en niks te weinig. Precies zoals Matteb ook al zei (en gratis douchen is een plus).

Vrijdagochtend rustig aan gedaan en weer een beetje in Saint-Malo + strand gesloft. Tegen het begin van de avond naar het festivalterrein. Ook bij ons viel de grote hoeveelheid security/militairen die met zware wapens het terrein rondlopen op. Vind het eigenlijk toch een beetje een raar gezicht. Over het festivalterrein ben ik het volledig met Matteb eens, prima terrein voor de muziek, geen lowlands-achtige aankleding maar dat hebben ze ook niet nodig. Locatie ligt mooi in een oud fort. Vond het de eerste dag wel redelijk druk maar daar had ik de zaterdag en zondag niet veel last van. Eten en drinken was prima te doen, en door het ''beker-retour-systeem'' was het een verdacht schone grond, een verademing om te zien. De eerste band voor ons was Foxygen. Vond het geen boeiende show en ze waren op Dauwpop 2015 naar mijn inziens interessanter. Hierna PJ Harvey gezien. Nu moet ik bekennen dat ik niet heel erg in PJ Harvey haar muziek zit maar dit was een strakke show en prima om naar te luisteren, heb erg genoten. Na de kleine pauze kwam Car Seat Headrest op die voor mij hele toffe nummers afwisselde met wat minder toffe nummers, al met al een okay-e show. Beste optreden van de vrijdag was voor mij van Idles, heerlijk hard en no-nonsense, lekker raggen (en wát een stem zeg). Hierna kwam Thee Oh Sees met een (voorspelbaar) hard en strak optreden, blijft een van mijn favo bands. Wij zijn i.v.m. de koude temperaturen ook wat eerder naar de tent gegaan, toch maar besloten om de volgende 2 dagen wat warmers mee te nemen.

De muziek op de tweede dag begon voor ons met Parquet Courts. Speelden strak en hadden er lol aan, best veel nummers van (imo) hun beste album, Light Up Gold. Arab Strap van een afstandje bekeken, sloeg bij mij niet echt aan en het was jammer dat ze The First Big Weekend voorlazen, alhoewel dat qua tekst niet heel onbegrijpelijk is. Temples was voor mij de verrassing van de avond, kende een paar nummers maar ze hebben een verdacht lekkere en strakke show neergezet. Paste prima op het festival en heb erg genoten. The Jesus and Mary Chain zorgde voor mij niet voor verbazing, opzich leuk dat ze er waren maar geen uitblinkers in mijn ogen. Het feestje was zaterdagavond te vinden bij Black Lips, leuke ragshow met enthousiast publiek, de sfeer zat er goed in. Het begin van Future Islands gezien maar dit sprak mij totaal niet aan, dus dat heb ik na 20 minuten ook opgegeven (toffe zanger, dat wel). Soulwax niet gezien omdat dit niet m'n ding is en de moeheid begon toe te slaan.

Zondag avond begonnen met voor mij een van de top-acts die dag, Yak. Vriend van mij wou ze per se zien dus ik ben maar meegegaan en ik ben enthousiast. Heerlijke opener van de laatste festivaldag. Vervolgens bij Mac DeMarco van een afstand genoten van een leuk optreden. Mac had er zelf zin in en dat kon je merken, speelde lekker en het was gewoon leuk. Interpol was voor mij misschien wel het hoogtepunt van het weekend, zeker van de dag, ik sluit me (weer...) volledig bij Matteb aan. The Moonlandingz maakten niet veel indruk maar het was leuk dat ze er waren. Ty Segall daarentegen was goed, retegoed. Zondag was voor mij de beste dag van het weekend.

Al met al een zeer goede ervaring en oprecht een leuk festival gehad. Leuk publiek (alhoewel dronken Fransen een vak apart zijn) en veel gezellige mensen ontmoet. Ik wil nog even benadrukken dat je voor een ticket+camping (4 nachten slapen) maar €100,- kwijt bent. Dat was zo'n line-up dubbel en dwars waard. Door de locatie is het een ware reis om naar toe te gaan en het was het zeker de moeite waard. Ik sluit een bezoek in de toekomst niet uit.
Reply
Sick om terug te lezen, heren.
Reply
Leuke verslagen!

Ik ben blij dat Interpol in vorm schijnt te zijn, zin in aankomende woensdag in de Oosterpoort.
Reply
Leuke verslagen, wellicht optie voor 2018.
Hoe was de catering, kwaliteit en prijs? Welk pils schenken ze? Kronenbourg?
Reply
(24-08-2017, 20:21)BigBird Wrote: Leuke verslagen, wellicht optie voor 2018.
Hoe was de catering, kwaliteit en prijs? Welk pils schenken ze? Kronenbourg?

http://www.laroutedurock.com/tarifs/ hier kan je naar de menukaart + prijzen van dit jaar spieken, drank werkt met 1 euro borg op de beker. 
Eten was naar mijn idee prima, goed betaalbaar en redelijk divers. Alhoewel het natuurlijk een festival blijft waarbij het voornamelijk om de muziek draait.

Op het campingterrein waren gaspitjes verboden, dus daar koken was geen optie.
Reply
Die Grimbergen bar (waar je dus zelfs pitchers van kon bestellen) was wel een fijne toevoeging. Bijna nooit lang op bier hoeven wachten ook verder.

Eten vond ik wel een minpuntje, slechts 7 foodtrucks die niet heel efficient werkten en ook de kwaliteit was zozo. Geen reden om niet te gaan, maar verwacht geen BKS/Lowlands praktijken.
Reply
(24-08-2017, 19:31)thomas9790 Wrote: Leuke verslagen!

Ik ben blij dat Interpol in vorm schijnt te zijn, zin in aankomende woensdag in de Oosterpoort.

Thanks, ik ga dinsdag richting Tilburg. Twijfelde in eerste instantie om te gaan aangezien ik ze vlak daarvoor al zou zien, maar ze hebben die twijfel volledig weggenomen afgelopen zondag.
Reply
Tame Impala aangekondigd (vorige week al) als eerste naam, voor mij reden om de rest van de line-up ontwikkeling weer in de gaten te houden.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)