Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inkakken is topic aanmakken
Ah okay ja. Ik weet niks van die twijfelachtige reputatie. Ik vind het altijd wel prettige podcasts, hij begint vaak alleen net iets te vaak over zijn eigen ideeën te lullen en hij lult letterlijk met iedereen mee. Maar naar mijn idee is dat gewoon iets Amerikaans. Ik luister wel eens een podcast met skaters en daar lullen ze ook altijd met iedereen mee. 

Maar dat is niet boeiend. Ik ben door die podcast wel getriggerd door de beste man. Hier meer informatie: 
https://drcarlhart.com/about-carl-hart/
Reply
Ik ben eigenlijk nog steeds best wel benieuwd naar die twijfelachtige reputatie? Koen, Ijskolibrie?
Reply
https://www.google.com/amp/s/motherboard...-bad-ideas

Ik vond Rogan trouwens het leukst toen hij nog Fear Factor presenteerde.
Reply
Hmmm, ik vind het slap stukje. Conclusie is dat hij vaak met alle windrichtingen mee lult. Ja, prima. Dat is ook waarom ik het graag luister. Je krijg echt een idee van wat er nou in die persoon hoofd omgaat. Zonder dat die persoon de discussie aan hoeft te gaan, inclusief de lengte resulteert in een vrij goed idee hoe die persoon denkt of doet. Voor kritische kanttekeningen of confronterende interviews lees/luister ik andere dingen. 

Toevallig nu op 2/3 van het laatste Jordan Peterson gesprek.
Reply
Ik ben nu dus wat artikelen aan het lezen over Jordan Peterson. En eigenlijk alles wat ik lees lijkt wel politiek gekleurd. Of het is tegen of het is voor. Misschien vind ik daarom die Joe Rogan podcast at en toe wel fijn omdat je iets ongekleurd krijgt en de kans om er zelf een mening over te vormen.
Reply
Rogan is tenminste niet zo'n gast die zichzelf op een voetstuk plaatst en anderen de maat neemt.

Maar Peterson is ook prima, als je van nietszeggende, christelijke zelfhulpboeken houdt tenminste, maar nu haal ik hem uiteraard uit de context.
Reply
Ik zie de gehele heisa om die Peterson ook niet. Zijn boeken werden uit de schappen gehaald in Nieuw-Zeeland dus ik was wel geïnteresseerd. Maar ik zie voornamelijk iemand die statistieken heel goed kan uitleggen zodat het in zijn visie past. 

Naast al die zelf hulp dingen. Maar daarmee heb ik nooit iets gehad of ben ik geïnteresseerd in geweest.
Reply
Het sarcasme in de tweede zin kwam niet over, Peterson is wat er van je haarproduct blijft aankoeken in je doucheputje.

En hij is knettergek met zijn Disneyreferenties, fedora, geloof in draken, zijn stelling dat je niet van roken af kan komen zonder drugs en elke atheist wel als Raskolnikov moet zijn.

Hij is best slim, zeker in zijn manier van presenteren van zijn argumenten (be precise about your speech is iets wat hij zelf niet opvolgt, maar de incels slikken het als zoete koek) waarin hij zo vaag blijft dat hij altijd terug kan peddelen (anglicisme?).

Zet je hem tegenover Matt Dillahunty en zijn tactiek faalt. En Matt is een fucking goochelaar, die zou je toch aan moeten kunnen als zelfverklaard lid van The intellectual dark web.

Maar goed Peterson verliest ook een staredown van een 4-jarige die hij vervolgens alle hoeken van de speeltuin zou willen laten zien, sowieso iets waar hij makkelijk in vervalt; geweld.

Maar ik haal hem uit context.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Gelukkig heeft iemand mijn werk gedaan, zodat ik niet een drag act hoef op te zetten over waar Jordan Peterson gelijk over heeft of de plank compleet misslaat.
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Ik heb dat filmpje een tijdje geleden proberen te bekijken, maar kwam echt niet door de vorm heen.
Reply
Eerste keer dat ik contra keek kon ik het ook niet echt hebben. Maar haar typetjes nemen na de intro de achterbank zodat de inhoud in de spotlights kan staan. Tegenwoordig is het wel echt mijn favoriete kanaal op YouTube.
Reply
Sarcasme kwam aan hoor. Die episode met Joe Rogan is ook echt niet te doen. Een onvolgbare mad man die blijft door ratelen en in een adem teug het oude testament, Huxley en de premier van Noorwegen noemt. Maar als je boeken uit de schappen worden gehaald in Nieuw-Zeeland had ik tenminste iets van rassenleer ofzo verwacht.
Reply
(08-04-2019, 13:33)Loov Wrote: Sarcasme kwam aan hoor. Die episode met Joe Rogan is ook echt niet te doen. Een onvolgbare mad man die blijft door ratelen en in een adem teug het oude testament, Huxley en de premier van Noorwegen noemt. Maar als je boeken uit de schappen worden gehaald in Nieuw-Zeeland had ik tenminste iets van rassenleer ofzo verwacht.

Ah zo, maar nee dan zijn ze aan het verkeerde adres. Dan zou ik eerder gaan voor de boeken van Molyneux, als men denkt dat het verbieden van boeken zou helpen.
Reply
(08-04-2019, 04:27)Loov Wrote: Hmmm, ik vind het slap stukje. Conclusie is dat hij vaak met alle windrichtingen mee lult. Ja, prima. Dat is ook waarom ik het graag luister. Je krijg echt een idee van wat er nou in die persoon hoofd omgaat. Zonder dat die persoon de discussie aan hoeft te gaan, inclusief de lengte resulteert in een vrij goed idee hoe die persoon denkt of doet. Voor kritische kanttekeningen of confronterende interviews lees/luister ik andere dingen. 

Je hebt gelijk, en dat is het juist: met gasten als pakweg Maynard James Keenan die in "good faith" praten, zijn die afleveringen fijn. Echter, met figuren als Alex Jones die opzettelijk de ether met stront overstromen, wordt Rogan gebruikt als nuttige idioot.
Reply
Nah. Hij behandeld ze allemaal het zelfde en je krijgt daardoor echt een mooi kijkje in het personage of af en toe dus het gekkenhuis. Als luisteraar heb je altijd nog zelf de verantwoordelijkheid om je due diligence te doen. Die 6 uur durende aflevering met Alex Jones heb ik stukjes voorbij zien komen. Die is wel echt hilarisch. 

Voor de rest is afelvering #1109 met Matthew Walker die een sleep scientist is wel echt briljant. Die raad ik iedereen aan. Waarom slapen we? Waarom is slaap zo belangrijk etc. Hoe weinig we zelf weten hoe we 33% van ons leven door brengen. 

Anyway ik ben nog wel op zoek naar een podcast serie waarbij mensen daadwerkelijk geïnterviewd worden zonder politieke kleur of dergelijke. Gouden tip is zeer welkom.
Reply
Paul and Morgan Wink

Ik heb Rogan wel vaker geprobeerd, maar het is voor mij niet een format dat werkt, ik heb jouw link wel aangeklikt, maar na een half uur was ik de draad kwijt, dat ligt niet aan het interview, ik heb dat bij Chapo trap house ook (terwijl geknipte items van 30 tot 60 minuten wel weer prima werken).

Dus sorry Loov, ik geloof dat het best interessant is, maar ik heb er helaas geen nuttige aanvulling op.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Voor mensen die het gezellig vinden om op een festival een pilletje te nemen, maar geen zin hebben in MDMA is er nu eindelijk een oplossing: een MDMA-vrije XTC-pil. Zo heb je wel de ervaring van het in de mond doen van een pil, zonder de schadelijke effecten.

“De 0,0 pil smaakt precies hetzelfde als een echte pil”, vertelt de uitvinder Jacob van Erf trots. “Heel erg smerig. Je moet ‘m echt in een keer doorslikken anders ga je over je nek. De ervaring is dus precies hetzelfde, met als enige verschil dat je niet compleet uit je dak gaat, maar gewoon een beetje ongemakkelijk voor je uit blijft staren terwijl de rest van je vrienden zich volledig overgeeft aan de kunstmatige liefde.”

De 0,0 pil is vanaf nu te krijgen bij de betere dealer op de hoek.

https://speld.nl/2018/08/04/voor-mensen-...en-xtc-00/
Reply
Alarm om gevaarlijke Tesla-pil die in omloop is: ‘Groot risico op ziekenhuisopname’
De zeer gevaarlijke Tesla-pil is mogelijk op meerdere plekken in Nederland in omloop. Verslavingsorganisaties IrisZorg en het Trimbos Instituut slaan alarm. ,,Het risico op een acute ziekenhuisopname na inname van de pil is groot.”

https://www.ad.nl/binnenland/alarm-om-ge...~adcb786e/
Reply
Nooit eerder van deze pil gehoord. Zijn er trip reports?
Reply
Ja, deze wil ik ook wel eens proberen!
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
ik snap het gewoon niet.
A: je wil graag drugs produceren en zo geld verdienen,
B: en dan denk je; weet je wat , ik stop er rotzooi in.

das toch een enorm slecht verkoopmodel.
Reply
Het is toch niet zo dat de producent erop staat, ander malletje gebruiken en dooorrrr (of werkt dat niet zo?)
Reply
(15-04-2021, 17:40)hythloth Wrote: Nooit eerder van deze pil gehoord. Zijn er trip reports?

DOC (die werkzame stof) lijkt qua chemische structuur heel erg op 2C-B.

Beide stoffen binden in het brein op een vergelijkbare manier aan dezelfde serotoninereceptoren.
Reply
https://nos.nl/artikel/2505141-tweede-ka...ignerdrugs

Niet verrassend.
Reply
Tja, de drugsgebruikers houden dit allemaal in stand. Een snuifje hier een pilletje daar en dan verbaasd doen dat er ontploffingen en liquidaties zijn. PVV stemmers die op die manier de Marokkaanse drugsmaffia aan Lamborghini’s helpen. Ik kan er wel om lachen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)