Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inkakken is topic aanmakken
#26
(18-10-2018, 10:30)Loov Wrote: Ja maar nergens kom je met suggesties over hoe het anders kan of wat er zou moeten gebeuren. Je ziet niks in legalisatie want de problematiek zal er niet door afnemen volgens jou. Daarmee vat ik je mening redelijk goed mee samen? Prima. Maar zou je problematiek kunnen defineren voor jou? Want ik lees alleen iets kort terug over 'vervuilde drugs'. En ik ben benieuwd welke problematiek we tegen gaan komen volgens jou als we gaan legaliseren.

Daarmee komen we misschien ook tot het antwoord op de vraag: "Waarom is drugs eigenlijk illegaal?".
Het lijkt me niet echt nodig om met suggesties te komen wanneer ik het wil laten zoals het nu is?

Problematiek is gewoon een numbers game. Hoe meer gebruikers, hoe meer mensen die verslaafd raken, hoe meer mensen die onverantwoord gaan gebruiken en daarmee dus ook een extra verhoogd risico voor onze volksgezondheid. Het "ja maar dat geld ook voor MacDonalds, Tabak, Bier" argument vind ik niet correct. Ik denk oprecht dat we met de kennis van nu, dat soort zaken ook niet meer zouden legaliseren. Sterker nog, het zou me niet eens verbazen dat het ooit nog eens illegaal gaat worden.

Als is dat zeer lastig terug te draaien omdat het al zo ingeburgerd is. En ik zie legalisatie als een vorm van inburgering, en ik ben van mening dat we dat maatschappelijk gezien niet moeten willen, aangezien je anders een verkeerd signaal afgeeft.

Daarnaast is de vraag waar je de lat gaat leggen. Pillen? Coke? GHB? Heröine?, en als een pilletje niet lekker ingeburgerd is, zal de rebel dan niet weer een treetje hoger willen en dus wel grijpen naar zwaarder spul? Daarnaast zal een legalisering ook zorgen voor een prijsverhoging van drugs, zeker als daar informatie voorzieningen bij komt kijken of zelfs een cursus zoals jouw voorstel is. Dan zal de drugs op straat veel goedkoper zijn, en blijf je daar ook handel in houden.

Je kan het gewoon halen als je wil, en je hebt hier het recht om het ook te laten testen? Dus waarom zouden we het dan nog legaliseren?

@Koen: Drugs in het algemeen niet denk ik, maar wel wat voor soort drugs.
Reply
#27
Quote:Maar om weer iets meer ontopic te komen:

Wat zijn eigenlijk de positieve of misschien negatieve ervaringen met drugs van de mensen hier? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Het netto resultaat van al mijn recreationele drugservaringen is dat ik er een beter persoon van ben geworden. Nou heb ik nooit problemen gehad met mijn gezondheid of met justitie, wat gedeeltelijk kwam door mazzel en voornamelijk kwam doordat ik nooit domme dingen deed. Wel waren er periodes waar ik erop terugkijkend had moeten minderen, omdat ik destijds niet zo lekker in mijn vel zat en/of het indirect mijn groei belemmerde (al waren de achterliggende redenen daarvoor niet drugs-gerelateerd). De beste ervaringen waren toen andere dingen in mijn leven juist wel op hun plek zaten. En die waren echt wel een verrijkenis in mijn leven, net als de mensen en vrienden met wie ik mede hierdoor een band opbouwde. 

Mocht dit topic evolueren naar waar we verhalen gaan delen, wil ik er best verder op ingaan. Big Grin
Reply
#28
@ Indiaantje

Hahaha ja inderdaad dan hoef je niet met andere suggesties te komen. Maar dat lees ik nu pas echt goed terug, en ook waarom je dat wilt. Dank daarvoor.

Anyway ik denk dat we hier beetje de politiek gaan betreden. Ik geloof niet in het verbieden van alles wat de volksgezondheid kan schaden en daarmee je bevolking behandelen als kleuters. Ik geloof in vrijheid en eigen keuze. Dus ja: het tabak, McDonalds en gamen argument staat wat mij betreft nog steeds als een huis. Daar naast is alles wat slecht is de illegaliteit induwen volgens mij een slechte start, hier mee duw je ook iets mee het verdomhoekje in waar je er geen toezicht meer op hebt.

Maar wat is precies dat 'verkeerde signaal' dat we afgeven als we legaliseren? "Drugs is goed"? Als we daar nou iets van kunnen maken zoals: "Drugs is heftig maar okay mits je het verantwoordelijk gebruikt" dan zie ik er wel toekomst in. Naja zo iets. Ik ben hier niet erg goed in zinnen schrijven. Maar ik denk dat het belangrijk is dat er bredere voorlichting moet komen over gebruik en gevolgen. Als we legaliseren moet het niet zo zijn dat het overal zomaar te krijgen is en dat het free for all is.

Ik zou sowieso pleiten voor een staatsecretaris voor drugs binnen ministerie van volksgezondheid. Drugs is iets wat enorm leeft onder de bevolking en gevolgen heeft all over the world. Alleen al door de criminaliteit die er bij komt kijken.

Tja waar leg je de lat? Ik denk dat ik daar niet de juiste persoon voor ben maar dat we daar onderzoek naar zouden moeten doen. Maar ik denk dat een legalisering van wiet of in ieder geval legalisering van de achterdeur van de coffeeshop een goed begin is. Ik denk ook niet dat een legalisering van bijvoorbeeld MDMA of Speed in de komende 10 jaar wenselijk is, maar we zouden wel eens het zero tolerance beleid op festivals kunnen reviewen. Want nu maak je alleen maar criminelen van hele normale recreatieve gebruikers. Ik denk dat als we kleine stapjes gaan nemen we er vanzelf met zijn allen uitkomen. Die stapjes worden al langzaam genomen door private instanties, nu moet de politiek nog volgen.

Dat als drugs goedkoper op straat is mensen eerder daar gaan kopen geloof ik niet in en is volgens mij ook onzin. De straatprijs van marihuana is al jaren veel goedkoper dan de prijs in de coffeeshop maar volgens mij doen die laatste gewoon goede zaken.
Reply
#29
(18-10-2018, 16:52)hythloth Wrote:
Quote:Maar om weer iets meer ontopic te komen:

Wat zijn eigenlijk de positieve of misschien negatieve ervaringen met drugs van de mensen hier? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Het netto resultaat van al mijn recreationele drugservaringen is dat ik er een beter persoon van ben geworden. Nou heb ik nooit problemen gehad met mijn gezondheid of met justitie, wat gedeeltelijk kwam door mazzel en voornamelijk kwam doordat ik nooit domme dingen deed. Wel waren er periodes waar ik erop terugkijkend had moeten minderen, omdat ik destijds niet zo lekker in mijn vel zat en/of het indirect mijn groei belemmerde (al waren de achterliggende redenen daarvoor niet drugs-gerelateerd). De beste ervaringen waren toen andere dingen in mijn leven juist wel op hun plek zaten. En die waren echt wel een verrijkenis in mijn leven, net als de mensen en vrienden met wie ik mede hierdoor een band opbouwde. 

Mocht dit topic evolueren naar waar we verhalen gaan delen, wil ik er best verder op ingaan. Big Grin

Hahahaha. Ik wil niet echt in detail treden maar ik heb drugs persoonlijk ervaren als een verrijking van mijn leven. Niet iets wat ik elk weekend doe, maar elk half jaar vind ik het wel mooi om 'op vakantie te gaan'. Moet tegenwoordig dan ook wel het hele weekend blokken en de week nadien niet te veel willen haha. 

Zelf heb ik 1x tegen een verslaving aangeschuurd maar was ik alert genoeg om het te herkennen en te beseffen: "dit wil ik niet". Dank u wel voorlichting en Carry Slee. Daar naast heb ik serieuze 'afkick' verschijnselen gehad toen ik stopte met wiet na 7 jaar redelijk intens gebruik.
Reply
#30
(18-10-2018, 16:52)hythloth Wrote:
Quote:Maar om weer iets meer ontopic te komen:

Wat zijn eigenlijk de positieve of misschien negatieve ervaringen met drugs van de mensen hier? Ben ik wel nieuwsgierig naar.


Mocht dit topic evolueren naar waar we verhalen gaan delen, wil ik er best verder op ingaan. Big Grin

Ja graag
Reply
#31
Hm, volgens mij vallen drugs niet te vergelijken met alcohol, gamen of tabak omdat die op korte termijn geen desastreuze effecten kunnen hebben op iemand of je naasten (alhoewel het waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn dat er iemand met een alcoholintoxicatie van een uitgangsbuurt wordt weggevoerd). Volgens mij is wapenbezit een betere vergelijking hier. Je mag namelijk wapens bezitten wanneer je daar bepaalde attesten voor kunt voorleggen om aan te tonen dat je er bekwaam mee bent. Ik vind op een bepaalde manier dat bepaalde drugs kunnen gebruikt worden als medicijnen en daarmee perfect legaal zouden kunnen worden gemaakt worden aan mensen die er nood aan hebben, al staat dit natuurlijk los van het feit dat mensen het gebruiken als middel om je feestjes wat 'leuker' te maken etc, maar het is ook een aspect waar je denk ik rekening moet mee houden..

Zoals eerder gezegd, dacht ik, zal er door het legaal maken bij wijze van spreken geen waspoeder in je pilletje te vinden zijn maar betaal je net zoals een fles wodka gewoon met de zekerheid dat er wodka in gaat zitten. Veiligheid, controle en je gezondheid gaan op een bepaalde manier dan ook gewoon hand in hand.
Reply
#32
Stukje voorlichting: https://www.ad.nl/binnenland/de-opruimpl...~a007be98/
Reply
#33
Quote:Anyway ik denk dat we hier beetje de politiek gaan betreden. Ik geloof niet in het verbieden van alles wat de volksgezondheid kan schaden en daarmee je bevolking behandelen als kleuters. Ik geloof in vrijheid en eigen keuze. Dus ja: het tabak, McDonalds en gamen argument staat wat mij betreft nog steeds als een huis. Daar naast is alles wat slecht is de illegaliteit induwen volgens mij een slechte start, hier mee duw je ook iets mee het verdomhoekje in waar je er geen toezicht meer op hebt. 

Ik kan niet meer quoten, dus maar even zo in een reactie op Loov:

Ja, je gelooft in vrijheid en eigen keuzes? Dus we moeten ook maar Chloorkippen uit de VS importeren? Ik denk juist wel dat het goed is dat de overheid een actieve rol inneemt bij het stimuleren tegengaan van gedrag dat van invloed is op de volksgezondheid. In een verzorgingsstaat kom je niet weg met Give the people what they want. En leuk en aardig die voorlichting, maar er moet ook dringen voorgelicht worden op het gebied van Sex, Roken, Milieu, Geld, Onderwijs etc. Op een gegeven moment houdt dat natuurlijk ook op. 

Ik vind de discussie vrij rommelig omdat er amper onderscheid wordt gemaakt tussen hard- en softdrugs en al helemaal niet tussen verschillende harddrugs. Er zit nog wel een verschil tussen het gebruik van XTC of heroïne. Al vind ik het echt bizar hoe veel sterker de XTC is geworden. 15 jaar geleden kon ik 8 pillen op een avond nemen en daar mee wegkomen. Nu sta ik na een halfje al met de gordijnen te praten. 

Het punt dat Matthijs aanhaalt vind ik ook wel een terechte, als je ziet hoe slecht de productie van coke en XTC voor het milieu en de maatschappij zijn, kan je dan nog wel je eigen consumptie verantwoorden?
Reply
#34
Reply
#35
Arjen namens het hele Graz forum graag gedaan
Reply
#36
Goeie inderdaad.

@Schobbe
Inderdaad er moet verschil zijn. Zie het lijstje van die aflevering van lubach betreft schade etc.
Reply
#37
Sterk item van Lubach, mooi einde ook Smile
Reply
#38
Van die lampen dat wist ik overigens ook niet!
Reply
#39
Iemand nog iets gehoord over drugsdoden tijdens ADE?
Reply
#40
mensen die dood gaan aan drugs.... dat zijn sukkels
Reply
#41
hahaha je bent dood, eigen schuld dikke bult. Sliep uit!

Had je niet moeten doen, sukkel!

Als je net zo moreel verheven als mij had geleefd, dan was je dit niet overkomen.

[Image: giphy.gif]
Reply
#42
http://www.wattes.nl/forum/showthread.ph...#pid189530

Quote:wo: camping dronken kotsen slapen

Drugsmisbruik is voor sukkels, hê kesselman?
Reply
#43
(26-10-2018, 13:16)Koen Wrote: http://www.wattes.nl/forum/showthread.ph...#pid189530

Quote:wo: camping dronken kotsen slapen

Drugsmisbruik is voor sukkels, hê kesselman?

Dit bewijst toch alleen maar zijn gelijk Big Grin?
Reply
#44
De enige drug die jullie nodig hebben is de onvoorwaardelijke liefde van de Heer
Reply
#45
(26-10-2018, 13:16)Koen Wrote: http://www.wattes.nl/forum/showthread.ph...#pid189530

Quote:wo: camping dronken kotsen slapen

Drugsmisbruik is voor sukkels, hê kesselman?


hahahha ik hou zo ongelooflijk veel van dit forum!!
dat je echt demoeite hebt gedaan om uit te zoeken of ik ooit teveel van iets heb gehad!!
briljant

maar ik bedoel:

drugs prima,maar ga er dan verstandig mee om
laat je shit testen en gebruik met mate
dan is de kans dat je er aan overlijd nihil
Reply
#46
(26-10-2018, 18:28)kesselman Wrote:
(26-10-2018, 13:16)Koen Wrote: http://www.wattes.nl/forum/showthread.ph...#pid189530

Quote:wo: camping dronken kotsen slapen

Drugsmisbruik is voor sukkels, hê kesselman?


hahahha ik hou zo ongelooflijk veel van dit forum!!
dat je echt demoeite hebt gedaan om uit te zoeken of ik ooit teveel van iets heb gehad!!
briljant

maar ik bedoel:

drugs prima,maar ga er dan verstandig mee om
laat je shit testen en gebruik met mate
dan is de kans dat je er aan overlijd nihil

Ok, feitelijk gezien klopt natuurlijk wel wat je zegt. Net zoals je nooit seks zou moeten hebben zonder condoom. 
 
Maar een onverstandige actie met dodelijke gevolgen (ff het nou aan AIDS of dood vanwege XTC) maakt je nog geen sukkel.
Reply
#47
(26-10-2018, 18:28)kesselman Wrote:
(26-10-2018, 13:16)Koen Wrote: http://www.wattes.nl/forum/showthread.ph...#pid189530

Quote:wo: camping dronken kotsen slapen

Drugsmisbruik is voor sukkels, hê kesselman?


hahahha ik hou zo ongelooflijk veel van dit forum!!
dat je echt demoeite hebt gedaan om uit te zoeken of ik ooit teveel van iets heb gehad!!
briljant

maar ik bedoel:

drugs prima,maar ga er dan verstandig mee om
laat je shit testen en gebruik met mate
dan is de kans dat je er aan overlijd nihil

Die post staat als mijn startpagina ingesteld. Hij is té goed.
Reply
#48
(26-10-2018, 18:47)TheUncleG Wrote:
(26-10-2018, 18:28)kesselman Wrote:
(26-10-2018, 13:16)Koen Wrote: http://www.wattes.nl/forum/showthread.ph...#pid189530

Quote:wo: camping dronken kotsen slapen

Drugsmisbruik is voor sukkels, hê kesselman?


hahahha ik hou zo ongelooflijk veel van dit forum!!
dat je echt demoeite hebt gedaan om uit te zoeken of ik ooit teveel van iets heb gehad!!
briljant

maar ik bedoel:

drugs prima,maar ga er dan verstandig mee om
laat je shit testen en gebruik met mate
dan is de kans dat je er aan overlijd nihil

Ok, feitelijk gezien klopt natuurlijk wel wat je zegt. Net zoals je nooit seks zou moeten hebben zonder condoom. 
 
Maar een onverstandige actie met dodelijke gevolgen (ff het nou aan AIDS of dood vanwege XTC) maakt je nog geen sukkel.

als je onverstandig met drugs omgaat dan ben je een sukkel.
als jij in de jaren 80 sex met mannen hebt zonder condoom dan ben je ook een sukkel

kwestie van risicobeperking
maar dat is mijn mening

wat betreft mijn werchter woensdag.
wo: camping dronken kotsen slapen
ik was zo dom om niets te eten , dus ik was best een sukkel die dag TongueTongue
Reply
#49
Ik heb voor me zelf ook besloten om echt te gaan minderen met alcohol. De hoofdreden is vooral om een voorbeeld te zijn voor mijn dochter, die zoals jullie weten nier problemen heeft. En daarvoor is overmatig alcohol gebruik erg gevaarlijk kan zijn (ook met een donor nier). Ik ben nooit echt in de problemen gekomen door alcohol, erger dan een flinke kater is me nooit overkomen. Heb nooit door de weeks alcohol gedronken, alleen in de weekenden. Dus bij een doordeweekse concert avond drink ik nooit.

Echte betrapte ik me er zelf op dat ik het weekend toch regelmatig dronk. Vrijdagmiddag borrel, savonds voetballen in de zaal en daarna de kantine in. Zaterdag altijd wel ergens heen (uit gaan, bij vrienden, restaurantje pakken etc.), en op zondag op de bank tijdens het voetbal nog een biertje optrekken. Dat zijn dus gewoon 3 van de 7 dagen in de week wat stiekem toch best veel is.

November/December heb ik het doel om 2 drink avondjes in 1 maand te hebben (feestdagen uitgezonderd), dan ga ik 2019 starten met 1x per maand, en als doel heb ik om vanaf April op vaste basis alcohol vrij zijn. Dat wil niet zeggen dat ik soms geen weekje uitpak dat ik toch een biertje drink (denk aan carnaval, of een Lowlands). maar ik wil gewoon van de "gewoonte" af. Uiteraard kan ik nu cold turkey gaan, maar denk dat langzaam afbouwen een beter idee is.
Reply
#50
Als je de 3 van de 7 dagen in een week enkele biertjes drinkt zie ik daar echt geen enkel kwaad in. Ook niet als voorbeeldfunctie naar kinderen toe. Als je 3 avonden van de week compleet zat wordt, ja dan hebben we het over iets anders. Maar als je 2 á 3 biertjes drinkt tijdens een wedstrijd voetbal op TV zou ik niet weten wat daar aan zo slecht is. Los van het feit dat een goed biertje, rode wijn of whiskey ook gewoon heel lekker is. Ik zou denk ik nooit zomaar alcohol volledig weg kunnen laten in m'n leven. En als je er verantwoordelijk mee om gaat zie ik er ook geen reden toe eerlijk gezegd.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)