Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2019
#51
(08-01-2019, 19:52)mattman Wrote:
(08-01-2019, 19:38)Aron Wrote: En voor PKP ook de foo’s.

... en daar zonder TI, maar met de National.

Voor Pukkelpop is dit m'n gok:

POR + Foos
Post Malone + National
21 Pilots + SHM
Ik ben totaal niet meer mee, dus wat is POR en SHM? Toch niet Swedish House Mafia?
#52
Prophets Of Rage en inderdaad Swedish House Maffia. Al kan die laatste vervangen worden met wat welke opgeblazen dj er ook moge zijn.

Maar nu ik erover nadenk zou SHM zelfs voor PkP heel triest zijn. Ze zijn in ieder geval in de buurt...
#53
Maar waar zet je TI dan in België?
#54
Werchter.
#55
Werchter, dat staat al tijden vast.
#56
Tame Impala samen met POND naar Oya, dat kan echt bijna niet meer missen.
#57
O ja
#58
Volgende week woensdag eerste namen.

https://festileaks.com/2019/01/eric-van-...8VvQMcZTk0
#59
Best een interessant interview. Benieuwd hoe de andere festivals dan denken over de duurzaamheid van hard plastic.

Ook opvallend:

Quote:“Die 50/50 verdeling gaan we dit jaar niet halen, zeker niet bij de headliners. Ik vind het ook een lastige discussie, want als wij moeten kiezen tussen een goede vent en een slechte vrouw, dan kiezen we voor de goede vent. Desondanks denk ik dat ons weinig te verwijten valt. Onze senior boeker is een vrouw en onze grafische ontwerpers komen van een women only bedrijf; er werken bij ons veel vrouwen op belangrijke posities. Op het terrein waren afgelopen jaar overigens 58% vrouwen en 42% mannen.”

Ik ben heel benieuwd hoe dat zich door de jaren heen heeft ontwikkeld. Zeker 'vroeger' had ik het idee dat op festivals als Lowlands veel meer mannen dan vrouwen rondliepen. Op iets als LGW? heb ik nu nog dat idee.
#60
En dit:

Quote:We hebben dit jaar ook een headliner die eerder wel op Lowlands stond, maar toen niet als headliner de Alpha afsloot.

is niet zo heel bijzonder toch? Het zou me verbazen als geen van de drie Alpha-headliners eerder op Lowlands had gestaan.
#61
Tame Impala deed eerder Charlie (2010, wie was naast mijzelf bij?, vingers), middagslot Alpha en afsluiter Heineken/Grolsch. Dat zal 'm wel zijn.
#62
(21-01-2019, 17:28)matthijs603 Wrote: En dit:

Quote:We hebben dit jaar ook een headliner die eerder wel op Lowlands stond, maar toen niet als headliner de Alpha afsloot.

is niet zo heel bijzonder toch? Het zou me verbazen als geen van de drie Alpha-headliners eerder op Lowlands had gestaan.

Ja, idd, ik kan mij geen recent jaar bedenken waar een Alpha headliner niet eerder op LL speelde.

Maar als er dit jaar maar één Alpha headliner eerder op LL stond, zou het betekenen dat of Twenty One Pilots of Post Malone is geboekt, en dus niet allebei.
#63
(21-01-2019, 17:28)matthijs603 Wrote: En dit:

Quote:We hebben dit jaar ook een headliner die eerder wel op Lowlands stond, maar toen niet als headliner de Alpha afsloot.

is niet zo heel bijzonder toch? Het zou me verbazen als geen van de drie Alpha-headliners eerder op Lowlands had gestaan.

Tame Impala of Twenty One Pilots,

En die punk revival gitaar achtig iets zal wel IDLES zijn.
#64
(21-01-2019, 17:34)JorisR Wrote: Tame Impala deed eerder Charlie (2010, wie was naast mijzelf bij?, vingers), middagslot Alpha en afsluiter Heineken/Grolsch. Dat zal 'm wel zijn.

Ohja, die kan ook nog.
#65
The National kan ook nog... maar ga maar gewoon uit van Tame Impala.
#66
Over het hardplastic verhaal kan ik wel wat kwijt. Erik heeft namelijk gelijk. Allemaal leuk en aardig dat ze het er in de gemeente Amsterdam doorheen hebben gedrukt. Maar zoiets is niet realiseerbaar op grote evenementen.

Om je een idee te geven; er wordt deze week een machine opgeleverd die op dit moment het snelste is in spoelen van bekertjes. Deze machine spoelt 14.000 bekers per 24 uur. Omgerekend zou dat betekenen dat je voor een festival met de omvang van bijvoorbeeld Lowlands een half jaar zou moeten spoelen. Heel erg duurzaam allemaal <insert kappa emoticon here>.

Het is dus te hopen dat de overige beleidsmakers in dit land zich iets meer verdiepen voordat ze hun handtekening ergens onder zetten.

De biocups waar hij over spreekt worden overigens bij het merendeel van de grote publieksevenementen gebruikt.
[+] 3 users say Thank You to Jorrit for this post
#67
(21-01-2019, 17:37)Jorrit Wrote: Om je een idee te geven; er wordt deze week een machine opgeleverd die op dit moment het snelste is in spoelen van bekertjes. Deze machine spoelt 14.000 bekers per 24 uur. Omgerekend zou dat betekenen dat je voor een festival met de omvang van bijvoorbeeld Lowlands een half jaar zou moeten spoelen. Heel erg duurzaam allemaal <insert kappa emoticon here>.

Met mijn berekening kom ik dan uit op zo'n 2.5 miljoen bekers (14.000 * 182 dagen in een half jaar), is dat serieus het aantal dat zo'n festival nodig heeft?
#68
(21-01-2019, 17:34)JorisR Wrote: Tame Impala deed eerder Charlie (2010, wie was naast mijzelf bij?, vingers), middagslot Alpha en afsluiter Heineken/Grolsch. Dat zal 'm wel zijn.

Dacht ik ook aan inderdaad. Ik was bij het eerste deel van het middagslot in de Alpha, maar dat viel toen erg tegen waarop ik snel naar de India ben gegaan voor Villagers (wat wél erg goed was; opvallend eigenlijk dat ik die nog helemaal niet op de line-ups zie verschijnen na het nieuwe album).
#69
Ongeveer ja.

Bij een hip fuifje in Amsterdam met 2000 bezoekers waar men lekker aan het speciaal bier zit is het natuurlijk allemaal prima te doen. En het is ook goed dat er over wordt nagedacht en gesproken. Maar het hard plastic cups verhaal is nu nog zo onrealistisch op festivals van zo'n omvang.

Bij BKS wordt ook niet op het terrein gespoeld. Daar krijg je iedere keer een 'vers' bekertje, rechtstreeks uit de fabriek. Volgens mij kan iedereen zelf wel invullen hoe duurzaam dat is.
#70
(21-01-2019, 17:49)Jorrit Wrote: Ongeveer ja.

Bij een hip fuifje in Amsterdam met 2000 bezoekers waar men lekker aan het speciaal bier zit is het natuurlijk allemaal prima te doen. En het is ook goed dat er over wordt nagedacht en gesproken. Maar het hard plastic cups verhaal is nu nog zo onrealistisch op festivals van zo'n omvang.

Bij BKS wordt ook niet op het terrein gespoeld. Daar krijg je iedere keer een 'vers' bekertje, rechtstreeks uit de fabriek. Volgens mij kan iedereen zelf wel invullen hoe duurzaam dat is.

De bekertjes van eerdere jaren worden op BKS wel netjes hergebruikt
#71
(21-01-2019, 17:50)remothebest Wrote:
(21-01-2019, 17:49)Jorrit Wrote: Ongeveer ja.

Bij een hip fuifje in Amsterdam met 2000 bezoekers waar men lekker aan het speciaal bier zit is het natuurlijk allemaal prima te doen. En het is ook goed dat er over wordt nagedacht en gesproken. Maar het hard plastic cups verhaal is nu nog zo onrealistisch op festivals van zo'n omvang.

Bij BKS wordt ook niet op het terrein gespoeld. Daar krijg je iedere keer een 'vers' bekertje, rechtstreeks uit de fabriek. Volgens mij kan iedereen zelf wel invullen hoe duurzaam dat is.

De bekertjes van eerdere jaren worden op BKS wel netjes hergebruikt

Klopt. Ik zie de oude line-ups (geprint op veel van de bekers) steeds weer langskomen. En ik neem er elk jaar eentje met de line-up van die editie mee naar huis. Ik zal niet de enige zijn, mooi collectors item.
#72
Ja natuurlijk. Ik heb niks met BKS van doen, dus weet de cijfers daar niet, maar volgens mij kan je wel bedenken hoeveel bekertjes ze nodig hebben als je altijd een schone uit de fabriek krijgt.. Vergeet niet dat het ook geproduceerd moet worden.. er naar toe getransporteerd moeten worden (en weer retour).. ze nadien allemaal gespoeld moeten worden volgens strikte richtlijnen.
#73
Iemand die ieder jaar met ons mee gaat heeft behoorlijke smetvrees. Die drinkt gewoon NIET op BKS, terwijl die op Lowlands dat weer wel doet.

Maarja, smetvrees en festivals lijken me in geen enkel geval een goede combinatie.
#74
Quote:De gedroomde headliner van Zwarte Cross 2019 heeft voor Lowlands gekozen. Dit vertelt de directeur van het festival in Lichtenvoorde aan Omroep Gelderland.

Hendrik Jan Lovink, de grote man van Zwarte Cross, maakt in dit gesprek helaas niet duidelijk om welke naam het gaat. Misschien wordt dat duidelijk als Lowlands 30 januari zijn eerste acts aankondigt.

De stelling van de festivaldirecteur is natuurlijk een domper voor bezoekers van Zwarte Cross. Wel lopen er volgens Lovink zeker nog ‘lijntjes’ met andere mogelijke publiekstrekkers.
https://festileaks.com/2019/01/headliner...-lowlands/
#75
Tame Impala - Post Malone - Bennie Jolink
[+] 6 users say Thank You to greenlander for this post


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)