Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Respect aan de onwetenden
#1
Omdat je mensen die minder met muziek hebben niet aan moet vallen. Enkel van genieten.

Mijn vriendin was bij het nummer "Go Let It Out" van Oasis er heilig van overtuigd dat dit hetzelfde nummer van dezelfde band was als "Paradise City" van Guns N' Roses. Zelfs bij het 3e refrein zat ze te wachten op de tekst "Take me down to the paradise city...". Ik was al positief verrast dat ze dat nummer überhaupt kent.

Welke opmerkelijke muziekopmerkingen maakte u mee?
Reply
#2
Ik heb een keer gedate met een meisje die het heel knap vond dat Usher in de videoclips zo goed kan zingen én dansen tegelijk.
Reply
#3
Nice, het date-tijdperk leent zich uitstekend voor dit topic. Zelf ooit op een dronken avond in mijn studententijd een Fins meisje gehad die zei dat ze me ging kussen omdat ze zo onder de indruk was van mijn Finse muziekkennis. Dat was letterlijk op het moment dat ze erachter kwam dat ik naast Freestyler ook B-Boys & Flygirls van Bomfunk MC's kende.

Frappante was dat ik die week erna weer een Fins meisje tegenkwam en - pijnlijk genoeg - met dezelfde kaart, inclusief The Rasmus troef, aan kwam zetten. Gelukkig behoedde mijn vrienden me die avond voor een Finntrolletje.
[+] 1 user says Thank You to kurtje for this post
Reply
#4
Hiervoor ga ik graag terug in de tijd.

Een half jaar terug op kantoor een gesprek overhoord van een stel hoge pieten die aan het babbelen waren over hoe goed en echt Imagine Dragons wel niet zijn, maar zich tegelijkertijd afvroegen waarom een American Idol winnares geboekt was als voorprogramma voor hun aanstaande tour. Letterlijke lol-quote: "want Imagine Dragons' muziek is helemaal niet overgeproduceerd."

Ook rond die periode: de destijds-sidechick van mijn huisgenoot kwam langs voor avondeten, en we hadden een Spotify playlist aan bestaande uit o.a. Tame Impala, War on Drugs, en Nicolas Jaar. Opzettelijk voor zulke muziek gekozen omdat het een grote gemene deler heeft. Gaat ze zeiken of zij de playlist kan overnemen, omdat ze muziek wou horen met meer "emotie." Kwam ze aan met fucking All That Jazz van de Chicago soundtrack, en nog meer van dat soort musical rotzooi.
Reply
#5
Diverse collega's snappen oprecht niet dat ik de muziek van Ed Sheeran niks vind.
Maar Nick Cave hebben ze nog nooit van gehoord. Tja, wordt een lastig gesprek over muziek zo.
Reply
#6
collega's op mijn werk

oscar and the wolf en bazart zijn beste van belgië op muzikaal gebied. en origineel.
Om trots op te zijn als belgen.

dan zwijg ik gewoon liever over muziek tout court op den bureau
Reply
#7
Spinvis, "dat is toch dat punk bandje".

Dit weekend nog gehoord door iemand bij ons uit de groep.
Reply
#8
Lady Fender geniet van Guus Meeuwis of Blöf.
Ik draai dan liever iets van Spinvis of de Dijk.
Niks mis mee toch?
Reply
#9
Een collega van mij zit bij de Golden Earring fanclub.
Reply
#10
Boudewijn de Groot.
Reply
#11
mn vriendin vond bazart erg op spinvis lijken!!
Reply
#12
(24-08-2018, 19:33)Maynard-J Wrote: Een collega van mij zit bij de Golden Earring fanclub.

ik kan beter

mijn nederlandse ex zat in de fanclub van katastroof

heb die toen op een jaar tijd keer of 30 gezien...
Reply
#13
Mijn broer heeft het altijd over “homofiele Sesamstraat muziek” als ik Spinvis heb opstaan.
Reply
#14
Mijn vriendin over 'Ik wil alleen maar zwemmen' na Spinvis op Lowlands: als ie wil zwemmen ga dan,maar val mij er niet mee lastig. Tja.
Reply
#15
Toen Wonderwall een paar weken terug op de radio speelde, vroeg ik m'n zus van wie dat nummer nu ook alweer was waarop ze zelfverzekerd 'U2' zei.
Reply
#16
Afgelopen week ging het over muziek bij je eigen uitvaart (hadden we hier niet ooit een topic voor?). M'n vriendin zei daarbij dat ze bij haar eigen uitvaart dan uiteraard wel de enige muziek wil horen die ze luistert; de Spice Girls. Vervolgens zegt ze dat ze het nummer van hun wil met de tekst:
I'll say goodbye
And walk away from all this pain inside
Reply
#17
Big Grin

Ik zat laatst te denken hoe prachtig het zou zijn als ik onverwacht deze laat afspelen op mijn uitvaart: 
https://youtu.be/UNAr5tzZxdk

Jammer dat ik dan zelf niet de gezichten kan zien van de mensen.
Reply
#18
Ook leuk voor een uitvaart:

https://youtu.be/AFNQaq3bcJU
Reply
#19
Hahahaha dit zou een eigen topic kunnen zijn. Tongue
Reply
#20
In een Peruaanse bar waar we zelf muziek mochten kiezen, probeerde ik wat millenial reisgenootjes met als favo band Kensington wat te kietelen met LCD Soundsystem (live, Dance Yrself Clean) en Radiohead (Paranoid Android video op scherm). Dat bleek een brug of twee te ver cq te moeilijk. Het was ook maar raar, die clip.

Wel gaaf dat je op 3.800 meter hoogte 2x zo snel dronken wordt. Ik schrijf dit in een cafeetje onder het genot van een panfluitversie van Je t’aime moi non plus. Dit genre is wel af, lijkt me.

Nu ja, hou je van bergen en vergezichten - en dat doe ik - dan is door peru crossen wel ultiem. Zelfs met Kensington-fans in je gezelschap.
Reply
#21
Hahahaha, nu wil ik dolgraag de panfluitversie van dat nummer horen.
Reply
#22
Haha, mooi. Paranoid Android was destijds wel een clip die regelmatig op TMF/MTV voorbij kwam, jammer dat dat dan toch te moeilijk is.
Reply
#23
Wil hier toch wel aanmerken dat volgens mij het belangrijkste gegeven van deze groep millenials is dat hun lievelingsband Kensington is, en niet puur het feit dat ze millenial zijn. Ik ben zelf ook millenial en met mij zijn er velen voor wie Paranoid Android toch echt niet 'te moeilijk' is.
Voor de gemiddelde Kensington fan, millenial of niet, durf ik dat dan weer wel te zeggen. Hoewel 'te moeilijk' niet mijn woordkeuze zou zijn.
Reply
#24
Radiohead doet sowieso te moeilijk
Reply
#25
Die vent zingt ook altijd zo zeikerig.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)