Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welcome to The Village
#26
(19-07-2018, 23:40)ijskolibrietje Wrote: Veel plezier Fender! Ga je nog naar Shame?

Nee, die staan (helaas) op vrijdag. Het was sowieso lastig een dag te kiezen.
Ook op zondag had ik wel gewild.
De grootste verassing bleek, dat mijn buurman (waar ik al mee naar 't bevrijdingsfestival was geweest) onverwachts nog een ticket had weten te regelen.
Reply
#27
Heb je Mozes ATFB nog gezien Schobbeyak?
Reply
#28
Gedoe met de gemeente schijnbaar gisteravond:

Lieve bezoekers, we hebben het nachtprograma voor nu helemaal stil moeten leggen. Zonder band, DJ of wat voor programma dan ook zijn we volgens de normen van de gemeente nog steeds te luid. We begrijpen absoluut niet wat hier aan de hand is, maar op last van een dwangsom kunnen we nu niet anders dan deze beslissing nemen. 

Morgen om elf uur gaan we gewoon open, want overdag bestaat dit probleem blijkbaar niet.

Voor onze pyjamavrienden: op de camping staat het bier koud en maken we tosti's zolang de voorraad strekt. 

Geloof ons. Wij vinden dit net zo erg als jullie. We houden jullie op de hoogte via onze kanalen.
Reply
#29
Staan dat soort dingen niet standaard vast in je vergunning?
Reply
#30
Wij hebben soortgelijke problemen gehad met de introductieweek hier. We zijn nooit stilgelegd gelukkig maar eigenlijk was er elke avond wel bezoek van de wijkagenten door geklaag van bewoners uit de woonwijk tegenover ons terrein (er zit nog een flinke vaart tussen). En het was inderdaad nooit de geluidsinstallatie die het probleem was maar de menen die buiten onze feesttent rondliepen en het daar gezellig hadden. Het duurde ook even voor we daar achter waren.
Reply
#31
(20-07-2018, 11:51)Piet Knaak Wrote: Wij hebben soortgelijke problemen gehad met de introductieweek hier. We zijn nooit stilgelegd gelukkig maar eigenlijk was er elke avond wel bezoek van de wijkagenten door geklaag van bewoners uit de woonwijk tegenover ons terrein (er zit nog een flinke vaart tussen). En het was inderdaad nooit de geluidsinstallatie die het probleem was maar de menen die buiten onze feesttent rondliepen en het daar gezellig hadden. Het duurde ook even voor we daar achter waren.

In de kroegen een tamelijk gevoelig issue op dit moment: de huidige drukte in Leeuwarden.
Behoorlijk veel bewoners ervaren de culturele hoofdstad na dit eerste half jaar als te hectisch en de hogere geluidsniveaus van diverse evenementen wogen daarnaast al redelijk zwaar tijdens de gemeentelijke debatten, zo stond 't in de Leeuwarder Courant geschreven.
Reply
#32
Ik vind het maar raaar dat mensen zich daar zo druk om maken, hier is het jaarlijkse dorpsfeest ook een week lang in mijn achtertuin tot 2 uur 's nachts, maar dat is netjes in de bouwvak/weekenden en je mag het ook heus wel eens een ander wat gunnen.
Reply
#33
(20-07-2018, 12:52)ijskolibrietje Wrote: Ik vind het maar raaar dat mensen zich daar zo druk om maken, hier is het jaarlijkse dorpsfeest ook een week lang in mijn achtertuin tot 2 uur 's nachts, maar dat is netjes in de bouwvak/weekenden en je mag het ook heus wel eens een ander wat gunnen.

Dat is idd raaar man, het is vakantietijd en ze wilden toch zo heel nodig met allerlei culturele dingen in de stad scoren?
Ook voor de (oudere) jeugd mag er een keer wat vermaak zijn!
Reply
#34
In het Engels heb je daar een leuke term voor: https://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY
Reply
#35
Hier in de weilanden achter "ons wijkje" zouden ze wat mij betreft best iets dergelijks kunnen doen hoor!
OKIMBY?
Reply
#36
Nachtprogramma is aangepast. Na 1.00 uur bepertk volume. Als dat nog zachter moet dan gisteren, kan ke daar niks mee. Ze hebben paar jaar geleden al gedreigd naar Groningen te gaan, lijkt me nu een hele logische keuze.
Reply
#37
Volgend jaar dus Fuck The Village!
Reply
#38
Klote dit, jammer voor de organisatie ook. Verder is het echt wel een mooi festival, zit goed in elkaar. Doet me vooral denken aan BKS-light, met dat meertje en al die foodtrucks.

Ik ben nog het hele weekend aan het werk bij de speciaalbier-bar, dus kom zeker even langs als je zin hebt.
Reply
#39
Tsja, heel zonde, maar ook niet goed opgelet. Sta je het hele weekend bij Baaiduinen?
Reply
#40
Ik roep morgen wel. Maar misschien heb ik al bij je besteld.
Reply
#41
Ik ben er ook inmiddels. We zitten Indonesisch te eten en gaan zo naar de grootegast.
Reply
#42
Met hoed overigens.
Reply
#43
Leuk je even gezien te hebben vanmiddag Fender!

Verder was het een stuk drukker op het terrein vandaag, en vooral bloedheet. Benieuwd hoe jullie dat als bezoekers hebben ervaren.
Reply
#44
(22-07-2018, 00:12)Wout Wrote: Leuk je even gezien te hebben vanmiddag Fender!

Verder was het een stuk drukker op het terrein vandaag, en vooral bloedheet. Benieuwd hoe jullie dat als bezoekers hebben ervaren.

Het was idd wat te heet, specifiek ook in de tenten, maar er zijn voldoende plekjes onder bomen en er is strand aan het water waar je daarna makkelijk wat verkoeling kunt vinden.
We hebben overigens danig genoten van de heerlijke Grimbergen dubbel en Grutte Pier trippel bij 't speciale bierenterras Wout!
"t viel ons ook op dat 't in de middag tijdens de warmere periode aanzienlijk minder druk op 't terrein was.
In een volle Grootegast merkte zo ongeveer iedereen dat Birth Of Joy live steeds beter wordt en dus een latere tijd had verdient. 
Wat een sound heeft zo 'n hammondorgel met lesliesystem toch!

[Image: 6n2Qnsi.jpg]

[Image: MYezIaM.jpg]
 
Ondanks een zeer goede Zweedse Rockband Troubled Horse was de Grootegasttent maar half gevuld.
Twee fraai opererende sologitaristen (voorzien van Gibson & Fender) en een in 't gezicht beschilderde zanger met een forse strot hadden net zoveel moeite met de hitte als 't publiek.
Het geluid van de PA was verkeerd ingesteld, zodat we ook omdat 't niet zo vol zat beter vooraan konden gaan staan.
Daarna nog even over het topconcert van deze dag:
The Mark Lanegan Band is qua live-performance en sound wel aan de ultieme top beland. 
Wat een gig was dit zeg!
Bezwerend klonk z 'n band band en Lanegan zelf toont zich op 't podium een coole crooner van een niveau zoals bv Nick Cave.
Iedereen om ons heen was verder enthousiast over dit concert en men moet hun optreden toch een keertje meegemaakt hebben!
Over de stukken in de Leeuwarder Courant betreffende de geluidsoverlast kan ik nog verder nog even vermelden: 
Dit festival gaat helaas wel weg uit deze gemeente wanneer men nogal stoïcijns zo 'n slechte communicatiesfeer tussen bestuurders en - organisatoren blijft cultiveren. 

[Image: kgiWTMQ.jpg]
Reply
#45
In de Leeuwarder courant uit Robert Bangma dat de mensen die Explore, podium Asteriks hebben opgezet ook de (hoofd)generatie vormden welke voor een groot deel verantwoordelijk was voor de uitroeping tot Culturele hoofdstad van Europa 2018.
Dit belangrijke stuk cultuur daar kun je beter wat zuiniger mee omgaan.
Men gaat op dit moment bij B & W en politie slechts op juridische wijze met de problematiek om.
De lol is er op die manier wel snel af aldus RB.
Reply
#46
Aha!


Quote:https://www.lc.nl/friesland/Dit-zijn-de-...32581.html

[Image: B881432778Z.1_20181008183959_000+GHU138V9Q.1-0.jpg]
[+] 2 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#47
Een eerste dropje:
Thomas Azier, RAKETKANON, The Soft Moon en Husky Loops vormen het eerste programma #WTTV19, de kaartverkoop start reeds vrijdagochtend 10.00.
Quote:https://welcometothevillage.nl/eerstekaartenwttv19/
[+] 2 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#48
Nog 21 namen er bij https://welcometothevillage.nl/21-nieuwe...or-wttv19/

En uiteraard ben ik er weer bij, lekker het festival verzieken met mijn Randstadmentaliteit.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
#49
En zo verwachten wij dat hier ook. Vol er in!
Reply
#50
Ben je nou met Willie aan het flirten, Fender?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)