Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2019
Tja, Pinkpop had ze niet echt voor het uitkiezen dir jaar. Alle grote namen deden zaal- of stadionshows. Pink was erg goed in 2010, maar kon door het slechte weer haar spectaculaire opkomst vanuit een hijskraan niet doen. Die zien we daarom misschien ook niet meer op de festivals.
Ze doet donderdag gewoon Rock Werchter.
(17-06-2019, 08:47)pudpong3 Wrote: Ze doet donderdag gewoon Rock Werchter.

Met een heel voorprogramma naar haar zinnen op de mainstage en met veel trekken en sleuren van de organisatie een degelijk aantal namen in de tenten en last minute toevoegingen op de Slope om die dag toch nog een klein beetje evenwaardig te maken aan de rest van de dagen. Dit had ook op Pinkpop gekunnen maar enkel als een soort Dag 0 construct, denk ik.
Pinkpop en een dag 0.. ze zijn nu al van de slag omdat ze 1x tot 2 uur snachts door zijn gegaan.

Nee Pink hadden ze altijd moeten boeken. Want als je 1x ArenA en 1x Malieveld kan doen.. dan had 1 van de 2 ook wel op Pinkpop kunnen zijn. Mijn vrouw is geweest en die vond het fantastisch.
(17-06-2019, 08:41)Maynard-J Wrote: Tja, Pinkpop had ze niet echt voor het uitkiezen dir jaar. Alle grote namen deden zaal- of stadionshows. Pink was erg goed in 2010, maar kon door het slechte weer haar spectaculaire opkomst vanuit een hijskraan niet doen. Die zien we daarom misschien ook niet meer op de festivals.

Klopt, Pinkpop niet. Mojo echter wel. En daar zit meteen het grote probleem. Pinkpop is voor Mojo slechts één van de partijen waar rekening mee gehouden wordt. Daarnaast speelt natuurlijk mee dat Jan maar beperkt inkomsten genereert vergeleken met bijvoorbeeld Werchter.
O ja, Pink op Werchter... helemaal vergeten.

Grootste probleem van Pinkpop is m.i. dat het zo verschrikkelijk behoudend is, en Smeets belichaamt dat volledig. Respect dat die man dit al zo lang doet, maar roepen dat ze nooit meer zo lang doorgaan omdat "mensen dan in bed moeten liggen" kan echt niet in deze tijd van nachtprogramma's op BKS en LL. Hij kan eigenlijk niet meer spreken voor zijn eigen festival maar geldt voor de meesten nog steeds als 'de baas'.
Nouja.. Mojo geeft geen fuck om Pinkpop. Leuk om er bij te hebben, maar heeft verder geen enkele prioriteit. Ze laten Jan een beetje boe en bah roepen en doen lekker wat ze zelf willen.

Ik blijf Jan een mooi figuur vinden. Ik vind het ook wel mooi om te zien dat hij gewoon zegt wat hij denkt, ook al is het misschien geen populaire opmerking die hij maakt. En misschien is het ook niet altijd even verstandig, maar er gebeurt altijd wel wat als hij achter de microfoon staat. Je hebt zoveel van die saaie grijze muizen in de festival industrie, die doen hun zakelijke praatje en dan ben je het snel weer vergeten. Dat is bij Jan niet het geval, hij maakt altijd wel weer een opmerking waar iedereen over valt. Dat is bij vlagen echt wel vermakelijk.

Ben wel benieuwd hoe Pinkpop zich gaat ontwikkelen zonder Jan. Zou me niet verbazen dat ze een behoorlijk downgrade gaan maken. En dat Mojo centraler in het land iets soortgelijks gaat opzetten.
(17-06-2019, 10:52)Indiaantje89 Wrote: Ben wel benieuwd hoe Pinkpop zich gaat ontwikkelen zonder Jan. Zou me niet verbazen dat ze een behoorlijk downgrade gaan maken. En dat Mojo centraler in het land iets soortgelijks gaat opzetten.

Gaan we dan weer paardenrennen organiseren in Landgraaf?

Nee, dit zal niet gebeuren, dit staat al allemaal geregeld in het testament van Jan. Megaland is eigendom van Jan en die zal die erfenis graag doorgeven aan zijn kinderen en kleinkinderen, want Jan is een familieman en die laat die centen echt niet terecht komen bij Hollanders.
(17-06-2019, 11:05)pudpong3 Wrote:
(17-06-2019, 10:52)Indiaantje89 Wrote: Ben wel benieuwd hoe Pinkpop zich gaat ontwikkelen zonder Jan. Zou me niet verbazen dat ze een behoorlijk downgrade gaan maken. En dat Mojo centraler in het land iets soortgelijks gaat opzetten.

Gaan we dan weer paardenrennen organiseren in Landgraaf?

Nee, dit zal niet gebeuren, dit staat al allemaal geregeld in het testament van Jan. Megaland is eigendom van Jan en die zal die erfenis graag doorgeven aan zijn kinderen en kleinkinderen, want Jan is een familieman en die laat die centen echt niet terecht komen bij Hollanders.

Maar Mojo gaat over de bands en het uiteindelijk dus voor het zeggen. 

Ik mag Jan overigens, evenals Indiaantje, wel. Hij staat tenminste nog ergens voor. Hij moet alleen niet zo zeuren dat hij voorbij gestreefd wordt door andere festivals als jezelf bewust voor een behoudende koers kiest en daarmee de aansluiting met de absolute top (dreigt) te missen.
Never nooit dat "Buro Pinkpop", "Jan Smeets Produkties B.V." of organisatie "Festivals Limburg B.V." zomaar Megaland gaat opgeven.
Sinds de koop van de draf en renbaan begin 90's is er zo veel geinvesteerd in infra en verbeteringen aan het terrein om het optiemaal te maken voor concerten en Pinkpop.
Daar zijn ze nog altijd mee bezig, constant verbeteren vernieuwen en investeren.
Gemeente Landgraaf wil Pinkpop ook graag behouden en dat contract loopt ook nog minstens tot 2040.

Maak je maar geen illusies, Pinkpop is op Megaland en Mojo heeft er alleen maar baat bij als het met Pinkpop goed gaat.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)