Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2019
Quote:BTS is extreem populair maar niet te betalen K-pop.

Je schrikt je de tandjes als je ziet wat die voor een concertkaartje vragen, en dan is het ook nog eens in een vloek en een zucht uitverkocht.

Hoe verkoopt K-pop eigenlijk bij jou in de winkel? 3voor12 had recentelijk een artikel over hoe populair de CD's en vinyl daarvan zijn.

BTS zie ik overigens eerder een losse stadionshow doen i.p.v. Pinkpop, maar je weet het nooit.
En die Late Stage Capitalism video, dayumn. Mocht PP daadwerkelijk dat soort muziek boeken, zouden ze dat filmpje tussen de sets door op de grote schermen moeten spelen, hehehehe.
Of de (ooit) onherroepelijke modernisering van Pinkpop echter direct zo 'n vaart gaat nemen?
Paar jaar terug deden ze al dat One OK Rock uit Japan. #TheWayOfTheFuture
Ik zou stiekem zo'n optreden best eens willen zien wat het inhoud en heel die bombarie er omheen.
Lenny Kravitz

https://www.podiuminfo.nl/news/44376/Len...e_Brussel/
(12-09-2018, 11:17)Po91 Wrote: Lenny Kravitz

https://www.podiuminfo.nl/news/44376/Len...e_Brussel/

Misschien een kanshebber, of toch weer Gelredome?
Heeft weer eens een nieuw album met weinig soeps erop uitgebracht.
2 goede nummers per plaat, Live echter...
Ziggodome, lijkt me te weinig om een dag te dragen als headliner.
Lijkt me geschikt voor de Lionel Richie-spot in de namiddag.
misschien wel idd voor de headliner...

Gokje, 3 dagen en niet 4.
Headliners Pink, Coldplay en een oudje Fleetwood Mac of The Police.
Met er onder Lenny Kravitz, Sam Smith, Within Temptation.

meh... rare gok.
Lenny Kravitz is ronduit verschrikkelijke kut muziek. Jamsessie van 15 minuten en dan nog eens 20 minuten Let Love Rule. Heb die gast een stuk of 10 x gezien op de diverse festivals door de jaren heen, maar alleen de eerste keer was leuk. Daarna een herhaling van zetten wat nu niet echt spannend is.
(10-09-2018, 15:55)hythloth Wrote:
Quote:BTS is extreem populair maar niet te betalen K-pop.

Je schrikt je de tandjes als je ziet wat die voor een concertkaartje vragen, en dan is het ook nog eens in een vloek en een zucht uitverkocht.

Hoe verkoopt K-pop eigenlijk bij jou in de winkel? 3voor12 had recentelijk een artikel over hoe populair de CD's en vinyl daarvan zijn.

BTS zie ik overigens eerder een losse stadionshow doen i.p.v. Pinkpop, maar je weet het nooit.

Ook helemaal niet. Ook de cd's zijn erg duur met prijzen tegen de 30 euro aan, dat geven die kids niet uit.

Een Ed Sheeran bv dan weer wel, dat loopt er iedere week met stapels uit, zowel op vinyl als op cd.
The Cure lijkt me? Net aangekondigd voor Firenze Rocks.
Zorgde the Cure vorige keer niet voor de rustigste Pinkpopdag in recente geschiedenis?
Had ik ook al gezegd, er was die avond in elk geval erg weinig volk voor op het terrein gebleven. Op BKS of DTRH zouden ze wel kunnen headlinen, als ze de benodigde speeltijd krijgen natuurlijk.
Oh, heus? Nog een reden om niet te gaan.
BKS inderdaad... als Radiohead kan, kan the Cure ook. Dan mag je ze ook op Northside verwachten.
En op Mad :b:ool
Je hebt inderdaad wel een Cure nodig als je Mad bent huhuhueuh
(19-09-2018, 12:55)Martijn Wrote: Zorgde the Cure vorige keer niet voor de rustigste Pinkpopdag in recente geschiedenis?

Tja, The Cure was wel de enige naam van noemenswaardige grootte die dag. Scheelt ook veel. 

Je moet weten dat je het naast The Cure moest stellen met Anouk en de Ting Tings als 'grote namen'. Dan wil je gewoon niet uitverkopen denk ik. 

Zet er iets met wat meer gewicht voor (en op de North) en die dag verkoop vlotjes uit. Om één of andere reden heeft die band alleen maar aan populariteit gewonnen lijkt het wel.
Hoeveel bezoekers trok The Cure eigenlijk op PP 1986?

Ze zouden ook gewoon weer een zaal kunnen doen i.p.v. een Nederlands festival.
(19-09-2018, 13:24)hythloth Wrote: Hoeveel bezoekers trok The Cure eigenlijk op PP 1986?

Ze zouden ook gewoon weer een zaal kunnen doen i.p.v. een Nederlands festival.

Volle bak toen: https://www.pinkpop.nl/history/pinkpop1986/
Damn, dus meer bezoekers dan in 2012.

Ook een prima lineup destijds met Stevie Ray Vaughn en JAMC.
Zelfs nog in Geleen (voor het laatst), zal een drukke bedoening zijn geweest. Uiteraard zat de band toen min of meer op het hoogtepunt van zijn roem (ergens tussen The Head on the Door en Disintegration), en stonden er ook andere populaire acts als Fine Young Cannibals en The Cult.
Dat was toch best relaxed? Het was mijn eerste festival en kon nog niet zo wennen aan de muziek van The Cure dus ik kon tijdens het optreden even rustig gaan eten om erna even een uurtje van de greatest hits mee te pikken. Dit was dit jaar met Pearl Jam wel anders...

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)