Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2019
PP gaat voor de grootste gemeenschappelijke delers, leeftijd heeft daar weinig mee te maken.
Een beetje hetzelfde geldt voor Foo Fighters. De ideale instaprock voor deze doelgroep. Niet te moeilijk, toch wat anders dan de zoveelste Chainsmokers.
Niets mis met TOOL, hebben al een paar goeie headline shows in VS er op zitten. De hype om na zo veel jaar weer terug in Europa te mogen spelen zal vast helpen.

(11-06-2018, 17:32)Rockbeer Wrote: Voor de headlinerplekken zou ik dus eerder denken aan een greep uit het clubje: Adele, Robbie Williams, P!nk, Rihanna, Metallica, Muse, Coldplay, Kings of Leon, U2, Kensington, Ed Sheeran en alles wat ik nog vergeet.
Ik geloof niet dat Adele een optie is om op festivals te staan, laat staan optreden...
Rihanna lijkt me geen geschikte voor Pinkpop, ben je misschien in de war met Beyoncé?
Coldplay, touren die volgend jaar?
Kings of Leon, dat is zo kort geleden, daar trapt niemand zo snel meer in bij/op Pinkpop.
Kensington, niet als headliner. Er voor is heel goed mogelijk, maar Pinkpop is niet het festival waar je ze zo'n plek zou moeten geven.

Muse of Robbie Williams is wel een tijd langer terug, maar geen idee of die touren in juni volgend jaar.
Metallica gaat stadions in, dan is de mogelijkheid om op Pinkpop te staan vrij klein.
Pink en Ed Sheeran is wel weer eens iets anders.
Ik weet ook niet of ze touren allemaal. Ik noemde zoveel mogelijk namen op uit het groepje dat ik een beetje aan dezelfde doelgroep toeschuif. Sterker nog, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zullen Adele, Metallia en U2 geen festivals gaan doen zoals jij ook al zegt.

Beyoncé en Rihanna... Om eerlijk te zijn weet ik het verschil niet eens: ze zijn inwisselbaar voor mijn gevoel.
U2 komt volgend jaar niet, wel ligt er nog een bod bij The Police http://bit.ly/2HTz13b
Eén dergelijke act zou toch al prachtig zijn?

Heb niet de illusie dat we 4 dergelijke acts voorgeschoteld zullen krijgen.

Als breedte ook maar beetje fatsoenlijk is.
Quote:Op het kantoor van het Limburgse festival lijken mensen zich weinig zorgen te maken, volgens de festivaldirecteur. ‘Wie kan er tegen de vijftigste editie van Pinkpop op? Toch niemand?’
https://festileaks.com/2018/06/jan-smeet...erstandig/

Stuitende arrogantie dit...
PP zal het weer volledig moeten hebben van de 4 headliners die ze kunnen vastleggen.
Inderdaad...hoogmoed komt voor de val. Zou ook niet de eerste keer zijn
De communicatie die ik tot dusver mee kreeg is sowieso stuitend. Zo ook die reacties over het ongeluk, wat echt zo jezelf veren in je reet stoppen plus jezelf verdedigen tegelijk is:

“Het was de meest succesvolle editie in Langraaf. Ik heb enorm te doen met de familie, die dat allemaal mee hebben moeten maken. Wij waren heel snel op de plek des onheils. Het is de eerste keer dat Pinkpop een dode te betreuren heeft, en dit is vreselijk. Dat het na 3 dagen feest zo abrupt eindigt is verschrikkelijk.”

Later nog de toevoeging dat "zij" het juist hebben gedaan door te zeggen dat alles om 4uur vrij was en dus niet meer onder controle van Pinkpop. Het is uiteraard de vraag hoe het nu precies gegaan is, maar mijn reactie zou juist zijn dat het klinkt alsof Pinkpop juist onverantwoord is geweest door een weg vrij te geven..
Het greep hem wel aan, dat kon je duidelijk zien op tv, hij brak ook.
Maar die weg vrijgeven kan nog wel een staartje krijgen, ook al zaten de slachtoffers op de weg (aldus meerdere getuigen).

Verder ben ik ook benieuwd of er nog actie wordt ondernomen op de 10.000 extra kaarten die zijn verkocht, daar hoor je ook niet veel over. Ik vind dat ronduit onbeschoft naar je bezoekers, en je lapt alle regels aan je laars.
Zouden er normalerwijze geen betonblokken moeten blijven staan totdat de laatste campinggasten vertrokken waren?
(19-06-2018, 11:50)BigBird Wrote: Het greep hem wel aan, dat kon je duidelijk zien op tv, hij brak ook.
Maar die weg vrijgeven kan nog wel een staartje krijgen, ook al zaten de slachtoffers op de weg (aldus meerdere getuigen).

Verder ben ik ook benieuwd of er nog actie wordt ondernomen op de 10.000 extra kaarten die zijn verkocht, daar hoor je ook niet veel over. Ik vind dat ronduit onbeschoft naar je bezoekers, en je lapt alle regels aan je laars.

Precies. En ik wil prima geloven dat het hem aangreep (heb de beelden niet gezien), maar op zijn minst gezegd is het dan zeer onhandig dat hij de man is die reageert op dit soort teksten. Klinkt in alles alsof hij - en dus Pinkpop - het daarnaast prima vindt wat ze met die jaren-80 aanpak van ze doen, want we zijn geweldig en het was druk waardoor het geweldig is, toch?
(19-06-2018, 11:50)BigBird Wrote: Het greep hem wel aan, dat kon je duidelijk zien op tv, hij brak ook.

Dat was echt schandalig trouwens ja...

Wij werden dus naar Parkeer plaats D verwezen. Dus daar aangekomen... kijk ik op mijn telefoon. 1 uur en 8 minuten lopen naar het Pinkpop terrein. Maar gelukkig stopte er pendelbussen, en dus maar gewacht tot 11.20 uur tot de bus er was . Ondertussen maak je een praatje met mensen etc.

Dus toen werden we gereden naar het industrie terrein vlak achter de kraampjes voor de ingang van Camping A. Daar hebben meerdere mensen gevraagd tot hoelaat die bussen terug gaan, en of ze ook continu blijven rijden. De bussen rijden af en aan tot 23.00 uur was het antwoord.

Pff dacht ik, Bruno Mars is om 23.30 klaar dus ik ga toch lopen. Dus avonds is Bruno Mars afgelopen, en ja wij hebben het hele stuk gelopen. Eenmaal aangekomen kom ik toevallig mensen tegen die ik eerder die dag bij de bushalte had gesproken. Die waren echt helemaal pissed of. Op de borden stonden dat die mensen naar de Kiss & Ride moest lopen (juist de andere kant op van Parking D) voor de Pendelbussen naar die parkeerplaats toe. Die mensen zijn bewust eerdere vertrokken en hebben niks van Bruno Mars meegekregen om die bus voor 23.00 te halen (inclusief alle druktes). Die mensen hadden die dag meerdere malen contact gehad met Live Crowd, en de bussen zouden op en neer rijden.

Eenmaal daar aangekomen was er geen bus te bekennen. Die mensen hadden dus 2 keuzes.. of wachten tot om 23.00 uur 1 bus kwam, of toch heel dat stuk lopen (daar komt nog een goede 20 minuten bij, omdat de Kiss & Ride de andere kant was).  Dus die mensen waren toen al pissig, maar besloten om tot 23.00 uur te blijven. Vervolgens om 23.00 uur... ja maar de bussen vertrekken niet vanaf de kiss & ride, maar vanaf het punt waar jullie zijn afgezet (wat niet klopte met wat Live Crowd aangaf en op de lichtborden aangegeven stond).

Dus die mensen hebben:
- Bruno Mars volledig gemist
- Meer dan een uur moeten wachten op een bus die kwam opdagen
- Toen nog anderhalf uur moeten lopen naar de auto.

Echt een schande hoor.
(19-06-2018, 11:50)BigBird Wrote: Maar die weg vrijgeven kan nog wel een staartje krijgen,

Dat van "weg vrijgeven" snapte ik niet zo.
Deze weg was sowieso open.
Een stukje voor de ingang van de camping is de Kiss en Ride ophaal en afzetplek. Ook is de weg het hele weekend open geweest om de parkeerplaats bij Mondo Verde op en af te kunnen.
Ook was het voor taxi's mogelijk hier op en neer te rijden.
Dus het hele vrijgegeven verhaal komt wat vreemd over.
Er was bij de rotonde een afzetting, dat wel, en er was ook op deze weg een snelheid beperking van 30 km die nog van kracht was.

Qua camping personeel kan je hier niets aan doen, valt in feite buiten het terrein, daar is geen verwijt mogelijk. Heel dom natuurlijk om dan in het donker met donkere kleding midden op de weg te zitten dat tijdstip. Maar de bestuurder lijkt me hier erg onoplettend en roekeloos te zijn geweest.
[/quote]

Hehe eindelijk iemand die ook vind dat echt niet kan!!!
En inderdaad door dat veeselijk ongeluk wordt hier niet meer 
over gerept. 
Pinkpop had dollartekens in dr ogen, ten koste van hun bezoekers.
Ze hadden op zn minst er een statement over kunnen maken of
een verontschuldiging de arrogantie ligt ook dat ze weten dat de gemeente
herl blij is met pinkpop ( tot 2040). Oftewel we worden toch niet op de vingers getikt.
Wie doet ons wat topkat.
(19-06-2018, 12:09)kurtje Wrote: Precies. En ik wil prima geloven dat het hem aangreep (heb de beelden niet gezien), maar op zijn minst gezegd is het dan zeer onhandig dat hij de man is die reageert op dit soort teksten. Klinkt in alles alsof hij - en dus Pinkpop - het daarnaast prima vindt wat ze met die jaren-80 aanpak van ze doen, want we zijn geweldig en het was druk waardoor het geweldig is, toch?

Met je eens, hij uit zich al jaren zeer onhandig in de media, en ik vind dan ook dat iemand anders de nieuwe woordvoerder moet worden. Zo voorkom je ook een hoop onhandige uitspraken die voor problemen en irritaties zorgen.

Maar stel je eens voor dat Lowlands of Best Kept Secret 10.000 kaarten meer verkopen, dit stiekem doen, en dan als reden geven dat het is om de zwarthandel tegen te gaan. Die festivals worden dan terecht aan de schandpaal genageld. Nu hoor je er helemaal niks over, en de bezoekers zijn de dupe van alle drukte op terrein.
Agreed again. Juist dit soort gedrag zorgt er bij mij voor dat ik totaal geen sympathie voor het festival voel en - naast het feit dat de line-up meestal niet smaak is - het festival nooit overwogen heb om te bezoeken.
Ze hebben een vergunning voor 70.000 man. Dus er is niks stiekems aan. Met Springsteen en The Stones waren er blijkbaar ook 70.000.
(19-06-2018, 11:50)BigBird Wrote: Verder ben ik ook benieuwd of er nog actie wordt ondernomen op de 10.000 extra kaarten die zijn verkocht, daar hoor je ook niet veel over. Ik vind dat ronduit onbeschoft naar je bezoekers, en je lapt alle regels aan je laars.

Volgens mij ligt dit iets genuanceerder?

Er waren wel tegen de 70 duizend bezoekers, maar zeker geen 10 duizend extra.
Dat is binnen de vergunning, zo zouden ze het wel berekend hebben. Normaal stoppen ze de verkoop bij zo'n 67 duizend kaarten per dag. Nu gingen de gewoon door met verkopen. Waardoor de 70 duizend benaderde.

De 10 duizend extra waar over gesproken wordt gaat over het aantal bezoekers waarvan men vooraf dacht dat ze het festivalterrein zouden verlaten bij de headliner Pearl Jam, wat niet gebeurde. Daardoor was het terrein gewoon overvol.

Dit verhaal krijgt geen straatje. Hooguit dat men nogmaals in zal moeten zien dat 70 duizend gewoon veel en veel te druk is. Het verschil van 5 duizend is al te merken op het terrein.
Gemeente Landgraaf? graag dit jaar vergunning voor 10.000 meer?
Alsjeblieft meneer! Wel tot 2040 he?
(19-06-2018, 12:46)Stefan Wrote: Ze hebben een vergunning voor 70.000 man. Dus er is niks stiekems aan.

Dit staat op de site van Pinkpop:

Landgraaf, vanaf 1994 bij een nieuwe vergunning: 70.000 (per dag)
Landgraaf, vanaf 1995 zelf teruggebracht door organisatie: 60.000 (per dag)
https://www.pinkpop.nl/history/pinkpop-by-numbers/

Maar al heb je een vergunning voor 70.000 man, als je 60.000 man capaciteit op je site vermeld dan moet je ook niet meer man toelaten. Sowieso dat jaarlijkse gegoochel met cijfers over de verkoop is tenenkrommend.
Maar het blijft toch ook altijd lastig hoe je moet reageren, breek je en barst je in janken uit dan noemen mensen je een aansteller, doe je het niet ben je harteloos.

Het is ronduit vervelend voor de betrokkenen en mensen die het hebben zien gebeuren, maar ik las het, dacht "oh" en ging vervolgens de krant lezen en koffie drinken.

Blijft lastig om iemand de maat te nemen qua emoties en er is geen peil op te trekken, het verhaal van Sharleyne houdt me al jaren bezig, terwijl het verhaal van de moeder die afgelopen weekend waarschijnlijk zichzelf en haar gehandicapte dochter heeft omgebracht me weinig doet.
Wat is het nou? 60.000, 67.000, 70.000?

Als ik had geweten dat er 70.000 kaarten worden verkocht,
Dan was ik of smorgens 10.00 er al geweest of niet.
Wat dus niet klopt. Dit is van 2012:

In totaal zijn er 50.000 weekendkaarten beschikbaar voor Pinkpop en nog eens 20.000 losse dagkaarten per festivaldag. Dat is de maximale capaciteit, maar bij 60.000 bezoekers per dag vindt Smeets dat het festival al uitverkocht is. "De laatste zes jaar is Pinkpop meer dan uitverkocht, maar er zijn nooit 70.000 man."
(19-06-2018, 12:56)Stefan Wrote: Wat dus niet klopt. Dit is van 2012:

In totaal zijn er 50.000 weekendkaarten beschikbaar voor Pinkpop en nog eens 20.000 losse dagkaarten per festivaldag. Dat is de maximale capaciteit, maar bij 60.000 bezoekers per dag vindt Smeets dat het festival al uitverkocht is. "De laatste zes jaar is Pinkpop meer dan uitverkocht, maar er zijn nooit 70.000 man."

Dit jaar 45 duizend weekendkaarten en dan zijn ze verder gegaan met de dagkaarten.
Zijn er bijna 25 duizend verkochte dagkaarten op vrijdag. Waren er op zaterdag en zondag bijna 22 duizend verkochte dagkaarten.

Binnen de vergunning, zoals ik hierboven ook zei, veel te druk. Het verschil van een stuk of 5 duizend op het terrein merk je wel. Nog eens 5 duizend minder is al een heel stuk aangenamer. Of zoals de laatste 2 festivaldagen in 2017, met zo'n 55 duizend man is wel relaxed op het terrein.

Dus, volgend jaar gewoon niet te hype met de headliners en een opvulling die weer veel commentaar krijgt. Dan nog wat bezoekers verliezen aan Best Kept en Rock am Ring. Dan blijven we op Pinkpop zitten met 55 duizend bezoekers per dag.

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)